Strona główna

Premiera filmu w polsce


Pobieranie 102.09 Kb.
Data18.06.2016
Rozmiar102.09 Kb.
KOLEJNY ROK

(ANOTHER YEAR)

reżyseria

MIKE LEIGH

Dystrybucja w Polsce: SPInka


PREMIERA FILMU W POLSCE:

18 lutego 2011

--- PRESSBOOK ---



SYNOPSIS
Wiosna, lato, jesień, zima…
Rodzina i przyjaciele.
Miłość i dobro. Radość i smutek.
Nadzieja i zwątpienie.
Wspólnota. Samotność. Narodziny. Śmierć.
Przemijanie…

Gerri i Tom są szczęśliwym małżeństwem. Ona jest psychologiem, on – geologiem. Wiosną spędzają czas na swojej działce. Tam odwiedza ich Mary, samotna koleżanka z pracy Gerri. Upija się i zaczyna opłakiwać swoje nieszczęśliwe miłosne życie.

Trzydziestoletni syn Gerri i Tomiego - Joe, mimo że wszyscy jego przyjaciele zakładają rodziny, wciąż nie znalazł swojej drugiej połowy.
Latem do Londynu przyjeżdża Ken, by spędzić weekend z Gerri i Tomem. Ken jest przyjacielem Toma z czasów ich wspólnego dzieciństwa w rodzinnym Derby, dziś pracuje w urzędzie pracy w Hull. Znów - jak zawsze, gdy się upija – użala się nad swym tragicznym, samotnym życiem. Następnego dnia, podczas gdy Gerri celebruje słoneczny dzień, Tom, Ken, Joe oraz ich sąsiad grają w golfa. Potem urządzają grilla. Dołącza do nich Mary. Jest bardzo chłodna wobec kochającego się w niej Kena, zalotna zaś wobec Joego, młodszego o pokolenie.
Jesienią Gerri i Toma spotyka miła niespodzianka. Poznają Katie, nową partnerkę Joego. Katie zajmuje się terapią zajęciową. Gerri i Tom z miejsca obdarzają ją wielką sympatią. Mary zaproszona na wspólne, przyjacielskie spotkanie, pała zazdrością wobec bliskiej przyjaciółki Joego. I choć wszyscy współczują Mary jej problemów, jej zachowanie wobec Katie pozostawia niesmak.
Zimą Gerri, Tom i Joe jadą do Derby na pogrzeb żony starszego brata Toma, Ronniego. Przyjeżdża również syn Ronniego, Carl – wyobcowany i pełen agresji. Po pogrzebie wdaje się w kłótnię z ojcem, ale też z Tomem i Joem; przez niego żałobnicy szybko wyjeżdżają. Gerri i Tom zabierają Ronniego do Londynu. W czasie, gdy znów są na działce, w ich domu niespodziewanie pojawia się Mary. Jest roztrzęsiona. Zastaje tam tylko zdezorientowanego Ronniego. Po powrocie do domu Gerri i Tom nie są zadowoleni z tej wizyty, zwłaszcza, że lada chwila na rodzinny obiad przyjechać ma Joe i Katie. Gerri, mimo niechęci, grzecznościowo proponuje Mary przyłączenie się do wspólnego obiadu. Przy stole Gerri i Tom wspominają młodzieńcze wyprawy dookoła świata, Katie i Joe rozmawiają o czekającej ich wycieczce do Paryża, Ronnie w ciszy delektuje się piwem i obiadem.

Mary zmaga się z przygnębiającą pustką jej przemijającego życia.



O OBSADZIE

JIM BROADBENT (Tom)
Jim Broadbent to jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy wśród brytyjskich aktorów i zarazem stały współpracownik M. Leigh. Film KOLEJNY ROK to już ich siódma wspólna produkcja, wcześniej były sztuki Goose-pimples i Ecstasy, filmy Życie jest słodkie, Topsy-Turvy i Vera Drake oraz krótkometrażowy A Sense of History, do którego Jim napisał scenariusz.

Zdobywca Oscara dla Najlepszego Aktora Drugoplanowego w Iris Jim Broadbent zagrał w filmach: Sposób na gangstera, Przeklęta liga, Harry Potter i Książę Półkrwi, Młoda Wiktoria, Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki, Moulin Rouge, Ryszard III i Strzały na Broadwayu. Na deskach National Theatre zagrał m.in. w The Pillowman oraz znakomicie przyjętej produkcji Sama Mendesa na podstawie sztuki Alana Bennetta - Habeas Corpus. Uhonorowany nagrodą BAFTA za główną rolę w telewizyjnym serialu Longford.


LESLEY MANVILLE (Mary)
Lesley Manville często występuje u M. Leigh. Dotychczas zagrała u niego w filmach Sekrety i kłamstwa, Wysokie aspiracje, Topsy-Turvy, Wszystko albo nic, Vera Drake, Dorośli, a także w słuchowisku radiowym i na deskach teatru. Zagrała też w Opowieści Wigilijnej Roberta Zemeckisa oraz Womb, który niedługo wejdzie na ekrany. Występowała we współczesnych sztukach teatralnych: Top Girls, Serious Money i Les Liaisons Dangereuses oraz w doskonale przyjętych wznowieniach Saved i The Pope’s Wedding Edwarda Bonda. W ostatnich latach Lesley często gościła na deskach National Theatre, zagrała w Mrocznych Materiach, Pillars Of The Community, The Alchemist i Her Naked Skin, a niedawno na scenie Old Vic Theatre wystąpiła w filmie Wszystko o mojej matce oraz Six Degrees of Separation. Wśród najważniejszych filmów telewizyjnych z jej udziałem należy wymienić Firmę Alana Clarke’a, popularną serię Holding On, Other People’s Children, Bodily Harm, Real Women, The Cazalets, Północ Południe oraz Cranford.
RUTH SHEEN (Gerri)
KOLEJNY ROK to już piąty film Ruth Sheen pod kierownictwem M. Leigh. W 1989 roku uhonorowana tytułem Europejskiej Aktorki Roku za rolę Shirley w Wysokich Aspiracjach, gdzie zagrała u boku Phila Davisa, a w 1993 wystąpiła w jego sztuce It’s A Great Big Shame! W Theatre Royal Stratford East. Zagrała Maureen w filmie Wszystko albo nic oraz Lily w Vera Drake. Wystąpiła także w Wirtualnej Miłości, Podręczniku Młodego Truciciela, Małej Dorrit, Vanity Fair. Targowisku Próżności, Gazu mięczaku, gazu oraz Heartless. Pojawiała się w licznych produkcjach telewizyjnych i serialach, w tym w Holding On i Never Never Tonyego Marchanta, Bramwell, Dr Fitz, Tom Jones oraz Fanny Hill. Niedawno na deskach Royal Court zagrała w sztuce Stoning Mary, National Theatre wystawiło Market Boy z jej udziałem, a w Soho Theatre wystąpiła w An Oak Tree oraz Leaves of Glass.
PETER WIGHT (Ken)
Po filmach Meantime, Sekrety i kłamstwa, Nadzy i Vera Drake KOLEJNY ROK jest piątym wspólnym filmem Petera Wighta i M. Leigh. Wight znany jest głównie z licznych produkcji telewizyjnych, jak z uznanego Out of the Blue czy Early Doors. Aktor ten występował na scenach niemal wszystkich najważniejszych teatrów w Wielkiej Brytanii, w tym w National Theatre, Shared Experience, Royal Shakespeare Company; niedawno zagrał u boku Kristin Scott Thomas w produkcji Iana Ricksona The Seagull, wystawianej w teatrze Royal Court.
OLIVER MALTMAN (Joe)
Na planie filmu KOLEJNY ROK Oliver Maltman spotkał się po raz drugi w karierze z M. Leigh, wcześniej zagrał u niego w Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia. Jest doświadczonym aktorem komediowym. Uznanie przyniosły mu autorskie występy w Oliver Maltman's Little Black Book (The Pleasance Edinburgh 2006) oraz seria stand-upów w Comedy Reserve (The Pleasance 2005). Występował na teatralnych deskach razem z Royal Shakespeare Company, zagrał w cieszącym się ogromnym uznaniem serialu Historie wielkich gwiazd, a także w The Kevin Bishop Show i No Heroics.

DAVID BRADLEY (Ronnie)
KOLEJNY ROK jest dla Davida Bradleya pierwszym filmem M. Leigh, w którym zagrał. Międzynarodową sławę przyniosła mu rola Argusa Filcha w serii filmów o Harrym Potterze. David to także uznany aktor teatralny, nagrodzony Olivier Award dla Najlepszego Aktora Drugoplanowego w 1990 roku za Króla Leara, wystawionego przez National Theatre; do tej nagrody nominowany był potem jeszcze dwukrotnie: w kategorii Najlepszy Aktor za No Man's Land Harolda Pintera oraz za drugoplanową rolę w Henry IV, I & II, granym w National Theatre. Często współpracował zarówno z National Theatre, jak i Royal Shakespeare Company, zagrał także w dwóch jednoczesnych produkcjach Sama Mendesa – Wujaszku Wani oraz Twelfth Night, wystawianych w Donmar Warehouse w Londynie i Brooklyn Academy of Music w Nowym Jorku. Zagrał w licznych produkcjach telewizyjnych, ostatnio w Ashes to Ashes i The Street.
KARINA FERNANDEZ (Katie)
Karina Fernandez – ekscentryczna nauczycielka flamenco w Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia M. Leigh – po raz drugi dostaje szansę u tego reżysera przy okazji filmu KOLEJNY ROK. Znana z telewizyjnych programów Married. Single. Other, My Family i Happy Birthday Shakespeare. Wśród ról teatralnych najważniejsze to postać Lulu w Shopping and F***king Maxa Stafforda-Clarka w Royal Court, Lady Macduff w Makbecie, wystawionym przez Bristol Old Vic Studio, a także rola w The Convict’s Opera, wędrownego teatru Out of Joint Maxa Stafforda-Clarka.
MARTIN SAVAGE (Carl)
Martin Savage zadebiutował na dużym ekranie rolą uzależnionego od narkotyków aktora George’a Grossmitha

w filmie M. Leigh Topsy-Turvy. Można go też było zobaczyć w filmie Wszystko albo nic, był także jednym

z policjantów w Vera Drake. Zagrał w filmach Krawiec z Panamy i V jak Vendetta. Pojawiał się w wielu produkcjach telewizyjnych, regularnie grywał w obu sezonach Statystów Ricky’ego Gervaisa, pojawił się także w The Thick of It Special Armando Ianucciego. Zagrał Petera Quince'a w Śnie Nocy Letniej, wystawionej przez Royal Shakespeare Company, oraz w Faustusie Ruperta Goolda.
MICHELE AUSTIN (Tanya)
KOLEJNY ROK to już czwarta wspólna produkcja Michele Austin i M. Leigh. Wcześniej zagrała w jego sztuce It’s a Great Big Shame!, a potem w filmach Sekrety i kłamstwa oraz Wszystko albo nic. Niedawno przyjęła rolę

w The Infidel, a wcześniej w Odpoczniesz po śmierci. Występowała także w licznych programach telewizyjnych: Outnumbered, Never Better, Secret Life, The Canterbury Tales: The Wife of Bath i The Last Detective; regularnie pojawiała się w The Bill, w którym grała Yvonne Fletcher. Pracowała z teatrem Out of Joint, a także z the Oxford Stage Company, Royal Court, Hampstead Theatre oraz Young Vic.


PHIL DAVIS (Jack)
Phil Davis kojarzy się widzom przede wszystkim z rolą kuriera na motorze - Cyrila - w filmie M. Leigh Wysokie Aspiracje oraz rolą Stana, męża głównej bohaterki w Vera Drake. Uznany najlepszym aktorem na British Independent Film Awards oraz San Diego Film Critics, nominowany jako najlepszy na drugim planie na BAFTA Awards w 2005 roku. U M. Leigh zagrał także w telewizyjnym Who's Who oraz Dorośli, epizodycznie pojawił się także w filmie Sekrety i Kłamstwa. Brytyjczycy znają go również z wyświetlanego na srebrnym ekranie The Curse of Steptoe oraz miniserialu Bleak House. Zagrał także w The Firm Adama Clarka. Wystąpił na deskach National Theatre w Philistines, a także w Donmar Warehouse w sztuce Christophera Hamptona Tales from Hollywood. Inne filmy z jego udziałem to Notatki o skandalu, Nicholas Nickleby, Twarz, Obcy III, Bunt Na Bounty oraz Kwadrofonia.
STUART MCQUARRIE (kolega Toma)
Stuart McQuarrie jest jedynym spośród całej obsady KOLEJNEGO ROKU, który nigdy wcześniej nie współpracował z M. Leigh. Znany jest z filmów Młody Adam, 28 dni później oraz Trainspotting, często gościł także w produkcjach telewizyjnych. Występował w kilku sztukach wystawianych w teatrze Traverse and Royal Lyceum w Edynburgu, ostatnio gościł w Londynie w teatrach Almedia, Old Vic, Donmar i National Theatre. Dla Royal Shakespeare Company zagrał Petruchio w Poskromieniu Złośnicy.

IMELDA STAUNTON (Janet)
KOLEJNY ROK to dla Imeldy Staunton drugi film przy którym współpracowała z M. Leigh. Za grę w filmie Vera Drake otrzymała nagrodę BAFTA i nominację do Oscara. Zagrała też w Zakochanym Szekspirze, Rozważnej i romantycznej, Harrym Potterze i Zakonie Feniksa oraz Zdobyć Woodstock. Grała w miniserialach Szpiedzy z Cambridge, David Copperfield oraz w niezwykle popularnym Cranford. Za występy na deskach teatralnych trzykrotnie wyróżniona nagrodą Oliviera: za najlepszą rolę drugoplanową w The Corn is Green oraz Loży Szyderców, wystawianych w National Theatre, a także dla najlepszej aktorki w musicalu za rolę w Into the Woods. W National Theatre gościła regularnie, ostatnio w produkcji Richarda Eyre’a Guys and Dolls. Wzięła też udział w trzech produkcjach Royal Shakespeare Company - zagrała Sonię w Wujaszku Wani Michaela Blakemore’a, wystawionego w Vaudeville Theatre, z Jimem Broadbentem i Brendą Blethyn zagrała w produkcji Sama Mendesa Habeas Corpus w Donmar Warehouse, a ostatnio grała w Entertaining Mr. Sloane.
TWÓRCY

MIKE LEIGH (Scenariusz/Reżyseria)
Mike Leigh urodził się w Salford, Lancashire, w 1943 roku. Studiował w Royal Academy of Dramatic Art, Camberwell and Central Art Schools w Londynie oraz w Londyńskiej Szkole Filmowej.
Debiutował filmem Ponure Chwile (1971); potem były pełnometrażowe produkcje telewizyjne: Hard Labour (1973), Orzechy w Maju (1975), The Kiss of Death (1976), Who’s Who (1978), Dorośli (1980), Home Sweet Home (1982), Meantime (1983) oraz Four Days In July (1984).

W kinach można było oglądać jego Wysokie aspiracje (1988), Życie jest słodkie (1990), Sekrety i kłamstwa (1996), Współlokatorki (1997), Topsy-Turvy (1999), Wszystko albo nic (2002), Vera Drake (2004), Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia (2008) i Kolejny Rok (2010).


Jest scenarzystą i reżyserem ponad dwudziestu sztuk teatralnych, w tym Babies Grow Old (1974), Abigail’s Party (1997), Ecstasy (1979), Goose-Pimples (1981), Smelling A Rat (1988) oraz Two Thousand Years (2005) dla National Theatre, w którym w 2011 roku wystawiona zostanie jego kolejna sztuka.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia (2008)
Oscary 2009

Nominacja: Najlepszy Scenariusz Oryginalny


Europejskie Nagrody Filmowe 2008

Nominacja: Najlepszy Film


Złote Globy 2009

Nominacja: Najlepszy Film Komediowy lub Musical


London Critics Circle Film Awards 2009

Nominacje: Brytyjski Reżyser Roku; Brytyjski Film Roku


Los Angeles Film Critics Association Awards 2008

Najlepszy Scenariusz


National Society of Film Critics Awards 2009

Najlepszy Reżyser

Najlepszy Scenariusz
New York Critics Circle Film Awards 2009

Najlepszy Reżyser


BAFTA LA Comedy Festival 2009

Najlepszy Film


Vera Drake (2004)
Oscary 2005

Nominacje: Najlepszy Reżyser Najlepszy Scenariusz Oryginalny


Bangkok International Film Festival 2006

Nominacja: Golden Kinnaree Award – Najlepszy Film


BAFTA Awards 2005

Nagroda Davida Leana dla Najlepszego Reżysera

Nominacje: Alexander Korda Award dla Najlepszego Filmu Brytyjskiego; Najlepszy Scenariusz Oryginalny
British Independent Film Awards 2004

Najlepszy Brytyjski Film Niezależny

Najlepszy Reżyser

Nominacja: Najlepszy Scenariusz


Chlotrudis Awards 2005

Nominacja: Najlepszy Scenariusz Oryginalny


David di Donatello Awards 2005

Nominacja: Najlepszy Film Europejski (Miglior Film dell'Unione Europea)

Directors Guild of Great Britain 2005

Nominacja: Outstanding Directorial Achievement in British Film


Europejskie Nagrody Filmowe 2004

Nominacja: Najlepszy Film


Evening Standard British Film Awards 2005

Najlepszy Film


London Critics Circle Film Awards 2005

Brytyjski Film Roku

Brytyjski Reżyser Roku

Brytyjski Scenarzysta Roku


Robert Festival 2006

Nominacja: Najlepszy Film Nieamerykański (Arets ikke-amerikanske film)


San Diego Film Critics Society Awards 2006

Najlepszy Film

Najlepszy Scenariusz Oryginalny
Festiwal Filmowy w Wenecji 2004

Złoty Lew


Wszystko albo nic (2001)
Festiwal Filmowy w Cannes 2002

Złota Palma - nominacja


Europejskie Nagrody Filmowe 2002

Nominacje: Nagroda Publiczności dla Najlepszego Reżysera Najlepszy Reżyser


London Critics Circle Awards 2003

Brytyjski Film Roku


Topsy-Turvy (1999)
Oscary 2000

Nominacja: Najlepszy Scenariusz Oryginalny


BAFTA Awards 2000

Nominacje: Alexander Korda Award dla Najlepszego Filmu Brytyjskiego (wspólnie z Simonem Channing-Williamsem), Najlepszy Scenariusz Oryginalny


British Independent Film Awards 2000

Nominacja: Najlepszy Reżyser; Najlepsza Produkcja


Chicago Film Critics Association Awards 2000

Nominacja: Najlepszy Scenariusz


Evening Standard British Film Awards 2001

Najlepszy Film


Independent Spirit Awards 2000

Nominacja: Najlepszy Zagraniczny Film


London Critics Circle Film Awards 2001

Nominacje: Brytyjski Reżyser Roku; Brytyjski Scenarzysta Roku


National Society of Film Critics Awards USA 2001

Najlepszy Reżyser

Najlepszy Film (wspólnie z „Być jak John Malkovich”)
New York Critics Circle Film Awards 2001

Najlepszy Reżyser

Najlepszy Film
Sarajevo Film Festival 2000

Panorama Jury Prize (wspólnie z „I raz i dwa”)


Festiwal Filmowy w Wenecji 1999

Złoty Lew - nominacja


Współlokatorki (1997)
Valladolid International Film Festival

Srebrny Spike (wspólnie z “Things I Left in Havana”

Youth Jury Award - Special Mention Competition

Nominacja: Złoty Spike


Sekrety i Kłamstwa (1996)
Oscary 1997

Nominacje: Najlepszy Film; Najlepszy Reżyser; Najlepszy Scenariusz Oryginalny

Argentinean Film Critics Association Awards 1998

Srebrny Kondor - Najlepszy Zagraniczny Film (Mejor Película Extranjera)

BAFTA Awards 1997

Alexander Korda Award dla Najlepszego Filmu Brytyjskiego (wspólnie z Simonem Channing-Williamsem)

Najlepszy Scenariusz Oryginalny

Nominacje: Najlepszy Film (wspólnie z Simonem Channing-Williamsem);

Nagroda Davida Leana dla Najlepszego Reżysera

Boston Society of Film Critics Awards 1996

Najlepszy Reżyser

Festiwal Filmowy w Cannes 1996

Złota Palma

Prize of the Ecumenical Jury

Chlotrudis Awards 1997

Nominacja: Najlepszy Reżyser; Najlepszy Film

Cezary – Francuskie Nagrody Filmowe 1997

Nominacja: Najlepszy Zagraniczny Film (Meilleur film étranger)

Directors Guild of America, USA 1997

Nominacja: Niezwykłe osiągnięcia w przemyśle filmowym

Europejskie Nagrody Filmowe 1997

Nominacja: Najlepszy Film

Fotogramas de Plata 1997

Najlepszy Zagraniczny Film (Mejor Película Extranjera)

(wspólnie z „Przełamując Fale”)

French Syndicate of Cinema Critics 1997

Najlepszy Zagraniczny Film

Złote Globy 1997

Najlepszy Film Dramatyczny

Goya Awards 1997

Najlepszy Europejski Film (Mejor Película Europea)

Guild of German Art House Cinemas 1997

Guild Film Award – Silver Foreign Film (Ausländischer Film)

Humanitas Prize 1997

Kategoria – Film Pełnometrażowy

Independent Spirit Awards 1997

Najlepszy Zagraniczny Film

Italian National Syndicate of Film Journalists 1997

Silver Ribbon Best Director - Foreign Film (Regista del Miglior Film Straniero)

Kinema Junpo Awards 1998

Najlepszy Film Obcojęzyczny

Readers' Choice Award Best Foreign Language Film

London Critics Circle Film Awards 1997

Brytyjski Reżyser Roku

Brytyjski Film Roku

Los Angeles Film Critics Association Awards 1996

Najlepszy Reżyser

Najlepszy Film

Writers Guild of America, USA1997

Nominacja: Najlepszy Scenariusz dla Filmu Kinowego


Nadzy (1993)
BAFTA Awards

Nominacja: Alexander Korda Award dla Najlepszego Filmu Brytyjskiego (wspólnie z Simonem Channing-Williamsem)

Festiwal Filmowy w Cannes

Najlepszy Reżyser

Złota Palma - nominacja

Independent Spirit Awards

Nominacja: Najlepszy Zagraniczny Film

Sudbury Cinéfest

Najlepszy Film Zagraniczny

Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Toronto

Metro Media Award
Życie jest słodkie (1991)
Bodil Awards

Najlepszy Film Europejski (Bedste europaiske film)

Europacinema Academia Italiana 1991

Najlepszy Film

Independent Spirit Awards

Nominacja: Najlepszy Zagraniczny Film

National Society of Film Critics (USA)

Najlepszy Film

Taormina Film Festival 1991|

Najlepszy Film

Taormina Maschera Di Polifermo (przyznana po raz pierwszy całej obsadzie)
Wysokie aspiracje (1998)
Europejskie Nagrody Filmowe 1988

Europejski Film Roku

Evening Standard British Film Awards

Nagroda Petera Sellersa dla Komedii

Independent Spirit Awards

Nominacja: Najlepszy Zagraniczny Film

Festiwal Filmowy w Wenecji

Nagroda FIPRESCI

Ponure Chwile (1971)

Chicago 1972

Grand Prix (Zoty Hugo)

Locarno International Film Festival 1972

Złoty Lepoard
FILMY TELEWIZYJNE I KRÓTKOMETRAŻOWE
Hard Labour (1973) – 10 min

The Birth of the Goalie of the 2001 F.A Cup Final (1975) - 5 min

Old Chums (1975) - 5 min

Probation (1975) - 5 min

Afternoon (1975) - 5 min

A Light Snack (1975) - 5 min

The Permissive Society (1975) - 5 min

Orzechy w Maju (1975) – 75 min

Knock for Knock (1976) - 30 min

The Kiss of Death (1976) - 80 min

Przyjęcie Abigail (1977) – 104 min

Who’s Who (1978) - 80 min

Dorośli (1980) – 90 min

Home Sweet Home (1982) 90 min

Meantime (1983) - 90 min

Berlin Film Festival 1984 (Forum) – Nagroda Publiczności


Four Days in July (1984) - 96 min

The Short and Curlies (1987) - 18 min

Cork Film Festival 1988 – Najlepszy Film Krótkometrażowy

Nominacja do BAFTA Award – Najlepszy Film Krótkometrażowy
A Sense of History (1992) – 28 min

BAFTA Awards

Nominacja: Najlepszy Film Krótkometrażowy (wspólnie z Simonem Channing-Williamsem)

Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych w Clermont-Ferrand

Audience Award International Competition
INNE NAGRODY:
BAFTA Awards

Michael Balcon Award

Empire Awards, UK 1996 – Nagroda za Życiowe Osiągnięcia

Camerimage 2000 Nagroda Specjalna dla duetu Reżyser-Operator - wspólnie z Dickiem Pope'm

Gotham Awards 2004 – Nagroda za Życiowe Osiągnięcia

London Critics Circle Film Awards 2000 - Dilys Powell Award

Taormina International Film Festival

Taormina Arte Award


GEORGINA LOWE (Producent)
Georgina Lowe zaczęła pracować z M. Leigh jako kierownik produkcji przy filmach Nadzy, Sekrety i kłamstwa oraz Współlokatorki. Była koproducentem filmów Topsy-Turvy, Wszystko albo nic, Vera Drake i Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia, film KOLEJNY ROK to jej debiut w roli producentki. Dla telewizji produkowała Burmistrza Casterbridge, adaptację powieści Sarah Waters Muskając Aksamit oraz Złodziejkę, za którą nominowano ją do nagrody BAFTA, a ostatnio trzy sezony serialu Kingdom z główną rolą Stephena Fry’a.
DICK POPE, BSC (Zdjęcia)
Dick Pope kręcił z M. Leigh filmy Życie jest słodkie, Nadzy, Sekrety i kłamstwa, Współlokatorki, Topsy-Turvy, Wszystko albo nic, Vera Drake, Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia oraz krótkometrażowy film telewizyjny A Sense of History. Dwukrotny zwycięzca Camerimage (Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych) – w 1996 nagrodzony za zdjęcia do Sekretów i kłamstw, w 2004 za Vera Drake. W 2000 roku na tym samym festiwalu Mike Leigh i Dick Pope otrzymali nagrodę za najlepszy duet reżyser-operator.

Pope robił również zdjęcia do Iluzjonisty, za które był nominowany do Oscara, Człowieka roku Barry’ego Levinsona i Honeydripper Johna Saylesa. Ostatnie jego filmy to Angus, stringi i przytulanki Gurindera Chadha, It’s A Wonderful Afterlife, Me and Orson Welles Richarda Linklatera oraz The Convincer Jilla Sprechera.


JON GREGORY, ACE (Montaż)
KOLEJNY ROK to dla Jona Gregory’ego pierwsza okazja do współpracy z M. Leigh od czasu Sekretów i kłamstw. Wcześniej pracowali razem przy filmach Nadzy, Życie jest słodkie, Wysokie aspiracje, The Short and Curlies oraz A Sense of History. Dla Johna Hillcoata montował niedawno Drogę oraz znakomicie przyjętą Propozycję w 2005 roku. Gregory montował także dla Mike’a Newella, m.in. Cztery wesela i pogrzeb, Donnie Brasco, Zmęczenie materiału oraz Nieprawdopodobną historię. Nominowany do BAFTA Award za Cztery wesela i pogrzeb, telewizyjny serial Traffik i za niedawny Najpierw strzelaj, potem zwiedzaj.
SIMON BERESFORD (Scenograf)
Na planie filmu KOLEJNY ROK Simon Beresford pierwszy raz spotkał się z M. Leigh. Wcześniej pracował przy filmach Po sezonie z Dennisem Hooperem i Giną Gershon, Margaret Thatcher i Zamieszki w Bradford. Scenografie budował także w teatrze, w tym do Antony and Cleopatra z Vanessą Redgrave i Les Liaisons Dangereuses, wystawianego w Zurychu. Współpracował z De Nederlandse Opera, Bregenzer Festspiele, The Royal Ballet, Houston Grand Opera, Scottish Opera i wieloma innymi.

GARY YERSHON (Muzyka)
KOLEJNY ROK to czwarty film M. Leigh, do którego Gary Yershon napisał muzykę. Komponował do Topsy-Turvy, Two Thousand Years, wystawianego w National Theatre oraz Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia. Tworzył muzykę do niezliczonej ilości sztuk teatralnych, granych przez Royal Shakespeare Company, National Theatre, Royal Court, Almeida, Donmar Warehouse, Old Vic, Young Vic, jak i wystawianych we wszystkich znaczących teatrach regionalnych w Wielkiej Brytanii. Jego wkład we wznowienie Podbojów Normana Matthew Warchusa przyniósł mu nominację do Drama Desk w 2009 roku. Tworzył muzykę do słuchowisk radia BBC – ostatnio do Gawain and the Green Knight, The Theban Plays oraz do nagrodzonych Sony Award Lorilei i Autumn Journal.

Komponował muzykę do kreskówek telewizyjnych, The Heritage Game i ostatnio do Trial and Retribution IX and X Lyndy La Plante.



JACQUELINE DURRAN (Kostiumy)
Po filmach Wszystko albo nic – kiedy to po raz pierwszy pracowała jako samodzielny projektant – Vera Drake, który przyniósł jej nagrodę BAFTA oraz Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia, film KOLEJNY ROK jest dla Jacqueline Durran czwartym projektem M. Leigh, w którym wzięła udział. Za filmy Duma i uprzedzenie i Pokuta Joego Wrighta – z którym niedawno pracowała także przy Soliście – nominowana do nagrody BAFTA i Nagrody Akademii. Przez kilka lat była asystentką Lindy Hemming, szyła z nią kostiumy do Topsy-Turvy, za który Hemming zdobyła Oscara. Projetkowała stroje do Młodego Adama Davida Mackenzy’ego, Tak Sally Potter,

a otstanio do filmu Niania i wielkie bum.


CHRISTINE BLUNDELL (make-up & stylizacja włosów)
Na planie filmu KOLEJNY ROK Christine Blundell spotyka się z M. Leigh po raz dziewiąty, wcześniej były to filmy Życie jest słodkie, Nadzy, Sekrety i kłamstwa, Współlokatorki, Topsy-Turvy – za charakteryzację nagrodzona Oscarem i BAFTA Award – Wszystko albo nic, Vera Drake – nominacja do BAFTA Award – oraz Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia. Ma na swoim koncie pracę przy takich projektach jak Sherlock Holmes, Radio na fali, Wschodnie obietnice, gdzie była osobistą makeupistką Naomi Watts, And When Did You Last See Your Father?,

W stronę słońca, Casino Royale, Bliżej – jako osobista makeupistka Natalie Portman, Marzyciel – nominacja do BAFTA – oraz Wierny ogrodnik. Ostatnio pracowała przy Londyńskim bulwarze Williama Monahana, w którym zagrali Keira Knightley i Colin Farrell, a także przy Burke and Hare Johna Landisa.



OBSADA
Tom JIM BROADBENT

Gerri RUTH SHEEN

Mary LESLEY MANVILLE

Joe OLIVER MALTMAN

Ken PETER WIGHT

Ronnie DAVID BRADLEY

Carl MARTIN SAVAGE

Katie KARINA FERNANDEZ

Tanya MICHELE AUSTIN

Jack PHIL DAVIS

Janet IMELDA STAUNTON

Kolega Toma STUART MCQUARRIE

Żałobnicy EILEEN DAVIES

MARY JO RANDLE

BEN ROBERTS

Pastor DAVID HOBBS

Pan Gupta BADI UZZAMAN

Przyjaciel pana Gupty MENEKA DAS

Pracownik budowlany RALPH INESON

Kobieta na działce EDNA DORÉ

Człowiek w barze GARY POWELL

Dziewczyna w barze LISA McDONALD


TWÓRCY
Scenariusz MIKE LEIGH

Reżyseria MIKE LEIGH

Producent GEORGINA LOWE

Producent wykonawczy GAIL EGAN , TESSA ROSS

Zdjęcia DICK POPE, BSC

Montaż JON GREGORY, ACE

Scenografia SIMON BERESFORD

Muzyka GARY YERSHON

Kostiumy JACQUELINE DURRAN

Make-up i stylizacja włosów CHRISTINE BLUNDELL

Dźwięk TIM FRASER

Casting NINA GOLD

Kierownik Produkcji SARAH McBRYDE


Materiały dostępne na naszym FTP

adres ftp://62.233.166.102

User: spinka_user

Pass: spinacz333



Folder: spinka

Nasz serwer ftp nie jest dostępny poprzez przeglądarkę. Prosimy korzystać z klienta ftp (np.: filezilla).


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość