Strona główna

Informacja prasowa o medialnym fenomenie Facebooka 10 lat później Uniwersytet Gdański I międzynarodowa Konferencja „Facebook – Lustro mediów”


Pobieranie 15.48 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar15.48 Kb.
dr Beata Czechowska-Derkacz

rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego

ul. Bażyńskiego 1a

80-952 Gdańsk

tel.: (58) 523 25 84

tel. kom. 725 991 088

e-mail prasa@ug.edu.pl

http://www.ug.edu.pl/pl

Gdańsk 8 czerwca 2015


Informacja prasowa
O medialnym fenomenie Facebooka 10 lat później

Uniwersytet Gdański - I Międzynarodowa Konferencja „Facebook – Lustro mediów”
Socjologiczny i psychologiczny Facebooka, jego rynkowe i marketingowe konsekwencje, wpływ na zarządzanie oraz dylematy etyczne i prawne związane z jego ekspansją będą głównymi tematami I Międzynarodowej Konferencji „Facebook – Lustro mediów” organizowanej wspólnie przez Uniwersytet Gdański i Uniwersytet Jagielloński.
Czas – 12 czerwca 2015 roku
Miejsce – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, ul Bażyńskiego 4 (kampus UG w Gdańsku Oliwie)
Organizatorzy:

Uniwersytet Jagielloński, Instytut Kultury, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Gdański, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Wydział Nauk Społecznych


Szczegółowe informacje – http://konferencjafacebook.pl/

Fanpage Facebook: facebook.com/konferencjalustromediow

Kontakt dla mediów – dr hab. Jan Kreft, Uniwersytet Jagielloński, kreftjan@gmail.com, jankreft.pl
W 2014 roku minęło 10 lat od powstania Facebooka. To dobry moment do podjęcia rozważań nad istotą i konsekwencjami społeczno-biznesowego zjawiska, jakim stał się najpopularniejszy w Polsce i w wielu krajach świata ten społecznościowy portal. 12 czerwca 2015 roku na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego odbędzie się I Międzynarodowa Konferencja pt. „Facebook – Lustro mediów” – wspólne przedsięwzięcie Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz gdańskiej uczelni. Celem konferencji jest wymiana poglądów oraz prezentacja wyników badań dotyczących fenomenu medialnego, za jaki w ostatnich latach uznaje się portal społecznościowy Facebook.
Zakres tematyczny Konferencji obejmuje m.in. wymiar socjologiczny i psychologiczny Facebooka, jego rynkowe i marketingowe konsekwencje, wpływ na zarządzanie oraz dylematy etyczne i prawne związane z jego ekspansją:

  • Facebook – medium spotkań (wymiar socjologiczny i psychologiczny)

  • Facebook a media publiczne

  • Facebook w kulturze

  • Facebook – medium marketingu

  • Facebook – medium nowej komunikacji

  • Facebook – sprawca schyłku tzw. starych mediów

  • Media na Facebooku – paradoks kanibalizacji?

  • Rynkowe konsekwencje obecności Facebooka

  • Facebook – czy każdy może być dziennikarzem?

  • Facebook – czyli koniec dziennikarstwa. Gdy amator wygrywa z profesjonalistą.

  • Facebook – zarządzanie nowym medium

  • Facebook – a wykluczenie cyfrowe

  • Facebook – dylematy etyczne i prawne

  • Przyszłość Facebooka – moda, trend czy medialna rzeczywistość

Uczestnikami Konferencji będą czołowi polscy i zagraniczni naukowcy, m.in.

prof. Andrzej Stanisław Barczak - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

prof. Alina Hyz - T.E.I. Pireus

prof. dr hab. Leon Tadeusz Dyczewski OFM Conv, Katolicki Uniwersytet Lubelski

prof. dr hab. Tomasz Goban – Klas - Uniwersytet Jagielloński

prof. dr hab. Wiesław Godzic -  Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak - Akademia im. Leona Koźmińskiego

prof. dr hab. Sławomir Magala - Erasmus University of Rotterdam

prof. dr hab. Jacek Sobczak -  Szkoła Wyższa Psychologii Społeczne

red. Edwin Bendyk – „Polityka”.

Uczestnikami konferencji będą także przedstawiciele polskich mediów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.


Patronat honorowy

Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk

Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego prof. Bernard Lammek

Gdańska Organizacja Turystyczna/Gdańsk Convention Bureau

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji


Patronaty medialne

Radio Gdańsk

Telewizja Polska

Trojmiasto.pl



Radio MORS UG

Portal Studencki UG CDN


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość