Strona główna

Biblioteka jako marka” Program 11 września 2012 r. Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. J. Piłsudskiego w Łodzi


Pobieranie 81.75 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar81.75 Kb.



VII Forum Młodych Bibliotekarzy w Łodzi – warsztaty edukacyjne
Biblioteka jako marka”
Program
11 września 2012 r.
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. J. Piłsudskiego w Łodzi

8.00-9.00 Rejestracja uczestników Forum oraz serwis kawowy

Miejsce: Czytelnia Główna im. Profesora Jana Augustyniaka
9.00-9.30 Przywitanie uczestników Forum przez Organizatorów

9.30-9.45 Elżbieta Stefańczyk - Przewodnicząca SBP - „Czary-mary, focus-pokus”

9.45-9.55 Wręczenie nagrody dla zwycięzcy Konkursu „Najlepszego Przedsięwzięcia Młodego Bibliotekarza”

9.55-10.40 Prof. nadzw. dr hab. Robert Kozielski – wykład inauguracyjny pt. "Marka w nowych czasach".

10.40-11.00 Olena Gimos (Biblioteka Naukowa Uniwersytetu Naukowego, Akademia Kijowsko-Mohylańska, Ukraina): „Biblioteka Uniwersytecka jako marka i główne źródło dostępu do informacji naukowej”

11.00-11.15 Wystąpienie sponsora: Digital-Center

11.15-11.30 Przerwa kawowa

11.30-11.40 Wystąpienie sponsora: Wydawnictwo Raabe

11.40-11.55 Bożena Jaskowska (Biblioteka Uniwersytetu Rzeszowskiego): „W to nam graj! Grywalizacja jako element działań marketingowych w bibliotece”

11.55-12.10 Wystąpienie sponsora: PWN (ibuk.pl)

12.10-12.25 Monika Raczyńska (Miejska Biblioteka Publiczna Galeria Książki w Oświęcimiu): „Miejsce dla wszystkich – wszystko na miejscu – dobre praktyki w Galerii Książki”

12.20-12.40 Dyskusja

12.40-12.55 Wystąpienie sponsora: Ramy kultury – Firma Chris

12.55-13.05 Wystąpienie sponsora: Akapit Press

13.05-13.15 Partner Strategiczny SBP: Aleph Polska

13.15-14.50 Lunch

15.00-18.20 Referaty i warsztaty równoległe


Dział Zbiorów

Audiowizualnych

Dział Zbiorów

Regionalnych

Czytelnia

Główna

Sala

konferencyjna



Warsztaty



Warsztaty

Panel:

Różnorodne formy pracy

z czytelnikiem i ich wpływ

na kształtowanie marki

Panel:

Kształtowanie wizerunku biblioteki poprzez wykorzystanie nowych technologii

15.00-16.00

Magdalena Balicka, Angelika Gramotka: „Identyfikacja wizualna: to proste! Kierunek: biblioteka”



15.00-16.00

Filip Moterski: „Biblioteka jako HOT-SPOT”



15.00-15.15

Roman Sowa: „Film w bibliotece, czyli jak poszerzyć ofertę edukacyjną biblioteki pedagogicznej”



15.00-15.20

Dominika Paleczna: „Uważaj do kogo mówisz – kreowanie wizerunku przez targetowanie wypowiedzi w Internecie”









15.15-15.30

Monika Wachowicz: „Efekt puzzli. Działalność Muzeum Oświaty Ziemi Łódzkiej na rzecz budowania marki Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi”



15.20-15.35

Karolina Dyl: „E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych?”









15.30-15.45

Marlena Gęborska: „The Future Libraries Programme a oferta kulturalna bibliotek dla dzieci i młodzieży w Wielkiej Brytanii”



15.35-15.50

Paweł Borettini: „Stopień znajomości języków hipertekstowych pośród bibliotekarzy łódzkich bibliotek publicznych”









15.45-16.00

Andrzej Hołasek: „Działalność kulturalna jako forma promowania Biblioteki Politechniki Łódzkiej”



15.50-16.05

Joanna Gawłowska, Maria Kacperska: „Innowacje technologiczne jako element strategii budowania marki biblioteki naukowej na przykładzie bibliotek polskich seminariów duchownych”



16.00-16.45

Krzysztof Karwowski: „Różnice w funkcjonowaniu małych bibliotek w Polsce i Czechach, na przykładzie Euroregionu Glascensis”



16.00-16.45

Marek Jurowski:

„O Dyskusyjnych Klubach Książki raz jeszcze”


16.00-16.15

Dagmara Burzyńska: „Uśmiech dziecka marką żywej biblioteki – na przykładzie działalności upowszechnieniowej WiMBP w Bydgoszczy”



16.05-16.20

Aleksandra Fajfer, Karolina Imiołek: „Jak to się robi w nowych mediach czyli promocja na Facebooku”









16.15-16.30

Karolina Kamińska, Dorota Kuźmińska: „BUWing jako moda na bibliotekę”



16.20-16.35

Izabela Tumas: „Biblioteka szkolna – życie po blogu”









16.30-16.45

Dyskusja


16.35-16.45

Dyskusja






16.45-17.00

Przerwa kawowa








Warsztaty


Warsztaty

Panel:

Czytelnik – Biblioteka – Marka

Panel:

Identyfikacja marki


17.00-18.00

Paweł Braun, Piotr Kieżun,

Anna Wejman: „Projekty kulturalne – instrukcja obsługi. Jak przygotować dobry projekt i odnieść sukces”


17.00-17.20

Magdalena Musiela:

„Bibliotekarz i użytkownik w interdyscyplinarnych programach aktywności opartych o materiały drukowane i niedrukowane, czyli o formach, metodach i technikach biblioterapii”


17.00-17.15

Agnieszka Jarych: „Wrocławski Dzień Bibliotekarza – sposób na promocję biblioteki”



17.00-17.15

Mikołaj Baj: „Logo wybranych bibliotek państwowych uczelni akademickich w Polsce – próba oceny”






17.20-18.00

Magdalena Seta: „Badania ankietowe w praktyce”



17.15-17.30

Beata Śliwińska:

„Przychodzi czytelnik do biblioteki… Po co?”


17.15-17.30

Maciej Rynarzewski: „Identyfikacja wizualna w bibliotekach – dokąd nas prowadzi”









17.30-17.45

Beata Gamrowska: „Kiedy biblioteka staje się przygodą dla czytelnika? Biblioteka jako miejsce, które inspiruje”



17.30-17.45

Kiriakos Chatzipentidis: „Biblioteka kontestacją marki jako symbolu konsumpcyjnego, w oparciu o słownik miejski”









17.45-18.00

Katarzyna Wojtaszak: „Akcja Czytelnicy Czytelnikom, czyli co dobrego może zrobić czytelnik”



17.45-18.00

Magdalena Młynarczyk, Barbara Wysmyk: „Od marki do euro, czyli jak skutecznie grać do kilku bramek”



18.00-18.20

Krzysztof Karwowski: „Biblioteki XXI wieku. Możliwości wdrażania idei Library Media Center w  małych polskich bibliotekach, jako nowoczesnych ośrodków edukacji pozaszkolnej i całożyciowej.

Wymogi organizacyjne i architektoniczne.

Wizja niezależności finansowej bibliotek”













20.30 Uroczysta kolacja


12 września 2012 r.

Politechnika Łódzka
Biblioteka PŁ – budynek B22, Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych PŁ – budynek B18


Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych PŁ (Aule A1 i A2)

Biblioteka PŁ

Sala 301

Biblioteka PŁ

Sala 401

Panel:

Marka Bibliotek Akademickich

Warsztaty

Warsztaty

9.00-9.15

Marta Pospiszył, Anna Stach-Siegieńczuk: „Biblioteka jako marka Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej”



9.00-10.40

Agata Szczotka-Sarna: „Biblioteka supermarka w supermarkecie”



9.00-9.40

Krzysztof Karwowski:

„Biblioteka – przystań kultury i źródło inicjatyw oddolnych. Animacja kultury


9.15-9.30

Kinga Adamiak, Małgorzata Bródka: „Gromadzenie jako zaplecze kształtowania marki w Bibliotece Uniwersyteckiej w Poznaniu”






jako metoda pracy w bibliotece – potrzeby, możliwości, przeszkody, perspektywy”

9.30-9.45

Leszek Szafrański: „Biblioteka przyszłości czy poszerzenie istniejącej oferty Biblioteki?”









9.45-10.00

Hanna Grabowska: „Zarządzanie marką w bibliotece (na podstawie pracy Oddziału Kontroli Zasobów Biblioteki Uniwersyteckiej

w Poznaniu”





9.40-10.25

Szymon Manikowski, Krzysztof Karwowski: „Łamanie stereotypów – biblioteka gminna jako animator życia społecznego i kultury. Istotna rola gromadzenia i zachowania



10.00-10.15

Dyskusja





historycznego, regionalnego dorobku kulturalnego”

Panel:

Marka Bibliotek Publicznych







10.15-10.30

Anna Rutkowska: „Bibliotekarz w instytucji zorientowanej marketingowo”









10.30-10.45

Jacek Okulus: „URSYNOTEKA jako marka”






10.25-10.45

Anita Fal, Paulina Ronowska: „Wolontariat przynosi podwójne zyski: dla wolontariusza i biblioteki”



10.45-11.00

Beata Leńczuk-Bachmińska: „Biblioteka jako katalizator działalności społecznej i kulturalnej. Współpraca z grupami nieformalnymi i organizacjami pozarządowymi”



10.40-11.25

Magdalena Seta: „Wiem co jem, czyli śniadanie bibliotekarza”






11.00-11.15

Dyskusja












11.15-11.45 Przerwa kawowa




Panel:

Internet a marka


Panel:

Inicjatywy bibliotekarzy w kształtowaniu wizerunku i marki


Warsztaty

11.45-12.00

Agnieszka Goszczyńska: „Budowa Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego jako istotny element strategii marki Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego”



11.45-12.00

Aleksandra Jaroniewska: „Nowy adres – czas na zmiany!”



11.45-12.30

Szymon Manikowski, Agnieszka Leszczyńska: Jesteś bibliotekarzem z pomysłami? Dowiedz się skąd wziąć na ich realizację!”



12.00-12.15

Piotr Szeligowski: „Współczesny bibliotekarz wśród źródeł komunikacji”



12.00-12.15

Katarzyna Puksza, Adela Spychała:

„Opowieść biblioteki czyli jak zmienić postrzeganie biblioteki jako instytucji dzięki strategii marketingowej”


11.45-12.45
pok. 405
Agnieszka Lichawska: „PDF jako nowy format książki – warsztaty z digitalizacji”

12.15-12.30

Krzysztof Lityński: „Pierwsze wrażenie w bibliotece – offline i online”



12.15-12.30

Marta Patla: „Więzień też człowiek – Dyskusyjny Klub Książki w zakładzie karnym”






12.30-12.55

Dyskusja


12.30-12.45

Dyskusja








12.45 Przejście do Auli A1 i A2

na zakończenie obrad


13.00-13.30 Uroczyste zakończenie VII Forum Młodych Bibliotekarzy – warsztatów edukacyjnych



13.45-14.45 Obiad
15.00-18.00 Wycieczki po Łodzi

ORGANIZATORZY:



- Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Okręg Łódzki

- Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Józefa Piłsudskiego w Łodzi

- Biblioteka Politechniki Łódzkiej

- Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. prof. T. Kotarbińskiego w Łodzi

- Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego


- Instytut Książki i MAK+, tworzony i rozwijany przez Instytut Książki


PATRONATY HONOROWE: PARTNER STRATEGICZNY SBP:






SPONSORZY:




























PATRONATY MEDIALNE:




OPIEKA MEDIALNA:






































©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość