Strona główna

Cele operacyjne


Pobieranie 24.04 Kb.
Data17.06.2016
Rozmiar24.04 Kb.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ

PRZEPROWADZONYCH W KLASIE IIc

PRZEZ RENATĘ MARIĘ BOGDAN
OŚRODEK TEMATYCZNY: JESTEM UCZNIEM I KOLEGĄ

TEMAT DNIA: W STUMILOWYM LESIE


Zajęcia prowadzone są na zakończenie cyklu dotyczącego poznania lektury

pt. „Kubuś Puchatek” A. A. Milne.


CELE OPERACYJNE
Uczeń:

  • opowiada przygody bohaterów lektury „Kubuś Puchatek”,

  • wyjaśnia pisownię podanych wyrazów,

  • czyta płynnie i wyraźnie nowy tekst,

  • samodzielnie rozwiązuje zagadki,

  • wyraża opinię o przeżytych sytuacjach ( po spotkaniu z Kubusiem ),

  • określa parzystość i nieparzystość liczb,

  • porządkuje liczby zgodnie z podanym warunkiem,

  • porusza się w rytm muzyki,

  • czyta tekst ze zrozumieniem,

  • śpiewa piosenki i mruczanki,

  • wypowiada się całymi zdaniami,

  • uzupełnia tekst z lukami,

  • poprawnie wykonuje obliczenia w zakresie 100,

  • wzbogaca słownictwo na temat ochrony przyrody,

  • uzasadnia, dlaczego należy chronić przyrodę.


METODY:


  1. słowne:

- swobodne wypowiedzi uczniów,

- wypowiedzi ukierunkowane pytaniami nauczyciela,

- rozmowa z dziećmi,

- czytanie wiadomości z listu przez ucznia lub nauczyciela,

- wywiad z aktorką;

b) oglądowe:

- pokaz,

- obserwacja;

c) praktyczne:

- ćwiczenia praktyczne.



ŚRODKI DYDAKTYCZNE


  1. wzrokowe:

- plansze – mapa Stumilowego Lasu,

- bilety lotnicze – Kubuś Puchatek,

- czarny karton – brakujący element biletu,

- rękaw – wejście do samolotu,

- 8 portretów – mieszkańców Stumilowego Lasu,

- zestaw pytań sprawdzających znajomość lektury,

- ogon Kłapouchego,

- małe „conieco” – biszkopty, miód, talerzyki, łyżki,

- karty pracy dla każdego ucznia,

- „lizaki” ortograficzne;

b) słuchowe:

- odgłosy samolotu,

- płyta z nagraniami – głos Krzysia, piosenki, mruczanki Kubusia Puchatka,

- gość specjalny – Kubuś Puchatek – aktorka AGT Olecko.


FORMY PRACY:
- zespołowa,

- grupowa – jednolita,

- indywidualna – zróżnicowana.











  1. Odtwarzanie piosenki „Małe Conieco” z płyty.

Utworzenie kręgu z Kubusiem Puchatkiem. Rozmowa na temat możliwości

spotkania Kubusia Puchatka:

- książki,

- filmy,

- piosenki,

- teatr.
Przypomnienie znaczenia terminów:
Teatr – to budynek, w którym możemy oglądać przedstawienia rozgrywające

się na scenie.


Aktor – to osoba, która występuje w sztuce przed publicznością. Aktorzy biorą

także udział w programach telewizyjnych lub grają role w filmach.


Nasz Kubuś Puchatek to w rzeczywistości wasza starsza koleżanka – aktorka

AGT z Olecka. Czy chcielibyście ją o coś spytać?


Pytania:
- Jak długo zajmujesz się aktorstwem?

- Czy podoba ci się rola Kubusia Puchatka?

- Jak długo uczyłaś się tej roli?

- Czy ten strój jest wygodny?

- Kiedy po raz pierwszy przeczytałaś „Kubusia Puchatka”?

- Jaką postać oprócz Kubusia Puchatka darzysz szczególną sympatią?

- Czy ty też lubisz słodycze jak Kubuś Puchatek?

- Jaka jest praca aktora?

- Jaką uczennicą byłaś będąc w naszym wieku?

- Czy nadal oglądasz dobranocki dla dzieci?



- Czy wierzysz w Kubusia Puchatka?
Dziękujemy bardzo za wspólną rozmowę.
Pożegnanie przy melodii z dobranocki o Kubusiu Puchatku.


Mapa Stumilowego Lasu




©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość