Strona główna

Gimnazjalny projekt edukacyjny


Pobieranie 97.18 Kb.
Data18.06.2016
Rozmiar97.18 Kb.



GIMNAZJALNY PROJEKT EDUKACYJNY



LISTA ZBIORCZA TEMATÓW – ROK SZKOLNY 2010/2011


TEMAT


OPIEKN

DZIAŁANIA (PROPOZYCJA)

PREZENTACJA

(PROPOZYCJA)

W jaki sposób można zmniejszyć stres przedegzaminacyjny?

mgr Beata Słowikowska

  • Poznanie przyczyn i objawów stresu

  • Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem

  • Przećwiczenie na sobie wybranych technik i metod radzenia sobie ze stresem

  • Przygotowanie ankiety na temat stresu ( ewentualnie wywiadu)

  • Opracowanie wyników ankiety i wywiadu

  • Przygotowanie prezentacji




  • W formie prezentacji multimedialnej i ( lub) plakatów

Lata mijają, pozostają wspomnienia – czy warto dokumentować wydarzenia szkolne?


mgr Maria Smaruj

  • Zapoznanie uczniów z celami projektu.

  • Aktywne uczestniczenie w życiu szkoły (udział w uroczystościach szkolnych).

  • Gromadzenie , selekcjonowanie, rejestrowanie wszelkich informacji o szkole, pozyskiwanych z różnych źródeł (Internet, prasa, rozmowy z nauczycielami, fotografie).

  • Opracowanie graficzne uzyskanych materiałów

  • Umieszczenie materiałów w kronice szkoły.




  • Eksponowanie kroniki w czasie uroczystości klasowych, na zakończenie roku szkolnego; zorganizowanie wystawy promującej sukcesy uczniów naszej szkoły.



Czy warto inwestować w przyszłość?

mgr Irena Deoring

  • Zbieranie informacji dotyczących świata zawodów i edukacji.

  • Określenie zainteresowań zawodowych uczniów II klas (przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie ankiety ).

  • Opisy naszych wymarzonych zawodów.

  • Opracowanie mapy szkół kształcących w wymarzonych zawodach.




  • Prezentacja naszych wymarzonych zawodów i mapy szkół w dniu „Festiwalu Projektów”.

Czy Pałuki mogą być atrakcyjne dla turysty?


mgr Maria Dworacka

  • Wyszukiwanie wiadomości na temat atrakcyjnych miejsc naszego regionu

  • Wykonanie zdjęć ciekawych miejsc Pałuk

  • Zaplanowanie wystawy

  • Zapoznanie z legendami pałuckimi i wybór legendy do inscenizacji

  • Przygotowanie stroi i rekwizytów do przedstawienia

  • Układanie ofert wycieczek: autokarowych, rowerowych

  • Wydanie broszury wycieczek „Poznaj Pałuki”




  • Wystawa fotograficzna „Pałuki w obiektywie”

  • Oferta turystyczna wycieczek jedno, dwu i trzydniowej

  • Przedstawienie teatralne

wybranej legendy pałuckiej



Leon Skórzewski jest pochowany na Dębiej Górze. Prawda czy fałsz?

Maciej Banaś

  • Analiza źródeł historycznych

  • Wizyta w kryptach kościoła

  • Wycieczka na Dębią Górę

  • Wycieczka do pałacu w Lubostroniu

  • Wykonanie zdjęć i ich opracowanie

  • Wywiady z osobami zajmującymi się historią Łabiszyna   

  • Wykonanie tablicy informacyjnej

  • Przygotowanie referatu informacyjnego




  • Prezentacja dorobku zespołu podczas Dnia Prezentacji.

  • Umieszczenie tablicy informacyjnej w krużgankach kościoła św Mikołaja.



Po co świętość? Czyli o ludziach dążących wzwyż…

mgr Marcin Jiers

  • Prezentacja utworów muzycznych, mówiących o świętości,

  • Opracowanie prezentacji multimedialnej przedstawiającej sylwetki świętych,

  • Uczniowie dzielą się na dwa obozy „pro” i „contra” wobec propozycji naśladowania świętych w swoim życiu, przygotowują argumenty, bronią swojego stanowiska,




  • Prezentacja będzie zawierała materiały audio - wizualne, dzięki którym uczniowie zaprezentują wezwanie zawarte w Ewangelii do naśladowania Jezusa,

  • Poprzez wykorzystanie metody aktywizującej jaką jest „sąd” postarają się uargumentować celowość realizowania w swoim życiu dążenia do poznania Pana Boga i odnajdywania Go pośród zwykłej codzienności,

  • Próba odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie będzie obejmowała kontekst kulturowy i historyczny omawianego zagadnienia,

  • Przywołując wypowiedzi znanych mistrzów życia duchowego- uczniowie, w krótkiej scence przedstawiają propozycję konkretnego sposobu realizacji wiary w Jezusa Chrystusa.




"Czy tu jest moje miejsce, mój dom?"

mgr Anna Nowak

  • Wybranie ciekawych miejsc, obiektów, budowli

  • Wybór podtematów, podział zadań

  • Przygotowanie opisu historycznego miejsc.

  • Zgromadzenie materiałów – sfotografowanie zabytków – przygotowanie materiałów audiowizualnych.

  • Przygotowanie materiałów do prezentacji- wystawy

  • Przygotowanie dyskusji lub innej formy prezentacji.



  • Plakaty prezentujące prace uczniów , zdjęcia z zajęć, prezentacja multimedialna

  • Wystawa prac uczniów

i wystawa fotograficzna


W jaki sposób młodzież gimnazjalna spędza wolny czas?


mgr Mirosława Kujawa

  • Przygotowanie i przeprowadzenie ankiety .

  • Dokumentowanie różnych form spędzania wolnego czasu.

  • Wybór formy prezentacji.

  • Przygotowanie prezentacji.




  • Wyniki ankiety (procentowe).

  • Wystawa fotograficzna , plastyczna .

  • Występy , np. taniec , pokaz karate.



Jak nauka ortografii może być atrakcyjna i skuteczna?

mgr Anna Szyszkowska

  • Przygotowanie tablic ortograficznych.

  • Opracowanie broszury zawierającej podstawowe zasady ortografii polskiej z przykładami.

  • Wykonanie gry planszowej dotyczącej zasad ortograficznych.

  • Przedstawienie w formie plakatu programów multimedialnych i stron WWW poświęconych ortografii.

  • Przygotowanie szkolnego konkursu ortograficznego.

  • Opracowanie scenariusza i przeprowadzenie lekcji poświęconej ortografii.

  • Wystawa tablic ortograficznych.

  • Wydanie broszury z zasadami ortografii polskiej.

  • Prezentacja gry dydaktycznej na temat ortografii.

  • Plakat – programy multimedialne i strony WWW poświęcone nauce ortografii.

  • Przeprowadzenie szkolnego konkursu ortograficznego.

  • Przeprowadzenie lekcji ortografii w swojej klasie.


Dlaczego warto czytać książki?

mgr Andrzej Sala

  • Wybór książek i ich przeczytanie.

  • Opracowanie ankiety na temat ulubionej książki.

  • Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów.



Inscenizacja fragmentów ulubionych książek.

Czy warto odwiedzić Łabiszyn i jego okolice?

mgr Magdalena Mellem

  • Wybór i szczegółowe zapoznanie się z najciekawszymi miejscami, zabytkami w gminie Łabiszyn

  • Zgromadzenie materiałów, fotografii

  • Analiza zebranych informacji

  • Stworzenie notatek, opisów wybranych miejsc w języku polskim

  • Zgromadzenie niezbędnego słownictwa i struktur leksykalno-gramatycznych do przetłumaczenia tekstów na język angielski

  • Bezpośrednie tłumaczenie sporządzonych opisów



Przewodnik w wersji papierowej (książka/album) oraz elektronicznej (płyta) zawierający fotografie oraz opisy w języku angielskim prezentowanych miejsc

Czy możliwe jest zwiedzenie USA w ciągu jednego tygodnia?

mgr Dariusz Dąbrowicz

  • Wybór miejsc w USA najbardziej wartych zwiedzenia

  • Wyszukanie informacji n/t tych miejsc

  • Przygotowanie prezentacji w formie plakatów, zdjęć, opisów, prezentacji multimedialnej

  • Przygotowanie prezentacji scenek rodzajowych



Prezentacja projektu w czasie Tygodnia Języków Obcych

Czy warto poznać Brytyjczyków i kulturę brytyjską?

mgr Maja Malak -Siemaszko

  • Zbieranie i opracowywanie informacji o kulturze brytyjskiej

  • Wyszukiwanie ciekawych informacji o Brytyjczykach i ich

zachowaniach w codziennym życiu

  • Przygotowanie plakatów tematycznych dotyczących każdego

ze świąt brytyjskich

  • Malowanie typowych zabytków i krajobrazów przez

Miłośników malarstwa

  • Przygotowanie prezentacji multimedialnej o kulturze brytyjskiej

  • Przygotowanie nagrań z muzyką celtycką




  • Zorganizowanie Dnia Kultury

Brytyjskiej. W trakcie takiego

dnia uczniowie prezentują

zebrane materiały w formie

wystawy (plakaty z opisami,

namalowane dzieła). Każde

stoisko dotyczy innego święta

brytyjskiego. Uczniowie mają

również odpowiednie stroje

dostosowane do święta.


  • Prowadzenie lekcji o kulturze

brytyjskiej i Brytyjczykach

w klasach szóstych SP.



  • Prezentacja muzyki celtyckiej.

  • Prezentacja multimedialna.


Czy nauka języka niemieckiego może być przyjemnością?”

mgr Katarzyna Bączkowska

  • Opracowanie scenariusza do sztuki na podstawie baśni Braci Grimm;

  • Przygotowanie scenografii i strojów;

  • Opracowanie podkładu muzycznego i piosenek;

  • Przygotowanie gry domino w języku niemieckim;

  • Przygotowanie plakatów ukazujących najciekawsze miejsca, ludzi krajów niemieckojęzycznych;




  • Kwiecień 2011 podczas Tygodnia Lingwistycznego.

Czy słownik języka niemieckiego musi być nudny?

mgr Dorota Strzelecka

  • Wybór zakresu tematycznego

  • Gromadzenie materiałów

  • Wybór formy opracowania słownika (np. teczka z planszami, broszura, płyta CD)

  • Wykonanie ilustracji do danego słownictwa

  • Wykonanie słownika




Jakie jest pochodzenia nazw miejscowości naszego regionu?

mgr Bogusława Lubiszewska

  • Wybór nazw miejscowości do opracowania, wyszukiwanie informacji w bibliotekach, muzeum regionalnym, parafii, sądzie oraz rozmowy z mieszkańcami.

  • Informator o pochodzeniu nazw miejscowości.

  • Scenki dramatyczne na temat powstawania nazw miejscowości, plakaty.




Dzieci Świata- czy mamy takie same prawa?

mgr Kamila Katka

  • Zapoznanie z Konwencją Praw Dziecka

  • Zapoznanie z przykładami praw dziecka

  • Poszukiwanie przykładów łamania praw dziecka

  • Uczestniczenie w grze „ Powszechne prawo do edukacji a rzeczywistość”




  • Stworzenie przestrzennej mapy świata z tzw. Czarnymi punktami, miejscami łamania praw dziecka

  • Scharakteryzowanie działań organizacji stojących na czele przestrzegania praw dziecka

  • Armia Bożego Oporu- poszukiwanie odpowiedzi na pytanie dlaczego dzieci biorą udział w działaniach zbrojnych, przykładów wymienionych działań



  • Prezentacja multimedialna

pt. „ Konwencja Praw Dziecka a rzeczywistość”

  • Wystawa prac plastycznych oraz zebranych materiałów

pt. „ Kto powinien się wstydzić?” , połączona z konkursem dla klas II „ Prawa dzieci a rzeczywistość.”

Czy rozpiętość ramion jest taka sama jak nasz wzrost?

mgr Anna Żarnowska

  • Przydział obowiązków,

  • Dokonanie odpowiednich pomiarów, a następnie ich opracowanie,

  • Motywowanie uczniów,

  • Spotkania konsultacyjne,

  • Obserwacja i ocena pracy uczniów.




  • Na podstawie wyciągniętych wniosków zostaną opracowane przez uczniów tabele, wykresy, album, plakat,

  • Prezentacja multimedialna dotycząca wiadomości o Leonardo da Vinci z zakresu matematyki.




W jaki sposób matematyka może pomóc w remoncie mieszkania?

 


mgr Bożena Buczek

  • Określenie potrzeb i możliwości, w tym finansowych, rodziny,

  • Zebranie informacji o cenach w różnych sklepach, korzystanie z Internetu artykułów potrzebnych do wykonania remontu,

  • Porównanie ofert, wybór zgodny z potrzebami,

  • Opracowanie kosztorysu remontu



plakaty, gazetka, kosztorys remontu

Czy wielościany foremne mogą być ciekawe?

mgr Maria Stosik

  • Znalezienie potrzebnych informacji na temat wielościanów foremnych ( słowniki, encyklopedie, podręczniki, Internet)

  • Ustalenie sposobu prezentacji zdobytych informacji

( broszura, prezentacja multimedialna, itp.)

  • Uzasadnienie istnienia tylko pięciu takich brył

  • Zorganizowanie materiału do wykonania modeli

  • Wykonanie modeli trójwymiarowych na podstawie siatek

  • Wyszukanie przykładów występowania lub zastosowania w otaczającym świecie




  • Zebranie najciekawszych informacji w formie broszury , prezentacji multimedialnej lub innej formie zaproponowanej przez uczniów

  • Pokaz gotowych modeli , które będą służyły jako pomoce dydaktyczne w pracowni matematycznej




Jak poszerzać wiedzę matematyczną uczniów gimnazjum?

mgr Stanisława Lewandowska

  • Wielcy matematycy i ich odkrycia- wyszukiwanie informacji, gromadzenie, analizowanie, opracowanie dokumentu tekstowego

  • Rozwijanie umiejętności geometrycznych i wyobraźni przestrzennej- rysowanie siatek i wykonywanie modeli brył nietypowych

  • Nauka matematyki przez rozrywkę- tworzenie i rozwiązywanie rebusów i krzyżówek matematycznych, sudoku oraz gier matematycznych

  • Matematyka w życiu codziennym- Unia Europejska w zadaniach, rozwiązywanie zadań tekstowych, problemowych dotyczących życia codziennego, ekologii i innych dziedzin

  • Tworzenie pomocy dydaktycznych- wykonywanie plakatów i gazetek matematycznych



  • Przedstawienie opracowanego dokumentu tekstu o wielkich matematykach

  • Zorganizowanie wystawy nietypowych brył

  • Prezentacja powstałych gier i rebusów matematycznych

  • Pokaz połączony z konkretnym zadaniem do rozwiązania

Czy chemia może być ciekawa?

mgr Anna Śmierzchalska

  • Wyszukanie opisów eksperymentów w Internecie, książkach i czasopismach chemicznych.

  • Selekcja i wybór tych doświadczeń, które są możliwe do wykonania w warunkach szkolnych.

  • Wykonanie instrukcji do doświadczeń

  • Zgromadzenie niezbędnych substancji.

  • Przeprowadzenie doświadczeń.

  • Wykonanie zdjęć, które zostaną dołączone do instrukcji.

  • Przygotowanie pokazów.

  • Pokazy doświadczeń

 


  • Pokazy doświadczeń.

  • Teczka z instrukcjami.

Czy mój dom jest ekologiczny?

mgr Aleksandra Jakubczyk

  • Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami ekologicznymi

  • Wykonanie przez uczniów planu mieszkania uwzględniając wyposażenie następujących pomieszczeń: kuchnia, pokój, łazienka, piwnica-garaż.

  • Analiza poszczególnych pomieszczeń pod kątem wykorzystania, oszczędzania zasobów środowiska, użyteczności urządzeń.

  • Ekologiczne postępowanie w podstawowych czynnościach wykonywanych w naszych domach tj. porządki, sporządzanie potraw, zakupy, gospodarka odpadami itp.

  • Sporządzenie i przeprowadzenie wśród uczniów gimnazjum ankiety dotyczącej ekologicznego trybu życia występującego w rodzinach uczniów naszej szkoły

  • Opracowanie w formie raportu wyników i wniosków z przeprowadzonej ankiety

  • Opracowanie kodeksu postępowania ekologicznego na co dzień



  • Prezentacja plakatu (makiety) pomieszczeń występujących w naszych domach

  • Zestawienie w formie wykresów wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów gimnazjum

  • Przygotowanie i prezentacja plakatów lub naklejek które można by powiesić w domu np. przy włącznikach światła, kranach w łazience, koszu na śmieci, aby propagować ekologiczny tryb życia w naszych rodzinach.

  • Kodeks postępowania ekologicznego - plakat

Czy kuchnia to laboratorium fizyczne?

mgr Joanna Sinicka

  • Wyszukanie informacji o zjawiskach fizycznych zachodzących w kuchni (książki, czasopisma, Internet)

  • Wybór procesów zachodzących w kuchni najlepiej obrazujących prawa i zasady fizyczne.

  • Przeprowadzenie eksperymentów (w oparciu o przygotowane instrukcje) przedstawiających wpływ fizyki na procesy zachodzące w kuchni.

  • Przygotowanie prezentacji.



  • Teczka, album lub prezentacja multimedialna z opisem zjawisk fizycznych zachodzących w kuchni oraz przeprowadzonymi doświadczeniami.

  • Pokaz wybranych doświadczeń.

Jakie istnieją możliwości rozwoju usług turystycznych w gminie Łabiszyn?

mgr Alicja Szałkowska

  • Obserwacje bezpośrednie dotyczące warunków rozwoju funkcji turystycznych i rekreacyjnych gminy

  • Analiza dokumentacji

  • Ocena walorów środowiskowych i kulturowych

  • Ocena korzyści i uciążliwości wynikających z rozwoju funkcji turystycznych w gminie

  • Projektowanie działań promujących gminę w tym zakresie



  • Opracowanie multimedialne

  • Opracowanie gry dydaktycznej (quiz) o tematyce dotyczącej gminy

Czy komputer może uczyć?

mgr inż. Bogumiła Szulgo

  • Przygotowania projektu, ustalenie planu działania i podziału obowiązków,

  • Zebranie materiałów poglądowych, dydaktyczno-wychowawczych na poziomie odbiorcy projektu, przygotowanie atrakcyjnej oferty zachęcającej do poznania

przedstawianego tematu, korzystanie z różnych źródeł informacji

  • Dostosowanie prezentacji do zróżnicowanego sprzętu audiowizualnego,

  • Realizacja projektu wg przyjętych kryteriów, wstępna analiza

uzyskanego efektu współpracy w grupie, skonkretyzowanie i przygotowanie ostatecznej wersji projektu do prezentacji w dwóch ustalonych formach:

w szkolnych pracowniach komputerowych-

wykład z zakresu wiedzy informatycznej poprzedzający realizację praktycznych zadań

prezentacja możliwości wykorzystania zestawów komputerowych do realizacji konkretnych zadań


(wydruk zeskanowanych dokumentów, praca w sieci komputerowej,pakiet Office);

  • Pokaz możliwości tworzenia zróżnicowanych tematycznie dokumentów i ich prezentowania w zestawie laptop-projektor w różnych miejscach odbiorcy projektuwykorzystanie nośników zewnętrznych cd dvd do publikacji zestawień i prezentacji animowanych



  • Redagowanie dokumentów tekstowo-graficznych, ilustrowanie liczb wykresami,

-obliczenia i statystyka, tworzenie tematycznych baz danych, elementy programowania,

  • Grafika komputerowa, multimedialne prezentacje, projektowanie slajdów zastosowanie odpowiedniej formy przekazu wiedzy informatycznej i praktycznej obsługi sprzętu komputerowego poprzez:

-przygotowanie wykładu, prezentacji, pokazów i ćwiczeń praktycznych do realizacji
- pracownie komputerowe w prezentacji otwartej dla zróżnicowanych grup wiekowych (przedszkolaki, seniorzy)


Jak skutecznie oszczędzać energię elektryczną w gospodarstwie domowym?

mgr Marcin Bajek

  • Zebranie materiałów, ustalenie planu działania, podział obowiązków w grupie,

  • Opisywanie różnych sposobów otrzymywania energii elektrycznej (w tym ekologicznej),

  • Odczytywanie parametrów technicznych urządzeń elektrycznych z tabliczek znamionowych,

  • Obliczanie zużycia energii elektrycznej przez wybrane urządzenia domowe,

  • Określenie budowy, zasady działania, parametrów elektrycznych źródeł światła,

  • Wykazanie najbardziej energochłonnych urządzeń elektrycznych,

  • Wybranie najlepszych form oszczędzania energii elektrycznej w gospodarstwie domowym.




  • Szkolna wystawa zbiorów uczniów,

  • Zestawienia tabelaryczne otrzymanych wyników energochłonności wybranych urządzeń oraz ich podziału na klasy energetyczne,

  • Prezentacja multimedialna jako pomoc dydaktyczna związana z tematem projektu dla uczniów Szkoły Podstawowej,

  • Plakat promujący konieczność oszczędzania energii elektrycznej.



Jak zatrzymać czas ?


mgr Iwona Żyburska

  • Opracowanie planu pracy i podział zadań.

  • Odnalezienie przykładów utrwalenia nastoju, światła, ulotnych kolorów zależnych od pory dnia w malarstwie ( impresjonizm). Pisemne analiza użytych środków wyrazu.

  • Napisanie opowiadań o własnych próbach zatrzymania nastroju chwili we własnych pracach fotograficznych i plastycznych.

  • Plastyczna interpretacja dzieł sztuki Jana Jakuba Kolskiego : Jancio Wodnik, Beniamin Batton, Roman Opałka i problemu czasu poruszanego w tych dziełach.

  • Odnalezienie definicji czasu w filozofii (św. Augustyn ), w fizyce używając literatury i internetu i wykorzystanie tych definicji do przygotowania prezentacji słownej .




  • Wystawa prac fotograficznych i plastycznych uczestników projektu połączona z prezentacją słowną dokonań impresjonistów, poznanych definicji oraz przedstawienie założeń ideologicznych własnych prac plastycznych.




Czy muzyka lat 70-tych jest muzyką wielu pokoleń?

mgr Ewa Hajost

  • Przydział zadań na podstawie planu pracy

  • Wykonanie prezentacji najpopularniejszych zespołów tworzących muzykę lat 70-tych na podstawie przygotowanych materiałów

  • Przygotowanie pod względem wokalnym wybranej piosenki(śpiew)

  • Opracowanie i przygotowanie występu tanecznego odzwierciedlającego charakter muzyki lat 70-tych




  • Plakat , album prezentujące muzykę lat 70-tych (omówienie poparte przykładami muzycznymi)

  • Występ wokalny

  • Prezentacja taneczna

Czy gimnastyka może być atrakcyjną dyscypliną sportu?


mgr Anna Dąbkowska

  • Wyszukiwanie wiadomości na temat podziału gimnastyki oraz wpływu na organizm człowieka.

  • Przygotowanie zestawu ćwiczeń np. gimnastyki porannej, układu gimnastycznego lub artystycznego.

  • Trening gimnastyczny

  • Wykorzystanie muzyki do interpretacji ruchowej.




  • Opracowanie wyników i osiągnięć gimnastyków .

  • Przygotowanie wystawy na temat sportowych osiągnięć gimnastyków

  • Opracowanie haseł reklamujących gimnastykę




  • Zaprezentowanie przygotowanego układu gimnastycznego lub tanecznego

  • Indywidualny pokaz własnych możliwości gimnastycznych

  • Wystawa osiągnięć gimnastyków

  • Hasła reklamujące gimnastykę


Jak żyć aktywnie?


mgr Aleksandra Drabik

  • Gazetka szkolna "Aktywny wypoczynek podczas ferii zimowych"

  • Ankieta wśród uczniów dotycząca II śniadania - zestawienie statystyczne "Drugie śniadanie- zdrowy nawyk"

  • Ankieta wśród uczniów dotycząca aktywnych form spędzania wolnego czasu

  • Stragan zdrowej żywności na korytarzu szkolnym

  • Wdrożenie na terenie szkoły (sklepik szkolny) zdrowej żywności: soki owocowe, batony z muesli, orzechy i suszone owoce jako alternatywy dla typowych, czekoladowych batonów

  • Bieg ekologiczny

  • Rajd rowerowy




  • Pokaz multimedialny,

  • Stragan zdrowej żywności

Czy warto aktywnie spędzać wolny czas?


mgr Elżbieta Czarnecka

  • Opracowanie i przeprowadzenie ankiety wśród uczniów dotyczącej sposobów spędzania przez nich wolnego czasu,

  • Zorganizowanie międzyklasowego konkursu na najlepszy plakat promujący aktywne spędzanie wolnego czasu,

  • Sporządzanie gazetek ściennych informujących o imprezach organizowanych przez zewnętrzne i wewnętrzne organy (np. zawody sportowe, wystawy artystyczne itp.),

  • Organizacja Dnia Aktywnego Wypoczynku;




  • Wystawa prac konkursowych - plakatów,

  • Wydanie gazetki okolicznościowej na temat aktywnego spędzania wolnego czasu,

  • Publiczna prezentacja multimedialna będąca odpowiedzią na pyt. "Czy warto aktywnie spędzać wolny czas?"

Czy warto być czynnym sportowcem?

mgr Artur Rajsner

  • Wyszukiwanie informacji na temat znanych sportowców związanych z Łabiszynem

  • Wyszukanie lub wykonanie zdjęć sportowców




  • Przeprowadzenie wywiadu z jedną ze znanych postaci sportu związanych z Łabiszynem

  • Przygotowanie i rozpropagowanie zestawu ćwiczeń fizycznych pomagających nabrać i zachować dobrą formę fizyczną

  • Zredagowanie i wydanie gazetki promującej sport i zachęcającej do uprawiania różnych dyscyplin sportowych mogących doprowadzić do zdobycia sławy

  • Gazetka „Warto być czynnym sportowcem”

  • Zestaw ćwiczeń w formie zdjęć i opisu

  • Transkrypcja i zdjęcia z wywiadu ze znaną osobą związaną ze sportem




Czy sport to zdrowie?

mgr Marcin Kowalik

  • Ankieta badająca poziom zainteresowania sportem.

  • Opracowanie zestawu ćwiczeń śródlekcyjnych dla uczniów gimnazjum.

  • Przedstawienie zdrowotnych aspektów uprawiania sportu - utworzenie kodeksu „sport to zdrowie”.

  • Propozycje aktywności ruchowej korzystnie oddziałujących na organizm człowieka.

  • Udział w konkursie „ wiedzy o sporcie”.




  • Prezentacja w dowolnej formie w „ Dniu projektów”.




Jak bezpieczniej jeździć skuterem?

mgr Piotr Skrzeszewski

  • Przygotowanie i przeprowadzenie ankiety wśród innych użytkowników skuterów na temat (nie)bezpiecznej jazdy skuterem

  • Szybki kurs jazdy skuterem po ulicach Łabiszyna – nagranie filmu szkoleniowego

  • Przygotowanie makiety z ulicami Łabiszyna i znakami drogowymi

  • Przygotowanie gry planszowej: „skuterem przez miasto”

  • Przeprowadzenie wywiadu z funkcjonariuszem policji na temat najczęstszych przyczyn wypadków spowodowanych przez użytkowników skuterów oraz uzyskanie informacji na temat taryfikatorów mandatów i kar za najczęściej popełniane wykroczenia

  • Wyszukanie w Internecie i projekcja filmów prezentujących skutki wypadków z udziałem skutera

  • Zasygnalizowanie lokalnym władzom problemu braku miasteczka komunikacyjnego w naszej gminie – uczniowie piszą list do Burmistrza

  • Przygotowanie konkursu dla posiadaczy skuterów z naszej szkoły

  • Przygotowanie ulotek dla rodziców (rozdanie podczas drzwi otwartych) celem uświadomienia odpowiedzialności za dziecko poruszające się skuterem, konsekwencji np. zdjęcia blokady ograniczającej prędkość skutera, braku ubezpieczenia OC itp.

  • Prezentacja multimedialna przedstawiająca poszczególne etapy projektu

  • Album ilustrowany zdjęciami, pisemnymi relacjami

  • Plakat, ulotki na temat bezpiecznej jazdy skuterem

  • Zorganizowanie spotkania dla uczniów gimnazjum, podczas którego uczestnicy projektu przekażą innym uczniom wskazówki, jak bezpiecznie jeździć skuterem.




©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość