Strona główna

Obserwacja praktykanta alumna


Pobieranie 14.35 Kb.
Data19.06.2016
Rozmiar14.35 Kb.
OBSERWACJA PRAKTYKANTA - ALUMNA
Temat: .........................................................................................................................................

Szkoła ..........................................................................................................................................

Miejscowość ...................................................Parafia ................................................................

Klasa ....................................................... Data ...........................................................................

Praktykant – alumn …………………………………………………………………………………….

Nauczyciel religii – opiekun praktykanta......................................................................................


L.p.

Kryteria

Spostrzeżenia

1.

Poprawność merytoryczna:




Treść lekcji religii:


  • Przygotowanie rzeczowe nauczyciela;

  • Znajomość i interpretacja podstawy programowej i programu nauczania, umiejscowienie tematu w treści programu

  • Logiczność układu treści przekazywanej na lekcji;

  • Korelacja z innymi przedmiotami;

  • Zgodność treści lekcyjnej z Pismem Świętym i nauką Kościoła;

  • Odniesienie do liturgii;

  • Odniesienie do życia wspólnoty Kościoła.




2.

Organizacja nauczania i uczenia się w czasie lekcji religii:

  • Racjonalność wykorzystania czasu;

  • Sprawność organizacyjna nauczyciela;

  • Dobór form pracy uczniów;

  • Dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych.




3.

Poprawność z punktu widzenia metodyki nauczania:

  • Uświadamianie uczniom celów lekcji i budzenie motywacji do uczenia się;

  • Aktywizowanie uczniów przez nauczyciela (sensoryczne, emocjonalne, werbalne, intelektualne);

  • Stopniowanie trudności;

  • Odkrywanie orędzia Bożego i stwarzanie okazji do odpowiedzi Panu Bogu (modlitwa);

  • Zasada świadomego i aktywnego udziału uczniów;

  • Poglądowość w katechezie;

  • Indukcyjny tok katechezy (nawiązanie i wykorzystanie doświadczenia egzystencjalnego i doświadczenia uczniów).




4.

Utrwalanie, kontrola i ocena osiągnięć uczniów:

  • Kontrola przyswojenia treści i pojęć w trakcie lekcji;

  • Poprawność oceniania pracy uczniów (zgodność z wymaganiami programowymi);

  • Troska praktykanta o poprawność wypowiedzi uczniów, o zeszyt ucznia;

  • Formy powtórzenia i utrwalenia lekcji;

  • Praca domowa (sprawdzanie poprzedniej i zadawanie następnej).




5

Uczeń:


  • Zaangażowanie w trakcie przebiegu lekcji;

  • Odniesienie uczniów do lekcji religii;

  • Zrozumienie treści;

  • Zrozumienie orędzia Bożego;

  • Postawy w trakcie modlitwy.




6.

Zaangażowanie praktykanta w czasie jednostki dydaktycznej i jego współpraca z nauczycielem religii





Stempel imienny i podpis wizytatora

Odpis otrzymuje:

Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość