Strona główna

WspóŁczesne zagrożenia dzieci I młodzieżY


Pobieranie 16.23 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar16.23 Kb.
WSPÓŁCZESNE ZAGROŻENIA DZIECI I MŁODZIEŻY

( demoniczne gry, bajki, zabawki )

Coraz więcej współczesnych bajek zaczyna przypominać animowane horrory, a nie gatunek literacki, jakim jest bajka. Dzieci „ raczone” są najwymyślniejszymi rysunkami potworów, szkieletorów czy demonów. Wątki kryminalne, sensacyjne i okulistyczne stanowią główną treść bajek. Jest to tym bardziej niebezpieczne, że dziecko nie umie jeszcze odróżniać fikcji od prawdy. Jeżeli dodatkowo bajka zaciera granice między dobrem a złem, prawdą i kłamstwem, to dziecko wzrasta i kształtuje swą świadomość w oparciu o fikcję i oszustwo.

MONSTER HIGH

Logo Monster High producenta zabawek, kreskówek, odzieży ukazuje trupią czaszkę z różową kokardką. Jest to symbol śmierci, która wchodzi w świat dzieci i go przeobraża. Czaszka jest także symbolem powszechnie używanym przez satanistyczne sekty. W tle- symbole zniewolenia np. kajdany i symbole okulistyczne: węże, nietoperze.

W bardzo szybkim tempie laleczki stały się bohaterami filmu animowanego pod tytułem „Monster High”. Film to jeszcze nie wszystko. Dziś producenci oddziałują na dziecięcą psychikę wieloaspektowo. Oprócz laleczek na rynku dostępne są pamiętniki, gazetki, książki, zestawy kosmetyków dostosowane do pomalowania twarzy, a wzorowanej na postaci z bajki, tatuaże. W przygotowanym zestawie tatuaży można znaleźć m.in. szwy, ślady zębów, pazurów, łuski i skórę węża, kształt ludzkich kości i czaszki. Chodzi o to, by pod formą zabawy oswoić dziecko z brzydotą, diabolizmem.

Promocji zabawek z serii Monster High towarzyszy teledysk. Warto zwrócić szczególną uwagę na symboliczny tekst piosenki: Przewrotny styl masz, tajemniczą wciąż grasz- w tych słowach ukrywa się sugestia, że młody człowiek utożsamia się ze stylem życia opartym na kłamstwie i dwulicowości. Życie młodego człowieka ma być oparte na grze, zwodzeniu, manipulacji. Czas upiorów trwa- śpiewa dalej Ewa Farna. Upiór to synonim słowa demon, szatan, upadła dusza. Te słowa brzmią jak manifest: rozpoczął się czas królowania szatana, duchów upadłych. Kolejne słowa refrenu: Monster High dla upiorów raj oznaczają iż świat Monster High stanowi przestrzeń królowania demona i spotkania z nim. Wiele ma wad upiorny ten skład to tak samo jak każdy z nas- ten wers informuje, że złe duchy są świadome swej upadłej natury. Sugeruje jednak, że tak samo jak każdy z nas- każdy człowiek kryje w sobie cząstkę upadłej natury. Zdanie to ma charakter pozytywny, a więc młody człowiek powinien zaakceptować tę demoniczną cząstkę własnej osobowości, co więcej, zachowanie tej cząstki gwarantuje „ bycie normalnym” i sukces. Doceń to ,co w sobie masz, odmiennością się zdobywa świat. I dalej: Ten upiorny urok nasz przyznaj, że go w sobie masz, ten upiorny urok nasz, pokaż, że go w sobie masz. Zdanie to można odczytać następująco- nosisz w sobie znamię złego ducha i nie wstydź się tego, ujawnij swojego demona, pozwól mu przez siebie działać. Piosenka zmierza do makabrycznego finału: czy upiorny czujesz zew? Niech ten klimat wejdzie w krew ! czyli czy słyszysz wołanie szatana. Daj się zniewolić. Niech stanie się on częścią twojej tożsamości. Krew jest symbolem życia, a zarazem ważnym elementem satanistycznych rytuałów inicjacyjnych. Łączenie działania szatana z krwią oznacza najwyższego stopnia przyzwolenie na działanie złych mocy i całkowite oddanie im swojego życia i duszy.



ANIMOWANE SERIALE

Miasteczko South Park

Włatcy Móch – cmentarz jako przestrzeń zabawy

- przedstawianie nauczycieli, osób duchownych, autorytetów w sposób niepoważny, groteskowy

- postacie szatana, upiorów przedstawiane są w sposób niewinny. Szatan kreowany jest na postać pozytywną. Ma być przyjacielem dziecka, nastolatka, nie może budzić lęku i grozy, przychodzi dzieciom na pomoc, gdy się go przyzywa. Przejmuje zadania i cechy zarezerwowane tylko dla postaci ze świata dobra. Dziecko wzrasta w przekonaniu, że nie należy się lękać szatana ani potępienia.

Film „ZMIERZCH”- pod przykrywą historii o miłości wampira do nastolatki propagowane: wampiryzm, kult śmierci, ciemności, inicjacja para-satanistyczna ( istotny element-rytualne spożywanie ludzkiej krwi ).



KSIĄŻKI

„Harry Potter i insygnia śmierci”, „Wampirek i zagadkowa trumna”, „Siostry wampirki” „Baśnie braci Grimm”, „O Anielce w którą wstąpił diabeł”, to książki odwołujące się do magii, ciemności, satanizmu. W istocie stają się szkołą okultyzmu. U dziecka stwarzają przeświadczenie, że świat ciemności jest pozytywny, a współpraca z demonami jest jedyną drogą wybicia się ponad przeciętność. Dodatkowo w książkach tych pojawiają się prawdziwe zaklęcia stosowane w czarnej magii i dosłowne cytaty z „Biblii Szatana”.



DEMONICZNE GRY KOMPUTEROWE

W demonicznych grach komputerowych, gracz wciela się w postać, która musi „współpracować” z siłami ciemności, aby zdobywać kolejne punkty. Fabuła gier konstruowana jest w sposób przypominający zdobywanie kolejnych „stopni wtajemniczenia” charakterystycznego dla sekt satanistycznych. By rozpocząć grę , trzeba „podpisać pakt”. Zadania stojące przed bohaterami gry to kalka działań stricte satanistycznych (profanowanie świątyń, niszczenie świętych, chrześcijańskich symboli, posługiwanie się zaklęciami, magią , okultyzmem ).

Zdaniem egzorcystów szczególnie niebezpieczne są kolorowe magazyny dla dzieci propagujące wśród najmłodszych czary i magię. Jak twierdzą, są to swoiste „przedszkola okultyzmu”, które realnie mogą otwierać dzieci na świat demonów. Wychowawcy ponadto zauważają, że wśród dzieci czytających tego rodzaju wydawnictwa, rodzi się przeświadczenie, że nie trzeba wkładać wysiłku w wieloletnią naukę, gdyż pewne umiejętności można nabyć przez nadprzyrodzone techniki magiczne. Nie trzeba też ponosić odpowiedzialności za swoje czyny, gdyż przyszłość jest niezależna od nas, jest zapisana w gwiazdach. Propagowanie tego rodzaju tematyki wśród dzieci i młodzieży rodzi niezdrową ciekawość i grozi podejmowaniem takich praktyk w przyszłości.

POKEMONY

Nazwa pokemony pochodzi od słów „pocket monster”- kieszonkowe potwory. Doktryna okultyzmu- noś swojego Pokemona ze sobą, a będziesz gotów na wszystko. Masz moc w swoich rękach, więc używaj jej.



LALECZKI WOODOO

- przedmioty związane z woodoo należą do najbardziej niebezpiecznych narzędzi, za pomocą których, przy udziale demonów , zadaje się ludziom ból na odległość. Dziś do sklepów trafiają laleczki woodoo w wersjach dla dzieci. Podejmuje się takie pozornie edukacyjne działania, które mają oswoić dzieci i młodzież z estetyką zła, ciemności, grzechu, zboczeń i dewiacji seksualnych.

- niszczą zdolność odróżniania dobra od zła, zabijają sumienie. To zabawki, w których bardziej atrakcyjnym bohaterem staje się tzw. Czarny charakter, morderca, złodziej, niegrzeczne dziecko.

- niszczą zdolność do współczucia. Zabawki, których istotą rozrywki staje się zadawanie cierpienia, bólu innym.



HELLO KITTY

Ikaka Shimizu, twórca najbardziej popularnej maskotki na świecie, stworzył postać Hello Kitty jako dziękczynienie szatanowi za rzekomą pomoc w uzdrowieniu jego córki .

Współczesny świat coraz częściej traktuje dziecko jako materiał, na którym można zarobić, część artystycznej wizji, „żywą tarczę” dla propagowania jakichś ideologii, jako przedmiot eksperymentu. Takie działania zmierzają do uzyskania następujących efektów:

- redukcja człowieka do ciała, prymitywnych instynktów

- brak inicjatywy, pomysłowości, inwencji u dzieci

- apatia, nieustanne szukanie nowych doznań, ciągłe niezadowolenie mimo posiadania wielu zabawek (szybko się nudzą)

- uzależnienia

- depresje, zniewolenia, utrata wiary

- próby samobójcze

Co wnoszą wyżej wymieniane i tym podobne gry, zabawki, bajki do rozwoju dziecka? Co kształtują i rozwijają? Czy dają mu poczucie bezpieczeństwa?



Tego typu zabawki, gry, bajki nie kształtują poczucia estetyki i piękna, raczej oswajają z brzydotą. Wprowadzają dziecko w atmosferę lęku, zagrożenia i niepewności. Zaburzenia emocjonalne u najmłodszych stają się coraz powszechniejszym zjawiskiem. Wzrasta liczba dzieci niepokojących różnymi nieprawidłowymi formami zachowań, u podłoża których leżą zakłócenia rozwoju emocjonalnego. Dzieci takie sprawiają trudności wychowawcze zarówno rodzicom jak i nauczycielom. Niedostosowane do wieku bajki, gry komputerowe oraz nieodpowiednie zabawki wpływają znacząco na emocje dziecka.

s.Leticja- Maria Dyrda


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość