Strona główna

Warszawa – miasto przyjazne turystom i kibicom


Pobieranie 12.05 Kb.
Data17.06.2016
Rozmiar12.05 Kb.

Warszawa, 12 lipca 2012 r.


Warszawa – miasto przyjazne turystom i kibicom
Nowe punkty Warszawskiej Informacji Turystycznej, wydłużone godziny działania, informatorzy na rowerach, wolontariusze znający egzotyczne języki obce - to tylko część działań, jakie podjęło Stołeczne Biuro Turystyki, aby pokazać kibicom, turystom i dziennikarzom przyjeżdżającym na mistrzostwa UEFA EURO 2012™ przyjazne oblicze miasta i zachęcić ich do powrotu.
Punkty Warszawskiej Informacji Turystycznej
Specjalnie na czas mistrzostw UEFA EURO 2012™ Stołeczne Biuro Turystyki otworzyło sześć dodatkowych, czasowych punktów Warszawskiej Informacji Turystycznej w kluczowych dla ruchu turystycznego miejscach: na Dworcach Warszawa Wschodnia i Zachodnia, w Strefie Kibica, Fun Campie Carlsberga, Centrum Prasowym Miasta oraz International Broadcast Centre (w EXPO XXI).
W sumie w czerwcu działało 11 placówek – był to rekord polskich Miast Gospodarzy. Pracowało w nich łącznie 70 informatorów, a wśród nich znalazło się 28 przeszkolonych wolontariuszy. Informatorzy znali nie tylko popularne języki jak angielski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, francuski czy włoski, ale także mniej powszechne grecki, hebrajski czy węgierski. W dni, kiedy mecze odbywały się w Warszawie punkt w Strefie Kibica dział do godziny 1.00 w nocy, a zdarzało się, że do ostatniego klienta, jak to miało miejsce np. podczas meczu finałowego mistrzostw.
Kibice i turyści podczas EURO 2012
Od początku czerwca do zakończenia mistrzostw punkty Warszawskiej Informacji Turystycznej obsłużyły w blisko 70,5 tys. osób. To najwięcej w historii działalności Stołecznego Biura Turystyki. Kolejne rekordy padły w placówce w Strefie Kibica, która w dni meczowe - 16 czerwca obsłużyła około 1,3 tysiąca, a podczas półfinału Niemcy-Portugalia prawie 1,5 tysiąca. Wśród obcokrajowców odwiedzających WIT najwięcej było Rosjan 19%, Niemców 12,1%, Włochów i 10,3% oraz Brytyjczyków 10,2%. Warszawę odwiedziło także wielu Polaków, których liczba po raz pierwszy przekroczyła liczbę obsłużonych obcokrajowców.

Mobilna informacja turystyczna

Od początku turnieju, po trzech wyznaczonych trasach, na Starym Mieście, Trakcie Królewskim i w Alejach Jerozolimskich można było również spotkać ubranych na biało-czerwono rowerzystów, którzy pomagali kibicom poznawać Warszawę i udzielali niezbędnych informacji dotyczących imprez odbywających się w Strefie Kibica. Ci niecodzienni informatorzy - studenci Akademii Wychowania Fizycznego (kierunek Turystyka i Rekreacja) zdecydowali się połączyć praktykę studencką z przygodą z EURO 2012. Poruszali się na specjalnie oznakowanych rowerach rozdając plany Warszawy i broszury informacyjne. Ta inicjatywa była w Warszawie nowością i z pewnością będzie kontynuowana.


Wizyty studyjne - promocja przed i w czasie EURO 2012
Stołeczne Biuro Turystyki od początku roku do końca czerwca zorganizowało w sumie 39 wizyt studyjnych w tym 23 wizyty dla 177 dziennikarzy i touroperatorów z 16 różnych krajów poświęcone było promocji Warszawy – Miasta Gospodarza UEFA EURO 2012™. W wyniku wizyt ukazały się publikacje w takich mediach jak: telewizja Al Jazeera, telewizja UEFA, telewizja UT1, Kicker (największy magazyn sportowy w Niemczech), Krone Zeitung (3,5 mln. odbiorców), Esslinger Zeitung, Märkische Oderzeitung, Sport Ekspress, Telerama Sortir (nakł. 285 000 egz.), Luksemburger Wort (72 579 tys. egz.), Het Laastste Nieuws, Reisen (nakład 343 310 egz. 1,12 mln. odbiorców), portale internetowe: gazeta.ru, sportbox.ru, stern.de, reisperorter.be, batiactu.com, eleconomista.es i inne.
Podczas turnieju SBT zaprosiło dziennikarzy akredytowanych przez UEFA oraz w Centrum Prasowym Miasta na dwie bezpłatne wycieczki po najważniejszych atrakcjach turystycznych miasta - na Noc Pragi i szlakiem dawnych rezydencji królewskich oraz parków i ogrodów stolicy.
Warszawa w oczach kibiców, turystów i dziennikarzy
Kibice i turyści odwiedzający punkty Warszawskiej Informacji Turystycznej oraz dziennikarze, którzy odbyli wizyty studyjne do Warszawy przed i podczas EURO 2012, bardzo pozytywnie oceniali miasto i jego przygotowanie do mistrzostw. Chwalili doskonałą ich organizację, polską gościnność i kuchnię. O mieszkańcach Warszawy mówili, że są przyjaźni, otwarci i dobrze znają języki obce. Największe wrażenie zrobiły na nich panorama roztaczająca się z 30 piętra PKiN, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Centrum Nauki Kopernik. Podziwiali także wszechobecną w mieście zieleń.
Nieodmiennie dziwili się z jaką dbałością o szczegóły odbudowana została warszawska Starówka oraz komplementowali Syrenki narodowe ustawione w różnych częściach miasta. Warszawa powstająca niczym feniks z popiołów to jeden z najczęściej pojawiających się motywów w prasie zagranicznej. Bardzo pozytywnie wypowiadali się także na temat Stadionu Narodowego i jego architektury.
Stołeczne Biuro Turystyki zamierza w dalszym ciągu promować Warszawą jako atrakcyjną destynację turystyczną wykorzystując pozytywny wizerunek miasta powstały w czasie EURO 2012, gdyż jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Spółki PL 2012 aż 80% kibiców planuje ponowny przyjazd do Polski, a 92% poleci odwiedziny w naszym kraju swoim rodzinom i znajomym.


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość