Strona główna

T eraz będę powtarzać zdania


Pobieranie 17.86 Kb.
Data18.06.2016
Rozmiar17.86 Kb.
Ćwiczenia na stronę www

T i D

1. Powtórz wszystkie zdania, pamiętając o prawidłowym ułożeniu języczka i ust. Powodzenia!



Teraz będę powtarzać zdania ;-)

Tata Daniela troszczy się o ogródek i dom.

Dom Tomka stoi niedaleko stawu.

Na dużej tacy leżą dorodne jagody, dojrzałe truskawki i mandarynki.

Darek ma nowy telefon i często telefonuje do taty.

Po dużym deszczu pojawiła się tęcza.

Tadzio i Dorotka chętnie idą do świetlicy.

Drużyna Tomka dostała dyplom i trzecie trofeum w zawodach.

Traktor Stasia terkocze daleko od domu na polu.

2. Przygotuj swoją kartę do ćwiczeń. Znajdź w różnych gazetkach obrazki, w nazwie których usłyszysz głoskę [t] lub [d], a następnie wytnij je. Poproś kogoś dorosłego o duży karton lub papier i samodzielnie naklej znalezione obrazki. Gdy karta będzie gotowa, będziesz mógł codziennie powtarzać wyszukane przez siebie nazwy przedmiotów. Miłej zabawy!

3. Tosia i Dawid obchodzili urodziny. Przeczytaj historyjkę, a dowiesz się, jak bliźnięta spędziły ten wyjątkowy dzień.

Tata podarował Tosi i Dawidowi.

Tata Tomek dał Dawidowi fioletową , błękitny i sterowany pilotem.

Tosia otrzymała dużą, mięciutką i do włosów,

a także pluszową , o której marzyła już dawno temu.

Dzieci tańczyły z radości, ponieważ bardzo podobały się im prezenty. Ucałowały tatę, a ich uśmiechały się od ucha do ucha.

Nie był to jednak koniec tego wyjątkowego dnia. Po śniadaniu tato

zabrał Tosię i Dawida na spacer.

Ubrali się i wyszli z domu, zamykając na klucz. Gdy przechodzili przez park pełen i zobaczyli pięknego dużegooraz małego siedzącego na gałęzi.

Dzieci pomachały im i poszły na . Tosia i Dawid byli zachwyceni, kiedy

tatuś kupił im ich ulubione truskawkowe desery lodowe.

Po powrocie do domu dzieci dostały . Okazało się, że dziadek Teodor też

pamiętał o tym wyjątkowym dniu i przesłał wnuczkom życzenia urodzinowe.

Czy potrafisz opowiedzieć, jak Tosia i Dawid spędzili dzień swoich urodzin?

4. Uzupełnij wyrazy głoskami [t] i [d]. Jeśli już potrafisz pisać, to uzupełnij brakujące głoski samodzielnie. Jeśli nie potrafisz, poproś kogoś dorosłego o pomoc i słuchaj uważnie, jakie wyrazy powstały. Klaśnij w dłonie, gdy tylko usłyszysz głoskę [t] lub [d].

WO_A

AU_O


_RES

LA_O


W_OREK

SAŁA_KA


_ELEWIZOR

_RABINA


_ĘCZA

POCZ_A


PO_RÓŻNIK

WO_OROS_Y



_RU_

_ABORE_


S_OKRO_KA

ŚNIA_ANIE


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość