Strona główna

Scenariusz zajęĆ pokazowych w klasie trzeciej temat bloku: o sławnym Lolku I o majowych zdarzeniach. Temat dnia: Kwiaty dla mamy. Cele ogólne


Pobieranie 44.38 Kb.
Data17.06.2016
Rozmiar44.38 Kb.
Prowadzenie : Elżbieta Pasik Kalisz, dn.25.05.2015r.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ POKAZOWYCH W KLASIE TRZECIEJ

TEMAT BLOKU: O sławnym Lolku i o majowych zdarzeniach.

TEMAT DNIA: Kwiaty dla mamy.

CELE OGÓLNE:

- wzbogacenie słownictwa związanego z tematem: mama

- budzenie szacunku i miłości do matki

- utrwalenie wiadomości o poznanych częściach mowy

- kształtowanie umiejętności redagowania życzeń

- rozwijanie koncentracji uwagi podczas rozwiązywania krzyżówki oraz rebusu

- wielka litera w pisowni zwrotów grzecznościowych

CELE OPERACYJNE:

- swobodnie wypowiada się na określony temat

-stosuje akrostych

-wykorzystuje różne materiały , łączy je i odpowiednio komponuje ( umie ułożyć życzenia)

- dba o estetykę pracy i ład na ławce

- dokonuje samooceny

-prawidłowo używa zwrotów grzecznościowych , potrafi je zapisać

- układa wyrazy i zdania z rozsypanki wyrazowej i zdaniowej

- współdziała w grupie i w parach

-pracuje indywidualnie

- wysłucha i rozróżni odgłosy czynności wykonywanych w domu

METODY:

-rozmowa , praktycznej działalności , zadaniowa , aktywizujące: akrostych



FORMY:

-zbiorowa , indywidualna i zróżnicowana, grupowa



ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

-rebus , krzyżówka , kolorowe kartki do zabawy „ Pomocna dłoń” , „ Drzewko nastrojów” , rozsypanka wyrazowa i zdaniowa , nagranie CD , prezentacja multimedialna



PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Powitanie gości.

  2. Rozwiązanie rebusu i krzyżówki – indywidualizacja pracy(nawiązanie do tematu zajęć)

Rozwiązanie rebusu, zapisanie rozwiązania w liniach (wielka litera w pisowni nazwy święta- Dzień Matki)

Rebus

INCLUDEPICTURE "http://eduseek.interklasa.pl/pictures/artykuly/a_3359/rebus.gif" \* MERGEFORMATINET INCLUDEPICTURE "http://eduseek.interklasa.pl/pictures/artykuly/a_3359/rebus.gif" \* MERGEFORMATINET INCLUDEPICTURE "http://eduseek.interklasa.pl/pictures/artykuly/a_3359/rebus.gif" \* MERGEFORMATINET INCLUDEPICTURE "http://eduseek.interklasa.pl/pictures/artykuly/a_3359/rebus.gif" \* MERGEFORMATINET INCLUDEPICTURE "http://eduseek.interklasa.pl/pictures/artykuly/a_3359/rebus.gif" \* MERGEFORMATINET INCLUDEPICTURE "http://eduseek.interklasa.pl/pictures/artykuly/a_3359/rebus.gif" \* MERGEFORMATINET INCLUDEPICTURE "http://eduseek.interklasa.pl/pictures/artykuly/a_3359/rebus.gif" \* MERGEFORMATINET INCLUDEPICTURE "http://eduseek.interklasa.pl/pictures/artykuly/a_3359/rebus.gif" \* MERGEFORMATINET





















1.

M

A

K










2.

D

Y

W

A

N
















3.

N

A

M

I

O

T













4.

T

U

R

Y

S

T

A










5.

S

O

K
















6.

P

I

E

S
















7.

M

A

G

N

E

S




Pytania do krzyżówki

1. Kwiatek na polu czerwienią płonie a zapisany w „hamaku” i „makaronie”.

2. Po jakich „łąkach” możesz chodzić boso, są w naszych mieszkaniach i nie znają rosy.

3. Płócienny domek na polanie służy turystom za mieszkanie.

4. W czasie wakacji wędruje po górach.

5. Słodki z witaminami napój z owoców.

6. Szczekający przyjaciel człowieka.

7. Bardzo lubię towarzystwo metali, chwytam je łatwo nawet w oddali.



3.Dlaczego mama zasługuje na swoje święto?-spontaniczne wypowiedzi dzieci.

4. Co robi mama w domu? – posłuchajcie i narysujcie jakie odgłosy w kuchni słychać, jakie czynności.

5. „ Jaka jest twoja mama?” – akrostych (przymiotnik)

M…………….. M………… M……… M…….

A…………….. A……….. A…….. A…….

M…………… T………. M…… T…….

U…………… U……… C……. K……

S………….. L…….. I……. A…….

I…………… A……… A……..

A…………


6.Co najczęściej dzieci ofiarują swoim mamom? Np. kwiaty itp.

7.Przypomnijmy sobie z czego zbudowany jest kwiat? –żywe okazy kwiatów.

- prezentacja multimedialna ( budowa)

- wymieniają gatunki kwiatów.

8.Wykonanie „Pomocnej dłoni” , która będzie przypominała wam o obowiązkach domowych. (odrysowanie na kartce dłoni , wycięcie i wpisanie w palce własnych zobowiązań , odczytanie).- czynności czasowniki. Narysowanie wazonu każdej grupie , która będzie przyklejać swoje zobowiązania.

- W jakich pracach – czynnościach możemy

pomóc swoim mamom?

9. Życzenia- praca w grupach

I grupa: uzupełnianie tekstu z lukami.

Kochana.....................!

Z okazji...................................... przyjmij ode mnie najserdeczniejsze................ .

Życzę....... dużo.......................i ....................... oraz...............................................

na twarzy. Bądź zawsze........................... .

Życzy.......................................................................



Mama , święto , życzenia , Ci , zdrowia , szczęścia , uśmiechu , szczęśliwa , radosna.

II Rozsypanka wyrazowa.

Najdroższa mamusiu !

Z okazji Dnia Matki składam Tobie gorące życzenia.

Bądź zawsze zdrowa i szczęśliwa. Życzę Ci uśmiechu na twarzy.

Żyj nam 100 lat. Życzy Twoja córka................................. .

Życzy Twój syn..................................... .



III Samodzielne układanie i pisanie życzenia.

IV – rozsypanka zdaniowa – ustalenie kolejności.

10.PODSUMOWANIE i ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ.

- Dokańczanie zdań- praca w zespołach , odczytanie postanowień.

Dziękuję Ci za…

Przepraszam , że…

Obiecuję , że…

Życzę Ci…



11. Samoocena: „ Drzewko nastrojów”

Dzieci przyklejają swój listek na drzewie:

Liście na szczycie korony - czuję się bardzo dobrze

Liście rosną na drzewie w dowolnym miejscu, ale nie na szczycie - raczej dobrze się czuję .



Liście spadają z drzewa - czuję się raczej źle

Liście leżą na ziemi pod drzewem - źle się czuję.


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość