Strona główna

Praca magisterska


Pobieranie 390.79 Kb.
Strona15/15
Data18.06.2016
Rozmiar390.79 Kb.
1   ...   7   8   9   10   11   12   13   14   15
Wanni

102 Używanie formy „ekscelencja” ma za zadanie wzmocnić autorytet przywódcy (K.K)

103 Stacje telewizyjne w dniu 12.5.2009 pokazywały trzech chłopców ubranych w uniformy Tamilskich Tygrysów , którzy trochę onieśmieleni widokiem kamer relacjonowali przymusowy werbunek dzieci do oddziałów wroga.

104 Opinia międzynarodowa obejmuje państwa skoncentrowane wokół ONZ.

105 Na podst.: http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama z dnia 18.05.2009 r.

106 Neil Postmann , Zabawić się na śmierć..., op. cit., s. 186.

107 Andrzej Augustynek „Reklama podprogowa – Fakt czy Artefakt?”, czasopismo "Wiedza i Życie" nr. 7/1998.

108 Płytkim przetwarzaniem według Sutherlanda są działania poniżej progu świadomości.

109 M. Sutherland , A.Sylvester, Reklama a umysł konsumenta: Co działa, co nie i dlaczego, przek. G. Kranas , Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa 2003 , s. 45.

110 Ustawa z dnia 9 lipca 1990 r. o ratyfikacji Europejskiej Konwencji o Telewizji Ponadgranicznej (Dz. U. z 1995 r. Nr 32, poz. 160) i ustawa z 29 czerwca 2000 r. o ratyfikacji Protokołu Poprawek do ww. Konwencji (Dz. U. z 2000 r. Nr 70, poz. 817)

111 Czego McLuhan już nie dopowiedział , są społeczności i kraje , które „żyją” na jej uboczu albo będące wręcz „pustelnikami” . Nawiązuje tutaj do takich krajów jak Korea Płn , czy Somalia(K.K).

112 Autor wyraża niezadowolenie z sytuacji wokół „świńskiej grypy” , która stała się pożywką dla mass mediów, wykorzystując metaforyczną ironię.

113 Pandemia (gr. pan = 'wszyscy' + gr. demos = 'lud') - epidemia obejmująca rozległe obszary, np. cały kontynent lub nawet świat; epidemia danej choroby zakaźnej, występująca w tym samym czasie w różnych krajach i na różnych kontynentach. Na podst.: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pandemia z dnia 20.05.2009 r.

114 Zob. więcej: http://wiadomosci.wp.pl/kat,109994,title,Dwoje-dzieci-w-USA-zarazilo-sie-nowym-rodzajem-grypy,wid,11057375,wiadomosc.html

115 Ibidem.

116 Zob. więcej: http://wiadomosci.onet.pl/1957992,11,item.html

117 Ibidem.

118 Zob. więcej: http://wiadomosci.wp.pl/kat,109994,title,Zmutowany-wirus-grypy-zabil-60-osob,wid,11068782,wiadomosc.html

119 Zob. więcej: http://wiadomosci.onet.pl/1958612,16,item.html

120 Zob. więcej: http://wiadomosci.onet.pl/1958884,441,item.html

121 Ibidem.

122 T. Szlendak T. Kozłowski, Naga małpa przed telewizorem...,op. cit. s.121.

123 A. Kłowskowska, Kultura Masowa.., op. cit.., s .9.

124 Ibidem, s. 95.

125 Tabloid (z ang. tabloid), brukowiec, bulwarówka – typ gazety, przeważnie dziennika. Także specjalny format edycyjny (ok. 37-40 cm x ok. 27-30 cm). Tabloidy skierowane są do szerokich rzesz mało wykształconej ludności, dlatego też zawarte w nich informacje często przesycone są tanią sensacją - tytuły tekstów są populistyczne i dosadne. Zawierają dużo zdjęć, a mało tekstu. Ilustracje oraz zdjęcia często zawierają szokujące sceny, nierzadko przesycone są erotyką. W tabloidach zazwyczaj dużo uwagi poświęcone jest tematyce sportowej. Tabloidy odwołują się do emocji, prowokują, nierzadko przekraczają normy dziennikarskie. Zdarza się, że opisują fikcyjne historie. Częstym atrybutem tabloidu jest łatwa krzyżówka lub konkurs (np. zdrapka). W Polsce dużą popularność zdobyły Fakt (od 2003) oraz Super Express. W Niemczech Bild, zaś w Wielkiej Brytanii The Sun i Daily Mirror. Oprócz tabloidów płatnych dużą popularność zyskały bezpłatne tabloidy rozdawane w miejscach publicznych np. na przystankach autobusowych. Na podst. http://pl.wikipedia.org/wiki/Tabloid z dnia 1.6.2009 r.

126 T. Toeplitz, Wszystko dla wszystkich, Wiedza Powszechna, Warszawa 1981, s. 5.

127 I. Kulesza, Kultura wyższa i niższa – spór o kryteria, (w): Kultura i społeczeństwo, lipiec-grudzień 1980. Kulesza powołuje się tu na: D. Mcdonalda I E. Morina.

128 T. Toeplitz, Wszystko..., op. cit., s. 90.

129 Dosłownie : odbiorcy oglądający program.

130 J. Mojkowski, „Polityka, 14/2001”, s.30. z dnia 05.06.2009.

131 S. Brenton, R. Cohen, Polowanie na człowieka, Warszawa 2004, s. 18

132 Na podst.: http://pl.wikipedia.org/wiki/Reality_show z dnia 22.05.2009 r.

133 pol. Chcę mieć znaną twarz

134 Na podst.: http://zdrowie.onet.pl/1558636,2040,,,,umieranie_na_ekranie,styl_zycia.html z dnia 25.05.2009 r.

135 Ibidem.

136 Pojęcie „freaks talks” według Godzica obejmuje talk-show bez skrupułów, przełamujący granice moralnych zakazów , na podst.: W. Godzic, Telewizja jako kultura, Rabid, Kraków 2002, s. 110.

137 Na podst. http://pl.wikipedia.org/wiki/Talk-show z dnia 25.05.2009 r.

138 Ibidem.

139 W. Godzic , Telewizja jako..., op. cit. s. 110.

140 Ibidem, str. 115.

141 Godzic Wiesław, Telewizja jako…, op. cit. s. 109. Na pod. Abt, Mustazza L. Coming After Oprah:Cultural Fallout in the Age of the TV Talk Show, Bowling Green 1997, s.89.


142 Ego (łac. ja, niem. das Ich, franc. moi) jest jedną ze struktur osobowości w modelu psychoanalitycznym, obok superego oraz id. Na podst. http://pl.wikipedia.org/wiki/Ego z dnia 1.6.2009 r.

143 Godzic Wiesław, Telewizja jako..., op. cit. s. 113.

144 Ibidem, 114.

145 Ibidem, 116.

146 M. Nowak „ Jerry Springer Show - karykatura USA?” , Zob. więcej http://www.wiadomosci24.pl/artykul/jerry_springer_show_karykatura_usa_57473.html

147 Głównie Halloween.

148 G.Ritzer, McDonaldyzacja Społeczeństwa, przeł. Sławomir Magala , Muza, Warszawa 1997, s.16.

149 Zestawy , oprócz standardowych posiłków serwowanych przez restaurację , posiadają zabawki , które wybiera się ze stoiska dla dzieci. Najczęściej zabawki są podzielone na te dla dziewczynek i dla chłopców.

150 M. Krajewski, Kultury kultury popularnej, Wydaw. Naukowe UAM, Poznań 2003, s. 36.

151 Zgrywane na kasetę VHS próbki utworów muzycznych.

152 Zob. więcej: http://www.youtube.com/

153 Powstają strony, internetowe dokumentujące nieodpowiedzialne wyczyny nastolatków, których inspiracją byli bohaterowie program „Jackass”.

154 Ramówka z maja 2009.

155 Na podst.: http://pl.wikipedia.org/wiki/Date_My_Mom z dnia 28.05.2009 r.

156 T. Szlendak T. Kozłowski, Naga małpa przed telewizorem...,op. cit. s.121.

157 P. Wallace, Psychologia Internetu, przeł. T. Hornowski, Rebis, Poznań 2001, s. 84-102.

158 M. Hetmański, Internet jako środek tworzenia i komunikowania wiedzy; [w:] Internet. Fenomen społeczeństwa informacyjnego ,Częstochowa s. 80-81.

159 J. Jastal„Humanistyka w czasach Internetu”; http://www.agh.krakow.pl/agh/dep/INS/konferencja/doc/3.doc


160 M. Castells; Wszystko, co ma znaczenie to wymiana impulsów w Sieci;

http://www.magazynsztuki.pl/globalizacja/castells/manuel_castells.htm [25.05.2004]

161 MMORPG (ang. Massively Multiplayer Online Role Playing Game) – rodzaj gier komputerowych RPG, w których duża liczba graczy może grać ze sobą w wirtualnym świecie. Podobnie jak w innych rodzajach RPG gracz wciela się w postać i kieruje jej działaniami. Dostęp do gier MMORPG zwykle jest zapewniany przez producenta gry. Gry tego typu są bardzo popularne na całym świecie, szacuje się, że łącznie wszystkie razem na całym świecie osiągnęły 16 milionów użytkowników w 2006 roku.

162 Tibia – gra z gatunku MMORPG, stworzona przez czterech niemieckich studentów informatyki (Stephan Börzsönyi, Guido Lübke, Ulrich Schlott i Stephan Vogler), dystrybuowana przez niemiecką firmę CipSoft. Początkowo była nie komercyjnym eksperymentem. Pierwsza wersja Tibii została wydana w 1997, była jednak bardzo niedopracowana. Po krótkim czasie stała się projektem komercyjnym.

163 Na podst.: http://www.psychologiainternetu.fora.pl/font-color-purple-ciekawostki-font,17/alkohol-narkotyki-tibia,318.html z dnia 28.05.2009 r.

164 Zwane dosłownie „hunted” – neologizm angielski , używany w świecie gry Tibia .

165Napodst.:http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,81010,6554742,Nasza_Klasa__kolejny_nastolatek_kradl_dane_uzytkownikow.html z dnia 29.05.2009

166 Firma zajmująca się zwalczaniem wirusów komputerowych.

167 Na podst: http://di.com.pl/news/13349,1.html z dnia 30.05.2009 r.

168 Sherry Turkle Życia na ekranie. Tożsamości w wieku internetu, s. 263.

169 Underground - w znaczeniu artystycznym: twórczość "podziemna", często półamatorska, przełamująca rozmaite tabu estetyczne, społeczne, obyczajowe czy polityczne. Nierzadko powstająca poza zasięgiem twórczości głównego nurtu oraz pop kultury, a czasem również cenzury. Na podst. http://pl.wikipedia.org/wiki/Underground_(kultura) z dnia 1.6.2009.

170 M. Hopfinger, Nowe media w komunikacji w XX wieku. Antologia (w:) P.Levy, Drugi Potop, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002 , s. 373-390.

171 Na podst. http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyberkultura z dnia 1.6. 2009 r.

172 Zob. więcej: M. Castells, Społeczeństwo sieci, przekł. Mirosława Marody [et al.] ; red. nauk. Mirosława Marody, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

173 A. Leśniewska, Reklama..., op. cit. s. 16.


174 K. Mroziewicz, Moc, niemoc i przemoc, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 2005, s. 205.

175 Ciekawe informacje na temat konfliktu , widziane od strony rządowej Sri Lanki odnajdziemy na stronie http://defence.lk/english.asp Natomiast konflikt zbrojny widziany od strony Tamilskich Tygrysów odnajdziemy na stronie http://tamilnet.com/

176 W. Piątkowska-Stepaniak, B. Nierenberg, Wojna w Mediach, (w:)T. Goban-Klas, Terroryści a media, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2007, s. 341-349.

177 Ibidem. s.342.

178 Ibidem.

179 Ibidem. s.343

180 F.Barnes, Shiite Spin Control, „New Republic” z roku 1985.
1   ...   7   8   9   10   11   12   13   14   15


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość