Strona główna

Model modernizacji oferty edukacyjnej z zastosowaniem dsk model modernizacji programów nauczania w zakresie możliwości zastosowania elementów dsk


Pobieranie 184.74 Kb.
Data19.06.2016
Rozmiar184.74 Kb.





WZÓR INNOWACYJNEGO PRODUKTU FINALNEGO

MODEL MODERNIZACJI OFERTY EDUKACYJNEJ Z ZASTOSOWANIEM DSK


Model modernizacji programów nauczania w zakresie możliwości zastosowania elementów DSK

NARZĘDZIA MODERNIZACJI SZKOŁY NA POZIOMIE UCZEŃ:



  • Wzór testu badającego luki kompetencyjne DSK (IP1_1)

Zapraszamy do wypełnienia ankiety badającej luki kompetencyjne w zawodzie
technik budownictwa. Prosimy o wyczerpujące odpowiedzi z zakresu następujących modułów:

  • Rynek pracy i zatrudnienie

  • Przedsiębiorczość

  • Umiejętności interpersonalne

  • Teoria zawodu

  • Umiejętność obsługi urządzeń

  • Doświadczenia praktyczne w zawodzie



METRYCZKA1:

Płeć

1 - kobieta

2 - mężczyzna

Miejsce zamieszkania:

1 - wieś

2 - miasto do 5 tyś. mieszkańców

3 - miasto powyżej 5–50 tyś. mieszkańców

4 - miasto powyżej 50 tyś. mieszkańców


PODESEKCJA RYNEK PRACY I ZATRUDNIENIE


  1. Osoba fizyczna prowadząca jednoosobowe przedsiębiorstwo podejmuje i wykonuje działalność gospodarczą w oparciu o przepisy ustawy:

    1. O swobodzie działalności gospodarczej

    2. Kodeks pracy

    3. Prawo spółdzielcze

    4. Kodeks spółek handlowych



  1. Białostockie Składy Budowlane zamieściły w prasie lokalnej ofertę pracy:



Poszukują pracownika na stanowisko

– Magazynier –

Od kandydata oczekujemy:



  • Doświadczenia zawodowego na podobnym stanowisku,

  • Biegłej znajomości obsługi komputera,

  • Minimum średniego wykształcenia.

Dokumenty aplikacyjne prosimy kierować do dnia 15.06.2011 r. na adres: …

Która osoba spełnia oczekiwania firmy?

    1. Marek – absolwent zasadniczej szkoły zawodowej, biegle obsługuje komputer, posiada prawo jazdy kategorii B

    2. Ula – absolwentka liceum profilowanego, biegle obsługuje komputer, zna język angielski

    3. Kasia – absolwentka Politechniki Białostockiej, biegle obsługuje komputer, zna język angielski

    4. Marcin – absolwent technikum budowlanego, biegle obsługuje komputer, posiada 3-letni staż pracy w magazynie hurtowni



  1. Dokument, w którym przedstawiono przebieg kariery zawodowej, posiadane kwalifikacje i umiejętności to:



  1. Pracownik zawarł umowę o pracę na okres próbny od 01.12.2010 r. do 31.12.2010 r. Na podstawie zamieszczonego fragmentu Kodeksu Pracy, określ jaki okres wypowiedzenia przysługiwał pracownikowi:



Art. 34.

Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:

              1. 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,

              2. 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie, (…)

              3. 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.



  1. Pracownikiem w rozumieniu Kodeksu Pracy, jest osoba:

    1. Zatrudniona na podstawie umowy o pracę

    2. Zatrudniona na podstawie umowy agencyjnej

    3. Zatrudniona na podstawie umowy zlecenia

    4. Posiadająca umowę o pracę nakładczą

PODSEKCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

  1. Jan Kowalski w celu zakończenia inwestycji musi skorzystać w wysokości 10000 zł na okres 1 roku. Określ, która oferta banku jest korzystniejsza:

    1. Wysokość oprocentowania - 8%, prowizja bankowa - 2% wartości kredytu, forma zabezpieczenia – hipoteka

    2. Wysokość oprocentowania - 8%, prowizja bankowa - 1% wartości kredytu, koszty ubezpieczenia kredytu - 2% wartości kredytu, forma zabezpieczenia – hipoteka

    3. Wysokość oprocentowania - 6.5%, prowizja bankowa - 2,5% wartości kredytu, forma zabezpieczenia – hipoteka

    4. Wysokość oprocentowania -11%, prowizja bankowa - 0,5% wartości kredytu, forma zabezpieczenia – hipoteka



  1. Zgodnie z informacjami zawartymi w tabeli przedsiębiorca, który w ubiegłym roku obrotowym zatrudniał 9 osób i osiągnął roczny obrót netto w wysokości 3 mln euro, jest



Mikroprzedsiębiorca

  • Zatrudnia poniżej 10 pracowników

  • Roczny obrót netto do 2 mln euro

Mały przedsiębiorca

  • Zatrudnia poniżej 50 pracowników

  • Roczny obrót netto do 10 mln euro

Średni przedsiębiorca

  • Zatrudnia powyżej 50 pracowników, nie więcej niż 250 pracowników

  • Roczny obrót netto do 50 mln euro



  1. Aby przekazać kwotę 3 000 zł z rachunku bankowego firmy A na rachunek bankowy firmy B, należy sporządzić:




Nazwa dokumentu

Wybrane informacje zawarte w dokumencie

A.

Faktura VAT

Rachunek za sprzedane towary i usługi

B.

Weksel własny

Przyrzeczenie jego wystawcy, że w określonym czasie miejscu zapłaci posiadaczowi weksla ustaloną kwotę

C.

Deklaracja podatkowa

Zawiera informacje dotyczące wysokości podatku, który należy rozliczyć z urzędem skarbowym

D.

Polecenie przelewu

Polecenie przekazania określonej kwoty z rachunku bankowego jednej firmy na rachunek bankowy drugiej firmy



  1. Pracownik pobiera wynagrodzenie w systemie prowizyjnym. Otrzymuje 5% prowizji od wartości miesięcznej sprzedaży. W marcu zrealizował obrót w wysokości 50 000 zł. Ile wyniesie jego wynagrodzenie za ten miesiąc?

........

  1. Wynik finansowy zależy od wysokości przychodów (P) i kosztów (K) firmy. Kiedy firma przynosi zyski?

    1. P>K

B. PK

C. P

D. K=0

PODSEKCJA UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE

  1. Nazajutrz w pracy muszę wykonać nieznane mi technologicznie złącze ciesielskie. W tym celu:

    1. Studiuję literaturę fachową przez całą noc

    2. Proszę o pomoc doświadczonych kolegów z brygady

    3. Biorę urlop na następny dzień

    4. Odmawiam wykonania tej pracy



  1. W czasie zalewania stropu został popełniony błąd, który należy naprawić. W tym celu:

    1. Należy znaleźć winnego i obciążyć go kosztami naprawy

    2. Nie trzeba nic robić, może nikt nie wykryje błędu

    3. Należy przedyskutować problem w brygadzie i wspólnie szukać rozwiązania

    4. Należy powierzyć rozwiązanie problemu kierownikowi



  1. Bliski kolega z brygady pracującej obok, chce wypożyczyć cenną wiertarkę. Jak należy się zachować?

    1. Zdecydowanie odmówić – takie są ustalenia w brygadzie

    2. Pożyczyć ryzykując uszkodzenie sprzętu

    3. Poświadczyć nieprawdę, mówiąc, że wiertarka jest niesprawna

    4. Obiecać wypożyczenie w przyszłości – bliżej nieokreślonej



  1. Do firmy zwrócił się klient niezadowolony z usługi przez nią wykonanej. Optymalnym rozwiązaniem będzie:

    1. Rozwiązanie konfliktu w sądzie

    2. Wysłanie klienta do dyrektora firmy

    3. Osiągnięcie kompromisu w wyniku ustępstw jednej i drugiej strony

    4. Bezwzględne spełnienie żądań klienta



  1. Firma poszukuje pracownika do Biura Obsługi Klienta. Najbardziej pożądana cecha tego pracownika to:

    1. Nienaganne maniery

    2. Umiejętność nawiązywania kontaktu z klientem

    3. Wysokie kwalifikacje zawodowe

    4. Dbałość o finanse firmy

PODSEKCJA TEORIA ZAWODU

  1. Określ rodzaje gruntu na podstawie podanych wyników analizy sitowej i trójkąta Ferreta.

Wyniki analizy sitowej:



      • frakcje piaskowe 40%

      • frakcje pyłowe 35%

      • frakcje iłowe 25%

A. Glina zwięzła

B. Glina piaszczysta

C. Pył piaszczysty

D. Ił pylasty

  1. Do grupy fundamentów posadowienia pośredniego zaliczamy:

    1. Ławy piaskowe

    2. Stopy betonowe

    3. Ruszty fundamentowe

    4. Fundamenty na palach



  1. Ze względu na sposób otwierania drzwi, na rysunku przedstawiono drzwi:



    1. Rozwierane

    2. Przesuwne

    3. Wahadłowe

    4. Składane



  1. Na rysunku przedstawiono budynek prefabrykowany, na którym ściany wykonane są z:





    1. Elementów wielkopłytowych

    2. Elementów skrzynkowych

    3. Prefabrykatów wielkoblokowych

    4. Elementów drobnowymiarowych



  1. Na rysunku przedstawiono sposób murowania:



    1. Na docisk zaprawy kielnią

    2. Na wycisk zaprawy cegłą

    3. Z naniesieniem zaprawy na główkę cegły

    4. Z naniesieniem zaprawy na wozówkę cegły



  1. Moment utwierdzenia w punkcie A wynosi:



    1. 7 kNm

    2. 9 kNm

    3. 12 kNm

    4. 10 kNm



  1. Który z wykresów momentów zginających jest właściwy dla belki przedstawionej na rysunku?



















  1. Moment bezwładności pola względem osi „a” wynosi:



    1. Ja = 18 cm2

    2. Ja = 46 cm2

    3. Ja = 16 cm2

    4. Ja = 64 cm2



  1. Przykładem pręta zerowego w kratownicy przedstawionej na rysunku może być:





    1. Pręt 8-B

    2. Pręt 1-2

    3. Pręt A-1

    4. Pręt A-2

  1. Przedstawione na rysunku element to:



  1. Pustaki ścienne typu Max

  2. Pustaki stropowe Ceram

  3. Pustaki stropowe Ackermana

  4. Pustaki stropowe Teriva



  1. Beton komórkowy to lekki materiał o gęstości pozornej do:

  1. 100 kg/m3

  2. 500 kg/m3

  3. 1000 kg/m3

  4. 1500 kg/m3



  1. Rozpoznaj materiał przedstawiony na rysunku:





    1. Gąsior dachowy

    2. Dachówka typu „mnich”

    3. Dachówka typu „mniszka”

    4. Dachówka karpiówka



  1. Rozpoznaj budowlę:



    1. Katedra w Brasilii ( arch. O. Niemeyer)

    2. Casa Batlló w Barcelonie (arch. A. Gaudi)

    3. Pałac Kryształowy w Londynie (arch. J. Paxton)

    4. Kaplica w Ronchamp (arch. Le Corbusier)



  1. Prawidłowo zaprojektowane schody spełniają warunek:

    1. 2s + h = 60 – 65 cm

    2. 2s + h = 65 – 70 cm

    3. 2h + s = 60 – 65 cm

    4. 2h + s = 65 – 70 cm



  1. Przedstawione na rysunku oznaczenia graficzne to:



    1. Beton niezbrojony

    2. Beton lekki

    3. Beton lekki zbrojony

    4. Beton zbrojony



  1. Do oznaczeń graficznych uproszczonych ma zastosowanie podziałka:

    1. większa od 1:200

    2. 1:200 lub mniejsza

    3. od 1:50 do 1:200

    4. większą od 1:50



  1. Firma developerska zleciła firmie budowlanej wybudowanie osiedla domów jednorodzinnych. Będzie je budować po kolei i w czasie budowy znajdować nabywców. Jaką metodę organizacji budowy należy zastosować:

    1. Metodę pracy równomiernej

    2. Równoległego wykonywania robót

    3. Kolejnego wykonywania robót

    4. Metodę pracy potokowej



  1. Dziennik budowy to jeden z najważniejszych dokumentów budowy. Który z uczestników cyklu budowlanego odpowiada za właściwe prowadzenie i przechowywanie dziennika budowy w czasie trwania budowy:

    1. Inwestor

    2. Inspektor nadzoru

    3. Kierownik budowy

    4. Majster budowy



  1. Korzystając z danych zawartych w tablicy 0215 oblicz potrzebną ilość drewna okrągłego na stemple budowlane do budowy stropu Fert-45 o powierzchni 200 m2 i rozpiętości 6 m przy jednokrotnym użyciu drewna:



    1. 0,09 m3

    2. 0,266 m3

    3. 5,8 m3

    4. 9,17 m3



  1. Podaj cechy charakterystyczne gotyku:



PODSEKCJA UMIEJĘTNOŚĆ OBSŁUGI URZĄDZEŃ

  1. Do podwieszenia podnoszonych belek na haku żurawia niezbędne jest użycie zawiesi:

    1. Linowych

    2. Dwulinowych

    3. Czterolinowych

    4. Ramowych

  2. Do cięcia stali o średnicy powyżej 40 mm należy użyć:

    1. Piłki ręcznej do metalu

    2. Nożyc ręcznych

    3. Nożyc mechanicznych

    4. Palnika gazowego



  1. Najkorzystniejszym jest przemieszczanie gruntu przy użyciu spycharki:

    1. Na odległość 1 – 10 m po terenie płaskim lub nachylonym do 4%

    2. Na odległość 10 – 15 m po terenie płaskim lub nachylonym do 6%

    3. Na odległość 15 – 25 m po terenie płaskim lub nachylonym do 8%

    4. Na odległość 25– 30 m po terenie płaskim lub nachylonym powyżej 10%



  1. Na niwelowanym punkcie łatę należy ustawić:

    1. Dokładnie w punkcie

    2. Na „oko” na linii

    3. Do góry nogami w punkcie

    4. Na przedłużeniu stycznej linii



  1. Rusztowanie stojakowe jednorzędowe mocuje się do ściany:

    1. Obmurowując końce podłużnic na głębokość ok. 15 cm

    2. Obmurowując końce leżni na głębokość ok. 15 cm

    3. Liną stalową do kotwi osadzonych w murze

    4. Splotem z drutu do kotwi osadzonych w murze



  1. Dwuróg blacharski jest narzędziem ręcznym służącym do:

    1. Zaginania blach

    2. Zaklepywania blach

    3. Zwijania blach

    4. Zawijania blach



  1. Do podstawowych elementów składowych teodolitu zaliczamy:

    1. Spodarka, libella, alidada

    2. Spodarka, limbus poziomy, alidada

    3. Spodarka, dalmierz, alidada

    4. Mikroskop skalowy, dalmierz, alidada



  1. Wbijanie pali Simplex odbywa się przy użyciu urządzenia zwanego:

    1. Przebijak

    2. Buława

    3. Kafar

    4. Dźwignik hydrauliczny



  1. Podstawowym urządzeniem do rozbiórki tymczasowych konstrukcji ciesielskich jest:

    1. Pobijak drewniany

    2. Wybierak do złączy

    3. Piła do drewna

    4. Łapa ciesielska



  1. Podaj znane Ci sposoby zagęszczania mieszanki betonowej. Podaj gdzie ma zastosowanie każdy z nich.



PODSEKCJA DOŚWIADCZENIA PRAKTYCZNE W ZAWODZIE

  1. W okresie zimowym roboty murowe najlepiej wykonywać:

    1. W czasie kiedy temperatura jest wyższa od 0oC

    2. W czasie kiedy temperatura jest w przedziale od -5oC do 0oC

    3. W cieplakach i przy użyciu dodatków chemicznych

    4. Podgrzewając wszystkie składniki zapraw



  1. Zagospodarowanie terenu budowy należy rozpocząć od:

    1. Wykonania pomieszczeń dla kierownictwa budowy

    2. Wykonania zaplecza socjalnego dla robotników

    3. Doprowadzenia wody, energii elektrycznej i innych mediów

    4. Ogrodzenia terenu budowy i zamocowania tablicy informacyjnej



  1. Do wykopów typu studziennego – głębokich o małej powierzchni najlepiej użyć koparki:

    1. Zbierakowej

    2. Chwytakowej

    3. Przedsiębiernej

    4. Podsiębiernej



  1. Do robót betowych zalicza się jeden z procesów technologicznych:

    1. Przygotowanie deskowania

    2. Segregację kruszywa

    3. Układanie mieszanki betonowej

    4. Obsługa i konserwacja betoniarki.



  1. Podaj objawy które świadczą o tym, że należy zakończyć proces wibrowania mieszanki betonowej.



Serdecznie dziękujemy za wypełnienie ankiety.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety badającej i określającej luki kompetencyjne uczniów


w zawodzie technik budownictwa. Narzędzie służy identyfikacji luk kompetencyjnych uczniów szkół zawodowych, poprzez konfrontacje wiedzy i umiejętności ucznia oraz oczekiwań pracodawcy. Diagnoza luk kompetencyjnych stanowi punkt wyjścia współpracy szkoły zawodowej z pracodawcą, celem dostosowania kompetencji absolwentów do faktycznych oczekiwań pracodawców.

Prosimy o wyczerpujące odpowiedzi z zakresu następujących podsekcji:



  • Rynek pracy i zatrudnienie.

  • Przedsiębiorczość.

  • Umiejętności interpersonalne.

  • Teoria zawodu.

  • Umiejętność obsługi urządzeń.

  • Doświadczenia praktyczne w zawodzie.

METRYCZKA1:

Płeć:

1 – kobieta

2 - mężczyzna

Miejsce zamieszkania:

1 - wieś

2 - miasto do 5 tys. mieszkańców

3 - miasto od 5 tys. do 50 tys. mieszkańców

4 - miasto powyżej 50 tys. mieszkańców

Wiek:

16-20

21-24

25-27

28-31

32-41

42-51

powyżej 51

Wykształcenie:

1 – podstawowe 2 – gimnazjalne 3 - zasadnicze zawodowe 4 – średnie techniczne


5 – średnie 6 – wyższe techniczne 7 - wyższe

Jest Pan/i:

1 – właścicielem firmy



2 - pracownikiem firmy

Ilu pracowników zatrudnia firma? …………….

PODSEKCJA RYNEK PRACY I ZATRUDNIENIE

  1. Proszę ocenić w skali od 1 do 5 umiejętność poruszania się na rynku pracy absolwenta technikum:



1

2

3

4

5



  1. Proszę ocenić w skali* od 1 do 5 znajomość przepisów Kodeksu Pracy absolwenta technikum:



1

2

3

4

5



  1. Jakich umiejętności z zakresu poruszania się na rynku pracy oczekuje Pani/Pan od absolwenta technikum?



  1. Jakich umiejętności z zakresu zatrudnienia oczekuje Pani/Pan od absolwenta technikum?



  1. Jakiej wiedzę z zakresu rynku pracy oczekuje Pani/Pan od absolwenta technikum?

PODSEKCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

  1. Proszę ocenić w skali* od 1 do 5 umiejętność przetwarzania danych liczbowych dotyczących zysków przez absolwenta technikum:



1

2

3

4

5



  1. Proszę ocenić w skali* od 1 do 5 umiejętność kalkulacji kosztów dotyczących działalności gospodarczej absolwenta technikum:



1

2

3

4

5



  1. Proszę ocenić w skali* od 1 do 5 znajomość zagadnień związanych z działalnością gospodarczą absolwenta technikum:



1

2

3

4

5

  1. Proszę ocenić w skali* od 1 do 5 umiejętność sporządzania dokumentów związanych
    z prowadzeniem działalności gospodarczej przez absolwenta technikum:




1

2

3

4

5



  1. Jakich umiejętności z zakresu przedsiębiorczości oczekuje Pani/Pan od absolwenta technikum?

PODSEKCJA UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE

  1. Proszę ocenić w skali od 1 do 5 umiejętność pracy zespołowej absolwenta technikum



1

2

3

4

5



  1. Proszę ocenić w skali* od 1 do 5 umiejętność zachowań asertywnych absolwenta technikum



1

2

3

4

5



  1. Proszę ocenić w skali* od 1 do 5 umiejętność negocjacji i rozwiązywania konfliktów absolwenta technikum



1

2

3

4

5



  1. Proszę ocenić w skali* od 1 do 5 umiejętność nawiązywania kontaktów z innymi przez absolwenta technikum



1

2

3

4

5



  1. Jakich umiejętności z zakresu umiejętności interpersonalnych oczekuje Pani/Pan od absolwenta technikum?

TEORIA ZAWODU

  1. Proszę ocenić znajomość rozróżniania i nazywania materiałów budowlanych przez uczniów:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Proszę ocenić znajomość składowania, magazynowania i transportu materiałów budowlanych:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Proszę ocenić znajomość technologii wykonywania obiektów z uwzględnieniem nowoczesnych technologii w budownictwie:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. W jakim stopniu uczeń rozróżnia i prawidłowo nazywa elementy i detale architektoniczne:

    1. bardzo wysokim

    2. wysokim

    3. średnim

    4. niskim

    5. bardzo niskim



  1. Proszę ocenić znajomość przez ucznia montażu, eksploatacji, demontażu rusztowań
    i pomostów roboczych


    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Jak uczeń rozróżnia rodzaje i elementy różnych instalacji budowlanych i sieci zewnętrznych:

    1. bardzo dobrze

    2. dobrze

    3. średnio

    4. wystarczająco

    5. niewystarczająco



  1. Proszę ocenić znajomość przez ucznia określania składu zapraw i betonów:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. W jakim stopniu uczeń opanował prawidłowe określanie izolacyjności przegród budowlanych:

    1. bardzo wysokim

    2. wysokim

    3. średnim

    4. niskim

    5. bardzo niskim



  1. Proszę ocenić znajomość metod układania i zagęszczania mieszanki betonowej:

    1. bardzo dobra

    2. dobra

    3. średnia

    4. wystarczająca

    5. niewystarczająca



  1. Proszę ocenić stopień opanowania zasad zbrojenia elementów żelbetowych i układania zbrojenia w deskowaniu:

    1. bardzo wysoki

    2. wysoki

    3. średni

    4. niski

    5. bardzo niski



  1. Proszę ocenić znajomość zasad wykonywania schodów i pochylni:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. W jakim stopniu uczeń zna zasady wykonywania pokryć dachowych:

    1. bardzo dobrym

    2. dobrym

    3. średnim

    4. wystarczającym

    5. niewystarczającym



  1. Proszę ocenić znajomość wykonywania różnych rodzajów podłóg na różnych podłożach:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. W jakim stopniu uczeń opanował znajomość technik malarskich:

    1. bardzo wysokim

    2. wysokim

    3. średnim

    4. niskim

    5. bardzo niskim



  1. Proszę ocenić wiedzę ucznia z zakresu konstrukcji dachów drewnianych:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Proszę ocenić stopień rozróżniania rodzajów okien i drzwi oraz zasad ich montażu:

    1. bardzo wysoki

    2. wysoki

    3. średni

    4. niski

    5. bardzo niski



  1. W jakim stopniu uczeń opanował zasady wykonywania tynków:

    1. bardzo wysokim

    2. wysokim

    3. średnim

    4. niskim

    5. bardzo niskim



  1. Proszę ocenić znajomość materiałów izolacyjnych i zasad wykonywania różnych rodzajów izolacji:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Proszę ocenić umiejętność posługiwania się dokumentacją projektowo – architektoniczną:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Jakich umiejętności z zakresu budownictwa nie wykazanych w ankiecie oczekuje pracodawca od przyszłego pracownika?

UMIEJĘTNOŚĆ OBSŁUGI URZĄDZEŃ

  1. Proszę ocenić znajomość posługiwania się sprzętem i przyrządami pomiarowymi na placu budowy:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Proszę ocenić umiejętność korzystania ze specjalistycznych programów komputerowych stosowanych w budownictwie:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Proszę ocenić znajomość doboru narzędzi i sprzętu do wykonywania robót budowlanych
    w określonej technologii:


    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Proszę ocenić stopień opanowania umiejętności doboru środków transportu do określonych rodzajów robót:

    1. bardzo wysoki

    2. wysoki

    3. średni

    4. niski

    5. bardzo niski



  1. Proszę ocenić umiejętność opanowania doboru żurawia do określonych robót budowlanych i sporządzania planu torowiska żurawia:

    1. bardzo wysoka

    2. wysoka

    3. średnia

    4. niska

    5. bardzo niska



  1. Proszę ocenić znajomość posługiwania się teodolitem w praktyce:

    1. bardzo dobra

    2. dobra

    3. średnia

    4. wystarczająca

    5. niewystarczająca

  2. Proszę ocenić opanowanie umiejętności posługiwania się urządzeniami do pomiaru konsystencji mieszanki betonowej:

    1. bardzo wysoko

    2. wysoko

    3. średnio

    4. nisko

    5. bardzo nisko



  1. Proszę ocenić stopień opanowania umiejętności obsługi betoniarki:

    1. bardzo wysoki

    2. wysoki

    3. średni

    4. niski

    5. bardzo niski



  1. Proszę ocenić umiejętność doboru i ustawienia koparki do określonych rodzajów robót ziemnych:

    1. bardzo wysoko

    2. wysoko

    3. średnio

    4. nisko

    5. bardzo nisko



  1. Na jakie umiejętności należy zwrócić uwagę podczas procesu kształcenia, aby osiągnąć praktyczne umiejętności obsługi urządzeń.

DOŚWIADCZENIE PRAKTYCZNE W ZAWODZIE

  1. Proszę ocenić znajomość oznaczeń graficznych stosowanych na rysunkach architektoniczno – budowlanych i umiejętność posługiwania się nimi:

    1. bardzo dobrze

    2. dobrze

    3. średnio

    4. wystarczająco

    5. niewystarczająco



  1. W jakim stopniu została opanowana znajomość przepisów prawa budowlanego i przepisów BHP i ochrony środowiska:

    1. bardzo wysokim

    1. wysokim

    2. średnim

    3. niskim

    4. bardzo

    1. niskim





  1. Proszę ocenić przygotowanie do właściwej organizacji stanowiska pracy i racjonalnego wykorzystania materiałów:

    1. bardzo wysoko

    2. wysoko

    3. średnio

    4. nisko

    5. bardzo nisko



  1. W jakim stopniu uczeń opanował znajomość wykonywania różnych połączeń elementów konstrukcji:

    1. bardzo wysokim

    2. wysokim

    3. średnim

    4. niskim

    5. bardzo niskim



  1. Jakimi umiejętnościami praktycznymi preferowanymi przez pracodawcę powinien charakteryzować się absolwent technikum budowlanego

Serdecznie dziękujemy za wypełnienie ankiety

1 Właściwe podkreślić

1 Właściwe podkreślić

 1 – bardzo niska, 2 – niska, 3 – średnia, 4 – wysoka, 5 – bardzo wysoka

 1 – bardzo niska, 2 – niska, 3 – średnia, 4 – wysoka, 5 – bardzo wysoka


LABORATORIUM DSK: INNOWACYJNY PRODUKT IP1_1
Strona



©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość