Strona główna

Biennale Młodych Artystów z Europy I Krajów Śródziemnomorskich XIII edycja, Aleksandria, Egipt, 25 listopada – 4 grudnia 2007 Zaproszenie do udziału


Pobieranie 84.97 Kb.
Data18.06.2016
Rozmiar84.97 Kb.





Biennale Młodych Artystów z Europy i Krajów Śródziemnomorskich

XIII Edycja, Aleksandria, Egipt, 25 listopada – 4 grudnia 2007
Zaproszenie do udziału
W dniach od 25 listopada do 4 grudnia 2007 w Aleksandrii odbędzie się XIII Edycja Biennale Młodych Artystów z Europy i Krajów Śródziemnomorskich organizowanego przez Komisję Koordynacyjną Aleksandria 2007.
Impreza ta promowana jest przez Międzynarodowe Stowarzyszenie dla Biennale Młodych Artystów z Europy i Krajów Śródziemnomorskich (International Association for the Biennale of Young Artists from Europe and the Mediterranean, BJCEM), które założone zostało w lipcu 2001 roku w Sarajewie, podczas X Edycji Biennale. Zadaniem Stowarzyszenia jest wzmocnienie współpracy między ministerstwami, miastami, instytucjami i stowarzyszeniami kulturalnymi z obszaru śródziemnomorskiego w celu promocji twórczości młodych artystów, wymiany międzynarodowej oraz pokojowych stosunków ponad granicami politycznymi i geograficznymi rejonu eurośródziemnomorskiego.
Historia Biennale sięga roku 1985 w Barcelonie, aby rozwinąć się w twórczą ścieżkę dwudziestu lat spotkań w: Salonikach (1986), Barcelonie (1987), Bolonii (1988), Marsylii (1990), Walencji (1992), Lizbonie (1994), Turynie (1997), Rzymie (1999), Sarajewie (2001), Atenach (2003) i Neapolu (2005).
Szeroko rozpięta i aktywnie działająca sieć Międzynarodowego Stowarzyszenia dla Biennale (BJCEM) liczy obecnie 75 członków z 20 państw reprezentujących lokalny i krajowy stan twórczości artystycznej swoich krajów. Biennale propaguje ideę jednoczenia krajów Europy i obszaru śródziemnomorskiego poprzez promocję trwałej współpracy w dziedzinie sztuki i kultury.
Biennale 2007 w Aleksandrii, które po raz pierwszy odbędzie się poza Europą, w południowej części basenu Morza Śródziemnego, zorganizowane zostanie przez Międzynarodowe Stowarzyszenie BJCEM, Gubernatorstwo Aleksandrii, Bibliotheca Alexandrina (przy udziale Alex Med Research Center) oraz Atelier d’Alexandrie – pod patronatem Eurośródziemnomorskiej Fundacji Dialogu Kultur im. Anny Lindh (Anna Lindh Euro-Mediterranean Foundation for the Dialogue Between Cultures), a także przy wsparciu Compagnia di San Paolo.
Podczas dziesięciodniowego festiwalu Aleksandria gościć będzie niemal 1000 młodych artystów, których prace wystawione zostaną w miejscach publicznych na terenie całego miasta, tworząc w ten sposób żywą przestrzeń dialogu międzykulturowego. W Biennale 2007 w Aleksandrii udział wezmą artyści z 48 krajów Unii Europejskiej oraz południowego i wschodniego wybrzeża Morza Śródziemnego. Biennale uznawane jest za najważniejsze na obszarze śródziemnomorskim wydarzenie skupiające się na twórczości młodych artystów, prezentujące prace artystów w wieku 18-30 lat w zakresie sztuk plastycznych, architektury, komiksu, filmu, sztuki video, sztuki stosowanej, mody, fotografii, literatury, gastronomii, muzyki, teatru, tańca oraz performance.
Kraje i organizacje uczestniczące w Alex 2007:
Albania*1: Niezależne Forum Kobiet Albańskich (Forumi i Gruas), Tirana

Algieria*: Towarzystwo Amis de la Biennale de Tipasa (ABIT), Algier

Austria: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Wiedeń

Belgia: Fundacja Króla Baudouin (King Baudouin Foundation), Bruksela

Bośnia i Hercegowina*: Międzynarodowe Centrum Pokoju (International Peace Center, IPC), Sarajewo; J.U. National Theatre Tuzla, Tuzla; U.G. Alternativni Institut, Mostar

Bułgaria

Była Jugosłowiańska Republika Macedonii*: Stowarzyszenie dla Międzynarodowej Współpracy Młodzieży, Skopje; Centrum Młodzieży Pogon, Skopje.

Chorwacja*: Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Współczesnej, Rijeka; Galeria Miroslav Kraljevic, Zagrzeb

Cypr*: Ministerstwo Edukacji I Kultury/ Cultural Service, Nikozja

Czarnogóra **: Ministerstwo Kultury

Czechy

Dania

Egipt*: Aleksandryjskie i Śródziemnomorskie Centrum Badań (Alex Med), L'Atelier d’Alexandrie, Aleksandria

Estonia: Instytut Badań nad Starożytnym Bliskim Wschodem, Wydział Teologii, Uniwersytet w Tartu

Finlandia*: Biuro ds. Kultury (Kulttuuriasiainkeskus)/ Miasto Helsinki

Francja*: Centre Européen de Création et de Développement Culturel (CECDC), Aix en Provence; Espace Culture Marseille; Direction Affaires Culturelles/City of Montpellier; Agglomeration Toulon Provence Mediterranee

Grecja*: Ministerstwo Edukacji Narodowej/ Generalny Sekretariat ds. Młodzieży, Ateny; Miasto Saloniki/ Dyrektoriat Kultury/ Departament Wydarzeń Kulturalnych i Artystycznych; Społeczno-kulturalna Organizacja miasta Stavroupolis (IRIS), Stavroupolis, Saloniki

Hiszpania*: Ayuntamiento de Alicante/ Concejalia de Juventud; Ayuntamiento de Barcelona; Ayuntamiento de Jerez/ Concejalia de Juventud; Ayuntamiento de Madrid/ Concejalia de Juventud; Ayuntamiento de Malaga/ Area de Juventud; Ayuntamiento de Murcia/ Concejalìa de Juventud; Ayuntamiento de Palma de Mallorca/ Concejalia de Juventud; Ayuntamiento de Salamanca/ Concejalia de Juventud; Ayuntamiento de Sevilla/ Delegatiòn de Juventud; Ayuntamiento de Valencia/ Concejalìa de Juventud; Recursos Animaciò Intercultural (RAI), Barcelona; Fundacion VEO, Valencia

Holandia: Europejska Fundacja Kultury, Amsterdam

Węgry: Ministerstwo Dziedzictwa Kulturowego, Budapeszt; Instytut Teleki László, Budapeszt

Irlandia: Centre for International Studies, Dublin

Izrael**: Digital Center, Holon

Włochy*: Arci Nazionale; Arci Arezzo; Arci Bari; Arci Lazio; Arci Lecce; Arci Livorno; Arci Milano; Arci Napoli; Arci Pescara; Arci Salerno; Arci Torino; Arci Sicilia; Comune di Ancona/ Assessorato alle Politiche Giovanili; Comune di Bologna/ Assessorato alla Cultura/ Ufficio Promozione Giovani Artisti; Comune di Campobasso/ Assessorato alle Politiche Giovanili; Comune di Catania/ Assessorato alle Politiche Giovanili; Comune di Ferrara/ Assessorato alle Politiche Giovanili; Comune di Firenze/ Direzione Cultura; Comune di Forlì/ Assessorato al Progetto Giovani; Comune di Genova/ Direzione Cultura/ Ufficio Cultura e Città; Comune di Giugliano in Campania/ Assessorato alla Cultura; Comune di Messina/ Assessorato alle Politiche Giovanili/ Ufficio Giovani Artisti; Comune di Milano/ Settore Giovani; Comune di Modena/ Settore Cultura/ Giovani d’Arte; Comune di Padova/ Settore Servizi Sociali / Progetto Giovani; Comune di Palermo/ Assessorato alle Attività Sociali; Comune di Parma/ Assessorato alla Cultura e alle Politiche Giovanili; Comune di Pisa/ Dipartimento Servizi alle Persone/ Progetto Giovani Artisti; Comune di Prato/ Assessorato alla Cultura; Comune di Roma/ Zone Attive; Comune di Torino/ Divisione Servizi Culturali/ Ufficio Giovani Artisti; Comune di Venezia/ Ufficio Politiche Giovanili/ Archivio Giovani Artisti/ ShortInVenice; Provincia di Arezzo/ Assessorato Istruzione/ Politiche Sociali e Giovanili; Provincia di Napoli/ Presidenza/ Direzione Comunicazione; Fondazione Mediterraneo.

Jordan*: Performing Arts Center (PAC), Amman

Kosowo*: Kosowska Rada ds. Młodzieży (Kosovar Youth Council, KYC), Prisztina

Liban

Libia

Litwa: Instytut Litewski, Wilno

Luksemburg

Łotwa

Malta*2: Stowarzyszenie Inizjamed, Pembroke

Maroko

Niemcy: Goethe-Institut, Monachium

Norwegia

Palestyna**: Stowarzyszenie dla Rozwoju Sztuki Sabreen

Polska: Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków

Portugalia*: Clube Portugues de Artes e Ideias, Lizbona

Romowie

Rumunia

San Marino*: Ufficio Attività Sociali e Culturali/ Segreteria di Stato per gli Istituti Culturali

Serbia*: Centrum Twórczości Młodzieży (CSM), Belgrad

Słowacja: Narodny Trust Slovenska, Bratysława

Słowenia*: Stowarzyszenie SKUC, Ljubljana

Szwecja

Syria


Tunezja: Centre de Carthage pour le Dialogue des Civilisations (Ministère de la Culture et de la Sauvegarde du Patrimoine)

Turcja*: Uniwersytet Sabanci/ Wydział Sztuk i Nauk Społecznych/ Centrum Komunikacji, Karakoy Istambuł

Wielka Brytania: Arts Council England East Midlands, Nottingham


Biennale Alex 2007

Organizatorzy XIII Edycji Biennale 2007 w Aleksandrii mają przyjemność zaprosić młodych artystów z Europy i krajów śródziemnomorskich do uczestnictwa w festiwalu oraz prezentacji swoich osiągnięć. Artyści odegrają kluczową rolę w tym międzynarodowym spotkaniu, które przedstawi nowe i interesujące efekty ich działalności.

Prosimy zapoznać się z Opisem Projektu dla Alex 2007 dostępnym na stronie internetowej BJCEM: www.bjcem.org oraz na stronie Międzynarodowego Centrum Kultury www.mck.krakow.pl/biennale.


Regulamin festiwalu



§1 Informacje ogólne
XIII Edycja Biennale 2007 odbędzie się w Aleksandrii, w Egipcie, w dniach 25 listopada – 4 grudnia 2007. Liczba prezentowanych prac została ustalona przez Komisję Koordynacyjną dla Biennale 2007. W krajach i regionach, w których działają członkowie lub partnerzy Stowarzyszenia BJCEM, artyści zostaną wybrani w trakcie lokalnego i krajowego procesu selekcji przeprowadzonego przez członków BJCEM. W pozostałych krajach proces selekcji zorganizowany zostanie przy współudziale koordynatorów narodowych sieci Eurośródziemnomorskiej Fundacji Dialogu Kultur im. Anny Lindh (lista krajów dostępna pod adresem: www.euromedalex.org ).
Aby uzyskać więcej informacji, prosimy kierować pytania do Międzynarodowego Centrum Kultury na adres: jagodzik@mck.krakow.pl lub Międzynarodowego Stowarzyszenia dla BJCEM na adres: alex2007@bjcem.org.

§ 2 Procedury selekcji
Uczestnicy Biennale 2007 wybrani zostaną na szczeblach lokalnym i krajowym przez członków jury złożonego z krytyków sztuki i ekspertów w poszczególnych dziedzinach. Każde jury wyselekcjonuje artystów na podstawie zaprezentowanych prac. Decyzja każdego jury jest ostateczna i nie podlega odwołaniu. Decyzje zostaną udokumentowane w raporcie uzasadniającym wybór danych artystów. Podstawowym kryterium selekcji prac będzie ich jakość oraz innowacyjność.

§ 3 Motyw przewodni Biennale
Tematem obranym na motyw przewodni XIII Edycji Biennale 2007 jest „Kairos: nasza twórcza różnorodność:” (wym. kiros). Kairos to greckie słowo oznaczające ‘odpowiedni czas’, ‘możliwość’, ‘czas, w którym można dokonać zmiany’.
Aleksandria miała swój kairos w przeszłości, ale znajduje się w nim także i dzisiaj. Moment powstania miasta w starożytności dał mu możliwość przyglądania się schyłkowi cywilizacji oraz istotnym wydarzeniom historycznym, odkryciom naukowym i kulturalnym przełomom. Aleksandria stanowiła źródło światła dla całego świata śródziemnomorskiego, nie tylko ze względu na słynną latarnię, a jej kairos zaowocował wieloma doniosłymi osiągnięciami.

Naszym zdaniem również dzisiaj jesteśmy w momencie kairos, dzięki któremu widzimy zachodzące zmiany oraz potrzebę dalszego rozwoju – nie tylko Aleksandrii, ale również świata poza nią. Jesteśmy obecnie świadkami wielu zniszczeń i niepokojów, ale widoczna jest także wola dążenia do kairos, w którym w przestrzeni całego świata śródziemnomorskiego, a szczególnie na Południowym i Środkowym Wschodzie, nastąpić mogłaby oczekiwana zmiana.


Jesteśmy przekonani, że kairos zbliża się również dla szerokiego kręgu artystów. Sztuka ma w sobie potencjał użyteczności – jak samo piękno, które porusza nasze najgłębsze uczucia. Sztuka może prowokować swoją intensywnością, poszerzać naszą świadomość, łagodzić emocje. Szczególnie młodzi artyści mają zdolność skłonienia odbiorców swoich nowatorskich prac do świeżego spojrzenia i otwarcia się na nowe zjawiska, standardy, wartości. Młodzi artyści mogą przekraczać granice narzucone przez tradycję i utrwalone przez bezczynność oraz podejmować nowe wyzwania. Mogą przedstawiać i interpretować, poruszać istotne kwestie, proponować zmiany, pogłębiać zrozumienie, wyrażać oburzenie, stwarzać nadzieję. Mogą również przyczyniać się i zachęcać do rozwoju myśli w krytycznych momentach, w momentach kairos.
Cechą kairos jest oddziaływanie na wszystkie nasze zmysły – nadchodzące zmiany czuje się w powietrzu. Kairos porusza nasze nerwy i pobudza gruczoły, przyspiesza tętno, gdy zdajemy sobie sprawę z konieczności podjęcia decyzji. Poprzez widzenie stajemy się świadomi, możemy stawić czoła zmianom i wyzwaniom. „Komunikujemy się” słowami. Nasze „zmysły”, łącznie z „węchem”, ostrzegają nas, wywierając na nas natychmiastowy wpływ.
Podążając za tą myślą, proponujemy następujące odmiany motywu przewodniego dla poszczególnych dziedzin sztuki:
Sztuki wizualne – otwieranie

Przedstawienia – widzenie (przebudzenie i świadomość)

Literatura i poezja – komunikacja (sięganie do/po...)

Sztuki stosowane – czucie (emocje i współczucie/współodczuwanie)

Kino i video – konfrontacja ze zmianą
§ 4 Podział na katerorie
Biennale Aleksandria 2007 obejmuje pięć kategorii artystycznych, z których każda składa się z wielu dyscyplin.


  • Sztuki wizualne (sztuki plastyczne, fotografia, instalacja, performance, sztuka video, komiks, cyber-sztuka, sztuka publiczna)

  • Sztuki stosowane (architektura, projekty wizualne/ użytkowe/ sieciowe-stron internetowych, moda, prace cyfrowe)

  • Przedstawienia (teatr, taniec, działania miejskie)

  • Literatura (proza, poezja)

  • Obrazy w ruchu (film, video, film animowany)

Biennale Aleksandria 2007 zaprezentuje prace z poszczególnych dziedzin i dyscyplin wyselekcjonowane przez poszczególne artystyczne jury.



§ 5 Kryteria uczestnictwa
O uczestnictwo w Biennale ubiegać się mogą wyłącznie artyści w wieku od 18 do 30 lat (urodzeni po 1 stycznia 1976 roku). W kategorii „Przedstawienia”, dla reżyserów i choreografów, granica wieku wynosi 35 lat (uczestnicy urodzeni po 1 stycznia 1971 roku), przy czym co najmniej połowa członków grup artystycznych nie powinna przekroczyć wieku 30 lat.

W selekcji przedstawień teatralnych uprzywilejowane będą sztuki zrealizowane na podstawie scenariuszy napisanych przez autorów, którzy nie przekroczyli 35 roku życia.

Artyści dopuszczeni do udziału w poprzednich edycjach Biennale nie mogą ponownie kandydować w tej samej kategorii artystycznej.
§ 6 Metody selekcji
Podstawowe kryteria selekcji artystów i ich prac to: jakość, innowacyjność oraz umiejętność odzwierciedlenia zaproponowanego motywu przewodniego Biennale: „Kairos: nasza twórcza różnorodność”.

Dopuszczalne są wszelkie artystyczne formy i środki wyrazu powstałe przy użyciu wszystkich możliwych technik i/ lub narzędzi.


§ 7 Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w selekcji młodych artystów jest nadesłanie następujących dokumentów:

  • życiorys artystyczny z uwzględnieniem danych osobowych artysty/ członków grupy artystycznej

  • wypełniony i podpsany formularz zgłoszeniowy (dostępny na stronie internetowej www.mck.krakow.pl/biennale), podpisany regulamin – całość włożona do okładek wydrukowanych ze strony www.mck.krakow.pl/biennale.

  • krótki opis nadesłanej dokumentacji

  • dokumentacja materiałów zgodnie z zaleceniami dla każdej dyscypliny.

Dokumenty należy nadsyłać na adres: Międzynarodowe Centrum Kultury, Rynek Główny 25, 31-008 Kraków, z dopiskiem „Biennale Młodych Artystów z Europy i Krajów Śródziemnomorskich”. Zgłoszenia przyjmowane są do 26 kwietnia 2007 r.

Sztuki wizualne

W kategorii „Sztuki wizualne” przyjmowane będą wszelkie oryginalne wizualne formy wyrazu, cyfrowe lub analogowe, stworzone za pomocą tradycyjnych bądź nowatorskich środków, przy czym obecność samych artystów w ostatecznym rezultacie pracy jest opcjonalna.

Wraz ze zgłoszeniem nadesłać można kilka różnych prac. Wszystkie projekty powinny być nadesłane w postaci zdjęcia/ reprodukcji lub w formie elektronicznej (nagrane na płycie CD-ROM lub DVD-ROM), wraz z dołączonym krótkim opisem (do 10 linijek tekstu drukowanego). Na odwrocie każdego nadesłanego dokumentu papierowego prosimy dopisać: imię i nazwisko artysty, fizyczne wymiary pracy, zastosowane techniki, datę powstania pracy oraz jej tytuł.

Prace zostaną zaprezentowane razem na zbiorowych wystawach. Z tego powodu artyści nie mogą ubiegać się o zaaranżowanie specjalnych warunków dla wystawy indywidualnej.


Sztuki plastyczne: malarstwo, rzeźba, grafika; technika dowolna bez żadnych ograniczeń w stosowaniu środków lub materiałów.
Fotografia: zdjęcia czarno-białe lub kolorowe.
Instalacja: instalacje wykonane dowolną techniką, przy użyciu dowolnych środków i materiałów.
Performance: wszelkie sytuacje lub akcje artystyczne przeprowadzone z użyciem lub bez użycia rekwizytów, we wnętrzach lub w otwartej przestrzeni; język oraz zastosowane środki – dowolne.
Sztuka video: oryginalne prace nagrane na nośniku magnetycznym lub video-instalacje.
Komiks: oryginalne i niepublikowane prace, bez ograniczeń odnośnie techniki, kolorystyki, treści i języka.
Cyber-sztuka: oryginalne prace wykonane techniką multimedialną, cyfrową lub przy użyciu Internetu.
Sztuka publiczna: projekty proponujące transformację lub narrację kontekstu urbanistycznego poprzez formy interdyscyplinarne i eksperymentalne.

Projekt należy przesłać na płycie DVD wraz z imieniem i nazwiskiem artysty lub nazwą grupy artystycznej, krótkim życiorysem, datą powstania pracy, tytułem, krótkim opisem projektu (do 2 stron tekstu drukowanego/ 60 linijek po 30 znaków), plikami video kompatybilnymi z oprogramowaniem Realplayer lub Quicktime lub plikiem graficznym w formacie .jpg lub zapisem cyfrowej animacji – w zależności od zaproponowanej techniki.



Przedstawienia

Grupy proszone są o nadesłanie filmu (na kasecie VHS lub płycie DVD lub CD) rejestrującego ich pracę wraz z informacją i materiałami na temat projektu, który przedstawiony zostanie na scenie w Aleksandrii.


Teatr: wszelkie oryginalne sztuki teatralne, bez względu na technikę i język.

Górna granica wieku dla reżyserów wynosi 35 lat (uczestnicy urodzeni po 1 stycznia 1971 roku). Przynajmniej połowa członków grupy artystycznej nie może przekroczyć wieku 30 lat.

Sztuki oparte na scenariuszach napisanych przez artystów w wieku poniżej 35 lat będą uprzywilejowane w procesie selekcji. Każda grupa może składać się z maksymalnie siedmiu członków (wliczając scenarzystów, scenografów, techników, itp.).

Grupy proszone są o załączenie do zgłoszenia opisu proponowanej sztuki wraz z materiałami ilustrującymi ich działalność.


Taniec: oryginalne wydrukowane zapisy choreografii tańca współczesnego, bez żadnych ograniczeń odnośnie stylu.

Dla reżyserów i choreografów przedstawień tanecznych górna granica wieku wynosi 35 lat (uczestnicy urodzeni po 1 stycznia 1971 roku). Przynajmniej połowa członków grupy artystycznej nie może przekroczyć wieku 30 lat. Każda grupa może składać się z maksymalnie siedmiu członków (wliczając choreografów, scenografów, techników, itp.).

Do zgłoszenia prosimy załączyć zapis proponowanej choreografii, wraz z materiałami ilustrującymi działalność grupy artystycznej, a także życiorys choreografa.
Działania miejskie: sytuacje lub akcje artystyczne przeprowadzone w otwartej przestrzeni miejskiej, bez ograniczeń pod względem języka i użytych środków. Koncerty oraz występy uliczne nie będą brane pod uwagę. Każda grupa może składać się z maksymalnie siedmiu członków (wliczając, scenografów, techników, itp.).

Wraz ze zgłoszeniem prosimy przesłać opis projektu z materiałami ilustrującymi działalność grupy artystycznej.



Literatura – Narracja


Proza, poezja, poezja mówiona: wszelkie oryginalne i niepublikowane teksty, bez względu na technikę i kontekst.

W przypadku prozy teksty nie powinny przekraczać 15 stron (25 linijek po 60 znaków). W przypadku poezji należy nadesłać trzy teksty o łącznej maksymalnej długości pięciu stron wydruku. Do zgłoszenia prosimy załączyć pięć kopii wydruku proponowanego tekstu, jak również jego kopię w formie elektronicznej.




Sztuki stosowane


Architektura: projekty (zarówno zrealizowane jak i niezrealizowane) budynków, przestrzeni publicznej bądź prywatnej, prace konceptualne.

W zgłoszeniu prosimy załączyć plany i zdjęcia modeli wykonanych na podstawie projektów wraz z ich krótkim opisem.


Projekt użytkowy: przedmioty użytkowe lub rzemieślnicze (meble, akcesoria, przedmioty codziennego użytku, biżuteria).

Wraz ze zgłoszeniem prosimy przesłać zdjęcia od trzech do pięciu przedmiotów wraz z krótkim opisem każdego z nich (do 10 linijek tekstu drukowanego). Na odwrocie każdego zdjęcia należy dopisać: imię i nazwisko artysty, tytuł i fizyczne wymiary pracy, datę jej powstania oraz zastosowaną technikę.


Projekt wizualny: projekty graficzne, komiksy oraz ilustracje.

Artyści powinni nadesłać portfolio zawierające od trzech do pięciu prac. Każda praca może być przysłana w oryginale, w formie zdjęcia lub reprodukcji, do czego dodać należy krótki opis (do 10 linijek tekstu drukowanego). Na odwrocie każdego zdjęcia prosimy dopisać: imię i nazwisko artysty, tytuł i fizyczne wymiary pracy, datę jej powstania oraz zastosowaną technikę.


Projekt strony internetowej: graficzne, wizualne i dźwiękowe projekty przeznaczone do komunikacji w Internecie.

Do zgłoszenia należy załączyć projekt wraz z krótkim opisem (do 10 linijek tekstu drukowanego) oraz ilustracjami pracy (płyta CD, zdjęcia, itp.).


Moda: oryginalne projekty wraz z towarzyszącymi im akcesoriami na sezon wiosenno-letni 2007. Wraz ze zgłoszeniem przesłać należy projekty, szkice i kolorowe zdjęcia, ilustracje tkanin i akcesoriów oraz dokumentację wcześniejszych prac.

Projekty zostaną zaprezentowane na pokazie mody.


Prace cyfrowe: oryginalne prace stworzone przy użyciu rozmaitych technologii.

Artyści powinni nadesłać portfolio zawierające prezentację ich projektu (do 10 stron linijek tekstu drukowanego) wraz z ilustracjami pracy (płyta CD, zdjęcia, itp.).



Obrazy w ruchu


Film, video, animacja: oryginalne prace (fikcja lub dokument), o maksymalnej długości 30 minut, bez żadnych ograniczeń dla formy.

Wraz ze zgłoszeniem prosimy nadesłać kopię filmu (na kasecie VHS lub na płycie DVD lub CD) oraz jego streszczenie. Każda praca powinna zawierać następujące informacje: imię/imiona i nazwisko/a autora/ów, aktorów, członków grupy artystycznej i technicznej, tytuł pracy, datę produkcji, szczegóły produkcji i dystrybucji oraz listę festiwali lub publicznych prezentacji, na których film został wcześniej pokazany.


§ 8 Zwrot nadesłanych prac
Materiały nadesłane przez artystów razem z ich zgłoszeniami nie zostaną im zwrócone.
§ 9 Zgoda na zasady określone regulaminem festiwalu
Przedstawienie swojej kandydatury przez artystę automatycznie oznacza całkowitą akceptację zasad określonych regulaminem, jak również zgodę na reprodukcję zdjęć i obrazów video wybranych prac we wszelkich materiałach informacyjnych lub promujących Biennale czy też samego artystę.
§ 10 Podział kosztów
W przypadku wybranych artystów koszty podróży, zakwaterowania oraz przesyłki ich materiałów sfinansowane będą przez rozmaitych sponsorów, władze lokalne, itp.
§ 11 Prawa organizatorów
Międzynarodowe Stowarzyszenie dla Biennale 2007, Bibliotheca Alexandrina oraz Fundacja im. Anny Lindh zastrzegają sobie wszelkie prawa do publikacji (w formie tekstów, obrazów, nagrań dźwiękowych i video oraz reprodukcji graficznych) dokumentujących i promujących wydarzenia związane z wystawą i biorącymi w niej udział artystami.

Artyści uczestniczący w Biennale wyrażają zgodę na niewyłączne prawo BJCEM do publikacji, dystrybucji, powielania i rozpowszechniania jakichkolwiek poszczególnych prac wybranych i dopuszczonych do udziału w Biennale, w jakiejkolwiek formie obranej przez BJCEM. Prace te będą promowane wraz z logo Biennale Aleksandria 2007. Uczestnicząc w Biennale artysta zrzeka się praw autorskich do swoich prac na rzecz BJCEM.
Regulacje w niniejszym dokumencie odnoszą się do prawa włoskiego i będą rozstrzygane według niego. Wszelkie ewentualne spory wynikłe w toku interpretacji lub realizacji niniejszych regulacji podlegają wyłącznej jurysdykcji sądu w Turynie, we Włoszech.
§ 12 Warunki i sposób zgłoszenia udziału w Biennale
Wszystkie prace muszą być nadesłane w kopiach cyfrowych.

Formularze zgłoszeniowe wraz z dodatkowymi materiałami wymienionymi powyżej w § 7 muszą zostać nadesłane do dnia 30 marca 2007 roku.
Zgłoszenia należy adresować do: Międzynarodowe Centrum Kultury, Rynek Główny 25, 31-008 Kraków, z dopiskiem „Biennale Młodych Artystów z Europy i Krajów Śródziemnomorskich”.
(adres członków BJCEM/ lista wszystkich członków)

Raport informacyjny wg § 13 Dekretu Legislacyjnego nr 196

z 30 czerwca 2003 roku w prawie włoskim
Zgodnie z dyrektywą 95/46/CE Wspólnoty Europejskiej oraz artykułem 13 Dekretu Legislacyjnego nr 196 z 30 czerwca 2003 roku – Kodem ochrony danych osobowych stosowanym przy przetwarzaniu danych osobowych (zwanym dalej ‘Kodem’), informujemy:

  1. Cel przetwarzania danych

Przetwarzanie danych osobowych przez Biennale Młodych Artystów z Europy i Krajów Śródziemnomorskich (zwane dalej ‘BJCEM’) ma służyć wyłącznie:

a) selekcji uczestników oraz organizacji i zarządzaniu wydarzeniem

b) realizacji przez BJCEM celów służących promocji wydarzenia


  1. Sposób przetwarzania danych

Przetwarzanie danych odbywać się będzie w sposób zgodny z prawem i z poszanowaniem ustaleń Wspólnoty oraz Kodu.

Przetwarzanie danych zrealizowane będzie przy udziale środków elektronicznych i komputerowych, z zastosowaniem procedur i systemów gwarantujących bezpieczeństwo informacji oraz funkcjonowanie zastrzeżeń zgodnych z ustaleniami prawa.



  1. Dostarczenie danych

Dostarczenie danych jest obowiązkowe. Odmowa dostarczenia danych oznacza wykluczenie z udziału w konkursie i niemożność uczestnictwa w wydarzeniu.

  1. Dostęp do danych

Dane osobowe mogą być przekazywane do wszystkich organów BJCEM oraz do innych organizacji, instytucji, osób fizycznych lub prawnych, które realizują te same cele, które stawia sobie BJCEM. Dane osobowe nie mogą być rozpowszechniane w celach innych niż te, które wskazano w punkcie 1. Aczkolwiek, dane osobowe będą udostępniane przez państwo włoskie oraz określony kraj pochodzenia podmiotu danych dla celów realizacji ustaleń prawa lub na żądanie policji lub władz administracyjnych oraz prawnych.

  1. Transfer danych

Dane osobowe zostaną przekazane do krajów Unii Europejskiej, jak również do innych krajów.

  1. Prawa podmiotu danych osobowych

Odnośnie omawianego tu przetwarzania danych osobowych zgodnie z artykułem 7 Kodu:

    1. podmiot danych ma prawo do otrzymania potwierdzenia informacji na temat istnienia jego danych, bez względu na to, czy zostały one już udokumentowane, jak również do otrzymania kopii owych danych w zrozumiałej formie.

    2. Podmiot danych ma prawo do otrzymania informacji na temat:

      1. źródła jego danych osobowych;

      2. celów i metod ich przetwarzania;

      3. urządzeń stosowanych w procesie przetwarzania, zastosowania w tym procesie środków elektronicznych;

      4. danych pozwalających na identyfikację osoby kontrolującej dane osobowe, przetwarzającej je oraz reprezentującej podmiot przetwarzający dane wymieniony w artykule 5.2 Kodu;

      5. jednostek lub kategorii jednostek, którym przekazane mogą być dane osobowe i które mogą zapoznać się z owymi danymi w obrębie ich uprawnień jako przedstawiciele na terenie danego kraju, osoby przetwarzające dane lub osoby nadzorujące przetwarzanie danych.

    3. Podmiot danych ma prawo do:

      1. uaktualnienia, wprowadzenia poprawek lub, w przypadku takiej potrzeby, scalenia swoich danych;

      2. usunięcia, anonimizacji lub zablokowania swoich danych osobowych, jeśli zostały one przetworzone bezprawnie, wliczając dane, których przechowywanie nie jest konieczne do celów, dla których zostały one pobrane lub następnie przetworzone;

      3. otrzymania potwierdzenia, że operacje wymienione w podpunktach a) i b) zostały wykonane również w jednostkach, którym przekazane zostały dane osobowe, chyba że żądanie to okaże się niemożliwe lub wymagać będzie nieproporcjonalnie dużego nakładu pracy w porównaniu z realizacją prawa podlegającego ochronie.

    4. Podmiot danych ma prawo do sprzeciwu

      1. jeśli jest to uzasadnione, wobec przetwarzania jego danych osobowych (w całości lub ich części), nawet jeśli jest to istotne dla celów ich pobrania

      2. wobec przetwarzania jego danych osobowych (w całości lub ich części), jeśli jest ono przeprowadzone w celu wysyłania materiałów reklamowych lub bezpośredniej sprzedaży lub dla badań rynkowych lub badań komunikacji komercyjnej.

    5. Podmiotem kontrolującym i przetwarzającym dane osobowe jest Association International pour la Biennale des Jeunes Créateurs de l’Europe et de la Méditerranée (Bjcem) corso Giulio Cesare 11b, 10152, Torino (Italia).

    6. Prawa wymienione w niniejszym artykule oraz Kodzie mogą być wyegzekwowane przez podmiot danych na podstawie pisemnej prośby przedstawionej podmiotowi kontrolującemu i przetwarzającemu dane.


ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Zapoznawszy się z powyższym raportem informacyjnym oraz z normami prawnymi w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych


 zgadzam się  nie zgadzam się
na przetwarzanie moich danych osobowych dla celów wymienionych w punkcie 1 informatora

na przekazywanie owych danych do kategorii podmiotów wskazanych przez punkt 4 informatora

na przesyłanie owych danych za granicę zgodnie z opisem w punkcie 5 informatora
Imię i nazwisko podmiotu danych

__________________________



(czytelny podpis)
Nb. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym dla uczestnictwa w Biennale.


1* czlonkowie BJCEM, ** partnerzy BJCEM

2* czlonkowie BJCEM, ** partnerzy BJCEM



©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość