Strona główna

Ambasada Szwedzka I Ośrodek karta oraz Żydowski Instytut Historyczny I Instytut Szwedzki


Pobieranie 17.24 Kb.
Data19.06.2016
Rozmiar17.24 Kb.
Ambasada Szwedzka i Ośrodek KARTA

oraz Żydowski Instytut Historyczny i Instytut Szwedzki


zapraszają na szwedzko-polskie seminarium

dotyczące doświadczeń w dziedzinie edukacji o Holokauście i tolerancji,

które odbędzie się 27 marca 2006

w Domu Spotkań z Historią przy ul. Karowej 20 w Warszawie

w godzinach 9.30–16.30.
W seminarium wezmą udział:

dr Paul A. Levine – wybitny szwedzki historyk zajmujący się Holokaustem na Uniwersytecie w Uppsali, współautor wystawy o Raoulu Wallenbergu

Carolyn Östbergpedagog i etnolog

Robert Szuchta – nauczyciel historii, autor (wraz z P. Trojańskim) pierwszego w Polsce programu i podręcznika do nauczania o Holokauście;

Marianna Hajdukiewiczkoordynatorka programu Ślady przeszłości w Centrum Edukacji Obywatelskiej;

Tomasz Kasprzaksocjolog, prowadzący program edukacyjny w Stowarzyszeniu Dzieci Holokaustu;

Edyta Kurek – prowadząca program edukacyjny w Żydowskim Instytucie Historycznym;

Zbigniew Gluza – prezes Ośrodka KARTA i autor wystawy Oblicza totalitaryzmu oraz związanej z nią oferty edukacyjnej.
Seminarium będzie prowadzone w języku polskim i angielskim, z tłumaczeniem symultanicznym.
Prosimy o zgłaszanie chęci uczestnictwa w seminarium do 23 marca.

Kontakt: k.puchalska@karta.org.pl


Żydowski Instytut Historyczny zaprasza uczestników seminarium na zwiedzanie wystawy „Raoul Wallenberg. Jeden, który uratował wielu” w niedzielę, 26 marca br. w godzinach 14.00-17.00 (ŻIH, ul. Tłomackie 3/5). Wstęp wolny.

PROGRAM
Seminarium szwedzko-polskie


Postawy wobec Holokaustu — doświadczenia edukacyjne

Szwecji i Polski.

Wokół wystawy Instytutu Szwedzkiego o Raoulu Wallenbergu

otwartej w Żydowskim Instytucie Historycznym



27 marca 2006 r.

Dom Spotkań z Historią w Warszawie, ul. Karowa 20

we współpracy z Ambasadą Szwecji

Nauczanie o Holokauście we współczesnej Europie.

Edukacyjne strategie i doświadczenia Szwecji i Polski




Część I. Jak korzystać z wystaw i świadectw w nauczaniu o Holokauście i kształtowaniu wartości społeczeństwa obywatelskiego.

9.30-09.45

Powitanie (strona szwedzka i polska)

Przykład szwedzki


09.45–10.00

Dr Paul A. Levine, Uniwersytet w Uppsali

Przykład Raoula Wallenberga w promowaniu obywatelskich i demokratycznych wartości


10.00–11.00

Carolyn Östberg


Strategie w promowaniu tolerancji z użyciem wystawy Jeden, który uratował wielu
11.00-11.15

Edyta Kurek, Żydowski Instytut Historyczny

Wystąpienie na temat edukacyjnej roli polskiej wersji wystawy o Raoulu Wallenbergu


11.15-11.30

Dyskusja z udziałem publiczności


11.30-11.45

Przerwa na kawę


Część II

Przykład polski

Strategie edukacyjne dla nauczania o Holokauście w Polsce

11.45-12.00


Zbigniew Gluza, Ośrodek KARTA

Wykorzystanie świadectw historycznych w edukacji o XX wieku. Na przykładzie wystawy „Oblicza totalitaryzmu” w części dotyczącej Holokaustu.


12.00-12.45

Robert Szuchta, nauczyciel LO im. Stanisława Witkiewicza

Marianna Hajdukiewicz, Centrum Edukacji Obywatelskiej

Tomasz Kasprzak, Stowarzyszenie Dzieci Holokaustu

Nauczanie o Holokauście w polskich szkołach i pozaszkolnych projektach edukacyjnych


12.45-13.15

Dyskusja z udziałem publiczności


13.15-14.00

Lunch


Część III

Historia Holokaustu; przykłady Polski i Szwecji

14.00-15.00


Dr Paul A. Levine

Postawy Szwedów wobec Holokaustu
15.00-15.30

Postawy Polaków wobec Holokaustu


15.30-16.00

Dyskusja zamykająca i podsumowanie


16.00– 16.30

Pokaz filmu dokumentalnego o Irenie Sendlerowej Odwiedziny w reżyserii Marii Nockowskiej, z udziałem Autorki.


Seminarium będzie prowadzone w języku polskim i angielskim, z tłumaczeniem symultanicznym.


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość