Strona główna

Karolina lewicka


Pobieranie 281.04 Kb.
Strona4/9
Data18.06.2016
Rozmiar281.04 Kb.
1   2   3   4   5   6   7   8   9

Rozdział 2- Charakterystyka biura podróży TRIADA

2.1. Profil działalności przedsiębiorstwa

Firma TRIADA S.A, działa na rynku polskim od 1991 roku i obsługuje sektor wyjazdów zagranicznych lotniczych i autokarowych. Od roku 1995 TRIADA S.A. należy do Warszawskiej Izby Turystyki organizacji regionalnej, skupiającej w swoich szeregach wiarygodne i sprawdzone biura podróży z terenu Mazowsza. Wysokość kapitału zakładowego: 8.275.000,00 PLN (w całości opłacony). Firma posiada zezwolenie na działalność gospodarczą w zakresie organizowania wyjazdów zagranicznych i wpisana jest do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Województwa Mazowieckiego pod Nr 416 i opiera się na polskim kapitale - zarządzana jest przez Zarząd w składzie32:



Piotr Zawistowski - Prezes Zarządu

Wioletta Zarzycka - Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży

Jakub Puchałka - Wiceprezes Zarządu ds. Zasobów Ludzkich

Jarosław Jeschke - Wiceprezes Zarządu ds. Produktu

Andrzej Betlej - Wiceprezes Zarządu ds. Finansów i Rozwoju
Rysunek 2. Logo biura podróży TRIADA i marki SKY CLUB



Źródło: http://www.triada.pl/


Grupa Kapitałowa TRIADA S.A. obejmuje firmy:

SKY CLUB Sp. z o.o. - jest to nowa, ekskluzywna marka TRIADY pozycjonowana w segmencie Premium (wyselekcjonowane hotele, wyłącznie oferta All Inclusive).  Firma powstała w 1997 roku jako Centrum Kształcenia TRIADA oferując wypoczynek zimowy, kursy językowe za granicą, konferencje i imprezy specjalne. W grudniu 2006 roku nazwa firmy została zmieniona na SKY CLUB. Pod tą marką oferuje nowość na polskim rynku turystycznym - hotele klubowe ALL INCLUSIVE stworzone na wzór wakacyjnych klubów włoskich. Pewność, doświadczenie i pozycja na rynku głównego udziałowca firmy - TRIADY oraz wysoka jakość usług SKY CLUB sprawiły, iż już w pierwszym roku działalności nowej marki z usług skorzystało prawie dwadzieścia tysięcy klientów. Programy ALL INCLUSIVE SKY CLUBU to bardzo szczegółowo przedstawiona oferta, która pozwala klientowi nie wydawać żadnych pieniędzy na miejscu wypoczynku. Dodatkowym atutem jest oferta dla dzieci do 14 roku życia wraz z all inclusive gratis. Sky Club specjalizuje się w rodzinnej ofercie klubowej typu all inclusive, którą charakteryzują przede wszystkim:

Starannie wybrane hotele  - znane i sprawdzone przez zespół pracowników biura, którzy mieszkali oraz korzystali z usług oferowanych przez obiekty



  • Wyselekcjonowane pokoje  - w każdym hotelu klubowym zapewniane są wyselekcjonowane pokoje, których komfort i wygoda zapewni wszystkim Klientom dobre samopoczucie i udany wypoczynek. Wszystkie są klimatyzowane, w większości zaopatrzone
    w lodówkę, TV SAT oraz inny praktyczny sprzęt.

  • Bogata Animacja dla dorosłych i dzieci  - międzynarodowa i polska kadra profesjonalnych animatorów zapewnia ciekawy i urozmaicony dzienny oraz wieczorny program animacyjny dla dorosłych i dzieci, gwarantujący świetną zabawę podczas pobytu. 

TRIADA Bus Service Sp. z o.o. - spółka zajmująca się obsługą serwisową środków transportu. Przy podróżach lądowych, Triada dysponuje pojazdami najnowszej generacji, autokarami marki SOLARIS, wyposażonymi w:

    • cafe-bar,

    • toaletę,

    • odtwarzacz video i DVD,

    • wygodne, regulowane fotele,

    • klimatyzację.

INCENTIVE TRAVEL TRIADA S.A. - dział został stworzony, aby obsługiwać wszystkie niestandardowe zlecenia i zapytania, które przysyłane są do firmy. Opierając się na wieloletnich kontaktach biura z kontrahentami na całym świecie Triada jest w stanie zaproponować dowolny kierunek i przygotować kalkulacje dla najbardziej wymagającego klienta. Dział ten gwarantuje profesjonalne przygotowanie oferty, konkurencyjne ceny, wysoką jakość usługi i ciekawy program imprezy. Posiadając własne autokary zaoferować mogą zawsze wysoki standard i atrakcyjną cenę. W 2005 roku zwiększyła się również liczba czarterowanych samolotów dzięki którym firma może zrealizować nawet egzotyczne wyprawy ze specjalnym programem dla każdego klienta. Wśród nowych propozycji oferuje: Maroko, południe Francji, Hiszpanię, Maltę, Rodos. Dalsze kierunki cieszące się duża popularnością to: RPA, Mauritius, Nowa Zelandia, Tajlandia, Kuba, Indonezja.  Wśród klientów znajdują się renomowane firmy, jak i również uczelnie, stowarzyszenia i fundacje. Zapraszane są wszystkie grupy i grupki zorganizowane do współpracy w zakresie organizacji wyjazdów motywacyjnych, wyjazdów szkoleniowych, wyjazdów turystycznych, konferencji i kongresów. Firma nie skupia się jak widać wyłącznie na klientach indywidualnych. Od paru lat prowadzi również działalność B2B, odpowiadając na potrzeby firm w zakresie organizacji wyjazdów integracyjnych, konferencji itp. Rozszerzeniu oferty TRIADY i coraz większej ilości klientów towarzyszy ciągłe podwyższanie jakości usług firmy. Firma stale szkoli i dokształca swoich pracowników oraz kształci fachowców z zakresu turystyki na kursach Pilotów, Rezydentów i Animatorów. Osoby kończące te kursy zdają egzaminy ministerialne świadczące zarówno o ich znakomitym przygotowaniu do pracy jak również wysokich kwalifikacjach wykładowców TRIADY33.  

2.2. Otoczenie przedsiębiorstwa


Przedsiębiorstwo nie powinno orientować swojej działalności na anonimowego czy przeciętnego turystę, lecz nastawić się na obsługę określonych grup nabywców. w tym celu niezbędne jest dokonanie podziały rynku na względnie jednorodne grupy konsumentów, które z uwagi na podobieństwo cech ujawniają podobny popyt. Procedurę tę określamy mianem segmentacji rynku. Potrzeba segmentacji jest naturalną konsekwencją zwiększenia się liczby konsumentów, wzrostu ich dochodów, rozwoju indywidualnych preferencji oraz możliwości dokonywania wyboru. Segmentacja wykazuje, jak liczne są grupy tworzące poszczególne rynki cząstkowe i jaką siłą nabywczą dysponuje każdy z nich. Przystępując do segmentacji rynku przedsiębiorstwo musi zdefiniować zasadnicze potrzeby, które zamierza zaspokajać, a dopiero w dalszej kolejności ustalać listę potrzeb towarzyszących, podporządkowanych zaspokajaniu potrzeb głównych. Istnieją dwa powody, dla których zaleca się rozpoczynanie segmentacji rynku od zdefiniowania zasadniczych potrzeb, interesujących przedsiębiorstwo. Po pierwsze, określa to głównych konkurentów - firma musi się liczyć z konkurencyjną działalnością wszystkich przedsiębiorstw oferujących tę samą możliwość w różnych postaciach. Drugim powodem, dla którego zaleca się najpierw określenie potrzeb, jest uniknięcie ograniczeń działalności do jednego segmentu rynku bez zbadania ewentualnie dostępnych innych możliwości, Firm, która stwierdza na początku, że jej zadaniem jest zaspokojenie danej podstawowej potrzeby, rozważy większą liczbę możliwości niż przedsiębiorca, który z góry decyduje, że spośród wielu możliwych będzie oferować tylko jeden sposób zaspokajania danej potrzeby.34

Klienci biura podróży TRIADA

Konsumenci nabywają produkt turystyczny, gdy są przekonani, że przyniesie im to korzyści, związane z zaspokojeniem konkretnych potrzeb. Przedsiębiorstwo powinno więc zdefiniować najpierw główna potrzebę, którą zamierza zaspokajać, a dopiero potem ustalać listę potrzeb towarzyszących. Jeśli konsument zamierza spędzić urlop nad Adriatykiem, to nie czyni tego po to, by odbyć podróż samolotem czy mieszkać na kempingu. Kupuje on atrakcję w postaci południowego słońca, ciepłego morza szans poznania innych ludzi, zwiedzania zabytków itp. Powinno się więc na początku zidentyfikować rdzeń korzyści, których oczekują konsumenci tworzący potencjalny segment rynku i dopiero na tej podstawie projektować takie czy inne pakiety usługowe35.

Biuro podróży TRIADA skupia się na wielu segmentach klientów:


    • oczekujących wypoczynku połączonego ze zwiedzaniem - oferta 7 + 7 „siedem dni z kulturą, siedem dni lenistwa” - jest najpopularniejszą i najczęściej wybieraną przez klientów formą wycieczek oferowanych przez TRIADĘ;

    • pragnących wypoczynku i rozrywek w jednym miejscu - oferta „słodkie lenistwo”, gdzie możemy poleniuchować np. na Cyprze, w Tunezji, Egipcie czy Włoszech;

    • zainteresowanych poznawaniem nowych kultur i aktywnym wypoczynkiem - oferta ”wakacje z kulturą” - możliwość wycieczek lotniczych i autokarowych połączonych ze zwiedzaniem stolic europejskich;

    • młodych turystów w wieku od 14 do 18 lat, którzy w egzotycznych plenerach chcieliby wraz z rówieśnikami spędzić swoje letnie wakacje, często połączone z nauka języka - obozy wypoczynkowo - rekreacyjne i obozy językowe - przewidujące w swoim programie zajęcia zarówno sportowe czy językowe, jak i czas na plażowanie i zabawę pod okiem doświadczonej kadry;

    • ceniących niebanalność i egzotykę - nowa oferta „Egzotyka” - gdzie wypoczynek możemy połączyć ze zwiedzaniem takich nieodkrytych miejsc jak Sri Lanka, Wyspy Zielonego Przylądka czy Wenezuela;

    • klientów biznesowych - organizowane specjalnie dla firm niekonwencjonalne spotkania biznesowe, niezapomniane wyjazdy integracyjne lub efektywne szkolenia.

Dzięki tak zróżnicowanej i obszernej ofercie każdy nabywca wybierze wakacje, które zaspokoją jego własne potrzeby i preferencje, co prognozuje wzrostem zainteresowania wśród klientów potencjalnych oraz utrzymaniem dotychczasowych. Ponadto, dzięki obsłudze wielu segmentów i wielu typów klientów TRIADA staje się bardziej konkurencyjna na rynku usług turystycznych.

Konkurenci Biura Podróży TRIADA

Ponieważ wydatki na turystykę konsumenci pokrywają przeważnie z funduszów swobodnej decyzji, zagrożenie konkurencyjne stanowią nie tylko przedsiębiorstwa tej samej branży, lecz także firmy wytwarzające inne dobra lub towary. Walka o konsumenta odbywa się więc na wielu polach, lecz przede wszystkim wśród najbliższych konkurentów, czyli przedsiębiorstw o analogicznym lub zbliżonym profilu asortymentowym oraz zasięgu działania i podobnym udziale w rynku.



Największymi konkurentami TRIADY na rynku turystycznym są:

    • P.B.P. ORBIS Sp. z o. o. - pod nazwą ORBIS Travel oferuje pełen zakres usług turystycznych i podróżniczych dla firm i klientów indywidualnych. Łatwy dostęp do pełnej gamy usług gwarantuje klientom rozległa sieć sprzedaży, na którą składa się 41 oddziałów własnych i blisko 1 200 agentów sprzedaży na terenie całego kraju. Z oferty firmy korzysta rocznie ponad 1 000 000 osób i ponad 1700 przedsiębiorstw. Biuro jest liderem w turystyce przyjazdowej oraz jednym z największych polskich organizatorów turystycznych wyjazdów zagranicznych i krajowych. Oferta wycieczek zagranicznych prezentowana jest w katalogach z cyklu "Świat wakacji", "Travel Time", "Familiada" i "Panoramic". ORBIS Travel jest także uznanym pośrednikiem w sprzedaży biletów lotniczych, kolejowych, autokarowych i promowych. Prowadzi rezerwację miejsc hotelowych i samochodów36

    • ITAKA - biuro powstało w 1989 roku, jest liderem w organizacji wczasów i wycieczek opartych na lotach czarterowych. Specjalizuje się w akwenie Morza Śródziemnego, a najbardziej różnorodną ofertę posiada do Turcji, Grecji i na półwysep Iberyjski. w 2007 roku ITAKA odnotowała rekordową sprzedaż - obsłużyła 150 000 klientów. ITAKA posiada ponad 40 salonów firmowych w największych miastach Polski i ponad 600 sprawdzonych biur agencyjnych na terenie całego kraju. Biuro posiada własne autokary i profesjonalną bazę transportową37.

    • Zagraniczne biura podróży, m.in. TUI - TUI oferuje w Polsce możliwość dokonywania rezerwacji oraz sprzedaży kompleksowych usług turystycznych. Składają się na nie: wakacje czarterowe, rezerwacje hoteli, przeloty liniami lotniczymi, wynajem samochodów i wiele innych produktów związanych z podróżowaniem i wypoczynkiem. Kompletna oferta TUI jest dostępna w Polsce. Najbardziej popularne wśród polskich klientów produkty znajdują się w polskojęzycznych katalogach.38

Neckermann - Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o należy do jednego z największych koncernów turystycznych w Europie - Thomas Cook Group plc, który szczyci się aż 160-letnią tradycją. Do Thomas Cook Group plc należą przedsiębiorstwa turystyczne z wielu krajów. W Polsce Neckermann obecny jest od 10 lat. W sieci biur Neckermann Polska znajdą się również oferty innych organizatorów imprez turystycznych : BP i T "Almatur" - wypoczynek dzieci i młodzieży, imprezy autokarowe, bilety autokarowe Eurolines czy Royal Caribbean Cruise Line - rejsy luksusowymi statkami39.
Wszystkie te biura oferują podobne ceny, asortyment usług i standard obsługi, jednak spośród nich TRIADĘ wyróżnia przede wszystkim innowacyjność (jako pierwsza sprzedała wycieczkę przez Internet, posiada program komputerowy stworzony specjalnie na potrzeby TRIADY), doskonale rozwinięty system dystrybucji i najbardziej rozpoznawalna wśród klientów marka - dzięki temu TRIADA jest jednym z liderów na rynku usług turystycznych.
1   2   3   4   5   6   7   8   9


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość