Strona główna

Specyfikacja techniczna form reklamy internetowej oferowanej przez Wydawnictwo Podatkowe gofin


Pobieranie 89.23 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar89.23 Kb.


Specyfikacja techniczna form reklamy internetowej oferowanej przez Wydawnictwo Podatkowe GOFIN

Spis treści


Krótka charakterystyka form reklamowych 3

Informacje ogólne 4

Kwestie techniczne 5

Zabronione elementy 8

Formy płaskie 9

Baner 9


Billboard 9

Skyscraper 10

Medium Rectangle 11

DOUBLE billboard 11

Formy pop-up 13

pop-up 13

pop-under 13

Formy na warstwach 14

Billboard FX 14

TopLayer 14

Scroll 16




Krótka charakterystyka form reklamowych

Akceptujemy kreacje .gif, .jpg, .swf oraz wykonanie kodu JavaScript, który emituje jedna z powyższych form.




Nazwa

Max rozmiar [px]

Max waga [kB]

Dostępne portale

Baner

468x60

30

GOFIN.pl, SGK.pl, gazetapodatkowa.pl

Billboard

750x100

30

GOFIN.pl, SGK.pl, gazetapodatkowa.pl

Skyscraper

160x600

30

GOFIN.pl, SGK.pl, gazetapodatkowa.pl

Medium Rectangle

300x250

30

GOFIN.pl

DOUBLE billboard

750x200

30

GOFIN.pl, SGK.pl, gazetapodatkowa.pl

Pop-under

750x550

30

GOFIN.pl, SGK.pl, gazetapodatkowa.pl

Pop-under + baner lub billboard

700x550

30

GOFIN.pl

Billboard FX

750x100

50

GOFIN.pl, SGK.pl, gazetapodatkowa.pl

BrandMark

300x300

30

GOFIN.pl

BradnMark + baner

300x300

30

GOFIN.pl

BrandMark + billboard

300x300

30

GOFIN.pl

TopLayer

750x550

30

GOFIN.pl

TopLayer + baner

750x550

30

GOFIN.pl

TopLayer + billboard

750x550

30

GOFIN.pl

Scroller

800x30

30

GOFIN.pl, SGK.pl, gazetapodatkowa.pl

Surround Wallpaper




50






Informacje ogólne


Dostarczanie kreacji

Gotowa kreacja powinna mieć nazwę zgodną z formatem:

Arbo_serwis_formareklamy_rozmiar.rozszerzenie

Np.


Arbo_gry-online.pl_billboard_750x100.swf
Materiały do akceptacji oraz materiały gotowe do emisji, należy przesłać do Wydawcy na:

  • e-mail: reklama@gofin.pl,

  • FTP - host: 79.189.156.146
    (login i hasło zostaną podane po rozmowach z Wydawcą)

  • pocztą na adres: ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.


*Kreacja uważana jest za kompletną wyłącznie jeśli został zdefiniowany dla niej URL docelowy (clickTag)*

Mierzenie statystyk

Kliknięcia w banery powodują automatyczne przejście do reklamowanego serwisu. Ilość kontaktów użytkownika z reklamą oraz liczba kliknięć w baner jest rejestrowana w statystykach. Statystyki dostępne są on-line przez 24 godziny na dobę. Technologię mierzącą dostarcza adserwer BBmedia. Dopuszczalna różnica adserwerowa dla statystyk odsłon oraz kliknięć w odniesieniu do innego systemu zliczającego wynosi 5%.

Kwestie techniczne


clickTag

clickTag jest sposobem na mierzenie statystyk kliknięć w kreacje. Pozwala ustawić adres docelowy, który mierzy przekierowania, zamiast standardowego adresu. Aby ustawić clickTag w kreacji należy:



  • na nowej warstwie wstawić button (o wymiarach równych obszarowi klikalnemu kreacji)

  • przenieść warstwę nad wszystkie inne warstwy

  • ustawić nieprzezroczystość buttona na 0%

  • przypisać następującą akcję do buttona (nie do klatki!)

on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}

Wiele clickTagów



W przypadku kiedy kreacja używa wiele adresów docelowych, zostaną one przekazane w sposób identyczny do pojedyńczego clickTaga z tą róźnicą, że do nazwy zmiennej dodany zostanie numer porządkowy, np. clickTag1, clickTag2, itd. Sposób użycia tych adresów w kreacji jest identyczny ze standardowym clickTagiem.

Przekazywanie parametrów przez clickTag

Kliknięcia w kreację przechodzą przez redirect (czyli przez adserwer), a dopiero potem trafiają na stronę docelową. Dlatego wszelkie doklejane parametry przekazywane są do adserwera, a nie do linka docelowego. Aby użyć zmiennego adresu docelowego, należy skonstruować go w całości samodzielnie i dokleić na końcu clickTag-a. Przykładowo, jeśli kreacja ma kierować na adres http://example.com i przekazywać parametr kwota o wartości przechowywanej w zmiennej _root.kwota, akcja po kliknięciu na button powinna wyglądać tak:

on (release) {

getURL(_root.clickTag + '_http://example.com/?kwota='

+ _root.kwota, "_blank");

}

Alternatywne formy płaskie



Dla kreacji typu billboard (billboard, box, skyscraper) oraz expand (expandbill, pushbill), mogą zostać przygotowane zastępcze kreacje w formacie rastrowym (JPG, PNG, GIF). Zostaną one wyświetlone użytkownikom z wyłączoną obsługa JavaScriptu.

Zamykacz

Kreacje emitowane na warstwie powinny posiadać zamykacz, całkowicie usuwający kreację. Powinien być to button zgodny z następującymi wytycznymi:


  1. wymiary obszaru klikalnego: minimalnie 30x30px

  2. wymiary krzyżyka: minimalnie 20x20px

  3. obszar klikalny zaznaczony linią o grubości nie mniejszej niż 2px lub odznaczający się kolorem

  4. krzyżyk zaznaczony linią o grubości nie mniejszej niż 2px

  5. położenie obszaru klikalnego stałe, zamykacz umieszczony w prawym górnym rogu obszaru kreacji

  6. kolor linii zaznaczenia krzyżyka oraz kolor tła (obszaru klikalnego) powinny ze sobą kontrastować

  7. do obszaru klikalnego należy podłączyć następującą akcję:

on (release) {

getURL('javascript:onFinishedPlaying();');

}

Zabronione elementy


Kreacje w formacie flash nie mogą zawierać:

  • dźwięku zapętlonego lub występującego cyklicznie. Maksymalna długość trwania dźwięku to 3 sekundy

  • mechanizmów zapisujących, zmieniających bądź odczytujących pliki cookie

  • odwołań do zewnętrznych elementów multimedialnych (wyjątkiem od tej reguły są zaciągane na specjalnych zasadach materiały wideo/FLV)

  • elementów powodujących błędy na stronie, błędne wyświetlanie oraz wyświetlanie komunikatów ostrzegawczych w przeglądarce.

  • mechanizmów mających na celu śledzenie interakcji użytkownika

  • FPS (frames per second) o wartości wyższej niż 25. Kreacja nie może obciążać procesora wiecej niż w 30%.



Formy płaskie

Baner


Baner reklamowy to graficzny element reklamowy umieszczany centralnie w górnej części strony. Kliknięcie w baner powoduje automatyczne przejście do reklamowanego serwisu. Ilość kontaktów użytkownika z reklamą oraz liczba kliknięć w baner jest rejestrowana w statystykach. Statystyki dostępne są "on-line" przez 24 godziny na dobę

Specyfikacja techniczna:

wymiary: 468 x 60 pikseli

waga: 30 kB.

format: JPEG, GIF, FLASH, JavaScript


Baner flash nie może zawierać dźwięków zapętlonych (odtwarzanych przez cały czas wyświetlania banera lub cyklicznie). Dźwięk zawarty w banerze nie może być dłuższy niż 3 sekundy.

Wszystkich banerów flashowych dotyczą ograniczenia odpowiednie dla danej formy reklamy.

Baner nie może zawierać odwołań zewnętrznych (np. ściągać elementy animacji z serwera klienta). Baner nie może również zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie.

Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków.

Banery powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej.

Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).

Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.

Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.

Kreacja nie może powodować błędów na stronie – niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.

W kreacji musi być stworzona warstwa aktywna (button). Musi to być warstwa znajdująca się na wierzchu i musi być na niej zdefiniowana taka akcja:



on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}

Billboard


Billboard reklamowy to graficzny element reklamowy umieszczany centralnie w górnej części strony. Kliknięcie w billboard powoduje automatyczne przejście do reklamowanego serwisu. Ilość kontaktów użytkownika z reklamą oraz liczba kliknięć w billboard jest rejestrowana w statystykach. Statystyki dostępne są "on-line" przez 24 godziny na dobę

Specyfikacja techniczna:

wymiary: 750 x 100 pikseli

waga: 30 kB.

format: JPEG, GIF, FLASH, JavaScript



Billboard flash nie może zawierać dźwięków zapętlonych (odt\warzanych przez cały czas wyświetlania billboarda lub cyklicznie). Dźwięk zawarty w billboardzie nie może być dłuższy niż 3 sekundy.

Billboard nie może zawierać odwołań zewnętrznych (np. ściągać elementy animacji z serwera klienta). Billboard nie może również zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie.

Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków.

Billboardy powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej.

Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).

Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.

Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.

Kreacja nie może powodować błędów na stronie – niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.

W kreacji musi być stworzona warstwa aktywna (button). Musi to być warstwa znajdująca się na wierzchu i musi być na niej zdefiniowana taka akcja:

on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}

Skyscraper


Skyscraper to obszar znajdujący się w prawej/lewej części strony, zawierający tekst, odnośniki lub graficzny element reklamowy. Kliknięcie w reklamę powoduje automatyczne przejście do reklamowanego serwisu. Ilość kontaktów użytkownika z reklamą oraz liczba kliknięć jest rejestrowana w statystykach. Statystyki dostępne są "on-line" przez 24 godziny na dobę.

Specyfikacja techniczna:

wymiary: 160x600 pikseli

waga: 30 kB

format: JPEG, GIF, FLASH, JavaScript



Skyscraper flash nie może zawierać dźwięków zapętlonych (odtwarzanych przez cały czas wyświetlania kreacji lub cyklicznie). Dźwięk nie może być dłuższy niż 3 sekundy.

Skyscraper nie może zawierać odwołań zewnętrznych (np. ściągać elementy animacji z serwera klienta). Kreacja nie może również zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie.

Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków.

Skyscrapery powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej.

Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).

Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.

Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.

Kreacja nie może powodować błędów na stronie – niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.

W kreacji musi być stworzona warstwa aktywna (button). Musi to być warstwa znajdująca się na wierzchu i musi być na niej zdefiniowana taka akcja:

on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}

Medium Rectangle


Boks reklamowy to obszar znajdujący się w prawej części strony, zawierający tekst, odnośniki lub graficzny element reklamowy. Kliknięcie w reklamę powoduje automatyczne przejście do reklamowanego serwisu. Ilość kontaktów użytkownika z reklamą oraz liczba kliknięć jest rejestrowana w statystykach. Statystyki dostępne są "on-line" przez 24 godziny na dobę.

Specyfikacja techniczna:

wymiary: 300x250 pikseli

waga: 30 kB.

format: JPEG, GIF, FLASH, JavaScript


Boks flash nie może zawierać dźwięków zapętlonych (odtwarzanych przez cały czas wyświetlania kreacji lub cyklicznie). Dźwięk nie może być dłuższy niż 3 sekundy.

Boks nie może zawierać odwołań zewnętrznych (np. ściągać elementy animacji z serwera klienta). Boks nie może również zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie.

Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków.

Boksy powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej.

Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).

Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.

Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.

Kreacja nie może powodować błędów na stronie – niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.

W kreacji musi być stworzona warstwa aktywna (button). Musi to być warstwa znajdująca się na wierzchu i musi być na niej zdefiniowana taka akcja:

on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}

DOUBLE billboard


DOUBLE Billboard reklamowy to graficzny element reklamowy umieszczany centralnie w górnej części strony. Kliknięcie w billboard powoduje automatyczne przejście do reklamowanego serwisu. Ilość kontaktów użytkownika z reklamą oraz liczba kliknięć w billboard jest rejestrowana w statystykach. Statystyki dostępne są "on-line" przez 24 godziny na dobę

Specyfikacja techniczna:

wymiary: 750 x 200 pikseli

waga: 30 kB.

format: JPEG, GIF, FLASH, JavaScript


DOUBLE Billboard flash nie może zawierać dźwięków zapętlonych (odtwarzanych przez cały czas wyświetlania kreacji lub cyklicznie). Dźwięk nie może być dłuższy niż 3 sekundy.

Double billboard nie może zawierać odwołań zewnętrznych (np. ściągać elementy animacji z serwera klienta). Nie może również zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie.

Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków.

Kreacje powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej.

Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).

Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.

Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.

Kreacja nie może powodować błędów na stronie – niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.

W kreacji musi być stworzona warstwa aktywna (button). Musi to być warstwa znajdująca się na wierzchu i musi być na niej zdefiniowana taka akcja:

on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}


Formy pop-up

pop-up


Baner pop-up to graficzny element reklamowy "wyskakujący" w osobnym oknie przeglądarki internetowej po wejściu użytkownika na dany serwis lub stronę.
Specyfikacja techniczna:

wymiary: do 750x550 pikseli

waga: 30 kB

format: JPEG, GIF, FLASH, JavaScript


pop-under


Graficzny element reklamowy "wyskakujący" w osobnym oknie przeglądarki internetowej po wejściu użytkownika na dany serwis lub stronę. Kontakt z reklamą następuje po zamknięciu lub zminimalizowaniu okna przeglądarki internetowej.
Specyfikacja techniczna:

wymiary: do 750x550 pikseli

waga: 30 kB

format: JPEG, GIF, FLASH, JavaScript


kreacja flashowa nie może zawierać dźwięków zapętlonych (odtwarzanych przez cały czas wyświetlania banera lub cyklicznie). Dźwięk zawarty w banerze nie może być dłuższy niż 3 sekundy.

Kreacja nie może zawierać odwołań zewnętrznych (np. ściągać elementy animacji z serwera klienta). Jak również nie może zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie.

Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków.

Kreacje powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej.

Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).

Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.

Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.

Kreacja nie może powodować błędów na stronie – niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.

W kreacji musi być stworzona warstwa aktywna (button). Musi to być warstwa znajdująca się na wierzchu i musi być na niej zdefiniowana taka akcja:

on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}

Formy na warstwach

Billboard FX


Billboard FX jest rozwiniętą formą reklamy, emitowaną zwykle w górnej, środkowej części serwisu. Kreacja taka jest przy otwarciu rozwinięta, posiada zamykacz, który pozwala na jej zamkięcie (powrót do standardowych rozmiarów billboarda). Zamknięcie Billboarda FX jest akcją jednarazową - zamknięty już sie nie rozwinie.

Standardowe rozmiary: 750×100 px750x550px (rozmiar całkowity/rozwinięty) [Billboard FX]


Standardowe rozmiary: 750×200 px750x550px (rozmiar całkowity/rozwinięty) [DoubleBillboard FX]
Waga maksymalna: 50KB.

Billboard FX może występować także jako DoubleBillboard FX, rectangle FX, skyscraper FX, etc.

Kreacja powinna mieć wymiary równe wymiarom stanu rozwiniętego formy, na początku wyświetla się właśnie w takiej postaci.

Wersja zwinięta powinna być obszarem 750×100 px znajdującym się na środku wersji rozwiniętej, w którymś z jej rogów lub pośrodku boków.

Kreacja powinna mieć wyraźny zamykacz, z następującym kodem:

on (release) {

getURL(_root.dolittle)

}

TopLayer


Toplayer to animacja w formacie Flash wykorzystująca ruchome elementy graficzne w dowolnych konfiguracjach oraz efekty dźwiękowe. Czas emisji poszczególnych części reklamy jak i częstotliwość wyświetleń dla pojedynczego użytkownika ustalone są indywidualnie na potrzeby danej kampanii.

Specyfikacja techniczna:

Czas trwania toplayera:

Maksymalnie 15 sekund

Format: Flash

Waga: do 30 kB

TopLayer flash nie może zawierać dźwięków zapętlonych (odtwarzanych przez cały czas wyświetlania banera lub cyklicznie).

TopLayer nie może zawierać odwołań zewnętrznych (np. ściągać elementy animacji z serwera klienta). Jak również nie może zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie.

Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków.

TopLayery powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej.

Jeśli animacja w kreacji nie jest zapętlona, to w ostatniej klatce należy wywołać funkcję onFinishedPlaying().

Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).

Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.

Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.

Kreacja nie może powodować błędów na stronie – niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.

W kreacji musi być stworzona warstwa aktywna (button). Musi to być warstwa znajdująca się na wierzchu i musi być na niej zdefiniowana taka akcja:

on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}
Pod krzyżykiem zamykającym kreację powinna być podpięta funkcja onFinishedPlaying()!!

Używane funkcje:



  • zamknięcie

on (release) {

getURL("javascript:onFinishedPlaying();");

}

Scroll


Scroller

Reklama w postaci przewijającego się paska na samym dole okna przeglądarki. Może zawierać określony tekst, elementy graficzne, animowane, a nawet interaktywne. Mimo ewentualnego przewijania strony pasek reklamowy pozostaje na swoim miejscu.



Wymagania techniczne:

Wymiary: 800x30 pikseli

Format: gif, jpg, flash

Waga: do 30 kB



Kreacja nie może zawierać dźwięków zapętlonych (odtwarzanych przez cały czas wyświetlania banera lub cyklicznie). Dźwięk zawarty w banerze nie może być dłuższy niż 3 sekundy.

Kreacja nie może zawierać odwołań zewnętrznych (np. ściągać elementy animacji z serwera klienta). Jak również nie może zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie.

Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków.

Kreacje powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej.

Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).

Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.

Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.

Kreacja nie może powodować błędów na stronie – niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.

W kreacji musi być stworzona warstwa aktywna (button). Musi to być warstwa znajdująca się na wierzchu i musi być na niej zdefiniowana taka akcja:

on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}




Scroll -baner, -billboard, -skyscraper

Ruchomy baner (460x60px) lub billboard (750x100px) / skyscraper: (160x600px) w formacie gif lub jpg, który przesuwa się wraz z przewijaniem w górę i w dół oglądanej strony serwisu. W ten sposób reklama pozostaje zawsze widoczna dla odwiedzającego serwis, bez względu na to, w którym miejscu na stronie aktualnie się on znajduje Ilość kontaktów użytkownika z reklamą oraz liczba kliknięć jest rejestrowana w statystykach. Statystyki dostępne są "on-line" przez 24 godziny na dobę.


Specyfikacja techniczna:

wymiary: baner 468x60 pikseli / billboard 750x100 pikseli / skyscraper: 160x600 pikseli

waga: 30kB

format: JPEG, GIF, FLASH


Scroll flashowy nie może zawierać dźwięków zapętlonych (odtwarzanych przez cały czas wyświetlania banera lub cyklicznie). Dźwięk zawarty w banerze nie może być dłuższy niż 3 sekundy.

Baner nie może zawierać odwołań zewnętrznych (np. ściągać elementy animacji z serwera klienta). Baner nie może również zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie.

Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków.

Banery powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej.

Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).

Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.

Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.

Kreacja nie może powodować błędów na stronie – niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.



W kreacji musi być stworzona warstwa aktywna (button). Musi to być warstwa znajdująca się na wierzchu i musi być na niej zdefiniowana taka akcja:

on (release) {

getURL(_root.clickTag, "_blank");

}





©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość