Strona główna

CZĘŚĆ 1 – dostawa sprzętu komputerowego cpv: 1 Komputer


Pobieranie 367.98 Kb.
Strona1/4
Data18.06.2016
Rozmiar367.98 Kb.
  1   2   3   4
CZĘŚĆ 1 – DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO

CPV:


1) Komputer:

rodzaj

laptop

przekątna ekranu LCD

min. 15.6 cali LED

procesor

min. AMD Athlon II lub równoważny

model procesora

min. Dual-Core P360 (2,3 GHz) lub równoważny

wielkość pamięci

min. RAM 4 GB

typ zastosowanej pamięci

RAM DDR3

pamięci RAM rozszerzalna

do 8 GB

pojemność dysku twardego

min. 320 GB

interfejs dysku twardego

SATA;

napęd optyczny

DVD+/-RW DL

wyjścia karty graficznej:

wyjście D-Sub

typ akumulatora

litowo-jonowy;

karta dźwiękowa

wejście mikrofonu; stereo

czytnik kart pamięci

SD; MMC

komunikacja

Bluetooth; WiFi IEEE 802.11b/g/n; LAN min 10/100

interfejsy

min. 2x USB 2.0

dodatkowe

Mysz optyczna, torba na laptop

System operacyjny

Windows 7 Home Premium


Liczba sztuk: 2 szt.

CZĘŚĆ 2 – DOSTAWA SPRZĘTU MULTIMEDIALNEGO

CPV:


1) Tablica interaktywna:

Technologia odczytu położenia pisaka

Elektromagnetyczna pasywna (bez emisji pola elektromagnetycznego przez powierzchnię tablicy)

Powierzchnia tablicy

Twarda, przeznaczona do projekcji i rysowania

Rozdzielczość sprzętowa

rozdzielczość wewnętrzna: 4096 punktów (linii) na cal rozdzielczość wyjściowa: 1000 linii na cal (39,4 linii na mm)

Wymiary obszaru roboczego

63 cale na 47,5 cala

Przekątna obszaru roboczego

min. 78,9 cala

Format obszaru roboczego

4:3

Wymiary zewnętrzne tablicy

68,3 cala na 53 cale

Obsługiwane rozdzielczości

Do 46 500 x 62 000 pikseli

Prędkość odczytu współrzędnych

do 150 współrzędnych na sekundę, 250 cali na sekundę

Czułość zbliżeniowa tablicy

do 0,4 cala (9,76 mm)

Waga

Do 23 kg

Komunikacja z komputerem

Przewodowa: poprzez port RS-232C albo USB (oba porty zamontowane bezpośrednio w tablicy), bez konieczności używania adapterów i specjalnych kabli

Bezprzewodowa (nie dostarczana standardowo): Bluetooth oraz radiowa RF 2,4GHz (moduły produkowane przez producenta tablicy)



Oprogramowanie i sterowniki

Win 98/Me/NT/2000/XP/Vista/Windows 7 (32 i 64 bit)

Mac OS X (w tym Snow Leopard)

Linux

oprogramowanie do każdego z tych systemów w języku polskim



Zasilanie tablicy

Tablica zasilana bezpośrednio poprzez port USB, zasilacz jest konieczny tylko w przypadku korzystania z komunikacji bezprzewodowej oraz do zasilania ładowarki do pisaków

Zasilanie pisaków

pisak elektroniczny zasilany przez wbudowany akumulator. Ładowanie pisaków za pomocą ładowarki znajdującej się w wyposażeniu standardowym tablicy interaktywnej bez konieczności wyjmowania akumulatora z pisaka elektronicznego (przez złącze zainstalowane w pisaku)

Czas pracy pisaków pomiędzy ładowaniami ok. 40 godz.

Możliwość wyjęcia akumulatora przy utylizacji pisaka


Temperatura pracy

5o do 46o C

Temperatura przechowywania

- 40o do 70o C

Sprzętowa emulacja myszki

Pisaki wyposażone są w przyciski realizujące sprzętowo funkcje: lewy i prawy klawisz, podwójne kliknięcie, drag&drop) bez programowej emulacji i konieczności naciskania dodatkowych przycisków na tablicy

Programowalne przyciski bezpośrednio na tablicy

18 przycisków po jednej stronie tablicy z najważniejszymi funkcjami, w tym 3 przyciski dowolnie programowalne przez użytkownika. Pasek skrótów połączony trwale z tablicą.

Współpraca z innymi urządzeniami w ramach większego systemu tego samego producenta

Bezpośrednia współpraca z bezprzewodowymi tabletami (jednoczesna praca do 7 tabletów wspólnie z tablicą) oraz systemu pilotów do testów tego samego producenta.

Standardowe wyposażenie

2 pisaki interaktywne, ładowarka do pisaków, mocowana i zasilana bezpośrednio z tablicy, kable USB (5m) oraz RS232C (8m), mocowanie ścienne do tablicy, zasilacz uniwersalny do tablicy, oprogramowanie

Gwarancja

3 lata tablica (elektronika i powierzchnia tablicy) oraz 1 rok na

Dodatkowe

Cena obejmuje montaż tablic w wyznaczonych pomieszczeniach

Specyfikacja oprogramowanie do tablicy

1) Pełna paleta narzędzi do tworzenia elektronicznych adnotacji, takich jak: różnokolorowe pisaki, zakreślacze, pisaki wielokolorowe, pisaki obrazkowe, stemple

2) możliwość pisania po tablicy jednocześnie przez dwóch użytkowników w tym samym czasie, przy użyciu dwóch pisaków elektronicznych, na całej powierzchni tablicy oraz na osobnych, wydzielonych obszarach tablicy

3) Możliwość jednoczesnego pisania przez maks. 9 użytkowników przy zastosowaniu kilku tablic interaktywnych podłączonych do jednego komputera lub wykorzystując współpracujące z tablicą bezprzewodowe tablety tego samego producenta

4) Zintegrowany tryb współpracy z aplikacjami Microsoft Office (Power Point, Excel, Word) umożliwiający wstawianie adnotacji bezpośrednio do tych aplikacji

5) Możliwość pracy na sześciu warstwach z możliwością ukrywania warstw, zmiany ich kolejności , nadawania im tytułów i edytowania obiektów tylko na aktywnych warstwach

6) Ustawiane właściwości, nadawanie nazwy i dołączanie notatek dla każdej strony indywidualnie z możliwością ich drukowania

7) Możliwość wyświetlenia pod kursorem identyfikatora aktualnie pracującego narzędzia (zarówno pisaki tablicy jak i inne współpracujące urządzenia, np. tablety lub inne tablice)

8) Wstawianie ponad 40 efektów przejść pomiędzy stronami z wewnętrznej bazy programu

9) Zmiana orientacji kursora (dla leworęcznych i praworęcznych)

10) Możliwość wstawienia pustej strony w dowolnym kolorze, strony z dowolnym tłem graficznym, kalendarzem oraz strony z gradientem (z wykorzystaniem do gradientu dwóch lub czterech kolorów)

11) Możliwość wstawienia strony w linie lub kratkę z definiowaniem wielkości odstępów pomiędzy liniami, koloru, rodzaju (ciągła, przerywana) i grubości linii

12) Funkcja automatycznego wygładzania krzywych

13) Możliwość wyświetlania i ukrywania na stronie, definiowanej przez użytkownika siatki z możliwością przyciągania do niej wstawianych obiektów

14) Tymczasowe blokowanie obiektów i kopiowanie poprzez przeciąganie obiektów (kopiarka obiektów)

15) Pięć programowalnych przez użytkownika przycisków paska narzędzi Workspace

16) Definiowanie łączy do dowolnych zewnętrznych plików, stron internetowych, dźwięków, filmów dla dowolnych obiektów na stronie

17) Rozpoznawanie i konwersja tekstu ręcznego i rysowanych odręcznie podstawowych figur geometrycznych

18) Interaktywne narzędzia do geometrii - linijka, ekierka, kątomierz, cyrkiel umożliwiający zakreślenie pełnego koła oraz łuku (z podaniem kąta wycinka). Narzędzia z możliwością dostosowania ich wielkości do wymagań prezentacji. Możliwości użycia tych narzędzi jako nakładki na dowolnej aplikacji

19) Pełna edycja obiektów: obrót, przesuwanie, zmiana rozmiarów, ustawianie kolejności czy grupowanie i rozgrupowanie obiektów oraz narzędzia wypełnienia

20) Wbudowana i w pełni edytowalna Galeria, zawierająca ponad 500 MB gotowych do wykorzystania i dostarczanych razem z tablicą elementów

21) Możliwość dodawania do Galerii zewnętrznych elementów graficznych, dźwięków, filmów, obiektów Flash, dokumentów PDF i adresów stron WWW

22) Wbudowana wyszukiwarka elementów w Galerii, uwzględniająca wyszukiwanie wg nazw, słów kluczowych, typu mediów (m.in. dźwięk, film, flash, obrazek, tło)

23) Możliwość dodawania do galerii pojedynczych obiektów oraz całych katalogów z obiektami poprzez przeciągnięcie ich bezpośrednio z eksploratora plików systemu. Możliwość dodawania elementów graficznych do galerii poprzez ich przeciągnięcie bezpośrednio ze stron internetowych

24) Archiwizacja w formatach: PowerPoint PPT, plików graficznych (JPG, PNG, GIF, TIFF), plików PDF, HTML, AVI (z rejestracją dźwięku stereo)

25) Pełna współpraca z programami obsługującymi pocztę elektroniczną

26) Wstawianie tekstu za pomocą klawiatury ekranowej lub modułu rozpoznawania tekstu i możliwość automatycznego podzielenia wstawionego jako jeden obiekt tekstu na wyrazy będące osobnymi obiektami

27) Tworzenie adnotacji na ruchomym i zatrzymanym obrazie

28) Inteligentne zrzuty ekranu (zaznaczenie, cały ekran, dostępne okna aplikacji lub dowolny kształt)

29) Ujawnianie treści przy zastosowaniu kurtyny ekranowej z możliwością regulacji wielkości w obu kierunkach jednocześnie, edycją koloru kurtyny i jej położenia na ekranie

30) Wykorzystanie elektronicznego reflektora (latarki) z możliwością regulacji przezroczystości pozostałej nieodsłoniętej części ekranu, wyboru jednego z 10 możliwych kształtów reflektora oraz regulacją jego wielkości

31) Pełna konfiguracja paska narzędziowego - możliwość stworzenia odrębnego profilu dla każdego użytkownika. Przełączanie pomiędzy profilami bez konieczności wyłączania oprogramowania

32) automatyczne zapisywanie kopii bezpieczeostwa tworzonego pliku o wybrany interwał czasu oraz odtwarzanie dokumentu po jego niekontrolowanym zamknięciu w sytuacji krytycznej wywołanej niestabilnością systemu.

33) Możliwość wyboru spośród 48 dostępnych języków oprogramowania bez konieczności wyłączania oprogramowania przy zmianie języka

34) Pełna lokalizacja w języku polskim. (program, pomoc kontekstowa i moduł pomocy do programu, uruchamiany bezpośrednio z menu programu tablicy a nie zewnętrznie).

35) Rozpoznawanie ręcznie pisanego tekstu w jednym z 86 języków (w tym język POLSKI) z wbudowanymi słownikami (bez potrzeby zastosowania zewnętrznego oprogramowania) i zmianą wykorzystywanych w danym momencie słowników bez konieczności wyłączania oprogramowania.

36) Wbudowane funkcje obsługi innych urządzeń takich jak bezprzewodowe tablety i piloty do testów tego samego producenta oraz urządzenia przechwytywania obrazu (np. wizualizery)

37) Możliwość zmiany położenia na dysku katalogów z przechowywanymi danymi programu (m.in. folder bazy danych galerii użytkownika, stemple i obrazki użytkownika, pliki lekcji i eksportów i nagrań użytkownika)



38) Możliwość zmiany wielkości i kształtu ikon w menu narzędziowym
Liczba sztuk: 2 szt.
2) Projektor multimedialny:

Technologia

DLP

Jasność: min.:

2600lm ANSI

Kontrast: min.

3000:1

Rozdzielczość optyczna: min.

800x600

Moc lampy: min.

180W


Liczba sztuk: 2 szt.


CZĘŚĆ 3 – DOSTAWA POMOCY DYDAKTYCZNYCH
CPV 39.16.21.00-6


l.p.

nazwa

szczegółowy opis

ilość/

sztuk

1.

Klocki

Typu Abecadło – powinna zawierać około 150 liter na 25 drewnianych sześcianach o wymiarach nie mniej niż 2,5 cm. Na każdej ściance umieszczone muszą być jednolite litery. Litery występują w dwóch kolorach z podziałem na samogłoski i spółgłoski. Zestaw musi zawierać polskie znaki. Klocki w pojemniku zamykanym.

8

2.

Układanka

Układanka dydaktyczna pomaga w poznawaniu liter alfabetu. Powinna zawierać nie mniej niż 6 plansz nie mniej niż 60 kartonów z literami.

8

3.

Loteryjka ortograficzna

Edukacyjna loteryjka obrazkowa przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 7 lat mających kłopoty z ortografią i dysleksją.
Układanka edukacyjna dla dzieci doskonali umiejętność spostrzegania i kojarzenia, a także ćwiczy pamięć. Powinna zawierać nie mniej niż 6 dwustronnych plansz, nie mniej niż 54 dwustronne tafelki , nie mniej niż 16 tafelków do gry.

8

4.

Układanka

Układanka musi składać się z 3 zestawów puzzli: poznawanie liter alfabetu, wyrazów rozpoczynających się tymi literami w oparciu o ilustrację (zestaw liter i obrazków powinien zawierać nie mniej niż 64 elementy – podpisy do obrazka – nie mniej niż 32 elementy, rebusy nie mniej niż 32 elementy).

8

5.

Gra dydaktyczna

Gra typu Wierszowane zagadki polega na odgadywaniu wierszowanych zagadek, które umieszczone są na kartach. Po drugiej stronie każdej karty namalowana jest odpowiedź.

• nie mniej niż 45 kart z zagadkami o wym. około 9,2 x 7 cm

• nie mniej niż 4 „plasterki” sera do notowania wyników o wym.około 9 x 12,5 cm


4

6.

Układanka sylabowa

Gra w domino, polegającą na łączeniu tafelków z pasującymi do siebie sylabami, aby utworzyć wyraz.
Zestaw powinien zawierać nie mniej niż 36 dwustronnych tafelków, na których znajdują się nie mniej niż 144 sylaby.

12

7.

Mozaika pojedyncza


Zestaw musi zawierać nie mniej niż 12

antypoślizgowych, gumowych kwadratowych płytek o wymiarze boku nie mniejszym niż 25 cm: nie mniej niż 8 płytek z kolorowym trójkątem przylegającym najdłuższym bokiem do boku płytki z wierzchołkiem trójkąta pośrodku płytki i 4 płytki każda w jednym. Płytki można używać na zewnątrz i wewnątrz różnym i myć wodą. Płytki pozwalają na układanie różnych mozaik, tworzenia lustrzanych wzorów i formułowania poleceń.



4

8.

Karty zadaniowe


W zestawie kart zadaniowych umieszczone powinny być kolorowe mozaiki składające się z różnej ilości kwadratowych elementów i ustawione w różnej konfiguracji. W połączeniu z mozaiką pojedynczą i podwójną stanowią element do korygowania zaburzeń orientacji przestrzennej

4

9.

Elementy do działań


Pojemnik o wielkości nie mniejszej niż 21 x 31 x 39 cm, na kółkach. Pojemnik z przegródkami powinna zawierać dwie duże kostki o boku nie mniejszym niż 3 cm: kostka wyznaczająca kolor jednolity lub kolor podwójny, kostka z oczkami do 6 oraz 20 szarf w 4 podstawowych kolorach (czerwonym, zielonym, żółtym i niebieskim). Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową, zdolności komunikacyjne, zabawy w zespole.

4

10.

Ćwiczenia ortograficzne

Zeszyt powinien zawierać ćwiczenia ortograficzne: sz,ż, rz, dź do pracy indywidualnej i grupowej. Zawierać powinien nie mniej niż 60 kart kolorowych obrazków.

40

11.

Gra dydaktyczna

Gra typu Rymowanki obrazkowo-sylabowe musi składać się z nie mniej niż 30 obrazków, które stanowią pary wyrazów rymujących się.
Zabawa z wykorzystaniem ilustracji polega na tym, że osoba dorosła prosi dziecko, aby spróbowało podzielić nazwę obrazka na sylaby, wyodrębnić ostatnią sylabę.

12

12.

Gra dydaktyczna

Gra typu Układanka wyrazowa musi zawierać dwie różne wersje najatrakcyjniejszej i najbardziej emocjonującej gry słownej. Zasady gry uczą i zmuszają graczy do używania poprawnych form gramatycznych. Uczestnicy gry poszerzają swoje słownictwo. Wymiary: nie mniejsze niż 38x26x6

12




13.

Liczby i znaki graficzne

Pomoc zawiera nie mniej niż 13 dużych płytek o wymiarach nie mniejszych niż 14 x 14 cm z wyżłobionymi w nich dużymi symbolami cyfr od 0 do 9 oraz znakami dodawania, odejmowania i równości. Do zestawu dołączonych jest nie mniej niż 10 dużych, cyfr od 0 do 9, które można dopasować do otworów w płytkach. W każdej cyfrze znajdują się wydrążone owalne otwory wyznaczające wartość danej cyfry. nie mniej niż 61 owalnych kamyczków wykonanych z tworzywa sztucznego o średnicy pozwalającej na wypełnienie nimi otworów w cyfrze.

3

14.

Klocki

Klocki matematyczne np. Liczydło kolorowe liczby. W pojemniku powinno znajdować się co najmniej 56 kolorowych klocków z oznaczeniem liczbowym, o różnej długości i z podziałem na jednostki. Liczydło stworzone w oparciu o klocki Cuisenaire'a - liczby w kolorach.

6

15.

Plansza z podziałką


Plansza z podziałką, o długości nie mniejszej niż 48 cm i szerokości nie mniejszej niż 11 cm oparta na dwóch wyjmowanych wspornikach. W środku planszy znajduje się wnęką o długości nie mniejszej niż 40 cm i wysokości nie mniejszej niż 4 cm pozwalająca włożyć klocek z podziałką stanowiąc integralna część z kolorowymi klockami. Plansza zawiera oś liczbową z oznaczeniem od 1 do 20.

6

16.

Diagramy

Zestaw musi zawierać nie mniej niż 3 kwadratowe plansze o wymiarach boku nie mniejszym niż 36 cm, stanowiące podstawę do nauki odczytywania diagramów, umożliwiające, przy wykorzystaniu kart zadaniowych, naukę odczytywania diagramów, wyciągania cech wspólnych elementów.

3

17.

Figury zadaniowe

Zestaw zawiera nie mniej niż 30 kwadratowych płytek o wymiarach boku nie mniejszych niż 6 cm. Wyznaczają działania uczniom do określenia i znalezienia figur o właściwym kolorze , obrysie, wielkości oraz odczytywania zaprzeczeń i znalezienie do nich właściwych rozwiązań. Całość umieszczona w pudle o wymiarach nie mniejszych niż dł. 42, szer.39 cm

3

18.

Waga szalkowa

Metalowa waga, z płaskimi szalkami. Doskonała do ważenia różnorodnych zabawek, materiałów, jedzenia itp.

3

19.

Zestaw dużych odważników

W skład zestawu muszą wchodzić 4 odważniki: 1 x 500g, 2 x 200g, 1 x 100g

3

20.

Zestaw mały odważników

W skład zestawu muszą wchodzić 10 odważników: 2 x 1g, 2 x 2g, 2 x 5g, 2 x 10g, 1 x 20g, 1 x 50g.

3

21.

Tor matematyczny

Pomoc dydaktyczna, rozwijająca: koordynację wzrokowo-ruchową , szacowanie sił, precyzję ruchu, uatrakcyjnia ćwiczenia oddechowe ( wydłużanie fazy wydechowej - szacowanie siły wydechu). Tor matematyczny to pofalowany tor o długości nie mniej niż 120 cm wyściełany trwałym tworzywem sztucznym. Składa się z miejsca startowego i siedmiu dołeczków, będących polami punktowymi. Na zewnątrz toru, po bokach znajdują się oznaczenia tych pól: z jednej strony cyfry od 1 do 6, z drugiej strony ich odpowiedniki w postaci symboli graficznych. Ostatnie pole nie jest oznakowane, zatem jego wartość jest równa zeru.

3

22.

Zabawy matematyczne

Zestaw edukacyjny ćwiczący: poznawanie cyfr od 1 do 9, działania arytmetyczne na tych cyfrach (dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie), działania z jedną niewiadomą, tworzenie zbiorów.
Układanka zawiera: nie mniej niż 6 plansz do ćwiczeń, nie mniej niż 60 kartoników z cyframi i znakami.

3

23.

Gra planszowa

Gra planszowa z zagadkami matematycznymi typu Matematyka na wesoło z zakresu klasy II-V.
Zestaw gry musi zawierać: planszę, nie mniej niż 50 kart z pytaniami i zadaniami, nie mniej niż 4 obrazki słonecznika na żółtym tle, niebieskim, zielonym , czerwonym, podzielne na 7 części, kostki do gry, nie mniej niż 4 pionki, nie mniej niż 4 notesiki.

3

24.

Gra dydaktyczna

Gra dla dzieci, które mają kłopoty z opanowaniem tabliczki mnożenia np. MISTRZ MNOŻENIA. Gra powinna zawierać kartoniki z działaniem mnożenia i iloczyn.

3

25.

Gra edukacyjna

Gra edukacyjna typu Zegarowe lotto. Zegar z ruchomymi wskazówkami służy do ćwiczeń w ustawianiu czasu: godzin i minut. Zawartość pudełka: nie mniej niż 4 dwustronne plansze o wym. nie mniej niż 23,5 X 16 cm, 48 dwustronnych, twardych kartoników o wym. nie mniej niż 4,8 X 4,8 cm, zegar z ruchomymi wskazówkami o wym. nie mniej niż 15,8 X 15,8 cm.

3




26.

Gra

Gra dydaktyczna typu Felix, która rozwija i doskonali: wyciszenie, koncentrację, precyzję ruchu, rozpoznawanie i zapamiętywanie kolorów, umiejętność dzielenia się z innymi, sprawność manualną, umożliwia wyciszenie, umiejętność słuchania ze zrozumieniem, rozwija koordynację wzrokowo ruchową. Gra powinna zawierać: dużą planszę  ( średnica ok. 40 cm) podzieloną  na 4 kolorowe strefy, trzy kostki wyznaczające zadania i zwiększające stopień trudności,

4

27.

Gra

Typu ślimak poręczna i ciekawa gra dla każdego, wykonana powinna być z drewna. Ćwiczy pamięć, spostrzegawczość, orientację, zmysł obserwacji oraz współpracę w grupie.


4

28.

Kolorowe liny krążki

Około 24 linowe krążki o średnicy nie mniejszej niż 8 cm połączone nierozerwalnym klipsem usprawniające szybkość ruchu ręki, celność, umiejętności zręcznościowe i rzutne. Duża drewniana kostka wyznaczająca kolor

4

29.

Gra

Typu dobre wychowanie - gra skojarzeniowa przeznaczona do nauki odpowiedniej postawy i zachowania w stosunku do kolegów z klasy. Polega ona na dopasowaniu 17 par różnych postaw i określenia, co jest właściwe, a co nie. Gra posiada system samosprawdzający na odwrocie. W zestawie: 34 karty (nie mniej niż 9 x 9 cm)

4

30.

Układanka

Układanka edukacyjna typu humory memory dla najmłodszych ma na celu zaznajomienie dzieci z różnymi stanami uczuć i emocji. Kolekcja musi zawierać około 48 zabawnych ilustracji (nie mniej niż 7,5 x 7,5 cm) pomoże dzieciom w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji swoich i innych osób.

8

31.

Układanka

Typu buziaki śmieszki powinna zawierać 18 buziek podzielonych na 3 części każda, możliwość ułożenia różnych, najdziwniejszych smutasków i śmieszków.

8

32.

Układanka

Gra typu kółko i krzyżyk uczy strategicznego i logicznego myślenia wykonana z drewna, powinna zawierać 9 kwadratowych klocków o boku nie mniej niż 3,5 cm z namalowanymi w dwóch kolorach symbolami o wielkości nie mniej niż 2,3 cm kółko z jednej strony klocka i krzyżyk z drugiej strony.

12

33.

plansza zadaniowa

Typu KREATIVMEMO II – plansza zadaniowa Gra pamięciowa, powinna ćwiczyć: spostrzegawczość, pamięć, logiczne myślenie, zwracanie uwagi na kilka szczegółów równocześnie, koordynację wzrokowo - ruchową, umiejętność wypowiadania się.

4

34.

wkłady zadaniowe

Typu KREATIVMEMO II Gra pamięciowa, ćwiczy: spostrzegawczość, pamięć, logiczne myślenie, zwracanie uwagi na kilka szczegółów równocześnie, koordynację wzrokowo - ruchową, umiejętność wypowiadania się. Zestaw musi składać się z wkładu zadaniowego.

4

35.

Gra

Typu wieża pomoc, dzięki której dzieci doskonalą koordynację wzrokowo- ruchową, precyzję ruchu, utrwalają znajomość kolorów, umiejętność różnicowania wysokości, ćwiczą umiejętności interpersonalne. Tuba powinna zawierać około: 25 kulek (+3 zapasowe) 25 wież (rurki bambusowe) w różnych kolorach oraz o różnych wysokościach, 1 chwytak do kulek, 1 kostka kolor, 1 kostka ilość (+, -, J), 10 cienkich listewek bambusowych z wcięciami do układania pola gry, 4 listwy z okrągłymi wgłębieniami do zbierania kulek.


4

36.

Pomoc dydaktyczna


Typu wygibusek ludzik, zabawka o wszechstronnym zastosowaniu: ćwiczenia manualne i rehabilitacyjne dłoni, ćwiczenia relaksacyjne, stosunki przestrzenne (prawa i lewa strona), wyrażanie emocji, rozwijanie słownictwa. Wysokość ludzika nie mniej niż 13 cm.

16

37.

Gra zręcznościowa

Gra zręcznościowa, typu Jenga polegająca na układaniu jak najwyższej wieży, poprzez przenoszenie klocków z dołu wieży na szczyt. Gra ćwiczy koncentrację i zręczność. Dla dzieci powyżej 5 lat. Około 54 szt. klocków, wym 1 klocka nie mniej niż 7,5 x 2,5 x 1,5 cm

4
  1   2   3   4


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość