Strona główna

9. nauczycielski plan nauczania przedmiot: język angielski


Pobieranie 182.79 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar182.79 Kb.


9. NAUCZYCIELSKI PLAN NAUCZANIA
Przedmiot: język angielski

Klasa II A,B,C

Nauczyciel: Lidia Semak

Rok szkolny 2006/2007


Podręcznik: Sparks 2

Opracowała: Lidia Semak


Nr akceptacji MENiS: 168/04

Nr lekcji/temat

Materiał nauczania



Założone osiągnięcia ucznia/

Cele szczegółowe




Procedury osiągania celów


Środki dydaktyczne


Ścieżki edukacyjne


Lekcja 1
Powitania, pożegnania

Słownictwo i zwroty: Hello, hi, I’m ..., What’s your name?

Liczebniki 1-10

Nazewnictwo różnych rodzajów sklepów I miejsc, tj: sports shop, computer shop, fast food cafe

Pisemna forma liczebników
1-10

Uczeń:


  • przedstawia się

  • powtarza przeczytane i wysłuchane formy powitania

  • rozpoznaje głównych bohaterów książki

  • czyta dialog zawierający formy powitania

  • odgrywa dialog zawierający formy powitania

  • rozpoznaje słowa podobnie brzmiące
    w języku polskim i angielskim

  • wypowiada słowa podobnie brzmiące
    w języku polskim i angielskim

  • rozpoznaje liczebniki 1-10

  • nazywa liczebniki 1-10

  • nazywa elementy ulicy przedstawionej na obrazku

  • wskazuje na obrazku odpowiednie przedmioty i wyrazy

  • powtarza wierszyk

  • rozpoznaje pisemną formę liczebników 1-10

  • czyta liczebniki 1-10

  • recytuje wierszyk z pamięci

  • wykonuje proste działania dodawania
    i odejmowania



Metoda audiolingwalna


Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:

  • Ruchy naprzemienne

  • Punkty na myślenie

  • Kapturek Myśliciela

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik, kaseta,

przybory szkolne’

Kartoniki z cyframi 1-10







Lekcja 2
How old are you? I’m nine.

Podawanie wieku

Pytanie o wiek

Części ciała


Uczeń:


  • śledzi historyjkę i rozpoznaje dialogi, słuchając nagrania

  • pyta o wiek i odpowiada na takie pytanie

  • rozpoznaje i nazywa części ciała

  • odczytuje nazwy części ciała

  • śpiewa piosenkę, słuchając nagrania

  • śpiewa piosenkę z pamięci

  • wykonuje proste działania dodawania i odejmowania

Odgrywanie ról

Metoda audiolingwalna

Kartoniki z cyframi 1-10

podręcznik, kaseta, flashcards









Lekcja 3
Open your bag and look – a rubber, a ruler …

Przybory szkolne


Uczeń:


  • rozpoznaje i nazywa przybory szkolne

  • powtarza wierszyk

  • odgrywa wierszyk, używając gestów

  • wykonuje polecenia: open your eyes, close your eyes

  • pyta o przybory szkolne, używając wyrażenia What’s this?

  • recytuje wierszyk z pamięci

  • zakreśla jeden z dwóch przyborów szkolnych, którego nazwę słyszy

  • pyta o przedmioty: Look at number one. What’s this?



Metoda audiolingwalna

Total Physical Response
Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Pozycja Dennisona

  • Ruchy naprzemienne w połączeniu z metodą TPR

  • Leniwe ósemki

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik, kaseta, flashcards






Lekcja 4
Pen, pen, write again!

Pisemna forma nazw przyborów szkolnych

Czynności: Stand up! Sit down! Put your hand up! Put your hand down!

Uczeń:


  • śledzi historyjkę na podstawie rysunków i dialogów

  • podaje przedmiot i dziękuje za niego

  • reaguje na polecenie sit down

  • dopasowuje pisemną formę nazw przyborów szkolnych do kart
    z obrazkami

  • odpowiada na pytanie What’s this?, używając struktury It’s a …

  • pisze według wzoru odpowiedź na pytanie What’s this?

  • zadaje pytanie dotyczące przyborów szkolnych: What’s this?

  • czyta historyjkę na głos z podziałem na role

  • rozpoznaje pisemną formę nazw przyborów szkolnych

  • podpisuje rysunki odpowiednimi nazwami przyborów szkolnych

  • wykonuje polecenia: stand up, sit down, put your hand up, put your hand down

  • wydaje polecenia innym uczniom
    w ćwiczeniu Zabadoo says

  • rozpoznaje i nazywa bohaterów historyjki Gizmo and Hoot

  • śledzi historyjkę obrazkową, rozpoznając odpowiednie kwestie dialogu

  • odgrywa dialog z historyjki

  • czyta na głos dialogi z historyjki

  • pyta o nazwy przyborów szkolnych: What’s this? i odpowiada: It’s a …



Total Physical Response

Metoda komunikacyjna

Gry I zabawy dydaktyczne

Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Ruchy naprzemienne w połączeniu z metodą TPR

  • Słoń

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik, kaseta, flashcards







Lekcja 5
Colours and numbers

Pisemna forma nazw kolorów


Uczeń:


  • rozpoznaje, nazywa i odczytuje nazwy kolorów

  • rozpoznaje opis przedmiotu w formie pisemnej i ustnej

  • koloruje obrazek, używając odpowiednich barw

  • pyta o kolor przedmiotu

  • rozpoznaje i nazywa kolory

  • pyta o kolor pokolorowanej cyfry: (Four) Is it … (red)? i udziela odpowiedzi na takie pytania: yes/no, my turn



Gry dydaktyczne



Podręcznik, kaseta, flashcards







Lekcja 6
Hi how are you? I’m fine, thank you.

Pytania
i odpowiedzi dotyczące samopoczucia

Rozpoznawanie pisemnej formy przyborów szkolnych

Uczeń:


  • wita się, pyta o samopoczucie
    i odpowiada na takie pytanie: How are you? I’m fine

  • śpiewa piosenkę, słuchając nagrania

  • śpiewa piosenkę z podziałem na role

  • odszukuje wyrazy ukryte
    w magicznym kwadracie i odczytuje je

  • rozumie znaczenie zaimka dzierżawczego my

  • rysuje i podpisuje zawartość swojego piórnika

  • śpiewa piosenkę, nie słysząc nagrania

  • opisuje zawartość swojego piórnika



Metoda audiolingwalna


Podręcznik, kaseta,







Lekcja 7
School in Great Britain

Rozwijanie umiejętności kulturowych



Uczeń:


  • dopasowuje wysłuchany i przeczytany opis do zdjęcia

  • określa różnice pomiędzy szkołami w Polsce i Wielkiej Brytanii

  • wpisuje wyrażenia My classroom
    i My teacher pod odpowiednimi rysunkami

  • recytuje wierszyk One potatoe, two potatoes …

  • czyta na głos opisy zdjęć

  • rozpoznaje i nazywa bohaterów historyjki Bob and Olly

  • wpisuje imiona bohaterów historyjki
    w brakujące miejsca w zdaniach

  • śledzi historyjkę oraz rozpoznaje dialogi w „dymkach” i w nagraniu

  • odgrywa dialog z historyjki

  • uzupełnia zdania wyrazami z ramki

  • odgrywa dialog z historyjki bez pomocy nauczyciela



Metoda heurystyczna


Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:

  • Aktywna ręka

  • Pozycja Dennisona

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik, kaseta,








Lekcja 8



Powtórzenie

wiadomości, sprawdzenie umiejętności

Przedstawianie się

Liczebniki i kolory

Przybory szkolne

Części ciała

Rozmowa nt. wieku


Uczeń zna:



  • sposób przedstawiania się

  • pisemną formę liczebników i kolorów

  • pisemną formę przyborów szkolnych

  • pisemną formę części ciała

  • sposób pytania o wiek

  • sposób odpowiadania na pytanie: How old are you?

Gry i zabawy dydaktyczne


Podręcznik,

karty






Lekcja 9
I put on my socks

Części ubioru

Kolory

Uczeń:


  • rozpoznaje i nazywa części ubioru

  • odczytuje pisemną formę nazw części ubioru

  • wyszukuje w magicznym kwadracie nazwy części ubioru

  • powtarza wierszyk

  • odgrywa wierszyk, używając gestów

  • zadaje pytanie Who are you? i udziela odpowiedzi I’m …

  • czyta i recytuje wierszyk

  • opisuje, jakie ubrania wkłada rano

  • pisze, jakie ubrania wkłada rano: I put on …

  • pyta o części ubioru, używając zwrotów: What’s this?, What are these?

  • koloruje obrazek zgodnie z wysłuchanymi wskazówkami

Metoda komunikacyjna


Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:

  • Leniwe ósemki

  • Punkty na myślenie

  • Kapturek Myśliciela

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Karty z ubraniami

Podręcznik

Kaseta






Lekcja 10
I’m wearing red shoes


Pisemna forma nazw ubrań

Kolory

Uczeń:


  • śledzi historyjkę na podstawie rysunków i dialogów

  • reaguje na polecenia stand up i turn around

  • odpowiada na pytanie What colour is/are …?

  • wypowiada wyrażenie I’m wearing …

  • dopasowuje karty z nazwami ubrań do kart z obrazkami

  • czyta historyjkę na głos z podziałem na role

  • wydaje polecenia stand up i turn around..., pick up …

  • zadaje pytanie What colours is/are …?

  • opowiada o swoim ubiorze, używając wyrażenia I’m wearing …

  • pisze tekst o swoim ubiorze (bardziej zaawansowani)



Total Physical Response

Gry dydaktyczne

Karty z ubraniami

Podręcznik

Kaseta






Lekcja 11
She is wearing green jeans

Nazwy zawodów

Kolory: orange, purple, pink, grey, brown

Uczeń:


  • koloruje obrazek piłkarza i tancerki zgodnie z przeczytanym opisem

  • opisuje ustnie ubranie piłkarza
    i tancerki

  • rozpoznaje i czyta nazwy kolorów: orange, purple, pink, grey, brown

  • dopasowuje karty z obrazkami do kart z nazwami kolorów

  • odpowiada na pytania What are these? i What’s this?

  • pisze o ubraniu wybranej osoby, korzystając z przykładowego opisu

  • opisuje ustnie ubranie wybranej osoby

  • poznaje zawody: pop star, pirate,guard, footballer, policewoman

  • śpiewa piosenkę: She is a pop star



Metoda audiolingwalna


Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:

  • Wizualizacja i ćwiczenia relaksacyjne

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Karty z ubraniami

Podręcznik

Kaseta






Lekcja 12
Powtórzenie wiadomości i sprawdzenie umiejętności

Liczebniki, kolory


i ubrania

Uczeń:


  • pisze nazwy części ubrania i kolorów

  • sporządza krótki opis ubrania clowna z ilustracji



Uczenie się poprzez uczenie innych


Flashcards

Podręcznik






Lekcja 13

My family


Członkowie rodziny: mum, grandad, brother, dad, sister, grandma

Pisemna forma nazw członków rodziny

Zaimki osobowe: he, she


Uczeń:


  • rozpoznaje i nazywa członków rodziny

  • powtarza wierszyk, słuchając nagrania

  • recytuje i odgrywa wierszyk, używając gestów

  • rozpoznaje znaczenie zaimków osobowych he i she

  • odpowiada na pytanie nauczyciela Who’s this?, używając wyrażeń
    He’s … i She’s …

  • nazywa członków swojej rodziny

  • powtarza i odczytuje nazwy członków rodziny

  • wskazuje członków rodziny
    na obrazku

  • numeruje nazwy członków rodziny zgodnie z nagraniem

  • przepisuje nazwy członków rodziny

  • koloruje ubrania na obrazku zgodnie z instrukcjami nauczyciela



Metoda oglądowa


Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:

  • Pozycja Dennisona

  • Słoń

  • Leniwe ósemki

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik, Kaseta

Ilustracje

Zdjęcia członków rodziny dzieci







Lekcja 14

Hide and seek




Pomieszczenia w domu i ich pisemna forma: dining room, living room, bathroom,kitchen,bedroom

Pytania i odpowiedzi, gdzie się ktoś znajduje

Uczeń:


  • wykonuje polecenia nauczyciela:
    put your hand up, put your hand down, sit down, turn around, close your eyes, open your eyes, pick up a pencil, put down the pencil

  • wydaje polecenia innym uczniom

  • rozpoznaje i wypowiada: garden, telephone, at home

  • śledzi historyjkę, słuchając nagrania

  • reaguje na polecenia nauczyciela: close your eyes, open your eyes, count to ten

  • rozpoznaje i nazywa pomieszczenia w domu

  • odczytuje nazwy pomieszczeń
    w domu

  • odpowiada na pytanie nauczyciela Where is ...? oraz Who is in the … (bedroom)?



Metoda heurystyczna

Total Physical Response
Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Ruchy naprzemienne w połączeniu z metodą TPR

  • Aktywna ręka

  • Kapturek Myśliciela

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik, Kaseta, Flashcards

Plakat






Lekcja 15

Where’s grandad?

Pisemna forma imion bohaterów podręcznika: Zabadoo, Leo, Laura, Tim, Jack, Emma



Uczeń:

  • pyta Where’s …? i udziela odpowiedzi In the … (kitchen)

  • dopasowuje imiona bohaterów książki do ich obrazków

  • dopasowuje bohaterów książki do pomieszczeń, w których się znajdują

  • słucha piosenki o domu i rodzinie

  • powtarza tekst piosenki, słuchając nagrania

  • odgrywa piosenkę, używając gestów

  • rozumie znaczenie przyimków
    up i down oraz wyrażeń up the stairs i down the stairs, a także powtarza te wyrażenia

Metoda heurystyczna

Metoda komunikacyjna
Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Pozycja Dennisona

  • Aktywna ręka

  • Słoń

  • Ppicie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik

Kaseta

Plakat







Lekcja 16

At home




Członkowie rodziny

Pomieszczenia w domu

Uczeń:


  • rozwija swoje umiejętności kulturowe

  • łączy kropki według kolejności liczebników w nagraniu

  • nazywa przedmioty przedstawione na fotografiach

  • porównuje domy i sposoby spędzania wolnego czasu z rodziną w Polsce
    i Wielkiej Brytanii

  • dopasowuje słuchany i czytany tekst do odpowiednich zdjęć

  • opisuje krótko wykonany przez siebie obrazek swojej rodziny

  • odczytuje na głos napisany przez siebie opis obrazka



Metoda projektu


Podręcznik

Kaseta

Zdjęcia i ilustracje przyniesione przez dzieci







Lekcja 17
My little sister Octavia

Zwroty: my little sister, my little brother


Uczeń:


  • śledzi historyjkę, słuchając nagrania

  • odgrywa historyjkę, używając gestów

  • czyta na głos dialog z historyjki

  • odtwarza z pamięci dialog z historyjki

  • rozumie znaczenie wyrażeń little sister i big brother

  • uzupełnia zdania wyrazami podanymi w ramce

  • odczytuje na głos uzupełnione zdania

  • przyporządkowuje bohaterom wypowiedzi z historyjki

  • uzupełnia wypowiedzi wyrazami podanymi w ramce

  • odczytuje na głos uzupełnione wypowiedzi



Odgrywanie ról

Metoda audiolingwalna
Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Pozycja Dennisona

  • Leniwe ósemki

  • Wizualizacja i ćwiczenia relaksacyjne

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej








Lekcja 18
Powtórzenie wiadomości i sprawdzenie umiejętności

Członkowie rodziny

Pomieszczenia w domu

Kolory


Ubrania

Uczeń:


  • zna nazwy pomieszczeń w domu oraz ich formę pisemną

  • potrafi rozpoznać, nazwać i napisać kto jest kim w rodzinie

  • potrafi uzupełnić opis do ilustracji stosując nazewnictwo związane z rodziną

Gry dydaktyczne



Podręcznik

Kaseta, Flashcards

Zdjęcia i ilustracje







Lekcja 19
Can I have some pasta?

Nazwy potraw


i artykułów spożywczych: chicken, rice, pizza, cheese, pasta, salad

Uczeń:


  • rozpoznaje i nazywa potrawy oraz artykuły spożywcze

  • rozumie znaczenie pytania
    Can I have a …? oraz wyrażeń
    Very nice i More, please

  • śledzi wierszyk, słuchając nagrania

  • powtarza wierszyk, słuchając nagrania oraz odgrywa go, używając gestów

  • numeruje w kolejności rzeczy do jedzenia zgodnie z kolejnością
    w nagraniu

  • rozumie znaczenie pytania What’s your favourite food?

  • wskazuje i nazywa ulubione potrawy i artykuły spożywcze

  • zadaje innym uczniom pytanie What’s your favourite food?

  • odpowiada na pytania innych uczniów My favourite food is

  • rysuje swoją ulubioną potrawę i uzupełnia zdanie My favourite food is …



Metoda oglądowa

Metody dramowe
Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Leniwe ósemki

  • Słoń

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik

Kaseta Flashcards

Edukacja


prozdrowotna


Lekcja 20

In the cafe

Pisemna forma nazw potraw i artykułów spożywczych


Uczeń:


  • śledzi historyjkę, słuchając nagrania

  • rozpoznaje i nazywa potrawy oraz artykuły spożywcze

  • pisze nazwy potraw i artykułów spożywczych

  • rozumie znaczenie wyrażeń: look at the menu, I’m still hungry, here you are oraz I wish for more fish

  • używa zwrotów: please, thank you, I’m sorry

  • dopasowuje pisemną formę nazw potraw do kart z obrazkami

  • zadaje innym uczniom pytania dotyczące potraw: What’s this?

  • czyta na głos nazwy potraw
    i artykułów spożywczych

  • powtarza dialog, słuchając nagrania

  • odgrywa dialog



Odgrywanie ról

Metoda komunikacyjna

Podręcznik

Kaseta Flashcards

Edukacja


prozdrowotna




Lekcja 21
I like/ I don’t like

Pisemna forma wyrażeń I like …


i I don’t like …

Uczeń:


  • pisze z pamięci nazwy potraw

  • reaguje na polecenia nauczyciela: point to the board, point to the door, point to the window, point to the floor

  • rozumie znaczenie wyrażeń I like …
    i I don’t like … oraz mówi, co lubi
    i czego nie lubi jeść

  • śledzi historyjkę, słuchając nagrania

  • powtarza historyjkę, słuchając nagrania

  • czyta historyjkę

  • odgrywa historyjkę

  • wydaje polecenia innym uczniom



Metoda audiolingwalna

Metoda Total Physical Response

Gry I zabawy dydaktyczne


Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:

  • Ruchy naprzemienne w połączeniu z metodą TPR

  • Aktywna ręka

  • Kapturek Myśliciela

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik

Kaseta

Flashcards


Edukacja prozdrowotna




Lekcja 22
Do you like pizza?

Pytanie o upodobania

Produkty spożywcze

Uczeń:


  • wskazuje na obrazku potrawy i artykuły spożywcze zgodnie z wysłuchanym nagraniem

  • powtarza dialog, słuchając nagrania

  • uzupełnia tabelkę na temat tego,
    co lubi i czego nie lubi jeść

  • prowadzi dialog, zadając pytanie
    Do you like …? i udziela odpowiedzi na takie pytanie

  • zadaje pytanie What’s your favourite food? i udziela odpowiedzi na takie pytanie

  • zadaje innym uczniom pytanie What do you like? oraz What’s your favourite food?

Metoda komunikacyjna



Podręcznik

Kaseta

Flashcards


Edukacja prozdrowotna




Lekcja 23
Can I have some ice-cream??


Produkty żywnościowe

Pytanie o pozwolenie Can I ...?

Uczeń:


  • pyta o pozwolenie: Can I have ...?
    i wyraża zgodę: Yes, you can

  • rozumie znaczenie słów Dad i love

  • powtarza tekst piosenki, słuchając nagrania

  • śpiewa piosenkę z podziałem na role

  • dopasowuje wypowiedzi w „dymkach” do odpowiednich rysunków przedstawiających potrawy

  • rozumie znaczenie wyrazów super
    i sandwich


Metoda audiolingwalna


Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:

  • Leniwe ósemki

  • Pozycja Dennisona

  • Punkty na myślenie

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik

Kaseta

Flashcards


Edukacja prozdrowotna




Lekcja 24

British food




Rozwijanie umiejętności kulturowych

Słownictwo: breakfast, lunch, dinner

Uczeń:


  • nazywa potrawy przedstawione
    na zdjęciach

  • porównuje polskie i angielskie posiłki

  • rozumie i nazywa posiłki angielskie: breakfast, lunch, dinner

  • rozumie tekst nagrania opisujący zdjęcia w książce

  • śledzi tekst, słuchając nagrania

  • dopasowuje opisy do zdjęć
    na podstawie wysłuchanego nagrania
    i przeczytanego tekstu

  • rozumie znaczenie wyrażeń:
    my Sunday lunch, my favourite food, my breakfast

  • czyta na głos opisy fotografii

  • pisze o swoich niedzielnych obiadach, ulubionej potrawie i śniadaniu

Metoda heurystyczna


Podręcznik

Kaseta

Flashcards


Edukacja prozdrowotna




Lekcja 25
Powtórzenie

wiadomości, sprawdzenie umiejętności


Produkty spożywcze

Wyrażanie upodobań oraz ich braku za pomocą zwrotów: I like/I don’t like

Uczeń:


  • śledzi historyjkę, słuchając nagrania

  • rozumie znaczenie słowa
    seaweed oraz wyrażenia See you later!

  • odgrywa historyjkę, używając gestów

  • powtarza historyjkę, słuchając nagrania

  • czyta wypowiedzi bohaterów historyjki

  • dopasowuje „dymki” z wypowiedziami do odpowiednich bohaterów historyjki

  • uzupełnia zdania wyrazami
    i wyrażeniami z ramki

  • czyta na głos uzupełnione zdania

Metody dramowe

Uczenie się poprzez uczenie innych
Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Aktywna ręka

  • Ruchy naprzemienne

  • Leniwe ósemki

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik

Kaseta

Flashcards


Edukacja prozdrowotna




Lekcja 26

Favourite things

Ulubione rzeczy, zabawki i kolory

Słownictwo: computer, guitar, football, car ,television, kite

Uczeń:


  • rozumie znaczenie wyrażenia favourite things

  • rozpoznaje i nazywa ulubione rzeczy: computer, guitar, football, car, television, kite

  • odpowiada na pytanie What colour is it?

  • powtarza wierszyk, słuchając nagrania

  • rozumie znaczenie przymiotników big
    i little

  • odgrywa wierszyk, używając gestów

  • recytuje wierszyk z podziałem na role
    i odgrywa go, nie słysząc nagrania

  • rysuje ulubione rzeczy zgodnie
    z wysłuchanym opisem

  • potrafi zapytać o ulubiony kolor, zabawkę, rzecz używając zwrotu: What’s your favourite colour/ toy/ thing?

  • rozpoznaje i nazywa zabawki



Metoda audiolingwalna

Metoda heurystyczna

Flashcards z przedmiotami

Podręcznik

Kaseta






Lekcja 27
The toy shop


Zabawki


Zwrot: Have you got a ...? oraz I’ve got a …

Uczeń:


  • reaguje na polecenia nauczyciela: Touch your … head, jump, hop, stamp your feet, nod your head

  • wydaje polecenia innym uczniom

  • powtarza za nauczycielem: I’ve got a

  • tworzy zdania z wyrażeniem
    I’ve got …, używając nazw przyborów szkolnych

  • uzupełnia zdania z wyrażeniem
    I’ve got …, wpisując nazwy

  • śledzi historyjkę, słuchając nagrania

  • powtarza historyjkę, słuchając nagrania

  • powtarza jedną z ról w historyjce, słuchając nagrania

  • czyta historyjkę

  • odgrywa historyjkę

  • tworzy zdania z wyrażeniem I’ve got …



Total Physical Response

Metoda komunikcyjna
Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Wizualizacja i ćwiczenia relaksacyjne

  • Słoń

  • Ruchy naprzemienne w połączeniu z metodą TPR

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Flashcards z przedmiotami

Podręcznik

Kaseta






Lekcja 28
Have you got a bike?


Ulubione przedmioty


i zabawki

Zwrot: My favourite colour is ...



Uczeń:


  • nazywa przedmioty na obrazkach
    w książce, odpowiadając na pytanie What’s this?

  • dopasowuje przedmioty do osób przedstawionych na obrazkach

  • odpowiednich przedmiotów

  • czyta na głos kwestie dialogu
    z historyjki

  • rozumie znaczenie pytania Have you got a ...? i odpowiada Yes/No

  • zadaje pytanie Have you got a ...?

  • rozpoznaje i nazywa ulubione rzeczy

  • śpiewa piosenkę: My favourite colour i s red.

  • określa swój ulubiony kolor




Gry i zabawy dydaktyczne

Metoda heurystyczna

Podręcznik

Kaseta

Ilustracje







Lekcja 29
My favourite lesson is art

Rozwijanie umiejętności kulturowych

Słownictwo: day, festival, lesson, birthday, present

Uczeń:


  • rozumie znaczenie wyrazów: day, festival, lesson, birthday, present

  • nazywa przedmioty przedstawione
    na zdjęciach

  • porównuje zwyczaje obchodzenia świąt Wszystkich Świętych w Polsce
    i Halloween w Wielkiej Brytanii

  • czyta opisy do zdjęć, słuchając nagrania

  • dopasowuje opisy do zdjęć w książce, numerując zdjęcia według ich opisów

  • czyta zdania napisane na tablicy:
    My favourite lesson is …, My favourite festival is …, My favourite day is …

  • rysuje obrazki i podpisuje je uzupełnionymi zdaniami

  • zapisuje zdania na tablicy:
    My favourite lesson is …, My favourite festival is …, My favourite day is …

  • czyta zdania napisane na tablicy, uzupełniając luki



Prezentacja informacji, które uczniowie przygotowali sami



Internet


Podręcznik

Kaseta






Lekcja 30
Powtórzenie

wiadomości, sprawdzenie umiejętności


Kolory


Liczebniki

Zabawki i przedmioty

Ubrania

Uczeń:


  • śledzi historyjkę, słuchając nagrania

  • rozumie znaczenie wyrazów i wyrażeń: place, I’ve got an idea!, ouch i well done

  • odgrywa historyjkę, używając gestów

  • odczytuje kolor i ilość poszczególnych ryb

  • odnajduje określoną liczbę poszczególnych typów ryb na rysunku
    i koloruje je

  • uzupełnia wyrażenia z historyjki wyrazami z ramki

  • odgrywa historyjkę z pamięci

  • odczytuje kwestie dialogu z historyjki

  • Zapisuje wyrazy dzieląc je na kategorie



Uczenie się poprzez uczenie innych

Jig-saw
Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Kapturek Myśliciela

  • Pozycja Dennisona

  • Punkty na myślenie

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik

Kaseta

Flashcards







Lekcja 31
Little Red Ridinghood


Bajka o Czerwonym Kapturku w wersji anglojęzycznej


Uczeń:


  • śledzi historyjkę, słuchając nagrania

  • powtarza tekst bajki, słuchając nagrania

  • powtarza tekst bajki z podziałem
    na role

  • odgrywa bajkę z pamięci z podziałem na role

  • odgrywa z pamięci rolę narratora

  • czyta bajkę z podziałem na role



Metody dramowe


Podręcznik

Kaseta

Ilustracje








Lekcja 32



It’s your birthday!

Nazwy miesięcy


Uczeń:


  • rozpoznaje i nazywa miesiące

  • odczytuje nazwy miesięcy

  • śpiewa piosenkę Happy Birthday!

  • reaguje na polecenia: boys (please) stand up, girls (please) stand up, boys (please) sit down, girls (please)
    sit down


  • wydaje polecenia innym uczniom: boys and girls please stand up, boys and girls please sit down

  • powtarza wierszyk, słuchając nagrania

  • rozumie pytanie When is your birthday? i udziela odpowiedzi In …

  • przepisuje nazwy miesięcy

  • zadaje pytanie When is your birthday?

  • pisze z pamięci nazwy miesięcy

  • wykonuje polecenia w grze Pass the parcel

  • wykonuje kalendarz klasowy z miesiącami urodzenia uczniów



Metoda komunikacyjna

Metoda projektu
Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:


  • Leniwe ósemki

  • Ruchy naprzemienne

  • Wizualizacja i ćwiczenia relaksacyjne

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik

Kaseta

Kalendarz z nazwami miesięcy








Lekcja 33



It’s Halloween!


Słownictwo: black cat, witch, witch’s hat, long, white witch’s hair, cat’s eyes, card, string, coloured pens, a stick, scissors, a stapler


Uczeń:


Rozwija umiejętności kulturowe

  • rozpoznaje znaczenie wyrażeń: black cat, witch’s hat, long white witch’s hair, pumpin lantern, cat’s eyes, card, string, coloured pens, a stick, scissors, a stapler

  • powtarza tekst piosenki, słuchając nagrania

  • śpiewa piosenkę, słuchając nagrania

  • wykonuje maskę

  • opisuje maskę, używając zwrotu I’m a …

Metoda projektu


Podręcznik

Kaseta

Przybory do wykonania maski (kolorowa kartka, nitka, kredki, patyczek, nożyczki, zszywacz)








Lekcja 34



It’s Christmas!




Słownictwo: a star, an angel, a bell, a snowball, a present, a cracker

Wyrażenia: the summer sun i the winter snow

Uczeń:


  • rozpoznaje znaczenie wyrażeń
    the summer sun i the winter snow

  • powtarza tekst piosenki, słuchając nagrania

  • śpiewa piosenkę, słuchając nagrania

  • nazywa dekoracje choinkowe: a star, an angel, a bell, a snowball, a present, a cracker

  • odczytuje i pisze nazwy dekoracji choinkowych

  • powtarza wyrażenie Merry Christmas!

  • Wykonuje dekorację świąteczną

  • nazywa wykonaną przez siebie dekorację choinkową



Metoda projektu


Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:

  • Wizualizacja i ćwiczenia relaksacyjne

  • Pozycja Dennisona

  • Kapturek Myśliciela

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik

Kaseta

Przybory do wykonania ozdób choinkowych (kartka, kolorowy papier, pudełko, tekturowa tulejka, nożyczki, klej, brokat, wata, wstążka)








Lekcja 35


The Christmas Party


Historia bożonarodzeniowa w wersji angielskiej


Uczeń:


  • rozpoznaje postacie występujące
    w przedstawieniu

  • śledzi tekst sztuki, słuchając nagrania

  • powtarza tekst przedstawienia, słuchając nagrania

  • powtarza tekst przedstawienia z podziałem
    na role, słuchając nagrania

  • odgrywa przedstawienie z pamięci z podziałem na role

  • śpiewa piosenki Jingle Bells i We wish you a Merry Christmas

  • czyta przedstawienie z podziałem na role

Metody dramowe


Podręcznik

Kaseta







Lekcja 36



It’s Mother’s Day!





  • Zwroty stosowane przy składaniu życzeń: To my Mum, Happy Mother’s Day, Love from …



Uczeń:


  • powtarza tekst piosenki, słuchając nagrania

  • śpiewa piosenkę, słuchając nagrania

  • rozumie pisemne polecenia odnoszące się do wykonania laurki na Dzień Matki

  • wpisuje w laurce jeden ze zwrotów:
    To my Mum, Happy Mother’s Day, Love from …

  • śpiewa piosenkę z pamięci

  • wykonuje laurkę dla mamy



Metoda projektu


Podręcznik

Kaseta

Materiały do wykonania laurki ( kartka, kolorowy papier, kolorowe kredki, klej)








Lekcja 37



It’s Easter!





  • Zwroty związane z Wielkanocą: Easter bunny, Easter eggs, Easter basket, pink and blue, Happy Easter, Love from …, To …, Open and Look



Uczeń:


  • rozpoznaje wyrażenia: Easter bunny, Easter eggs, Easter basket, pink and blue

  • powtarza tekst piosenki, słuchając nagrania

  • śpiewa piosenkę, słuchając nagrania

  • rozumie pisemne polecenia odnoszące się do wykonania kartki świątecznej

  • wpisuje życzenia: Happy Easter, Love from …, To …, Open and Look
    i ozdabia kartkę świąteczną

Metoda projektu


Elementy kinezjologii edukacyjnej, tj:

  • Wizualizacja i ćwiczenia relaksacyjne

  • Leniwe ósemki

  • Aktywna ręka

  • Picie wody mineralnej, niegazowanej

Podręcznik



Kaseta

Materiały do wykonania kartki ( kartka, kolorowy papier, kolorowe kredki, klej)













©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość