Strona główna

Dziennikarze: Witamy koleżankę ! Paulina Wójcik


Pobieranie 56.16 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar56.16 Kb.


Wywiad z Przewodniczącym Samorządu Szkolnego Pauliną Wójcik


Dziennikarze: Witamy koleżankę !

Paulina Wójcik: Cześć !

Dz.: Możemy Ci zadać kilka pytań ?

P.W.: Jasne.

Dz: Kim jest przewodniczący szkoły? Wielu młodszych rówieśników zadaje sobie to pytanie. Może opowiesz coś o sobie.

P.W. Czyli ?

Dz.: Jaka jesteś ?

P.W.: Normalna nastolatka. Wesoła, rozgadana i na pewno zakręcona pozytywnie. Bardzo lubię grać na gitarze, uczestniczyć w warsztatach teatralnych i grać w piłkę siatkową.

Dz.: Powiedz nam czy spodziewałaś się, że wygrasz te wybory ?

P.W.: Szczerze to nie. Było to dla mnie wielkie zaskoczenie.

Dz.: A co skłoniło cię do wzięcia udziału ?

P.W: Moja pasja polityczna. Lubię politykę, można powiedzieć, że to mój żywioł.

Dz.: Jak czujesz się w roli przewodniczącego ?

P.W: Bardzo dobrze.

Dz.: Jak dogadujesz się z pozostałymi członkami SU ?

P.W: Na razie dobrze.

Dz.: Co znaczy na razie ?

P.W.: Nie poznałam ich jeszcze i nie wiem na jakim są etapie pracy.

Dz.: Jakie są twoje plany ?

P.W.: Różne.

Dz.: Czy możesz nam je zdradzić ?

P.W.: No więc chcę przedłużyć czas dyskotek, aby były do późniejszej godziny. Pragnę również, aby w toaletach nie brakowało papieru toaletowego. Chcę tez poruszyć problem makijażu u dziewczyn i fryzur u chłopców, ale w tej sprawie nie obiecuję wiele.

Dz.: To wszystko o co chciałyśmy zapytać. Dziękujemy za poświęcony czas.

P.W: Ja też dziękuję.
Wywiad przeprowadziły:

Agnieszka Palenik i Krystyna Kapuściak




Coś o nas

Skąd jesteśmy? Jesteśmy z Podszkla i Piekielnika. Z dwóch sąsiadujących ze sobą wsi. Kornel Makuszyński to patron naszej szkoły. 8 stycznia uczniowie staczają bój ze sobą na temat jego życia.

Jak wyglądamy? Młodzi, uczęszczający do tego budy(nku), różnią się bardzo wyglądem. Zawdzięczamy to wycofaniu mundurków. Możemy tu zobaczyć prawdziwy pokaz mody. Jedni promują styl emu, drudzy skate, czasami przez korytarz maszerują też uczniowie w kraciastych spodenkach bądź alladynkach. Włosy, jak to włosy, są: proste, kręte, farbowane, cieniowane i żelowane. Wychowawcy chcą zwalczyć sprawę uwagami, ale i tak nasi hardzi uczniowie bywają nieugięci.

Na przerwach panuje huk i harmider, przerywane wybuchami śmiechu. Świadczy to o dzikości naszej natury, w końcu jesteśmy z gór! Ściany podpierają ciche wyjątki! Istnieje też tzw. ,,gang kiblowy”.

A jak idzie z nauką? Pewnie jak w każdej szkole. Słabsi i lepsi. Wybitne wyjątki też się zdarzają. Na lekcjach panuje sympatyczna cisza, przerywana rozmowami uczniów.

Każdy uczeń jest wyjątkowy i niepowtarzalny. Nikt nie jest do podrobienia! Przeważnie każdy dla każdego jest miły i uprzejmy. Wszyscy uwielbiamy chodzić do szkoły, ale uczyć się? ... to już inna sprawa!

Agnieszka Palenik, Wioleta Hosaniak



Uczniowie listy piszą…

Piekielnik,03.10.2011 r.

Szanowna Dyrekcjo Szkoły, Nauczyciele !

 

W imieniu uczniów chcieliśmy Dyrekcji i Pedagogom Szkoły przedstawić propozycje zmian, które poprawią nasze warunki bytowe w szkole.



Po przeprowadzonej rozmowie z uczniami szkoły większość zdecydowanie kładła nacisk na to, aby w szkole można było mieć lekko pomalowane oczy tuszem do rzęs, bez używania innych kosmetyków do oczu. W rozmowie uczniowie wspomnieli również o możliwości noszenia telefonu do szkoły tylko do używania ich na przerwach i za zgodą nauczyciela w wyjątkowych sytuacjach.

Wielu uczniów chodzących na dyskoteki szkolne chciałoby, żeby odbywały się one np. w godzinach od 19 do 21.30 lub 22.00. Młodzież proponowała także, aby zrobić dwie długie przerwy: jedną dla uczniów szkoły podstawowej, a drugą dla gimnazjum - pozwoli to w miłej atmosferze, bez pośpiechu i stresu zjeść obiad wszystkim uczniom.

Kolejną prośbą jest możliwość wyjścia w czasie długiej przerwy na boiska szkolne, aby pograć i oderwać się od stresu towarzyszącemu nauce.

Chcielibyśmy także, aby ograniczono liczbę kartkówek w ciągu dnia do 3.

To już wszystkie najczęściej pojawiające się prośby. Najbardziej zależy nam na lekkim malowaniu oczu i żelowaniu włosów. Ufamy, że przychylnie rozpatrzycie nasze prośby. Wierzymy, że chociaż niektóre z nich się spełnią i umili nam to chodzenie do szkoły.

 

Z poważaniem,



Uczniowie z zajęć techniki pisarskiej wraz z SU

W listopadowej zadumie

Próby poetyckie

Znicz się pali na marmurowym pomniku
ludzie jak posągi stoją i się modlą.
w ciszy pochyleni
cóż to za dzień
OCZYWIŚCIE WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH
Popatrz posągu
zmarli się cieszą,
że o nich pamiętasz
                                   

Iza Król, Paulina Starostowicz, Ewelina Nowak






Płomień na wietrze
płoną świeczek szeregi
płoną świeczek tysiące
zamyślone i drżące
i niebo jesienne
kołysze wiatr,
lecz i tak są mogiły,
na których nikt lampki nie zapalił

w tym dniu listopadowym


odwiedzamy bliskich groby
dla nich tyle kwiatów
dla nich ta szczera modlitwa
i tłum ludzi pogrążony w ciszy
pozdrawiając tych wszystkich,
których życie już zgasło

Anonim





Ten dzień jest wyjątkowy,
Odwiedzamy wszystkich groby,
Znicze palimy,
Kwiaty przynosimy,
bo dziś święto zmarłych obchodzimy.
Pomniki w kolorach jesieni się zatapiają i swe ciepło oddają,
Duchy na cmentarzu czuwają ,
bo na nas czekają.
Ten dzień smutno płynie,
a nasze serca są jak twarde kamienie

Angelika Smętek 






Pamiętamy
W listopadzie takie święto mamy,
że na grobach znicze zapalamy.
W rzece liści groby się zatapiają,
a bliscy je odnawiają.
Rodziny zmarłych jak anioły stróżują,
z nieboszczykami w niebie się radują.
Choć odeszli tak szybko jak w polu wiatr hula,
to nasze serce ich miłością otula.
My o nich nie zapominamy
i na spotkanie z nimi ciągle czekamy.
Ich obecność czujemy pierwszego listopada,
kiedy cień ich ducha na nas opada.

Małgorzata Kolkowicz






Jesienne liście niczym zachód słońca

Zachwycają mnie swoimi kolorami

Gdy spadają w dół

Wirują jak kolorowe motyle

Gdy wchodzę na cmentarz widzę ciepłe kolory tęczy

Są cudowne żółte, czerwone

Niektóre z nich przypominają mi blask słońca

Inne zaś czerwone są jak maki na polach

Bolek i Lolek




Listopad to miesiąc wyjątkowy

W tym roku ciepły

i kolorowy.

Pierwszego dnia tego miesiąca

Modlitwa na cmentarzu jest gorąca.

Każdy wiązankę, znicz przynosi

I o łaski dla zmarłych prosi

Zaś w Zaduszki po cmentarzu chodzimy

I żadnych duchów się nie boimy

A gdy przyjdzie 11 listopada

Ojczyzny święto przypada

To dzień niepodległości

I na wielu domach flaga gości.

Bo Polacy swój kraj kochają

I z całego serca o dobro jego dbają.

Joanna Kąś




Wszystkich Świętych to dzień wyjątkowy,

Każdy z nas jest zamyślony

Znicze kolorowe w ciemności blasku rozświetlone

Listopadowy cmentarz niby miasto umarłych, których

Płomień nadziei nigdy nie zgaśnie.

Wioleta Bielańska





Asy z trzeciej klasy

W klasach  trzecich  przeprowadzono  krótką  ankietę  dotyczącą  typów  uczniów.
Z  punktu  widzenia  zachowań  szkolnych  można  mówić  o  kilku  typach :

•       Błazen klasowy - rozwesela wszystkich, często humor staje się mechanizmem obronnym, a także  formą  złagodzenia  konsekwencji  braku  przygotowania  się  do  zajęć  lekcyjnych;


•       Kujon – uczy  się  wszystkiego  na  pamięć,  często  bez  zrozumienia;
•       Ambitny książę - uczy  się  dobrze  i  z dystansem podchodzi  do  klasy  i  szkoły;
•       Ściągacz- korzysta z tzw. gotowców;
•       Szpaner- osobnik kochający się w pokazywaniu siebie w lepszej formie niż jest;
•       Sportowiec- dużo  osiąga  w  ulubionej  dyscyplinie i jest  podziwiany; szczególnie  przez dziewczyny;
•       Lizus- osiąga  rożne  cele  poprzez  komplementy,  donosicielstwo,  nadskakiwanie;
•       Agresor- rozwiązuje większość spraw siłowo;
•       Romantyk- często zamyślony, rozmarzony, nieobecny psychicznie na zajęciach;
•       Gwiazda gimnazjum- czyli najładniejszy, najpopularniejszy, najmądrzejszy, najlepiej ubrany, najpopularniejszy trzecioklasista.

A oto wyniki naszej ankiety:

1.      Błazen klasowy - Klaudia Maśnica
2.      Kujon- Jola Zborek
3.     Ambitny książę - Krysia Kapuściak
4.      Ściągacz - Karolina Chowaniec
5.      Szpaner - Krzysztof Bielański
6.      Sportowiec - Bartek Bielański
7.      Lizus- Wioletta Hosaniak
8.      Agresor- Kamil Król
9.      Romantyk - Grzesiek Kulawiak
10.     Gwiazdy Szkoły- Agnieszka Palenik i Łukasz Wacławiak

Na wesoło

Pani zadała dzieciom temat wypracowania: "Jak wyobrażam sobie pracę
dyrektora?" Wszystkie dzieci piszą tylko Jaś siedzi bezczynnie
założywszy ręce.
- Czemu Jasiu nie piszesz? - pyta się nauczycielka.
- Czekam na sekretarkę.

KONKURS!!!

Organizujemy konkurs pod tytułem ,,Akrostych rządzi” (patrz załącznik). Mogą uczestniczyć w nim wszyscy uczniowie gimnazjum. Należy wybrać jeden z dwóch podanych niżej załączników.

Utwory pisane w programie Microsoft Word 2003 należy przesłać do 22 grudnia 2011 roku na adres konkurspiekielnik@gmail.com w załączniku wraz z podpisaną pracą: imię, nazwisko ucznia oraz klasa.

Dla przypomnienia akrostych to wierszowany utwór, w którym niektóre z kolumn liter, sylab lub wyrazów dają dodatkowo całe wyrazy, frazy lub zdania. Kolumny takie mogą być czytane w dół, w górę, lub naprzemiennie. Najczęściej takie kolumny są tworzone przez pierwsze lub ostatnie litery kolejnych wersów.

Nagrodą jest pendrive oraz jednodniowy immunitet.

Załącznik 1

………………………………..

P………………………………………………

I ………………………………………………

S………………………………………………

A………………………………………………

R………………………………………………

Z………………………………………………

U………………………………………………

Ś………………………………………………

M………………………………………………

I………………………………………………

E………………………………………………

C………………………………………………

H………………………………………………

U………………………………………………

Wiersz dotyczący Kornela Makuszyńskiego-naszego patrona szkoły.

Załącznik 1

B………………………………………………

I………………………………………………

A………………………………………………

Ł………………………………………………

E………………………………………………

O………………………………………………

P………………………………………………

Ł………………………………………………

A………………………………………………

T………………………………………………

K………………………………………………

I ………………………………………………

S………………………………………………

E………………………………………………

R………………………………………………

C………………………………………………



Wiersz o tematyce bożonarodzeniowej.




©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość