Strona główna

New challenges in foreign language teaching and learning


Pobieranie 55.02 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar55.02 Kb.

Jan Kochanowski University in Piotrków Trybunalski, Poland

English Philology Department
Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Filia w Piotrkowie Trybunalskim

Samodzielny Zakład Filologii Angielskiej

International conference on foreign language teaching and learning
NEW CHALLENGES IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING

AND LEARNING
23-24 October, 2010

Piotrków Trybunalski, Poland

CONFERENCE PROGRAMME



SATURDAY 23 October 2010
8.00 - 9.15 Registration: BUILDING B, ground floor

9.15 – 9.30 Opening: BUILDING B, ROOM 215


TIME

ROOM

PRESENTATION

9.30 – 10.30

215

Plenary lecture:

Anna Michońska-Stadnik

Uniwersytet Wrocławski



Attention, noticing and their limitations in L2 learning

10.30 – 11.00

215

Agnieszka Kaleta

Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Piotrków Trybunalski



The cognitive view of SLA

11.00 – 11.30

215

Martin Hinton

Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych, Sieradz



Aptitude: A New Approach




11.30 – 12.00

TEA/COFFEE BREAK




TIME

ROOM

PRESENTATION

12.00 – 12.30


215

Makrina-Nina Zafiri University of Thessaly

Thomai Dalpanagioti University of Athens

Teaching the “ hidden curriculum” to sixth grade Greek primary school students who are learning English as a second language. Gender roles and values.

12.30 – 13.00

215

Teresa Santos

Centro de Linguística da Universidade Nova de Lisboa



Teaching English as second language to Portuguese young learners: methods and strategies

13.00 – 13.30

215

Katarzyna Franas

University of Oxford, Department of Educational Studies



Analysing Student Teachers’ Codeswitching in Foreign Language Classrooms in Poland: Theories and Decision Making.




13.30 – 15.00

LUNCH




TIME

ROOM

PRESENTATION

15.00 – 16.00


215

Plenary lecture:

Zenon Weigt

Uniwersytet Łódzki



Miejsce i rola języków specjalistycznych w dydaktyce języka obcego







Section A

ROOM

Section B

16.00 – 16.30

215

André Steenkamp

Cape Peninsula University of Technology, Cape Town, South Africa



A design-based framework for designing a specific purposes second language course for student teachers

225

Osmańska-Lipka Iwona

Uniwersytet Warszawski



Nauczanie idiomów w języku obcym w świetle językoznawstwa kognitywnego

16.30 – 17.00

215

Saris Phoongprasertying

Mae Fah Luang University, Thailand



Portfolio as an effective tool for self-improvement: Evidence from Academic English 1 course in a Thai University

225

Barbara Loranc-Paszylk

Akademia Techniczno-Humanistyczna, Bielsko-Biała



Theory and reality for CLIL teacher education




17.00 – 17.30

TEA/COFFEE BREAK




TIME

ROOM

PRESENTATION

17.30 – 18.00


215

Aleksandra Łuczak

Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa



Learning to Teach Legal English - Teachers’ professional development in ELP context

225

Lowczowski Edward

Uniwersytet Łódzki



It's nothing personal – communication with lecturers

18.00 – 18.30

215

Piotr Pęzik

Uniwersytet Łódzki



Using the PELCRA NKJP corpus search engine to raise the phraseological awareness of translation students

225

Ferit Kılıçkaya

Middle East Technical University, Ankara, Turkey



Encouraging L2 writing and speaking: CrazyTalk

18.30 -19.00


215

Josip Lasić

University of Split, Croatia

Guest“ culture in the „host“ language



19.30

DINNER


SUNDAY 24 October 2010


TIME

ROOM

PRESENTATION

9.30 – 10.30

215

Plenary lecture:

Jan Majer

Uniwersytet Łódzki



EIL and the non-native teacher

10.30 – 11.00

215

Olga Trendak

Uniwersytet Łódzki



Learning strategies in an L2 classroom

11.00 – 11.30

215

Ewa Chojnacka

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Płock



Nauczanie eksplicytne w umiejętności rozumienia ze słuchu poprzez uświadomiony trening w strategiach myślowych




11.30 – 12.00

TEA/COFFEE BREAK




TIME

ROOM

PRESENTATION

ROOM

PRESENTATION

12.00 – 12.30


215

Ewelina Wojtyś

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin



Definicja wyrazowa jako strategia wspomagająca rozwój słownictwa i podnosząca poziom zrozumienia tekstu czytanego w nauczaniu języka angielskiego jako obcego.

225

Jarosław Krajka

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin



Ready-made digital coursebook or personalised online repository?Interactive materials and the foreign language teacher

12.30 – 13.00

215

Elżbieta Jendrych

Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa



Business English - badanie korpusowe dla potrzeb dydaktyki

225

Mariusz Marczak

Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych, Sieradz



Computer-based techniques in developing EFL learners’ intercultural competence

13.00 - 13.30

215

Halina Wiśniewska

Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa



CLIL w nauczaniu języków specjalistycznych

225

Cezary Tomasz Szyjko

Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Piotrków Trybunalski



The Current Challenges in Education of Foreign Languages among Kashubian Minority Language Community



13.30 – 14.30

LUNCH



TIME

ROOM

PRESENTATION

ROOM

PRESENTATION

14.30 -15.00


215

Anna Parr-Modrzejewska

Uniwersytet Łódzki



Content and Language Integrated Learning in early primary education as a contributory factor in general cognitive development - a study in progress

225

Sylwia Głowacka

Uniwersytet Łódzki



Communicative competence in L1

15.00 – 15.30

215

Weronika Szubko-Sitarek

Uniwersytet Łódzki



Can the cognate effect accumulate over languages? A trilingual word recognition study by Polish learners of English and German.

225

Irena Czwenar

Uniwersytet Jana Kochanowskiego, PiotrkówTrybunalski



Factors in oral proficiency development

15.30 - 16.00







225

Dorota Werbinska

Akademia Pomorska, Słupsk



Narratives as an insight into language learners’

perceptions of success and failure in foreign language learning




16.00 - ∞

TEA/COFFEE




©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość