Strona główna

25 października 2011 r. Pr/03/10/11


Pobieranie 10.38 Kb.
Data18.06.2016
Rozmiar10.38 Kb.



Informacja do publikacji


25 października 2011 r. PR/03/10/11




Glass in Architecture”: współczesna światowa architektura z wykorzystaniem szkła
Firma Pilkington Polska opublikowała interesujący album „Glass in Architecture” prezentujący najciekawsze realizacje architektoniczne z wykorzystaniem szkła. Katalog przedstawia obiekty powstałe w ostatnich latach w różnych miejscach świata.
W październiku 2011 r. firma Pilkington Polska wydała album „Glass in Architecture”, który obejmuje wybór światowych obiektów inspirowanych najbardziej kreatywnymi pomysłami architektonicznymi z wykorzystaniem szkła. W albumie przedstawione zostały najnowsze realizacje obiektów biurowych, użyteczności publicznej oraz domów prywatnych, których projektanci połączyli funkcjonalność z ciekawym designem, stosując nowoczesne rozwiązania szklane.
W wydawnictwie pokazano zrealizowane projekty, w których wykorzystanie szkła pozwoliło osiągnąć niespotykane efekty. Album prezentuje interesujące przykłady budynków, w których nowoczesność harmonizuje z dziedzictwem historycznym (jak w przypadku The Kymenlaakso University of Applied Sciences w Finlandii), infrastrukturą miejską (Presbyterian Hospital w centrum Nowego Jorku), czy pięknem przyrody (Hotel Spa Dr Irena Eris w Krynicy Górskiej). W każdym przypadku zastosowane rozwiązania szklane pełnią wiele różnych funkcji, które podnoszą estetykę oraz wartość użytkową pokazanych obiektów i wpisują je w nurt zrównoważonego budownictwa.
Album zawiera liczne zdjęcia budynków, zbliżenia elewacji i przeszkleń – nadających obiektom unikatowy charakter. Przedstawione realizacje prezentują, w jaki sposób zastosowanie konkretnych rozwiązań szklanych pozwoliło uzyskać zamierzony efekt architektoniczny.
„Szkło jest jednym z najczęściej stosowanych we współczesnej architekturze materiałów budowlanych” – mówi Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej w Pilkington Polska. „Rozkwit zawdzięcza swoim naturalnym właściwościom oraz nowoczesnym technologiom produkcyjnym i przetwórczym, które pozwoliły opracować produkty gwarantujące doskonałą izolacyjność cieplną, ochronę przed słońcem, hałasem, ogniem czy atakiem, a nawet samoczyszczące. Projektanci uwielbiają szkło za to, że daje nieograniczone możliwości w zakresie realizacji ich wizji artystycznych, czego dowody można znaleźć w katalogu „Glass in Architecture”. Mamy nadzieję, że album będzie inspiracją dla architektów i projektantów i przyczyni się do lepszego zrozumienia szkła – jednego z najbardziej fascynujących materiałów stosowanych w architekturze”.
Wydany w języku angielskim katalog „Glass in Architecture” stworzony został z myślą o architektach w Polsce i na świecie. Osoby zainteresowane wydawnictwem zapraszamy na stronę: http://www.pilkington.com/europe/poland/polish/building+products/architects/katalog-glass-in-architecture.htm

Koniec
Informacje dla wydawców:

Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana, jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Nasze produkty sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2011 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 5 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 41% zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 14% w Ameryce Północnej, a 16% w pozostałych częściach świata.


Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.
Kontakt dla dziennikarzy:
Monika Pezda, Konsultant ds. PR, tel.: 502 575 453,
Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej, Pilkington Polska, tel.: 22 548 75 02,
fax: 22 548 75 22.


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość