Strona główna

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2002


Pobieranie 133.9 Kb.
Strona1/3
Data19.06.2016
Rozmiar133.9 Kb.
  1   2   3


26 WRZEŚNIA 2002

MIĘDZYNARODOWY SALON SAMOCHODOWY 2002

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2002,

Renault zaprezentuje po raz pierwszy Nowe Clio V6 i pokaże ostatnie nowości : Mégane II, Espace IV oraz concept-car Ellypse.

Z okazji Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2002 Renault po raz pierwszy na świecie zaprezentuje znacznie zmienione Clio V6. Obok Ellypse - najnowszego concept-car’u marki będzie można zobaczyć Kangoo break’up – pojazd studyjny opracowany na bazie Kangoo 4x4. Gwiazdami stoiska będą Megane II w wersji 3 i 5-drzwiowej, rozpoczynające proces odnowy gamy w segmencie C. Espace IV będzie zaś kolejną, sygnowaną przez Renault propozycją w klasie S. Zobaczymy również ciąg dalszy sagi Twingo – zaprezentowana zostanie nowa kolekcja tego modelu. Renault pokaże również Lagunę II wzbogaconą o wersję 2.2 dCi z automatyczną skrzynią biegów oraz, w charakterze prapremiery, nową wersję 2.0 T. Pojawi się również wizytówka marki – Vel Satis o jeszcze bogatszym wyposażeniu podnoszącym bezpieczeństwo i komfort.

W dziedzinie sportu Mild Seven Renault F1 Team rośnie w siłę – celem jest zdobycie tytułu mistrza świata w 2005 roku. Obok formuł promujących sport – 1600 i 2000 – Renault Sport Technologies prezentuje nową Formułę Renault V6, która wystartuje w pierwszym mistrzostwach w tej dyscyplinie w 2003 roku.

Z okazji Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2002 Renault po raz pierwszy na świecie zaprezentuje znacznie zmienione Clio V6. Te sygnowane przez Renault auto stylistyką jest bardzo zbliżone do ostatniej generacji Clio. Nowe Clio V6 zostało wyposażone w nowe podwozie oraz znacznie zmodyfikowany silnik i 6-biegową skrzynię mechaniczną o zmienionych parametrach.

Najnowszy concept-car marki – Ellypse – jest wyrazem dążenia Renault do skonstruowania samochodu jutra zgodnie z podejściem opartym na koncepcji « trwałego rozwoju ». Ellypse został zaprojektowany z myślą o ochronie środowiska : przyjęty design ułatwia demontaż i recykling, nowsza wersja silnika wysokoprężnego zapewnia mniejsze zużycie paliwa, zastosowano również zaawansowaną technologię « X by wire » i układ elektryczny o napięciu 42V.

Wykonane na bazie Kangoo, Kangoo break’up stanowi efekt poszukiwań nowej koncepcji pojazdu o nadwoziu otwartym. Zostało zaprojektowane z myślą o rekreacji na świeżym powietrzu, a jednocześnie zachowuje rodzinny, funkcjonalny i praktyczny charakter, który przyczynił się do sukcesu Kangoo.

Gwiazda stoiska - Megane II w wersji 3 i 5-drzwiowej – rozpoczyna proces odnowy oferty Renault w segmencie C. Jest to niespotykana w tradycji Renault propozycja samochodu dostosowanego do indywidualnych potrzeb. Można ją ująć w trzech punktach : kompaktowa budowa, siła wyrazu i dynamika. Zaprojektowany z myślą o zapewnieniu optymalnego bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom, na wszystkich miejscach w samochodzie, Mégane II idzie w ślady swojego poprzednika uznanego za « best-in-class » pod względem bezpieczeństwa w tym segmencie. Mégane II wyposażono również w innowacyjne rozwiązania w zakresie komfortu, wprowadzone przez Renault w samochodach wyższych klas, ułatwiające w inteligentny sposób życie użytkowników

Espace, wprowadzony do sprzedaży w 1984 roku i wyprodukowany w ilości ponad 870 tys. sztuk, już w momencie pojawienia się na rynku uosabiał nowe podejście do samochodu. Espace IV posuwa się dziś jeszcze dalej oferując wysokiej klasy wyposażenie i większą modularność funkcji oraz niezrównany komfort  - jeszcze większym możliwościom swobodnej aranżacji wnętrza, indywidualnych regulacji, zapewniających wyższy komfort, wyśrubowanemu poziomowi bezpieczeństwa nie uznającemu żadnych kompromisów i starannie opracowanej ergonomii miejsca kierowcy towarzyszą najmocniejsze w tej kategorii silniki.

W czerwcu 2002 z taśmy produkcyjnej zjechał dwumilionowy egzemplarz Twingo. Dziś Twingo prezentuje swoją nową kolekcję: zmienione wnętrze, tapicerka, nowe, jak zawsze wesołe kolory... Twingo w nowym wcieleniu będzie bardziej eleganckie niż kiedykolwiek. Gamę tego modelu wzbogaci nowa, bardziej dynamiczna i męska w charakterze wersja Dynamique (we Francji « Tech’Run »).

Laguna II poszerza swoją ofertę o nowy silnik 2.2 dCi 16V współpracujący z automatyczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów Proactive. Po raz pierwszy w ramach prapremiery zostanie również pokazana wersja 2.0 T.

Będący wizytówką marki Vel Satis został wyposażony w nową generację systemu dynamicznej kontroli jazdy ESP z funkcją kontroli podsterowności oraz, w opcji, w odtwarzacz DVD.

W dziedzinie sportu Mild Seven Renault F1 Team rośnie w siłę – celem jest zdobycie tytułu mistrza świata w 2005 roku. Aby ułatwić młodym talentom dostęp do Formuły 1 Renault Sport Technologies prezentuje nową Formułę Renault V6, która wystartuje w pierwszym mistrzostwach w tej dyscyplinie w 2003 roku.

MIĘDZYNARODOWY SALON SAMOCHODOWY 2002


SPIS TREŚCI


  • Kangoo break’up – nowy concept-car na bazie Kangoo

  • Nowe Clio V6 – z myślą o pasjonatach samochodów



  • Kompaktowa budowa, siła wyrazu i dynamika - Mégane II demonstruje swój wyrazisty charakter

  • Espace IV : nowe wcielenie Espace’a

  • Ciąg dalszy sagi Twingo :
    Nowa Kolekcja, nowy look

  • Laguna II wprowadza nowy silnik 2.0 T
    i poszerza ofertę o wersję 2.2 dCi 16V
    z automatyczną skrzynią biegów

  • Wizytówka marki, Vel Satis otrzymuje nowe wysokiej klasy wyposażenie

  • Zespół Mild Seven Renault F1 Team umacnia swą pozycję przed rokiem 2003

  • Formuła Renault V6 : silnik !

Zaprezentowany po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Samochodów Rekreacyjnych i 4x4 w Val-d’Isère,

Kangoo break’up - nowy concept-car opracowany na bazie Kangoo, zostanie również wystawiony na Salonie Samochodowym 2002.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 1997 Kangoo wykazało się swoją wszechstronnością (4x2, 4x4, wersja 5-drzwiowa), która przyczyniła się do odniesienia sukcesu u klientów poszukujących funkcjonalnego i praktycznego pojazdu. Renault prezentuje obecnie oryginalne rozwiązanie, stanowiące kontynuację tej filozofii : Kangoo break’up. Ten opracowany na bazie Kangoo concept-car 4x4 stanowi efekt poszukiwań nowej koncepcji pojazdu o nadwoziu otwartym, spełniającego potrzebę rekreacji na świeżym powietrzu.

Zaprojektowane na bazie Kangoo, Kangoo break’up stanowi owoc poszukiwań Renault w segmencie pojazdów o nadwoziu otwartym. Lansuje model rekreacji i przygody na świeżym powietrzu (jazda na rowerach górskich, nartach, surfing), zachowując jednocześnie rodzinny charakter Kangoo.



Wygląd zewnętrzny nie myli - Kangoo break’up ma rzeczywiście duszę pojazdu 4x4

Dzięki prostemu i czytelnemu designowi wersja break’up jest równie atrakcyjna i sympatyczna jak Kangoo. Pomimo nieco większej długości break’up zachowuje zwrotność seryjnego Kangoo. Dzięki silnikowi benzynowemu 1.6 16V rozwijającemu moc 110 KM i dużym kołom z 17-calowymi aluminiowymi obręczami Kangoo break’up zapewnia precyzyjną, dynamiczną jazdę dając kierowcy możliwość poruszania po każdej drodze.

Wyższe zawieszenie i stały napęd na 4 koła umożliwiają mu jazdę po każdej, nawet bardzo złej drodze. Połączenie złocistożółtego koloru nadwozia, specjalnie opracowanego dla tego concept-caru z szarymi, o zmieniającej się barwie listwami zabezpieczającymi, biegnącymi wokół całego nadwozia daje doskonały efekt. Dzięki takiemu zabezpieczeniu można się śmiało zapuścić poza przetarte ścieżki.

Kangoo break’up, Kangoo pick-up

Wprowadzając Kangoo koncern Renault udowodnił swoje innowacyjne dążenia. Concept-car Kangoo break’up stanowi kolejny krok na tej drodze. Jest wyjątkowo funkcjonalny i pomysłowo rozwiązany. Jest pozbawiony tylnej części dachu i boków nadwozia, co przypomina pick’up o pojemności 106 l. Break’up podkreśla praktyczny i uniwersalny charakter Kangoo, oferując przy tym pomysłowe i przydatne miejsce do przewozu sprzętu. Przewóz zajmującego dużo miejsca sprzętu sportowego (rowerów górskich, deski do windsurfingu czy surfingu, nart...) nigdy nie był tak prosty.

Część pick-up jest zamykana uchylnymi drzwiami 50/50 otwierającymi się pod kątem 90° w obu kierunkach (na zewnątrz i do środka), jak w ”saloon’ach”, ułatwiając przewóz dużych przedmiotów, wychodzących poza obrys pojazdu. Uniwersalny system mocowania (patent Renault), składający się z dwóch uchwytów zamocowanych na podłodze tylnej części i dwóch elementów umieszczonych nad tylną szybą kabiny, pozwala na łatwy przewóz rowerów. Oba uchwyty wbudowane w podłogę pick’upa odchylają się na zewnątrz auta i podtrzymują tylne koła dwóch rowerów. Natomiast przednie koła rowerów są mocowane w uchwytach znajdujących się nad tylną szybą. System uzupełniają dwa boczne ramiona umieszczone po wewnętrznej stronie tylnych słupków, które po rozłożeniu podtrzymują ramy rowerów i zapewniają ich stabilność. Spełniają również funkcję zabezpieczenia przed kradzieżą.

Kangoo break’up zostało opracowane z myślą o rekreacji na świeżym powietrzu. Jest więc prezentowane wraz z concept-bike Renault Sport, sygnowanym przez Renault Design, wyposażonym w aerodynamiczne elementy z włókien węglowych i tytanu, nadające mu dynamiczny i lekki wygląd. Doskonale pasuje on do pick’upa. Należy dodać, że system oferowany w wersji break’up z myślą o przewozie rowerów zapewnia doskonałą widoczność tylnej tablicy rejestracyjnej.

Tylne słupki, wykonane z blachy, mają za zadanie zachować linię Kangoo. Są w nie wbudowane tylne światła. Puste miejsce po obu bocznych oknach z tyłu zostało wykorzystane na liczne pomysłowe schowki – Kangoo musi być praktyczne. Po prawej stronie z boku znajduje się nawet mała, wyjmowana i zamykana na klucz walizka, w której można bezpiecznie schować swoje rzeczy.

Wnętrze auta od części pick’up dzieli przeszklona ścianka, całkowicie opuszczana elektrycznie. Zapewnia ona większą ilość światła we wnętrzu. Pod tą ścianką, w części pick’up, pod osłoną z logo Renault znajduje się koło zapasowe.



Wnętrze dopasowane do koncepcji pojazdu

Samochód należący do rodziny Kangoo musi mieć sympatyczny wygląd. Concept-car Kangoo break’up oferuje przestronne i przyjemne wnętrze, mieszczące podobnie jak w seryjnym Kangoo pięć pełno wymiarowych miejsc i wyposażone w podwójne przesuwane drzwi boczne. Ponieważ nowy model musi się wyróżniać niebieska tapicerka break’upa została wykonana z wyjątkowo wytrzymałego materiału : impregnowanego polaru. Jest to tkanina podbita polarem zapewniająca użytkownikom wysoki komfort i wyjątkowo praktyczna w utrzymaniu – można ją czyścić gąbką.

Aby umożliwić korzystanie z błękitnego nieba, natury i widoków mijanych podczas eskapad z dala od asfaltowych szos, break’up został wyposażony w duży stały dach ze szkła. Jest on przedzielony na dwie części belką poprzeczną i biegnie przez całą długość samochodu, zapewniają wyjątkową świetlistość wnętrza i wysoki komfort.

W modelu tym postawiono na nowoczesność, zakładającą prostotę i łatwość obsługi, dlatego też naturalna jest obecność nowych technologii. Dzięki systemowi nawigacji satelitarnej Carminat z dużym ekranem umieszczonym w desce rozdzielczej trudno jest się zgubić.

Concept-car Kangoo break’up stanowi doskonałe i wyważone połączenie funkcjonalności i wyszukanymi możliwościami. Sympatyczny wygląd stanowi dodatkową zachętę do ukierunkowania kreatywności w dziedzinie rekreacji i praktycznych rozwiązań. Podobnie jak Kangoo concept-car break’up jest prosty, pomysłowy i uniwersalny.

Wprowadzając istotne zmiany w Clio V6, Renault odnawia swoją ofertę ekskluzywnych samochodów sportowych.

Nowe Clio V6 - z myślą o pasjonatach samochodów.

Clio V6 – sportowy samochód sygnowany przez Renault Sport, nabiera cech charakterystycznych dla modelu Clio ostatniej generacji. Sportowy wygląd i płynnie zarysowane linie nadwozia mają również swój wpływ na osiągi pojazdu. Dzięki wprowadzeniu wielu nowoczesnych rozwiązań Nowe Clio V6 zapewnia przyjemność jazdy oraz rzadko spotykane osiągi – rozpędza się od 0 do 100 km/h w niecałe 6 sekund.

Nowe Clio V6 posiada nowy układ jezdny oraz 18-calowe koła. Nowy 3-litrowy silnik V6 24V ma w Nowym Clio V6 moc 255 KM przy 7150 obr/min oraz moment 300 Nm przy 4650 obr/min. W 6-biegowej skrzyni wprowadzono zmodyfikowaną, krótką przekładnię główną, ciasno zestopniowane przełożenia i skrócony skok dźwigni zmiany biegów.

Montaż Nowego Clio V6 powierzono zakładom Alpine w Dieppe. Podwyższono poziom jego wyposażenia i jakość wykończenia. Samochód ten zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie pod koniec 2002 roku.

Od momentu udanego wprowadzenia na rynek w czerwcu 2001 roku, nowa generacja Clio nadal zwiększa swój udział w sprzedaży i od sierpnia 2001 roku zajmuje drugie miejsce w segmencie małych samochodów w Europie Zachodniej, zaś od stycznia 2002 roku – pierwsze miejsce na rynku francuskim. Teraz przyszła kolej na istotną modyfikację Clio V6, flagowego samochodu tej gamy i symbolu pasji samochodowej Renault.



Nowe Clio V6: samochód jedyny w swoim rodzaju, dostarczający wielu przyjemności

Nowe Clio V6 posiada napęd na tylne koła, a jego silnik jest umieszczony poprzecznie, centralnie w tylnej części nadwozia. Jest to wyjątkowy samochód sportowy dostarczający pełni przyjemności: przyjemności posiadania samochodu wyróżniającego się wśród innych, przyjemności jazdy jaką gwarantuje przez nowy, pewny i precyzyjny układ jezdny oraz dynamiczny silnik rozwijający moc 255 KM dobrze współpracujący ze sportową skrzynią biegów. Nowe Clio V6 zapewnia rzadko spotykane osiągi – rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 6 sekund.

Jedyny w swoim rodzaju, rasowy wygląd Nowego Clio V6 uzyskano przez zastosowanie stylistyki przodu pojazdu rodem z ostatniej generacji modelu Clio. Nowe są: zderzak przedni, wlot powietrza, pokrywa silnika oraz podwójne reflektory ksenonowe. Bardzo wydłużone przednie lampy wbudowane są w nowe błotniki przednie. Zostały one poszerzone, by pomieścić 18-calowe opony na polerowanych obręczach OZ «Superturismo». Wypełniają one całkowicie nadkola, a zwiększony rozstaw osi sprawił, że są usytuowane na krańcach nadwozia.

Design tyłu pojazdu również uległ zmianie. Skróconą antenę umieszczono w tylnej części dachu, a tylne światła posiadają klosze typu «kryształowego ». Logo marki umieszczono na środku tylnej klapy. Znajduje się w nim jednocześnie przycisk zamka pokrywy bagażnika. Linia dachu kończy się nowym, wydłużonym i podwyższonym spojlerem.

Nieodłączny element samochodów sygnowanych przez Renault Sport – podwójny wylot rury wydechowej jest teraz chromowany, zaś kratki wlotów powietrza o szerokich, kwadratowych otworach są dodatkowym elementem podkreślającym sportowy charakter pojazdu. Zamykają one nowe, boczne wloty powietrza o szarej, tytanowej barwie, a także obszerne wloty powietrza w dolnej części przedniego zderzaka. W ten sposób zapewniono optymalne chłodzenie i zasilanie podzespołów mechanicznych samochodu.

Oprócz rasowego charakteru, nowy design cechują łagodne linie i kształty. Gładki zderzak przedni z pionową, wydłużoną częścią dolną obejmującą sztywny spojler zapewnia lepszy przepływ strumienia powietrza. Zastosowanie nowego spojlera tylnego zwiększyło siły aerodynamiczne wpływające na lepsze trzymanie się drogi.



Nowy układ jezdny współpracujący z dynamiczną jednostką napędową

Nowy układ jezdny zyskał bardziej sportową charakterystykę. Zwiększono kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, a stabilizator poprzeczny, o większej średnicy, został zamontowany na łączniku w celu uzyskania większej skuteczności działania.

Kinematyka tylnego zawieszenia została całkowicie zmodyfikowana przez zastosowanie nowej ramy. Zmienione usytuowanie punktów mocowania do nadwozia oraz wydłużony wahacz sprawiły, że tylne koło jest bardziej wysunięte ku tyłowi pojazdu. Ponadto, zamontowanie stabilizatora na łączniku znacznie polepszyło trzymanie się drogi oraz zapewniło skuteczniejszą pracę zawieszenia w czasie sportowej jazdy.

Właściwe rozłożenie masy na przednią i tylną oś zapewnia optymalną kontrolę ruchów nadwozia w czasie jazdy i pozwala na ograniczenie skoku zawieszenia. Nowy układ jezdny zapewnia więc odpowiedni poziom komfortu, a zarazem precyzyjne prowadzenie i pewne zachowanie pojazdu na drodze.

Samochód wyposażono w opony Michelin Pilot Sport 18-calowe, opracowane specjalnie dla Nowego Clio V6. Zapewniają one bardzo precyzyjne prowadzenie pojazdu również poprzez pełniejsze przenoszenie na kierownicę wszelkich sygnałów z układu jezdnego. System ABS, wysoko ceniony już w poprzedniej wersji samochodu, zapewnia teraz jeszcze lepszą przyczepność kół w czasie hamowania.

Dzięki nowej konstrukcji tylnego zawieszenia i zmodyfikowanym ustawieniom przedniego zawieszenia, a także zastosowaniu 18-calowych kół możliwe było zwiększenie rozstawu kół i osi. Szersze rozstawy znacznie polepszają zdolność pokonywania zakrętów i stabilność jazdy na prostej. Nowe rozwiązania aerodynamiczne wpłynęły na lepsze utrzymywanie toru jazdy przy dużej prędkości.

Silnik 3.0 V6 24V uległ znacznym modyfikacjom, eksponującym jego sportowy charakter. Ten rozwijający moc 255 KM przy 7150 obr/min silnik lubi wysokie obroty. Okazuje się jednak również bardzo elastyczny w średnim zakresie prędkości obrotowej, o czym świadczy bardzo regularny przebieg krzywej momentu oraz jego wysoka wartość 300 Nm osiągana przy 4650 obr/min.

Aby zapewnić lepsze zasilanie komór spalania w średnim i wysokim zakresie prędkości obrotowej, zmieniono całkowicie górę silnika, od wlotu filtra powietrza aż do komory spalania. Opracowano specjalne, skrócone kanały dolotowe oraz wałek rozrządu zaworów ssących typu «wyczynowego». Jego krzywki są ostrzej wyprofilowane, by zwiększyć i przyspieszyć skok zaworów. Wzmocniono także sprężyny zaworów, by lepiej kontrolować ich ruch. Należy zaznaczyć, że zachowano układ przestawny wałków rozrządu.

Układ zasilania benzyną został przystosowany do nowego typu podwójnej listwy wtrysku ze wtryskiwaczami o większym wydatku. Zwiększeniu uległa moc komputera wtrysku, którego oprogramowanie zapewnia dokładniejsze sterowanie praca silnika oraz szybszą jego reakcję na ruch pedału gazu.

Wprowadzenie nowych katalizatorów pozwoliło uzyskać poziom czystości spalin wymagany przez normę Euro 4 przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego ciśnienia wylotu gazów oraz właściwego poziomu hałasu pracy.

W Nowym Clio V6 znacznej modyfikacji uległa także skrzynia biegów «PK6». Krótka przekładnia główna umożliwiła zmniejszenie końcowego przełożenia, co korzystnie wpłynęło na przyspieszenia. Przełożenia zostały ciasno zestopniowane poprzez wprowadzenie nowych kół zębatych pierwszego, drugiego i trzeciego biegu. Uzupełnieniem tych zmian jest skrócenie o 20% skoku dźwigni zmiany biegów i wprowadzenie twardszych ograniczników dźwigni, co zapewnia bardziej precyzyjną zmianę biegów i sportowe sterowanie pracą skrzyni.

Akustyka Nowego Clio V6 była przedmiotem dokładnych badań. Konstruktorom chodziło o uzyskanie sportowego, metalicznego dźwięku pracy silnika wzmacniającego wrażenia z jazdy. Specjalny tłumik eliminuje hałasy układu dolotowego przy wysokich obrotach, zaś wprowadzenie przedniej szyby z warstwą tłumiącą dźwięki tłumi hałasy o niskiej częstotliwości. Hałasy generowane przez jednostkę napędową są eliminowane przez podwójne koło zamachowe silnika z tłumikami drgań.



Montowany przez Renault i bogato wyposażony

Nowe Clio V6 jest przeznaczony dla klientów ogarniętych pasją samochodową, których mógł pozyskać poprzedni model tego samochodu wyprodukowany w ilości 1630 sztuk w ciągu 20 miesięcy. W swej nowej wersji, samochód jest montowany w zakładach Alpine w Dieppe w oparciu o nadwozia pochodzące ze specjalnego wydziału fabryki we Flins. Nowe Clio V6 spełnia więc standardy jakościowe obowiązujące w produkcji na skalę przemysłową przy jednoczesnym wykorzystaniu know-how specjalistów z zakładów Alpine w Dieppe produkujących 12 samochodów dziennie i wykonujących część operacji ręcznie.

Widoczny jest znaczący postęp jakościowy w dziedzinie komfortu i wystroju kabiny. Zastosowano nową deskę rozdzielczą o eleganckim i dynamicznym wyglądzie. Materiały wykończeniowe i elementy sterujące są przyjemniejsze w dotyku, polepszono wykończenie wewnętrznej pokrywy silnika. Kubełkowe fotele pokrywa skóra połączona z alcantarą z wyszytym monogramem Renault Sport. Skórą wykończono również koło kierownicy ze wspornikami kciuków. Dynamiczny charakter wystroju wnętrza podkreśla także aluminiowe wykończenie gałki dźwigni zmiany biegów oraz aluminiowe nakładki na pedałach, a także nowe listwy progowe z monogramem Renault Sport. W Nowym Clio V6 sportowego wystroju wnętrza dopełniają wstawki w kierownicy, w desce rozdzielczej oraz w tunelu podłogowym pomalowane w kolorze nadwozia.

W samochodzie pojawiają się nowe elementy wyposażenia decydujące o bezpieczeństwie i komforcie. Jeśli chodzi o wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo, Nowe Clio V6 zyskał wzmocnienia konstrukcyjne nadwozia montowane w modelu Clio ostatniej generacji, a także cały szereg elementów bezpieczeństwa czynnego i zabezpieczeń pasażerów, takich jak: ABS, reflektory ksenonowe, podwójne poduszki powietrzne z przodu dostosowujące stopień wypełnienia do siły zderzenia, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia i napinaczami, poduszki powietrzne boczne chroniące głowę i klatkę piersiową.

Dzięki wprowadzeniu sieci zwielokrotnionego przesyłu danych, Nowe Clio V6 zostało wyposażone w kompletny zestaw funkcji podnoszących komfort, takich jak czujnik deszczu współpracujący z czujnikiem oświetlenia, czy automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem. W wyposażeniu samochodu może znaleźć się także nowe radio wysokiej klasy 4x40 W z odtwarzaczem CD w panelu czołowym oraz zmieniarką CD umieszczoną pod fotelem kierowcy.

Nowe Clio V6 pojawi się w sprzedaży w Europie pod koniec roku. Samochód ten będzie dostępny w trzech kolorach nadwozia: Gris Titane, Bleu Iliade oraz Rouge de Mars.



Kompaktowa budowa, siła wyrazu i dynamika

Mégane II w wersji 3 – 5-drzwiowej demonstruje swój wyrazisty charakter.

Wprowadzenie Mégane II w wersji hatchback i coupe (3 drzwiowy) rozpoczyna proces odnowienia oferty Renault w najważniejszym pod względem wielkości sprzedaży segmencie na rynku samochodowym w Europie. Docelowo program X84 obejmie 7 modeli o wyrazistym charakterze. Mégane II, w którym po raz pierwszy zastosowano nową płytę podłogową, opracowaną wspólnie przez Renault i Nissana, stanowi istotny element w strategii rentownego wzrostu Renault pod względem handlowym, finansowym i przemysłowym. W programie tym wprowadzono niespotykaną w tradycyjnej ofercie Renault propozycję : auto dostosowane do indywidualnych upodobań. Można ją ująć w trzech punktach : kompaktowa budowa, siła wyrazu i dynamika. Dzięki oryginalnej stylistyce Mégane jawi się jako samochód z charakterem, a oferowana przyjemność jazdy w pełni odpowiada oczekiwaniom zasugerowanym przez design. Zaprojektowany z myślą o zapewnieniu optymalnego bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom, na wszystkich miejscach w samochodzie, Mégane II idzie w ślady swojego poprzednika uznanego za « best-in-class » pod względem bezpieczeństwa w tym segmencie. Mégane wyposażono również w innowacyjne rozwiązania w zakresie komfortu, wprowadzone przez Renault w samochodach wyższych klas, ułatwiające w inteligentny sposób życie użytkowników. Istotnym elementem projektu Mégane II była również jakość i ochrona środowiska : pod względem niezawodności i trwałości należy on do najlepszych aut na rynku, a kryteria związane z ochroną środowiska zostały uwzględnione począwszy od etapu projektowania po wycofanie z eksploatacji.

Mégane II należy do segmentu C, do którego przynależą również Volkswagen Golf IV, Audi A3, Peugeot 307 i Fiat Stilo.

Mégane II inauguruje płytę podłogową C – drugą płytę opracowaną wspólnie z Nissanem. Została ona zaprojektowana z myślą o samochodach średniej niższej klasy obu marek. W roku 2006 będzie stanowiła ponad 25% produkcji połączonych koncernów, co daje ok. 1,8 mln pojazdów.

Mégane II od początku został opracowany z myślą o dystrybucji w skali międzynarodowej – będzie sprzedawany w 75 krajach. W Europie Renault ma zamiar zdobyć 14% segmentu C, z równomiernym udziałem poszczególnych wersji. Wprowadzenie siedmiu modeli programu X84 do produkcji ma nastąpić w krótkim przedziale czasowym: sześć pierwszych wersji wejdzie do produkcji w ciągu ok. 1 roku (od jesieni 2002 do jesieni 2003). Koncern Renault zainwestował w ten program 2,1 mld euro, w tym niemal połowę reprezentują inwestycje przemysłowe: w Palencji (Hiszpania), w Douai (Francja) i w Bursie (Turcja), gdzie będzie produkowany Megane sedan.


  1   2   3


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość