Strona główna

Partnerstwo dla zdrowia dobroczyńCĄ roku 2011 Partnerstwo dla Zdrowia zostało nagrodzone w XV edycji konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku 2011” w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy za konsekwentną realizację projektów


Pobieranie 9.49 Kb.
Data18.06.2016
Rozmiar9.49 Kb.

Informacja Prasowa


Warszawa, 30.05.2012

PARTNERSTWO DLA ZDROWIA DOBROCZYŃCĄ ROKU 2011
Partnerstwo dla Zdrowia zostało nagrodzone w XV edycji konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku 2011” w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy" za konsekwentną realizację projektów społecznych. Konkurs organizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii jest największym w Polsce programem promującym społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw. W tegorocznej edycji do tytułu w tej kategorii nominowano 23 instytucje.
Decyzją Kapituły konkursu nagroda została przyznana za stworzenie wieloletniego, nowatorskiego partnerstwa firm Biedronka, Danone, Lubella oraz Instytutu Matki i Dziecka na rzecz propagowania wśród najmłodszych zdrowych nawyków żywieniowych.
Tytuł „Dobroczyńcy Roku 2011” to kolejne już wyróżnienie dla Partnerstwa dla Zdrowia. W ubiegłym roku Gazeta Finansowa nagrodziła projekt Mleczny Start w ósmej edycji „Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu” a „Śniadanie daje moc”, czyli akcja edukacyjna koalicji, znalazł się w 10. „Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu”, publikowanym przez FOB. Kampania ta uzyskała również nominację do międzynarodowej prestiżowej nagrody Sabre Awards, której laureatów poznamy już 31 maja w Brukseli.
Tytuł Dobroczyńcy Roku to dla wszystkich członków koalicji Partnerstwo dla Zdrowia ważny sygnał, że z sukcesem udaje nam się realizować misję, jaką jest propagowanie wśród najmłodszych zdrowych nawyków żywieniowych. Aktualnie intensywnie pracujemy nad rozwojem programu edukacyjnego Śniadanie Daje Moc a wyróżnienie naszych działań przez Kapitułę konkursu jest niezwykle motywujące.” - komentuje w imieniu Partnerstwa Ewa Zacharewicz, Kierownik ds. Relacji Zewnętrznych i Komunikacji w Danone
Partnerstwo dla Zdrowia to koalicja firm: Danone, Lubella (należąca do Grupy Maspex Wadowice), Biedronka (należąca do Grupy Jeronimo Martins) oraz Instytutu Matki i Dziecka. Strategia Partnerstwa dla Zdrowia oparta jest na dwóch filarach – produktach Mleczny Start oraz edukacji. Aby realizować swój cel Partnerzy opracowali w 2006 roku kaszkę manną Mleczny Start. W 2011 roku dołączył do niej produkt komplementarny - Zbożowa Kanapka Mleczny Start – jako wartościowe drugie śniadanie dla dziecka. Każdy z produktów Mleczny Start dostarcza do 25% dziennego zapotrzebowania na ważne składniki odżywcze dobrane przez specjalistów z Instytutu Matki i Dziecka. Od chwili wprowadzenia na rynek Mlecznego Startu sprzedano już 70 mln porcji.

Drugi filar strategii Partnerstwa stanowią działania edukacyjne. W dniu 8 listopada 2011 r. Partnerstwo dla Zdrowia zainicjowało akcję „Śniadanie Daje Moc”, a w ponad 2400 szkołach podstawowych w Polsce odbyło się wspólne śniadanie uczniów klas 1-3, nauczycieli i rodziców. Celem akcji było zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka. Akcja Śniadanie Daje Moc w 2011 roku była edycją pilotażową, którą Partnerstwo dla Zdrowia rozwinie już od września w program edukacyjny dla szkół podstawowych w 2012 roku.


Więcej informacji udziela:

Aleksandra Lisowska

Biuro prasowe Partnerstwa dla Zdrowia

Garden of Words

(22) 829 85 72, wew. 21

e-mail: a.lisowska@gardenofwords.pl



www.mlecznystart.pl
www.sniadaniedajemoc.pl


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość