Strona główna

Kocham. Nie biję” rusza kampania społeczna informacja prasowa


Pobieranie 12.47 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar12.47 Kb.


Warszawa, 03.09.2008


Kocham. Nie biję” - rusza kampania społeczna

- informacja prasowa

Każde dziecko ma prawo być szczęśliwe …. Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji, Komenda Główna Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, największe stacje telewizyjne oraz wybitni polscy artyści zjednoczyli siły, by wspólnie uświadomić jak ważne i cenne jest wychowywanie dzieci bez przemocy.
Pragnąc zwrócić uwagę społeczeństwa na problem przemocy wobec dzieci, zorganizowaliśmy kampanię społeczną pod hasłem „Kocham. Nie biję”. Kampania składa się ze spotów telewizyjnych, radiowych, reklamy w prasie oraz bilboardów i plakatów umieszczonych w szkołach.

Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Cele kampanii są dwa; uświadomienie jak ważne jest wychowanie dziecka w relacjach wzajemnego zrozumienia, partnerstwa, miłości i ciepła rodzinnego oraz chęć uwrażliwienia społeczeństwa do reagowania w przypadkach występowania przemocy w rodzinie.


- Zdecydowanie więcej dobrego można zdziałać gdy autorytet będzie rozumiany nie jako argumenty siły i przemocy lecz jako wzajemne zrozumienie i partnerstwo oraz służenie pozytywnym przykładem. Dzieci jako „białe karty” chłoną bardzo łatwo wszystko to co my dorośli pokażemy im własnym życiem. Naśladując nas uczą się jak zachować się w relacjach
z rówieśnikami, ale także wobec dorosłych. Gdy w naszych postawach zobaczą zło, nienawiść
i opryskliwość wobec innych ludzi i ich samych, to jak mają się nauczyć szacunku do drugiego człowieka … natomiast jeżeli okażemy im szacunek, damy miłość i pokażemy, że jesteśmy
w stanie ich zrozumieć, to odpłacą nam tym samym i dzięki temu wychowamy szczęśliwe dzieci

- mówi Konrad Wojterkowski, prezes Krajowego Centrum Kompetencji.


- W ten sam sposób podszedłem do założeń kampanii – kontynuuje Konrad Wojterkowski. Poprzez znanych i lubianych, uśmiechniętych rodziców i ich szczęśliwe dzieci chcemy pokazać innym rodzicom, że można i warto wychowywać dzieci bez przemocy. Ważne było dla mnie również to, żeby była to kampania pozytywna. Wyszedłem z założenia, że kampania negatywna na pewno przyniosłaby szybki efekt, ale jej cele byłyby szybko zapomniane. Natomiast kampanią pozytywną dłużej będziemy dochodzić do tego co chcemy osiągnąć, ale jej skutki będą trwalsze i na stałe mogą zmienić postawy wielu ludzi.

Do współpracy Krajowe Centrum Kompetencji pozyskało Komendę Główną Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Kampania wpisana została do Rządowego programu „Ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań” „Razem Bezpieczniej”. Pozwoli to na efektywne reagowanie na każdy przypadek przemocy w rodzinie zgłoszony za pośrednictwem infolinii o nr 0801 109 801 (Infolinia płatna w wysokości jednego impulsu, czyli 0,35 zł z VAT). Dzięki współpracy z Policją wszystkie przypadki wymagające nagłej interwencji będą zgłaszane do jednej z Wojewódzkich Komend Policji a za ich pośrednictwem do lokalnych jednostek Policji na terenie całego kraju. MPiPS będzie współdziałało na płaszczyźnie rozwiązywania problemów związanych z przyczynami występowania przemocy w rodzinie takimi jak bieda, alkoholizm czy bezdomność poprzez np. PCPR (Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie), OPS (Ośrodki Pomocy Społecznej) lub ROPS (Regionalne Ośrodki Polityki Społecznej). W ramach współpracy z MEN będziemy mogli liczyć na pomoc wychowawców i pedagogów szkolnych.


Kampanię wsparły osoby znane z małego i dużego ekranu, które wraz ze swoimi dziećmi wystąpiły w spotach promujących naszą inicjatywę. Udział w nagraniach wzięli: Beata Chmielowska-Olech, Anna Dereszowska, Tomasz Karolak, Rafał Królikowski, Maciej Kurzajewski, Magdalena Różczka, Maria Seweryn, a głosu użyczył Piotr Adamczyk. Stronę merytoryczną projektu wsparł ekspert w wychowaniu dzieci; Dorota Zawadzka. Autorem scenariusza jest Andrzej Saramonowicz wraz z reżyserem spotów Adamem Guzińskim, operatorem jest Marek Gajczak oraz Piotr Szczepański, muzykę napisał Łukasz Targosz, zaś sesję fotograficzną do bilboardów przeprowadzili Piotr Wacowski i Daniel Rudzki. Wszyscy, którzy zgodzili się pomóc w realizacji całego przedsięwzięcia zrezygnowali ze swoich honorariów.
W wyniku prac powstało 7 spotów 15s, (każdy ze spotów przedstawia jedną rodzinę; rodzic – dziecko/dzieci podczas radosnej zabawy).
Kampania „Kocham. Nie biję” będzie obecna w mediach w miesiącach wrześniu
i październiku w stacjach telewizyjnych: Canal Plus, OTV, Polsat, Puls, TVN i TVP oraz w rozgłośniach: Polskiego Radia i inne.

Obecna będzie także w telewizji bezpośredniej airBoard.tv - emitowanej na terenie Portu Lotniczego im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu.


Spoty będzie można również zobaczyć również w sieci kin Cinema City.

Wszystkie media zgodziły się na bezpłatną emisję spotów.



Bilboardy na powierzchniach Ströer i Clear Channel reklamy w prasie i plakaty w szkołach, również zostaną umieszczone bezpłatnie.
W roku 2006 odbyła się już podobna kampania uwieczniona jedynie na bilbordach. Pomysłodawcą jej była Pani Anna Mazepa-Sobiak mama malutkiego Miłosza.
Ze strony internetowej Krajowego Centrum Kompetencji www.kck.pl każdy może ściągnąć spot radiowy i telewizyjny. Wszystkie media mogą je bezpłatnie wyemitować.

Dodatkowe informacje dotyczące kampanii społecznej: Anna Klatt, dyrektor fundacji Krajowe Centrum Kompetencji: 022 55 99 899, 600 44 32 29.


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość