Strona główna

Karolina lewicka


Pobieranie 281.04 Kb.
Strona8/9
Data18.06.2016
Rozmiar281.04 Kb.
1   2   3   4   5   6   7   8   9

3.1. Badanie znajomości reklam biur turystycznych


Badanie znajomości marki, wizerunku i działań reklamowych TRIADY na tle innych firm turystycznych przeprowadzone w roku 2007 przez firmę MillwardBrown SMG/KRC wykazują, że TRIADA dzięki swoim działaniom promocyjnym jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych biur podróży na polskim rynku turystycznym.

Jednym z przykładów może być badanie spontanicznej znajomości reklam - Respondenci spytani o biura podróży, których reklamy widzieli jako pierwsze, zdecydowanie najczęściej wymieniają TRIADĘ - około 20% respondentów, czyli cztery razy więcej niż reklamy drugiego w rankingu biura.


Ogółem (po zsumowaniu wskaźników znajomości spontanicznej i wspomaganej), respondenci najczęściej deklarują znajomość reklam Triady – 58% wskazań.56

Wykres 5. Spontaniczna znajomość reklam

TRIADA najczęściej jest uznawana za biuro mające ciekawe reklamy (19% wskazań).

Wykres 6. Zainteresowanie reklamami


TRIADA systematycznie reklamuje się

TRIADA najczęściej jest uznawana za biuro mocno i systematycznie reklamujące się (34% wskazań).



 

Wykres 7. Systematyczność reklamy


  Jak widać z zamieszczonych wyżej wykresów, biuro podróży TRIADA przoduje w branży turystycznej pod względem znajomości i rozpoznawalności reklam. Po przeprowadzonej po raz pierwszy w 2004 roku kampanii reklamowej TRIADA była drugim (po ORBISIE) najlepiej rozpoznawalnym biurem podróży w Polsce, i ta tendencja utrzymuje się do tej pory.



Na początku 2004 r. biuro podróży TRIADA pojawiło się po raz pierwszy z kampanią reklamową w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych - w chwili obecnej TRIADA S.A. jest największym reklamodawcą w branży turystycznej. Wydatki całkowite TRIADY w 2007 r. wyniosły ok. 16 mln zł, z czego 11,5 mln to wydatki na zakup czasu i powierzchni reklamowej w mediach.

3.2. Reklama telewizyjna i radiowa


Najbardziej charakterystyczną i rozpoznawalną telewizyjną reklamą TRIADY jest niewątpliwie spot reklamowy „Szła dzieweczka do laseczka”. Jej kreacja i profesjonalizm zostały docenione przez profesjonalne jury ogólnopolskiego festiwalu reklamy. Spot reklamowy firmy TRIADA otrzymał dnia 6 grudnia 2004 r. statuetkę "Złotego Orła" w kategorii "Usługi". Oryginalny i zabawny spot promujący usługi firmy spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony odbiorców i w znacznym stopniu przyczynił się do wzrostu sympatii do marki TRIADA57. W czerwcu 2005 roku widzowie po raz kolejny zobaczyli znany z poprzedniego sezonu spot "Szła dzieweczka do laseczka". Kampanie TRIADY można było oglądać na antenie TVP1, TVP2, TVN, TVN7, Canal+ oraz kilku stacji tematycznych.

"Zdecydowaliśmy się powtórzyć kampanię reklamową w tej wersji, ponieważ nasz spot telewizyjny był znakomicie przyjęty przez widzów i w znacznym stopniu przyczynił się do wzrostu znajomości i sympatii do marki TRIADA." - mówi Sylwia Kwiecińska - Szef Działu Marketingu Biura Podróży TRIADA. "Liczymy, że w tym roku również zainteresuje naszych klientów. Spot telewizyjny jest również elementem budowania naszego wizerunku jako firmy profesjonalnej, ale także bliskiej klientowi i mającej poczucie humoru." Równolegle z kampanią reklamową firma wystąpiła w charakterze sponsora pogody w stacjach TVN24 i TVN Meteo.58
W roku 2004, oprócz spotu „Szła dzieweczka do laseczka”, można było zobaczyć dwa inne spoty reklamowe:
1. Spot promujący ofertę tunezyjską.                             2. Billboard sponsorski przy Prognozie Pogody w TVN24.





Rysunek 6. Spoty telewizyjne TRIADY
W chwili obecnej biuro podróży TRIADA skutecznie reklamuje się w telewizji ogólnokrajowej - w sezonach 2007 i 2008 TRIADA S.A. prowadzi sponsoring następujących programów w TVP, TVN, TVN Style i TVN24:

  • TVP - Podróże Kulinarne

  • TVP - Podróże z Żartem

  • TVN - Dzień Dobry TVN

  • TVN - Kuba Wojewódzki

  • TVN 24 - Szkło kontaktowe

  • TVN 24 - Prognoza pogody

  • TVN Style - Miasto Kobiet

W telewizji możemy zobaczyć następujące billboardy sponsorskie:

Rysunek 7. Spoty sponsorskie


TRIADA prowadzi kampanie radiowe w stacjach ogólnopolskich, głównie Radio ZET i w radiostacjach lokalnych w rejonach, w których posiada własne salony sprzedaży. W swoich spotach radiowych stawia na oryginalność, niebanalność i humor klientów.

Spoty radiowe TRIADY:



  • Triada - Rabaty dla wcześnie rezerwujących

„Szanowni podróżujący! Wszystkim, którzy posiadają aktualną chęć do podróży przypominamy, że przejście do wyjątkowych okazji znajduje się w biurze podróży TRIADA - Grecja, dwa tygodnie - 599 złotych; Włochy Kalabria, dwa tygodnie - 699 złotych. Przy rezerwacji wyjazdów do końca lutego - 18 % promocja! Samoloty startują z siedmiu krajowych lotnisk. Za udogodnienia wszystkich podróżujących przepra.. Przepraszamy!? Biuro podróży TRIADA. Szukaj oferty w najbliższym biurze.”

  • Triada - Dobrze wróży podróży - część I

„Wyczuwam Meksyk, Wenezuelę, Dominikanę, Indie, Chiny - a wszystko od listopada do marca w magicznym trójkącie! Kuba - od 2999 złotych all inclusive! Tajlandia już od 3299 złotych! Poznaję ten trójkąt! To TRIADA! TRIADA - dobrze wróży podróży.”

  • Triada - Dobrze wróży podróży - część II

„Wyczuwam trójkę - tak, to najlepsza cyfra miesiąca - jest w trzeciej edycji wakacyjnego katalogu Lato 2007 TRIADY! Tak, TRIADA, magiczna koniunkcja trójek - 33% zniżki przy zakupie oferty przed 22 czerwca (przed 22 czerwca - jasne, w trzeciej dekadzie)! TRIADA - dobrze wróży podróży.”

  • Triada - Szła dzieweczka...

„Grecka wyspa. Kręta, wąska kamienna uliczka - zza zakrętu wyłania się stado czarnych i brązowych kóz. Za stadem idzie typowa staruszka Greczynka. Zbliżenie - twarz pogodnego Greka: szła dzieweczka do laseczka do zielonego… Wyjątkowa promocja urodzinowa w biurach podróży TRIADA. Super ceny, wakacje tańsze niż w Polsce. Oferta ważna tylko do 28 maja. TRIADA - nasze wycieczki pozostawiają niezatarte wspomnienia

  • Triada - Prognoza pogody

„Prognoza pogody z TRIADĄ na najbliższe wakacje - przewidywany silny front rabatów do 32% na nowa letnią ofertę katalogową. Uwaga, opady opłat! W rejonie basenu morza śródziemnego wzrost temperatury uczuć i przelotne dreszcze. Front rabatów do 32% utrzyma się tylko do 9 czerwca. TRIADA przewiduje pogodne wakacje. Druga edycja katalogu w biurach TRIADY.”


  • Triada - Tego chcemy !

„Pomyśl - ani śladu śniegu, letnia plaża, ciepły piasek, morze… a może nie myśl, tylko działaj! TRIADA - teraz rabaty na letnie wakacje aż do 30% - rezerwuj, oferta ważna tylko do 10 lutego. TRIADA -najwyższe rabaty, najniższe ceny. I tego chcemy!”

  • Triada - Dzień Kobiet !

- Pani Aniu, poproszę dwie kawy.

- Panie prezesie, pani Ania jest w Tajlandii.

- No to pani Bożenka.

- Pani Bożenki też nie ma. Ośmielam się przypomnieć, że z okazji dnia Kobiet raczył pan prezes podpisać wszystkim paniom urlopy. A że akurat TRIADA ma promocje na oferty z nowego katalogu…

Nowa druga edycja katalogu letniego biura podróży TRIADA. Do 8 marca dla wszystkich 35% zniżki na wycieczki z nowej oferty. Dodatkowo, specjalnie dla pań, rabat do 500 złotych zniżki z okazji Dnia Kobiet. TRIADA - każdy dzień dobry na podróże.”59

Wadami reklamy radiowej są - podobnie jak w przypadku reklamy telewizyjnej - ograniczenia czasowe, migawkowość, nietrwałość i rudność reagowania odbiorców. Poważną wadą w reklamowaniu produktu turystycznego w radiu jest brak wrażeń wizualnych. Należy także pamiętać, że wielu słuchaczy włącza odbiorniki, ale nie słucha przekazu, w związku z czym reklama radiowa miewa słaby odbiór.

TRIADA dzięki reklamom telewizyjnym i radiowym osiąga swoje podstawowe cele - wzrost sprzedaży i poprawę znajomości marki. Biuro to kampanię reklamową najintensywniej prowadzi w okresie styczeń - marzec, promując się w programach o zasięgu ogólnokrajowym, czyli tuż przed okresem wzmożonej sprzedaży. Jest to czas, w którym klienci najczęściej podejmują decyzje o kierunku swoich podróży turystycznych. Celem takiej promocji jest przypomnienie logo i nazwy przedsiębiorstwa, i dzięki temu skłonienie potencjalnych turystów do wizyty w biurach TRIADY, biurach agentów sprzedających jego ofertę i odwiedzenia strony internetowej touroperatora. Kampania telewizyjna TRIADY jest kampanią wiodącą, charakteryzującą się wysokim poziomem zasięgu - pozostałe mają przede wszystkim charakter przypominający.

1   2   3   4   5   6   7   8   9


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość