Strona główna

Marzec 2006, nr 3 (6)


Pobieranie 131.23 Kb.
Data19.06.2016
Rozmiar131.23 Kb.

„Groszkowy Świat”


MARZEC 2006, nr 3 (6)

MARZEC PRZYNIÓSŁ NAM DŁUGO WYCZEKIWANĄ WIOSNĘ. CAŁE NASZE PRZEDSZKOLE UBRAŁO SIĘ JUŻ W JEJ BARWY. TERAZ CZEKAMY NA WIOSENNE SŁONECZKO, BY MÓC ZREALIZOWAĆ WIOSENNE PLANY.


W TYM NUMERZE:





  • Co porabiały w marcu poszczególne grupy

  • Jak upłynął nam 3 miesiąc 2006 w przedszkolu

  • Co zaplanowaliśmy na kwiecień

  • Groszkowe aktualności

  • Artykuł: „Zajęcia z chustą animacyjną”

  • Złote myśli naszych Groszków

Zdrowych, pogodnych
Świąt Wielkanocnych,
pełnych wiary, nadziei i miłości...
Radosnego, wiosennego nastroju,
serdecznych spotkań w gronie
rodziny i wśród przyjaciół…


INFORMATOR





  • Od 20 marca pracuje u nas nowa pani stażystka o imieniu Dominika, która będzie pomagała w opiece nad naszymi Groszkami;



  • W kwietniu, co drugi tydzień na basenie zajęcia będzie prowadził instruktor pływania. A w pozostałe dwa tygodnie, jak dotąd prowadzone będą gry i zabawy w wodzie. Zachęcamy do udziału wszystkie Groszki;



  • Ostatnie dwa tygodnie kwietnia poświęcone zostaną integracji sportowej z rodzicami.

Środa 19.04 o godz. 16.00 - zajęcia taneczne na sali   gimnastycznej

Piątek 21.04 o godz. 16.00 - karate na sali

Środa 26.04 o godz. 8.00 - basen przy ul. Lompy



Piątek 28.04 o godz. 16.00 - zajęcia ogólnorozwojowe (wg   metody ORFFA)
Zapraszamy wszystkich Rodziców – będzie na sportowo i na wesoło!



  • Informujemy, że nie przyjmujemy już dzieci z rocznika 2003, a trwają zapisy dzieci z rocznika 2004 na wrzesień 2007.



CO PORABIALIŚMY W MARCU




3 Średniaczki udały się na zajęcia biblioteczne, a Starszaki poszły do sklepu i na pocztę.

7 Ostatni raz w tym roku pojechaliśmy na narty.

8 Dzień Kobiet, Dzień Kobiet niech każdy się dowie...”- lekcja dobrych manier dla małych mężczyzn i kobietek.

13 Pojechaliśmy do kina na bajkę pod tytułem „Bambi 2”.

15 Młodsze Maluszki odwiedziły dworzec kolejowy i wybrały się w podróż pociągiem. Średniaki odwiedziły naszego Groszka w schronisku.

17 Udaliśmy się na koncert muzyki artystycznej do BEST-u, gdzie dzieci zapoznały się z nowym instrumentem - akordeonem.

21 Powitanie wiosny! Wspólnie szukaliśmy oznak wiosny, a po obiadku pojechaliśmy do Studia Filmów Rysunkowych, by obejrzeć bajki o tematyce wiosennej.

24 Młodsze Maluszki wybrały się na zakupy do warzywniaka. Maluszki, Średniaki i Starszaki udały się do biblioteki.

28 Odwiedziny gościa z Zespołu Pieśni i Tańca w ramach „Ludowego Tygodnia”.

31 Udaliśmy się do chaty góralskiej, by uczestniczyć w pracy plastycznej.

PLANY NA KWIECIEŃ


4 Starszaki wybieraja się w odwiedziny do pieska Groszka.
7 Wyruszamy na wycieczkę do Cygańskiego Lasu, gdzie odbywać się będą zajęcia zgodnie z blokiem tematycznym poszczególnych grup.
12 Starszaki wezmą udział w warsztatach bibliotecznych na temat powstawania książek.

14 Wielkie szukanie jajeczek w przedszkolu - zabawa Wielkanocna.

18 Młodsze Maluchy, Średniaki i Starszaki jadą na działkę, by zrobić wiosenne porządki.

19 Zapraszamy wszystkich Rodziców na salę gimnastyczną (w szkole obok) na godzinę 16:00, gdzie odbędzie się kółko taneczne dla dzieci i Rodziców – zajęcia prowadzone przez p. Anię i p. Klaudię.

21 Udajemy się na koncert muzyki artystycznej do BEST-u.

21 O godz. 16.00 ćwiczymy karate na sali wraz z Rodzicami – zajęcia prowadzone przez instruktora karate.
24 Spotkanie z aktorem z Teatru Lalek „Banialuka” w Groszku.
25 Wyjazd na konie. Spotkanie z Kajtkiem i Smokiem po długiej, zimowej przerwie.

26 Instruktor pływania poprowadzi zajęcia dla naszych Groszków i Rodziców. Zbiórka na basenie przy ul. Lompy 7.50-8.10. Bawimy się w wodzie od 8.20 do 9.00.
28 Przedstawienie teatralne grupy Starszaków dla pozostałych Groszków. Słuchanie starych płyt na adapterze.

28 Na sali gimnastycznej odbędą się zabawy z chustą animacyjną wg Veroniki Sherborn dla Rodziców i dzieci – zajęcia prowadzone przez p. Anię i p. Klaudię.

28 Średniaki wybiorą się na spacer do Straconki, aby obserwować zmiany w przyrodzie.


MŁODSZE MALUSZKI

Marzec upłynął nam na oczekiwaniu na wiosnę, która późno zagościła tego roku…




  • w pierwszym tygodniu nasza grupa wybrała się w kosmiczną podróż, która miała na celu przybliżenie takich terminów jak: planeta, Słońce, Ziemia, Układ Słoneczny, prom kosmiczny, kosmonauta itp. Największą jednak atrakcją było spotkanie z ufoludkiem „Arti 4”- dzieci ogromnie to przeżywały,

  • kolejny tydzień poświęcony był tematowi W zdrowym ciele zdrowy duch”. Mówiliśmy o konieczności utrzymywania higieny. Przy okazji nauczyliśmy się wierszyka „Czystość to zdrowie”,

  • 8 marca oczywiście obchodziliśmy Dzień Kobiet. Chłopcy uczyli się dobrych manier i postępowania względem dziewczynek. Przygotowali prezent dla naszych małych kobietek w postaci wyklejanego kwiatuszka. Dziewczynki natomiast dowiedziały się jak należy traktować chłopaków i również przygotowały dla nich niespodziankę – słodziutkie ciasteczka,

  • trzeci tydzień rozpoczęliśmy obejrzeniem bajki pt. „Bambi II” w bielskim KINOPLEX’ie, która stała się inspiracją dla wielu prac plastycznych, jak i rozmów na temat rodzinnych relacji,

  • poznawaliśmy różne środki lokomocji. Przeżyliśmy „kolejową przygodę”, byliśmy na wycieczce na dworcu. Dzieci poznały pracę kolejarza, same kupiły bilety i wyruszyły w podróż koleją. Ta wycieczka doskonale pokazała, że dzieci lepiej przyswajają wiedzę przez samodzielne przeżywanie i doświadczenie. Wspólnie recytowaliśmy wszystkim znany wiersz J.Tuwima „Lokomotywa”,

  • na podsumowanie tygodnia wybraliśmy się na Koncert Muzyki Artystycznej do BEST-u, gdzie dzieci zapoznały się z akordeonem,

  • gdy kalendarzowa wiosna nastała i my nie pozostaliśmy wobec niej obojętni. Przedszkole jakby zakwitło. Dzieci miały okazję rozpoznawać oznaki wiosny, same ich poszukiwały w ogrodzie przedszkolnym, aż wreszcie spotkały się z samą Panią Wiosną. Pierwszy dzień wiosny uczciliśmy wyjazdem do Studia Filmów Rysunkowych na bajki o tematyce wiosennej,

  • obchodziliśmy także urodziny Marchewki i urządziliśmy teatrzyk, w którym aktorami były właśnie warzywa. Podczas niego dzieci mogły wykazać się własną inicjatywą i pomysłowością. Bawiliśmy się w wiele zabaw rytmicznych i rozwijających percepcję zmysłową,

  • wybraliśmy się także do sklepu z warzywami, by utrwalić zdobyte wiadomości i zakupić pyszne jabłuszka,

  • ostatni tydzień marca był tygodniem ludowym w całym przedszkolu. Poznawaliśmy nasz region, zwyczaje i tradycje, ubiory górali, charakterystyczne budowle. Nauczyliśmy się tańca góralskiego „Zasiali górale owies”,

  • spotkaliśmy się z gościem z zespołu pieśni i tańca, który opowiedział i pokazał nam wiele ciekawych rzeczy. Wybraliśmy się także do chaty góralskiej, by z bliska przypatrzyć się sztuce regionu i samodzielnie wykonać np. kwiatki z krepiny.

Czystość to zdrowie”:
Kiedy rano wstaję, do łazienki idę

kran odkręcam z ciepłą wodą

I dokładnie myję... zęby, twarz i szyję.

Gdy już się ubiorę, to przeczeszę włosy

by nie sterczał w górę ani jeden kosmyk.

Ręce zawsze czyste mam

o paznokcie krótkie dbam.

Czyste włosy mam i szyję

no bo się dokładnie myję.

Żeby zdrowym zawsze być trzeba się dokładnie myć

I pamięta każdy zuch, w zdrowym ciele zdrowy duch!
Przebojem stała się piosenka „Szczotka, pasta”, przy której przedszkolaczki doskonale się bawiły:
Szczotka, pasta, kubek ciepła woda

Tak się zaczyna pierwsza przygoda,

Myję zęby bo wiem dobrze o tym,

Kto ich nie myje ten ma kłopoty.

Bo to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć.

Szczotko, szczotko, hej szczoteczko o, o, o

Tańczże ze mną tańcz w kółeczko o, o, o

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo

Po jedzeniu kręć się żwawo.

Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć.
Nasze Groszki ułożyły także prawidłowy jadłospis. Nauczyły się wierszyka „Gimnastyka to zabawa”:
Gimnastyka to zabawa,

To dla dzieci ważna sprawa.

Ręce w górę w przód i w bok

Skłon do przodu, przysiad, hop!

JĘZYK ANGIELSKI U MŁODSZYCH MALUSZKÓW


Na zajęciach z języka angielskiego poznaliśmy słówko DAD - tata. Utrwaliliśmy takie słówka jak MUM i BABY, tym samym zakończyliśmy rozdział książki pt. „My family” .

Bawiliśmy się w wiele zabaw utrwalających poznane kolory. Poznaliśmy nowe pojęcie: Turn around na przykładzie piosenki:
Turn around

Turn around

One two three!

My mum, my mum

It’s my mum!

Turn around

Turn around

One two three!

My baby, my baby

It’s my baby!
Dzięki tej wyliczance umiemy też liczyć do trzech w języku angielskim: One, Two, Three.
Bawiliśmy się również w zabawę ruchową:
Peek-a-boo,

Peek-a-boo,

I see you!

Peek-a-boo,

Peek-a-boo,

I see you!

Mum! Mum! Mum! Mum!

Peek-a-boo,

Peek-a-boo,

I see you!

Baby! Baby! Baby! Baby!

Peek-a-boo,

Peek-a-boo,

I see you!

Dad! Dad! Dad! Dad!

Peek-a-boo,

Peek-a-boo,

I see you!

WIOSNA U MALUSZKÓW

Marzec, chociaż jeszcze bardzo mroźny i śnieżny nie przeszkodził Maluszkom w przygotowaniach do powitania wiosny. Nasze Maluszki bardzo pracowicie przez cały miesiąc tworzyły prace plastyczne, by na dobre Pani Wiosna zadomowiła się w ich sali .

Pierwszy tydzień upłynął Maluszkom podczas tematu „Będę malarzem”. W tym tygodniu:



  • Zapoznaliśmy się z pracą malarza artysty

  • Poznaliśmy wierszyk „Malarz obraz maluje”

  • Poznaliśmy nazewnictwo związane z pracą malarza

  • Stworzyliśmy własną galerię obrazów w holu przedszkolnym (01.03)

  • Utrwalaliśmy poznane i poznawaliśmy nowe kolory w języku polskim i angielskim

  • Odwiedził nas kosmita Arti 4 z planety Mars (02.02)

  • Nauczyliśmy się piosenki „ Kolorowe kredki”

Drugi tydzień był dla Maluszków bardzo ekscytujący: zagościły u nas zwierzęta egzotyczne:

  • Maluszki poznały nazwy zwierząt egzotycznych

  • Zapoznały się z charakterystycznymi cechami niektórych zwierząt (np. geparda)

  • Jeździły na nartach w Szczyrku (07.03)

  • Nauczyły się kilka krótkich wierszyków o zwierzętach egzotycznych np. „Tygrys”, Małpki”, „Papużka”

  • Poznały zasady savoir-vivre podczas świętowania Dnia Kobiet w przedszkolu (08.03)

  • Klasyfikowały zwierzęta na zwierzęta domowe egzotyczne i te, co mieszkają w ZOO

  • Brały udział w „prawdziwym safari” i tropiły egzotyczne zwierzęta (10.03)

Podczas trzeciego tygodnia Maluszki poznawały nowy zawód:

  • Zapoznały się z pracą kucharza

  • Poznały nazwy urządzeń elektrycznych wykorzystywanych w kuchni

  • Gotowały „Zupę marcową” dla lalek i misiów

  • Były w kinie na bajce „Bambi II”

  • Tworzyły swój własny jadłospis

  • Ubijały bitą śmietanę na zajęciach z naszą panią kucharką Igą (16.03)

  • Klasyfikowały różnego rodzaju łyżki ze względu na ich użyteczność, wielkość i kształt

  • Słuchały muzyki podczas koncertu w centrum Kultury BEST (17.03)

Czwarty tydzień marca upłynął Maluszkom na wielkich przygotowaniach do przybycia wiosny. Podczas tego tygodnia:

    • Poznaliśmy charakterystyczne cechy wiosny i wiosennej pogody

    • Zauważaliśmy zmiany zachodzące w przyrodzie

    • Poznaliśmy nazwy wiosennych kwiatów

    • Sadziliśmy kwiatki

    • Szukaliśmy po ogrodzie przedszkolnym pierwszych zwiastunów wiosny (21.03)

    • Gościliśmy prawdziwa Panią Wiosnę w przedszkolu (21.03)

    • Oglądaliśmy bajki o wiośnie w Studio Filmów Rysunkowych (21.03)

    • Poznaliśmy nowe i utrwalaliśmy poznane nazewnictwo narzędzi ogrodowych

    • Robiliśmy wiosenne porządki oraz kręciliśmy swój własny filmik do wiersza „Wiosenne porządki„ J. Brzechwy

    • Zapoznaliśmy się z pracą reżysera i kamerzysty

    • Braliśmy udział w warsztatach bibliotecznych (24.03)

Natomiast ostatni tydzień marca upłynął nam bardzo ludowo.... Maluszki w okrojonej przeziębieniami grupie:




    • Poznały charakterystyczne cechy stroju góralskiego

    • Zapoznały się z różnymi strojami regionalnymi z Polski

    • Poznały różnice pomiędzy Góralami, Krakowiakami, a Ślązakami

    • Zapoznały się z legendą o „Smoku wawelskim„, ”O powstaniu Morskiego Oka”

    • Uczyły się i tańczyły taniec góralski

    • Gościły panią z zespołu folklorystycznego (28.03)

    • Poznały elementy sztuki ludowej

    • Tworzyły własne kwiaty z bibuły

    • Brały udział w zajęciach folklorystycznych w terenie (31.03)

ANGIELSKI U MALUSZKÓW

Pacynka Mickey w tym miesiącu wprowadziła nas w temat „Toys”:



Teddy bear - miś

Dolly - lalka

Train - pociąg

Ball - piłka

Car - samochód

Present - prezent

Balloon - balon

Kite - latawiec

Purple - fioletowy

Camel - wielbłąd

Spoon - łyżka

Fork - widelec

Tea - herbata

Air - powietrze

Utrwalaliśmy oraz poznawaliśmy nowe zwroty angielskie tj.:

What is your name - jak masz na imię

Come with me - chodź ze mną

Sit down on the carpet - usiądź na dywanie

Can we start - możemy zacząć

Bow to a gueen - ukłon królowej

You shall see - zobacz

Hitem w tym miesiącu stała się zabawa i piosenka „Six balloons in the air”


Six balloons in the air sześć balonów w powietrzu

“pop” goes one balloon- przebije jeden balon

five ballooons in the air- zostanie pięć balonów w powietrzu
five balloons in the air..... pięć balonów w powietrzu

four balloons in the air.... cztery balony w powietrzu

three balloons in the air trzy balony w powietrzu

two balloons in the air dwa balony w powietrzu

one balloon in the air jeden balon w powietrzu

one balloon in the air

“pop” goes one balloon

no balloons in the air żadnych balonów w powietrzu

Inną piosenką, przy której Maluszki świetnie się bawiły była piosenka „Come with me” – chodź ze mną:
Dolly and teddy say “come with me” - lalka i miś mówią chodź ze mną

come with me Come with me - chodź ze mną

and you shall see! Balloons! Presents! - i zobacz! Balony! Prezenty

Natomiast z polskich piosenek hitem okazała się piosenka „Tu stoją krokodyle”:


Tu stoją krokodyle, orangutany

Dwa malutkie wężyki

I królewski orzeł

I słoń i kot i bardzo mała mysz

Dlaczego jeszcze nie ma

Dwóch nosorożców


Maluchom również podobała się piosenka „Zupa marcowa”, podczas której Maluszki gotowały swoją zupę dla lalek:

Ola gotuje zupę dla lalek

Wkłada do garka cztery korale

Dodaje guzik wsypuje mak

Miesza patykiem i śpiewa tak


ref: W marcu jak w garcu

mówi mój brat

to pada deszczyk to śnieg to grad

a w moim garku jest to i owo

bo ja gotuję zupę macową
Lalki są grzeczne i nie grymaszą

kiedy je karmie marcowa kaszą, ale czy kasza ma dobry smak

lalki ją lubią, więc chyba tak

Natomiast z wierszyków hitem okazały się krótkie wierszyki o zwierzątkach J. Brzechwy

Tygrys”Małpki”

Co słychać panie tygrysie Małpki skaczą nie dościgle

A nic nudzi mi się Małpki robią małpię figle

Pewnie by pan chciał wyjść za tych krat Proszę spojrzeć na pawiana

Tak przynajmniej bym Ciebie zjadł! Co za małpa proszę pana
CO ROBILIŚMY W MARCU
– GRUPA CZTEROLATKÓW

Przedwiośnie.

Praca kobiet.

Lubimy koty.

Już wiosna.

Tydzień ludowy.



1. Treści nauczania:


  • Poznaliśmy wygląd cyferki „4”.

  • Utrwalaliśmy liczenie do 8.

  • Utrwalaliśmy wygląd i nazwy poznanych figur geometrycznych.

  • Liczyliśmy, szacowaliśmy, porównywaliśmy, określaliśmy wielkość.

  • Układaliśmy ciekawe wzory z poznanych figur geometrycznych.

  • Tworzyliśmy zbiory, w zależności od wielkości i koloru danych przedmiotów, a także ich przeznaczenia.

  • Opowiadaliśmy i układaliśmy historyjki obrazkowe, które pozwoliły nam rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe.

  • Rozwijaliśmy naszą percepcję wzrokową poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, a m.in. ćwiczenia wg M. Frostig.

  • Poznaliśmy nowe słowa a m.in.: folklor, przedwiośnie, marzanna, pierwiosnek, przebiśnieg.

  • Poznaliśmy zwyczaje i tradycje związane z wiosną.

  • Szukaliśmy pierwszych oznak wiosny.

  • Dowiedzieliśmy się jak zmienia się przyroda wiosną.

  • Poznaliśmy wygląd i nazwy pierwszych wiosennych kwiatów.

  • Czytaliśmy wierszyki i bajeczki oraz podania ludowe, które pozwoliły nam lepiej poznać otaczający świat.

  • Ćwiczyliśmy naszą percepcję słuchową poprzez zabawy ortofoniczne i zagadki.

  • Obchodziliśmy Dzień Kobiet – uczyliśmy się dobrych manier.

  • Odwiedziliśmy schronisko dla zwierząt, a w nim naszego „Groszka” oraz kotki, które mieszkają w schronisku.

  • Kontynuowaliśmy ćwiczenia związane z nauką globalnego czytania.

  • Poznaliśmy nowe piosenki: Wkrótce Wiosna”, „Dzień kobiet”, „My jesteśmy kotki dwa”, „Sarna”.

  • Nauczyliśmy się nowych zabaw ruchowych: „W murowanej piwnicy”, „Zasiali górale”, „Przyroda budzi się do życia”, „Z górki i pod górkę”, „Stoi różyczka”.

  • Ćwiczyliśmy rytmizację poprzez różnego rodzaju piosenki wierszyki, zabawy muzyczno-ruchowe.

  • Poznawaliśmy region, w którym mieszkamy.

2. Język angielski:


  • Utrwalaliśmy słownictwo związane z rozdziałem „Face”.

  • Poznawaliśmy nazwy wybranych części garderoby: spodnie, spódnica, kurtka, koszulka, płaszcz, kapelusz, buty (trousers, skirt, jacket, T-shirt, cout, hat, shoes, dress).

  • Będziemy utrwalać dotychczas poznane kolory.

  • Poznamy nowe zabawy; „What’s this”, „Let’s dance”.

  • Będziemy się uczyli nowych piosenek w języku angielskim: „Let’s tidy up”, “Let’s dance”, „I’m cold”.

  • Poznaliśmy nowe wyrażenia w języku angielskim, np. „My favourite colour is…”, „Put on…”, „Take off…”.





Let’s dance
Let’s dance! Let’s dance!

Clap your hands and dance.

Let’s dance all day to the music!

Clap your hands and dance.

Let’s dance! Let’s dance!

Wave your harms and dance…

Let’s dance! Let’s dance!

Stamp your feet and dance…

Let’s dance! Let’s dance!

Nod your head and dance…

Let’s tidy up!

Let’s tidy up!

My trousers and my T-shirt,

My coat and my hat.

My hat! My hat!

Where is my hat?
I’m cold

I’m cold, I’m cold,

I’m very, very cold.

Put on your coat,

Put on your shoes!

I’m cold, I’m cold,

I’m very, very cold.

A coat and shoes for you.

3. Piosenki i wierszyki, których uczyliśmy się w miesiącu marcu:


Wkrótce wiosna

Pierwszy obudził się pierwiosnek.

Potem chochoły spadły z róż.

Skowronek śpiewem wołał wiosnę,

żeby na pole przyszła już!

Ref.: Bo zima, bo zima każdemu obrzydła.

Niech słońce da jej pstryczka w nos!

Niech wiosnę, niech wiosnę przyniosą na skrzydłach

bociek, jaskółka, szpak i kos.

Złoto błysnęło na leszczynach.

Zapach rozbudził senny ul.

Wiosenną orkę chcą zaczynać

głodne gawrony z pustych pól.


Sarna

Hej przez Żywieckie pola leci sarna,

Hej nóżkami przebiera choby zadła.

Ja bym też tak przebierała,

Kie bym takie nózki miała,

Hej jak ta sarna jak ta sarna.

Ja bym też tak przebierała,

Kie bym takie nózki miała,

Hej jak ta sarna jak ta sarna.

Hej z kamienia na kamień skoce sarna,

Hej dumna swej urody łeb zadarła.

Ja bym też tak zadzierała,

Kie bym tą urode miała,

Hej jak ta sarna jak ta sarna.

Ja bym też tak zadzierała,

Kie bym tą urode miała,

Hej jak ta sarna jak ta sarna.

W murowanej piwnicy

W murowanej piwnicy

Tańcowali zbójnicy

Kazali se piknie grać

I na nóżki pozirać
Tańcowałbyk kiebyk móg

Kiebyk ni mioł krzywych nóg

A że krziwe nogi mom

Co podskocze , to sie gnom !


Zasiali górale

Zasiali górale owies, owies

Od końca do końca tak jest tak jest!

Zasiali górale żytko, żytko

Od końca do końca wszystko, wszystko!

Tam na polu jest zabawa

Zabawa, zabawa.

Żadna mi się nie podoba,

Tylko ta, tylko ta.
Dzień Kobiet
Dzień Kobiet, Dzień Kobiet, niech każdy się dowie,

Że dzisiaj jest święto dziewczynek.

Uśmiechy są dla nich, zabawa i taniec,

Piosenka z radia popłynie


Dzień Kobiet, Dzień Kobiet, niech żyją nam zdrowe

I pani nasza i mamy,

I woźna, kucharka, przedszkolna, lekarka

Im wszystkim kwiaty rozdamy.


Dzień Kobiet, Dzień Kobiet, niech każdy się dowie,

Że dzisiaj jest święto dziewczynek.

Uśmiechy są dla nich, zabawa i taniec,

Piosenka z radia popłynie.


Stoi Różyczka
Stoi różyczka w czerwonym wieńcu,

My się kłaniamy jako książęciu.

Ty Różyczko dobrze wiesz,

Dobrze wiesz, dobrze wiesz.

Kogo kochasz tego bierz, tego bierz.

My jesteśmy kotki dwa

1. My jesteśmy kotki dwa,

Każdy z nas dwa uszka ma/x2

Aaa kotki dwa,

Każdy z nas dwa uszka ma/x2

2. My jesteśmy kotki dwa,

Każdy z nas dwa oczka ma/x2

Aaa kotki dwa,

Każdy z nas dwa oczka ma/x2

3. My jesteśmy kotki dwa,

Każdy z nas ogonek ma/x2

Aaa kotki dwa,

Każdy z nas ogonek ma/x2

4. My jesteśmy kotki dwa,

Każdy cztery łapki ma/x2

Aaa kotki dwa,

Każdy cztery łapki ma/x2

5. My jesteśmy kotki dwa,

Każdy z nas wąsiki ma/x2

Aaa kotki dwa,

Każdy z nas wąsiki ma/x2

MARZEC U PIĘCIOLATKÓW:

 
1.     Robimy zakupy, idziemy na pocztę.

2.     W marcu jak w garncu.

3.     Szukamy wiosny.

4.     Wiosna.

5.     Tradycje ludowe.

 
ZAJĘCIA STARSZAKÓW:
 


  • Zapoznaliśmy się z pracą sprzedawcy i listonosza. Stworzyliśmy własne koperty, wspólnie je zaadresowaliśmy, przykleiliśmy znaczki, a następnie każdy samodzielnie wysłał list.




  • Groszki poznały znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”, obserwowaliśmy przyrodę i z utęsknieniem czekaliśmy na wiosnę.




  • 8 marca w przedszkolu świętowaliśmy Dzień Kobiet, dzieci uczyły się zasad savoir – vivre. Chłopcy podarowali dziewczynkom kwiaty, wykonane z bibuły, dziewczynki zrewanżowały się pysznymi ciasteczkami.




  • Wybraliśmy się na wycieczkę w celu szukania zwiastunów wiosny. Zmieniliśmy wystrój sali i ostatecznie pożegnaliśmy zimę. Na spacerze dzieci oglądały pierwsze wiosenne kwiaty.




  • Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy piękne motyle, papierowe słoneczka, wypełniliśmy rysunek krokusa kuleczkami z bibuły. Stworzyliśmy również wiosenny plakat.




  • W cyklu „Dzieci poznają swoją ojczyznę”, dzieci zgłębiły historię Warszawy i zapoznały się z jej herbem. Wysłuchaliśmy legendy o bazyliszku. Zgłębialiśmy wiedzę na temat tradycji ludowych.




  • Na zajęciach matematycznych utrwalamy poznane cyfry, ćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie 14.




  • Przygotowujemy się do pisania, dlatego wykonujemy wiele ćwiczeń graficznych.




  • Na zajęciach logopedycznych wykonujemy ćwiczenia artykulacyjne na wszystkich głoskach, ze szczególnym uwzględnieniem trudnych spółgłosek przedniojęzykowo – dziąsłowych. Kontynuujemy również ćwiczenia oddechowe polegające na wprawianiu w ruch lekkich przedmiotów za pomocą dmuchania.

KWIETNIOWE PIOSENKI I WIERSZE

 


 

 

Dziwne rozmowy


 

W chlewiku mieszka świnka

I trąca ryjkiem drzwi.

Gdy niosę jej jedzenie,

To ona: Kwi, kwi, kwi!

Opodal chodzi kaczka,

Co krzywe nóżki ma!

Ja mówię jej: „Dzień dobry”,

A ona: „Kwa, kwa, kwa”.

Na drzewie siedzi wrona,

Jest czarna trochę zła.

Gdy pytam: „Jak się miewasz?”.

To ona: „Kra, kra, kra!”.

Przed budą trzy szczeniaczki

Podnoszą straszny gwałt.

Ja mówię: „Cicho pieski!”,

A one: „Hau, hau, hau!”.

 


 

Bal na łące


 

Kiedy świeci słoneczko,

To na łące nad rzeczką

Świerszcze stroją skrzypeczki

Do wiosennej poleczki.

Dylu – dylu już grają

Grube bąki śpiewają,

Myszki tańczą poleczkę,

Sapią przy tym troszeczkę.

A trzy małe biedronki

Nie chcą tańczyć tej polki

I czekają na walca,

Aby tańczyć na palcach.

 

 



 

 

Pisanki


 

Patrzcie,

Ile na stole pisanek!

Każda ma oczy

Malowane,

Naklejane.

Każda ma uśmiech

Kolorowy


I leży na stole grzecznie,

Żeby się nie potłuc

Przypadkiem

W dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki


Nie są do jedzenia!

Z pisanek się wyklują

Świąteczne życzenia

 

 


Z jajkiem i zającem


 

Skacze zając drogą, skacze po malutku,

Przykucnął za płotem, hop, i już w ogródku.

Kic, kic, kic, cichutko skrada się do domu,

Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

Święta wielkanocne z jajkiem i zającem,

Słoneczne, pachnące święta wielkanocne.

Idą chłopcy drogą, idą pomalutku,

Przykucnęli cicho, hop, i już w ogródku.

Naraz śmiech i wrzawa. „Śmigus - dyngus!” – krzyczą

I dziewczynki łapią, i wodą je chlapią.

Święta wielkanocne...



 

 

 



 

 


Na angielskim poznaliśmy dział: „My toys”.

 

Poznaliśmy następujące słówka:

 

Ball – piłka,

Bag – torba,

Train – pociąg,

Bike – rower,

Plane – samolot,

Kite – latawiec,

Car – samochód,

Doll – lalka

Book – książka,

Teddy bear – pluszowy miś,

balloon – balon,

the sun – słońce,

cloud – chmura,

tree – drzewo,

bee – pszczoła,

toy – zabawka,

rainbow – tęcza,


 

Tworzyliśmy zdania:

 

How are you? Jak się masz?

I’m fine Dobrze.

What color is it? Jaki to kolor?

This is a (ball). To jest (piłka).

What’s your name ? Jak masz na imię ?

Look what I’ve got! Zobaczcie, co mam! I’ve got a (doll). Mam (lalkę).

See you soon! Do zobaczenia wkrótce!

This is Kasia. To jest Kasia

Kasia is my friend. Kasia jest moją przyjaciółą.

I am your friend. Jestem twoim przyjacielem.

He’s got a plane. On ma samolot.

She’s got a kite. Ona ma latawiec.

I can see one sun. Widzę jedno słońce.

How many flowers can you see? Ile widzisz kwiatów?



 

W celu utrwalenia nowo poznanego słownictwa, dzieci powtarzają kolejne wyrazy w rytm rapu. Dodatkowo uczymy się różnych piosenek.

 

This is Kasia. To jest Kasia.



Kasia is my friend. Kasia jest moją przyjaciółką.

Look! She’s got a kite! OK.! This is ... Patrz! Ona ma latawiec! To jest…

 

How many flowers can you see? Ile widzisz kwiatów?



Let’s count together! Policzmy razem!

1…? 2…? 3...? 1…? 2…? 3…?

Six flowers! Sześć kwiatów!

How many birds can you see? Ile widzisz ptaków?

Let’s count together! Policzmy razem!

1…? 2…? 3...? 1…? 2…? 3…?

Five birds! Pięć ptaków!

How many clouds can you see? Ile widzisz chmur?

Let’s count together! Policzmy razem!

1…? 2…? 3...? 1…? 2…? 3…?

Four clouds! Cztery chmury!

How many girls can you see? Ile widzisz dziewczynek?

Let’s count together! Policzmy razem!

1…? 2…? 3...? 1…? 2…? 3...?

Three girls! (...) Trzy dziewczynki! (...).

ZABAWY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ

Chusta jest wielokolorową płachtą materiału. Dzięki swojej prostocie w  łatwy sposób uczy poprzez zabawę podstawowych umiejętności: rozpoznawania kolorów, refleksu, spostrzegawczości, zwinności i zręczności, ale również: integruje grupę, uczy współdziałania oraz zaufania.

Z chustą można bawić się wszędzie: na dworze oraz w pomieszczeniach zamkniętych. W zabawie może uczestniczyć bardzo wiele dzieci, gdyż jest dość spora. Ilość zabaw ogranicza tylko wyobraźnia prowadzacego.

Uczestnicy zawsze powinni mieć możliwość dobrowolnego wzięcia udziału w zabawach. Jest to szczególnie ważne przy zabawach budujących zaufanie w grupie.
Zastosowanie chusty w pracy z dziećmi:


  • Jako metoda wspomagająca rozwój, a więc stymulująca go.

  • Forma pomocy dzieciom w różnych trudnych sytuacjach .

  • Jako forma osiągania odprężenia.

Zabawy z chustą wpływają na ogólną sprawność fizyczną oraz budują prawidłowe zachowania w sferze emocjonalnej i społecznej. Stanowią doskonały wstęp do zajęć np. logopedycznych lub jako zakończenie podczas intensywnych zajęć ruchowych, wyciszając grupę. Mogą być również odrębnym blokiem zajęć ruchowych intensyfikujących energię grupy.

W GROSZKU wykorzystujemy chustę animacyjną na zajęciach na sali gimnastycznej oraz podczas zabaw dowolnych popołudniu w czasie rozchodzenia się dzieci do domów. Jeśli tylko pogoda nam pozwoli wyjdziemy też z nią na nasze podwórko przedszkolne.

ZŁOTE MYŚLI

NASZYCH GROSZKÓW

Przy śniadaniu. Pani do dziecka:

- Zjedz jeszcze jedną kanapkę to urośniesz taki duży, jak Twój tata.

Dziecko odpowiada:

- Nie przeszkadzaj mi, przecież widzisz, że rozmawiam z Kubą.

Pani Kucharka wchodzi na zajęcia z mikserem. Nauczycielka pyta dzieci:

- Co to za urządzenie?

Dziecko odpowiada:

- Żelazko.

Jeden z Groszków przy obiadku:

- Jak się patrzę na to jedzono, to aż mi ślinka leci…

Jedna dziewczynka bawiła się z chłopcami i w pewnym momencie mówi do nich:

- No, nie odsuwajcie się tak ode mnie. Nie musicie się bać, obiecuję, że was nie pocałuję!

W czasie nauki pływania na basenie instruktor tłumaczył dzieciom jak powinna wyglądać praca rąk:

- Powinniście robić duże kółeczka rączkami, potem dotknąć pod wodą spodenek i wynurzyć rączkę z wody.

Na to jedna z dziewczynek:

- Ja pod wodą mogę dotknąć tylko falbanek…

Humor usłyszany z zjeździe nauczycieli w Warszawie:
W penym dużym miecie ogłoszono konkurs z pokazem mody dla wszystkich owoców z całego świata. Owoce zjechały licznie, aby zaprezentować swoje wdzięki.

Pierwsza wychodz na scenę cytrynka i mówi:

- Ja jestem cytrynka, piękna ze mnie dziewczynka.

Wszyscy na to:

- Brawo, brawo, wyśmienicie.

Kolejny wychodzi melonik.

- Ja jestem melonik, okrąglutki jak balonik.

Potem anansek:

- Ja jestem ananasek, piękny ze mnie grubasek.

I tak wszystkie owoce wychodziły i się pięknie przedstawiały, w końcu został ostatni, wyszedł i mówi:



- A ja jestem marakuja… i nie mam wam nic do powiedzenia…


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość