Strona główna

Przedstawia film


Pobieranie 42.43 Kb.
Data18.06.2016
Rozmiar42.43 Kb.


PRZEDSTAWIA FILM:



KOBIETY

(THE WOMEN)

PREMIERA KINOWA: 10 PAŹDZIERNIKA 2008

KOBIETY

http://thewomenthemovie.com/


OBSADA


MEG RYAN - Mary Haines

ANNETTE BENING - Sylvie Fowler

EVA MENDES - Crystal Allen

DEBRA MESSING - Edie Cohen

JADA PINKETT SMITH - Alex Fisher

CANDICE BERGEN - Catherine Frazier

BETTE MIDLER - „Hrabina” Miller

CARRIE FISHER - Bailey Smith

CLORIS LEACHMAN - Maggie



TWÓRCY

DIANE ENGLISH - scenariusz, produkcja, reżyseria

VICTORIA PEARMAN i MICK JAGGER - produkcja

ANASTAS MICHOS - zdjęcia

MARK ISHAM - muzyka

PREMIERA KINOWA: 10 października 2008

PRODUKCJA: USA 2008

DOZWOLONY OD LAT: 12

CZAS TRWANIA: 114 minut


www.monolith.pl



MONOLITH FILMS:
PREMIERY KINOWE – promocja i reklama:

tel: 851 10 58, 851 10 59

fax: 851 10 58 w. 116
Szef promocji:

Robert Nadratowski robert@monolith.pl
Public Relations:

Paulina Waranka pr@monolith.pl

Michał Duma (internet) michal@monolith.pl

Olga Domżała (media lokalne) olga@monolith.pl

Reklama:

Iza Borowiec iza@monolith.pl





Dystrybucja

tel: 851 11 01; 840 66 99

fax: 0-22 841 47 40
Szef dystrybucji:
Tomasz Koć tomekkoc@monolith.pl


Dział dystrybucji:

Ryszard Pawlicki ryszardp@monolith.pl

Kamila Mielniczuk kamilap@monolith.pl

Katarzyna Zawada kasiaz@monolith.pl


KOBIETY - FILM O ISTOCIE WSPÓŁCZESNEJ KOBIECOŚCI

Gwiazdorska kobieca obsada z Meg Ryan, Annette Bening i Evą Mendes na czele w klasycznej opowieści o kobietach z Nowego Jorku. "KOBIETY" to inteligentna i błyskotliwa komedia o sile babskiej przyjaźni i istocie kobiecości w XXI wieku, oparta na filmie Georga Cukora z 1939 roku i sztuce Clare Boothe z 1936 roku. „KOBIETY” odkrywają przed nami kobiecy świat w sercu Manhattanu, gdzie miesza się bogactwo i wpływy świata finansów, mediów i mody. Mężczyźni w tym świecie przedstawieni są barwnie i z rozmachem, lecz ... nie pojawiają się na ekranie. Podziwiamy za to całą galerię typów kobiecych, od post-feministycznych baby-boomers, przez kobiety po menopauzie, aż po pokwitające nastolatki. Film jest wyrazem zafascynowania współczesną kobietą, uznania jej wysiłków w skoordynowaniu wielu ról społecznych, wypełnianiu obowiązków i podejmowaniu trudnych decyzji. Z przymrużeniem oka ale i dużą siłą rażenia pokazuje kobiece wzloty i upadki, chwile tryumfu i klęski.


Meg Ryan ("Kiedy Harry poznał Sally", "Bezsenność w Seattle", Miasto aniołów")

Annette Bening ("American Beauty")

Eva Mendes ("Królowie nocy")

Jada Pinkett Smith ("Matrix Reaktywacja", "Matrix Rewolucje")

Debra Messing ("Celebrity", "Koniec z Hollywood")

Candice Bergen ("Murphy Brown")

Bette Midler ("Róża", "Zmowa pierwszych żon")

Carrie Fisher ("Gwiezdne wojny")
w filmie Diane English (“Murphy Brown”)
KOBIETY


SYNOPSIS

Mary Haines (Meg Ryan) ma idealne życie: piękny dom w Connecticut, cudowną 12-letnią córkę, męża - rekina Wall Street i miłą pracę projektantki w odzieżowej fabryce ojca. Jest kobietą wszechstronną, świetnie zorganizowaną, a wszystko co robi, robi perfekcyjnie: pielęgnuje ogród, współprzewodniczy Stowarzyszeniu Kobiet z Central Parku, sama przygotowuje dania na charytatywny lunch. I choć czasem jest trochę rozstrojona, to czyż można ją winić?


Mary zawsze może liczyć na wsparcie oddanych przyjaciółek: Sylvii (Annette Bening), kobiety o nienagannym stylu i ciętym dowcipie, singielki z wyboru, która właśnie dostała stanowisko redaktora naczelnego legendarnego lecz podupadającego magazynu kobiecego, Edie (Debra Messing), ekscentrycznej matki wciąż powiększającej się gromadki dzieci, która jak kwoka troszczy się nie tylko o swe latorośle lecz także przyjaciółki, oraz Alex (Jada Pinkett Smith), dysponującej niezwykłym darem mówienia ludziom rzeczy, których z pewnością nie chcieliby usłyszeć.
Niestety łańcuch nieprzewidzianych wydarzeń zamieni życie przyjaciółek w piekło. Kłopoty zaczynają się w ekskluzywnym salonie piękności w Saks Fifth Avenue, gdzie Sylvie dowiaduje się od nowej manikiurzystki o podbojach tutejszej „spryskiwaczki” czyli sprzedawczyni perfum, Crystal (Eva Mendes). Okazuje się, że złowiła ona ostatnio grubą rybę, potentata z Wall Street Stephena Hainesa. Podczas gdy Sylvie próbuje rozwiązać wewnętrzny dylemat: powiedzieć Mary, czy nie? - sama zainteresowana ląduje na manicure... u tej samej dobrze poinformowanej manicurzystki.
Mary, idąc za radą matki, która niejedno w życiu przeszła (Candice Bergen), zaszywa się wraz z nią i córką na jakiś czas w letniej posiadłości. W tym czasie Sylvie zmaga się z reaktywacją magazynu, która nie idzie pomyślnie. Postanawia zatrudnić znaną autorkę rubryki towarzyskiej, Bailey Smith (Carrie Fisher), jednak będzie musiała zapłacić za to wysoką cenę ujawnienia prywatnych problemów Mary w artykule o małżeństwach z Wall Street. Przyparta do muru, Sylvie wybierze karierę kosztem wieloletniej przyjaźni.
Dla Mary zdrada Sylvie będzie ciosem cięższym od zdrady męża. Pogrąży się w marazmie i abnegacji, pocieszenie znajdując jedynie w słodyczach. Od kompletnego upadku uratuje ją udział w obozie kondycyjnym dla kobiet, gdzie pozna Leah ps „Hrabina” (Bette Midler), krzykliwą amatorkę skrętów i hollywoodzką agentkę, której radośnie pragmatyczna filozofia życiowa okaże się bardzo inspirująca. Po powrocie do Nowego Jorku Mary odnajdzie starą siebie patrzącą jednak na świat ze świeżą klarownością i nową hierarchią ważności. Nowy stosunek do świata przyda jej się szczególnie w chwili, gdy stanie twarzą w twarz z osoba, która najbardziej ją zraniła, Sylvie.


O PRODUKCJI

W 1994 roku Diane English, autorka, scenarzystka i producentka słynnego serialu “Murphy Brown” (1988-98) przeczytała artykuł w magazynie branży filmowej „Variety” na temat remake’u „Kobiet”, komedii z 1939 r. reżyserowanej przez George’a Cukora dla MGM. Film oparty był na cieszącej się ogromnym powodzeniem sztuce Clare Booth z 1936 r. i opowiadał o skrzywdzonej żonie z elity towarzyskiej Nowego Jorku i kręgu jej przyjaciółek. W filmie zagrały wówczas gwiazdy Hollywood: Norma Shearer, Joan Crawford, Rosalind Russell, Paulette Goddard i Joan Fontaine. Film i sztuka były w dużej mierze produktami swojej epoki, w której kobiety przed wszystkim skupione były na zawarciu dobrego małżeństwa i utrzymaniu go.


„Oryginalna sztuka i film zostały napisane jako pamflet krytykujący płytką mentalność kobiet ze śmietanki towarzyskiej, które gotowe są wbić rywalce nóż w plecy w walce o mężczyznę. – mówi English. Postanowiłam przenieś punkt ciężkości filmu. Chciałam by mój film opiewał kobiecość nie gubiąc cech charakterystycznych oryginału, w tym zjadliwego humoru.” English postanowiła pozostawić główny wątek Mary Haines, szczęśliwej mężatki, która odkrywa, że mąż ją zdradza z ekspedientką. Poszerzyła jednak krąg kobiet otaczających Mary, kreując postaci reprezentujące różne środowiska, pokolenia, zawody, stan cywilny i orientacje seksualne. Sama Mary jest typową współczesną kobietą: bystrą, wykształconą, lecz także rozdartą pomiędzy wieloma obowiązkami, pracującą na pół etatu projektantką mody, aktywistką instytucji dobroczynnych, która całe życie skupia się na zaspokojeniu potrzeb innych. Najbardziej w stosunku do oryginału zmieniła się postać Sylvie Fowler, przyjaciółki Mary, która w filmie English stała się zadowoloną z życia singielką, wydawcą znanego pisma, która zdradza przyjaciółkę dla kariery, a potem głęboko tego żałuje. Zmienia się także postać Edie Cohen, która pierwotnie była matką sześciorga dzieci, która udaje, że nie lubi plotek, a teraz staje się ekscentryczną i uzdolnioną artystycznie matką czwórki.
„Motywem przewodnim w oryginale było to, czy Mary pogodzi się z mężem, który ją zdradził. U mnie motywem przewodnim jest uczucie łączące dwie heteroseksualne kobiety. Chcę, żeby widzowie martwili się, czy Mary pogodzi się z przyjaciółką, która ją zawiodła”- wyjaśnia English. Jeden aspekt filmu pozostał niezmieniony w stosunku do pierwszej wersji: na ekranie nie pojawia się ani jednen mężczyzna. English: „Był to trudny orzech do zgryzienia. Ciężko mi było zrobić ten film właśnie z powodu tylko kobiecej obsady. Współczesny przemysł filmowy nie przejmuje się żeńską widownią. Filmy zaspokajają potrzeby młodych mężczyzn, którzy często wielokrotnie oglądają ten sam tytuł. Od czasu do czasu pojawia się coś w stylu ‘Seksu w wielkim mieście’, co wyzwala komentarze w stylu: ‘O, kobiety jednak chodzą do kina!’, po czym wszystko wraca do normy. Zrealizowanie tego filmu potraktowałam jak misję: im więcej ludzi mi odmawiało, tym bardziej była zdeterminowana”.
Determinacja w końcu zaprocentowała w 2003 r., kiedy na „dziewczyńskiej” imprezie spotkała Victorię Pearman, która została producentką filmu. Pearman namówiła do przedsięwzięcia Micka Jaggera i zaangażowali swoją firmę Jagged Films w dwa projekty: „Kobiety” i film Scorsese „Rolling Stones w blasku świateł”. Pearman wciągnęła do projektu także producentów z Inferno, dystrybucyjną firmę Picturehouse oraz znaną niezależną firmę producencką New Line. Kiedy finansowanie zostało zorganizowane, English mogła przejść do najprzyjemniejszej fazy: doboru obsady. W rolach głównych i drugoplanowych znalazły się niezwykłe osobowości i gwiazdy reprezentujące kilka pokoleń: Meg Ryan, Annette Bening, Eva Mendes, Debra Messing, Jada Pinkett Smith, Candice Bergen, Bette Midler, Carrie Fisher.
 


OBSADA


MEG RYAN (Mary Haines)

Zadebiutowała w 1981 r. w filmie „Bogaci i sławni” rolą córki Candice Bergen ... która w „Kobietach” gra rolę jej matki. Wszechstronna aktorka nominowana do Złotego Globu za role w niezapomnianych: „Masz wiadomość” (1998), „Bezsenność w Seattle” (1993), „Kiedy Harry poznał Sally” (1989).

Ponadto zagrała w: „”Uzbrojeni i niebezpieczni” (1986), „Presidio” (1988), „Doors” (1991), „Kiedy mężczyzna kocha kobietę” (1994), „Francuski pocałunek” (1995), „Miasto Aniołów” (1998), „Dowód życia” (2000), „Kate i Leopold” (2001).
ANNETTE BENING (Sylvie Fowler)

Nominowana do Oscara za role w: „Naciągaczach” (1990) - najlepsza rola drugoplanowa, „American Beauty (1999) i „Julii” (2004) - główna rola kobieca. Wystąpiła też w: „Valmont” (1989), „Bugsy” (1991), „Przypadek Henry’ego” (1991), „Marsjanie atakują” (1996), „Stan oblężenia” (1998), „Rodzina Soprano” (1999-2007), „Bezprawie” (2003), „Pani Harris” (2005).


EVA MENDES (Crystal Allen)

Przykuła uwagę publiczności niewielką ale ważną rolą w „Dniu próby”(2001). Następnie zagrała w: „Skazani na siebie” (2003), „Za szybcy, za wściekli” (2003), „Pewnego razu w Meksyku” (2003), „Wyścig z czasem” (2003), „3+3” (2005), „Hitch: najlepszy doradca przeciętnego faceta” (2005), „Śmierć na żywo” (2007), „Królowie nocy” (2007), „Ghost Rider” (2007).


DEBRA MESSING (Edie Cohen)

Popularność zdobyła rolami w serialach: „Kroniki Seinfelda” (1990-98), „Nowojorscy gliniarze” (1993-2005), „Ned i Stacey” (1995-97), a w szczególności rolą w serialu „Will i Grace” (1998-2006), za którą otrzymała nagrodę Emmy oraz 6 nominacji do Złotego Globu, 4 nominacje do Emmy, 2 nominacje do Amercian Comedy Award. Za udział w miniserii „Życie po falstarcie” (2007) otrzymała nominacje do nagrody Emmy i Złotego Globu.

Ponadto Messing zagrała w: „Polowaniu na człowieka” (1998), „Przepowiedni” (2002), „Sezonie na misia” (2006).
JADA PINKETT SMITH (Alex Fisher)

Ostatnio zadebiutowała jako reżyserka i scenarzystka filmem „Human Contract” (2008). Wszechstronnie utalentowana artystka, autorka bestsellerów, liderka zespołu hardrockowego Wicked Wisdom, właścicielka firmy producenckiej 100% Womon, która wyprodukowała: „Jedź lub znikaj” (2003), seriale „All of us”, „The Seat Filler” (2006). Na ekranie wystąpiła w: „Gruby i chudszy” (1996), „Gdyby ściany mogły mówić” (1996), „Krzyk 2” (1997), „Powrót do raju” (1998), „Królestwo niebieskie” (2001), „Matrix Reaktywacja” (2003), „Matrix rewolucje” (2003), „Tupac: Zmartwychwstanie” (2003), „Zakładnik” (2004).


CANDICE BERGEN (Catherine Frazier)

Zadebiutowała w 1966 r. w dramacie „The Group”, a następnie wystąpiła w kilkudziesięciu filmach kinowych i telewizyjnych, min: „Niebieski żołnierz” (1970), „Porozmawiajmy o kobietach” (1971), „Zasada domina” (1977) „Bogaci i sławni” (1981), „Ghandi” (1982), „2010. Odyseja kosmiczna” (1984), „Żony Hollywood” (1985), „Miss Agent” (2000), „Ludzka twarz” (2001), „Dziewczyna z Alabamy” (2002), „Teściowie” (2003), „Szkoła stewardess” (2003), a także w serialach: „”Kroniki Seifelda”, „Seks w wielkim mieście”, „Will i Grace”. Bergen była współproducentką i zagrała główną rolę w serialu „Murphy Brown” (1988-98), za którą otrzymała 2 Złote Globy, 4 nagrody Emmy oraz niezliczone nominacje.


BETTE MIDLER („Hrabina” Miller)

Dysponującą wspaniałym głosem Midler zaczęła karierę estradową występując w klubach Nowego Jorku, a pierwszy nagrany album osiągnął 9 miejsce na liście Billboardu. W 1973 roku zdobyła pierwszą nagrodę Grammy dla Najlepszego nowego artysty. Za pierwszą rolą na dużym ekranie w filmie „Róża” (1979), artystka zdobyła Złoty Glob, nagrodę Grammy za tytułową piosenkę i nominację do Oscara dla najlepszej aktorki.

Następnie zagrała w: „Bezlitośni ludzie” (1986), „Włóczęga z Beverly Hills” (1986), „Wariatki” (1988), w serialu „Murphy Brown”, „Stella” (1990), „Hokus Pokus” (1993), „Dorwać Małego” (1995), „Zmowa pierwszych żon” (1996), „Trafiona-zatopiona” (2000), „Żony ze Stepford” (2004), ”Kiedyś mnie znajdziesz” (2007).

Uhonorowana została Złotymi Globami za role w musicalach „Dla naszych chłopców” (1992) i „Gypsy” (1993).



CARRIE FISHER (Bailey Smith)

Weszła do historii kina jako księżniczka Lea w trylogii "Gwiezdne wojny" Georga Lucasa. Pojawiła się takich filmach jak: "Shampoo" (debiut), "Blues Brothers", "Garbo Talks", "Człowiek w czerwonym bucie", "Hannah i jej siostry", "Loverboy", "Kiedy Harry spotkał Sally", "Babka z zakalcem". Odniosła także prawdziwy sukces jako pisarka. W swoich książkach potrafiła bez ogródek opisać swoje życie, nie pomijając żadnych szczegółów. To właśnie na podstawie jej książki zrealizowano film "Pocztówki znad krawędzi".




TWÓRCY


DIANE ENGLISH (scenariusz, produkcja, reżyseria)

Jako producentka zadebiutowała telewizyjną miniserią komediową „Foley Square” w 1985 r. Następnie napisała i wyprodukowała serial „My Sister Sam”.

W latach 1988-98 święciła tryumfy jako scenarzystka i producent wykonawczy kultowego serialu „Murphy Brown”, który na przestrzeni lat uhonorowany został 18 nagrodami Emmy, a English jako jego autorka zdobyła 3 nagrody Emmy, Złoty Glob i 3 nagrody Writers Guild. Ponadto napisała i wyprodukowała seriale: „Ink”, „Love & War”, „Double Rush”.
VICTORIA PEARMAN i MICK JAGGER (produkcja)

Założyli firmę Jagged Films, która wyprodukowała:

„Rolling Stones w blasku świateł” (2008), „Enigma” (2001), „Being Mick” (2001).
ANASTAS MICHOS (zdjęcia)

Autor zdjęć min. do: “Mały Indianin” (1997), “Transakcja” (1999), „Człowiek z księżyca” (1999), „Zakazany owoc” (2000), „Uśmiech Mony Lisy” (2003), „Starsza pani musi zniknąć” (2003), „Życie, którego nie było” (2004), „Ktoś całkiem obcy” (2007), „Rolling Stones w blasku świateł” (2008), „Nieuchwytny” (2008).


MARK ISHAM (muzyka)

Jeden z najbardziej znanych i płodnych kompozytorów muzyki filmowej, laureat nagród Grammy, Emmy, Clio, wielokrotnie nominowany do Oscara i Złotego Globu. Jest autorem muzyki do ponad 75 filmów, min.: „Autostopowicz” (1986), „Między niebem a ziemią” (1987), „Na fali” (1991), „Tate - mały geniusz” (1991), „Rzeka życia” (1992), „Na skróty” (1993), „Strażnik czasu” (1994), „Ucieczka gangstera” (1994), „Rapsodia Miami” (1995), „Wodny świat” (1995), „Blade- wieczny łowca” (1998), „Regulamin zabijania” (2000), „W sieci pająka” (2001), „Cooler” (2003), „Miasto gniewu” (2004), „Zebra z klasą” (2005), „Vince niepokonany” (2006), „Czarna Dalia” (2006), „Wolność słowa” (2007), „W dolinie Elah” (2007), „Mgła” (2007).







©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość