Strona główna

Gm communications Detroit, Michigan, usa


Pobieranie 16.66 Kb.
Data19.06.2016
Rozmiar16.66 Kb.















GM Communications

Detroit, Michigan, USA

media.gm.com







Cadillac Escalade: model drugiej generacji


  • Całkowicie aluminiowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra ze zmiennymi fazami rozrządu

  • Dwie wersje wyposażenia: Elegance i Sport Luxury

  • Wyposażenie dodatkowe: w pełni zintegrowany system nawigacji oraz kamera ułatwiająca cofanie

  • Ekskluzywne letnie imprezy promocyjne na terenie Europy



FRANKFURT – Druga generacja luksusowego samochodu klasy SUV, jakim jest Cadillac Escalade, obecna na rynkach europejskich już od paru miesięcy, oferuje bogatsze wyposażenie, ciekawszą stylistykę i wyższe osiągi. Ma też łatwiej rozpoznawalny kształt nadwozia. Escalade posiada aluminiowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra ze zmiennymi fazami rozrządu VVT osiągający moc 301 kW (409 KM), sześciobiegową, automatyczną skrzynię biegów, przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz charakterystyczne dla tej marki wzornictwo nadwozia.

Oparty na konstrukcji samochodów SUV tworzonych przez koncern GM, model Escalade drugiej generacji szczyci się nowym układem napędowym, zmienionym nadwoziem, zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i wieloma funkcjonalnymi rozwiązaniami. Budzące respekt, czyste w formie nadwozie zapewnia pojazdowi znacznie lepszą aerodynamikę. Nadal jednak łatwo jest rozpoznać, że to, jedyny w swoim rodzaju, Cadillac Escalade.


Z przodu, olbrzymi symbol firmy Cadillac i atrapa w formie kratownicy otoczone są przez reflektory wyładowcze typu HID, składające się z trzech elementów świetlnych. Wzornictwo charakterystycznej, tylnej części nadwozia z chromowanymi akcentami doskonale harmonizuje z przodem. Siedmioramienne tarcze kół o średnicy 18 cali znajdują się na wyposażeniu standardowym.
Całkowicie aluminiowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra i zmiennych fazach rozrządu osiąga moc 301 kW (409 KM) oraz moment obrotowy 565 Nm i współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Poziom bezpieczeństwa czynnego oraz właściwości jezdne zostały poprawione dzięki znajdującemu się w wyposażeniu standardowym aktywnemu systemowi zawieszenia (Road Sensing Suspension). System precyzyjnie rozpoznając charakterystykę nawierzchni pozwala elektronicznie sterowanym amortyzatorom na bieżąco korygować siłę tłumienia.
Wprowadzenie do sprzedaży w 1999 roku pierwszej generacji modelu Escalade zapoczątkowało renesans marki Cadillac na terenie Stanów Zjednoczonych, wyrażający się rosnącym zainteresowaniem produktami firmy wśród młodszych użytkowników. Ciekawostką jest fakt, że aż 35% nabywców modelu Escalade to kobiety.

„Model Escalade 2008 reprezentuje kolejny etap procesu odradzania się firmy Cadillac, zapoczątkowanego przez model Escalade pierwszej generacji”, mówi Jim Taylor, dyrektor firmy Cadillac. „Już na samym początku Escalade stał się ikoną – samochodem, o który zabiegało wielu klientów. Dzięki wyjątkowemu wzornictwu nadwozia, udoskonalonemu wykończeniu wnętrza, wyższym osiągom, lepszym właściwościom jezdnym i prowadzeniu, nowy model podnosi poprzeczkę o jeszcze jedno oczko.”


Wersje wyposażenia
Nowy model Escalade jest dostępny w dwóch wersjach: „Elegance” i „Sport Luxury”.

Wysoki standard wyposażenia wersji Elegance obejmuje: układ automatycznego otwierania drzwi bagażnika, system ułatwiający parkowanie oraz elementy podnoszące komfort podróżowania, do których należy trójstrefowa klimatyzacja, system audio z odtwarzaczem płyt DVD i 6-płytowym odtwarzaczem płyt CD, zestaw dźwiękowy Bose 5.1 Discreet Surround Sound System, skórzane fotele, układ podgrzewania foteli pierwszego i drugiego rzędu oraz elektrycznie sterowane fotele przednie z funkcją pamięci ustawień, pozwalającą zakodować dwa różne położenia fotela kierowcy.


W wersji Sport Luxury znajduje się dodatkowo okno dachowe, wentylowane fotele pierwszego rzędu i podgrzewane koło kierownicy. Standardowe wyposażenie wersji Sport Luxury obejmuje również zestaw DVD z 8-calowym ekranem zamontowanym pod dachem, przeznaczony dla pasażerów tylnych siedzeń oraz całkowicie składane fotele drugiego rzędu.

W pełni zintegrowany system nawigacji z ekranem dotykowym oraz kamera ułatwiająca cofanie są elementami pakietu wyposażenia opcjonalnego wersji Sport Luxury. W pakiecie wyposażenia znajdują się również radioodbiornik z funkcją RDS, 6-płytowy odtwarzacz płyt CD, odtwarzacz płyt DVD, odbiornik sygnału TMC i sterowanie głosowe.


Oprócz układów bezpieczeństwa czynnego, takich jak kontrola trakcji (układ StabiliTrak) i montowany standardowo system sterujący charakterystyką pracy zawieszenia (Road Sensing Suspension), model Escalade wyposażony jest w monitorujące otoczenie samochodu systemy pozwalające uniknąć obrażeń podczas wypadku. Dzięki nim Escalade stał się jednym z najbezpieczniejszych i najlepiej zabezpieczonych samochodów na świecie.

O bezpieczeństwo bierne dbają też kurtyny powietrzne, boczne poduszki powietrzne chroniące pasażerów we wszystkich w rzędach foteli (w razie przewrócenia samochodu) oraz napinacze pasów bezpieczeństwa. Czujniki umieszczone w pojeździe uruchamiają napinacze również w chwili uderzenia w tył pojazdu. Jest to jedyne takie rozwiązanie w tym segmencie pojazdów. Wzmocniona klatka nadwozia została specjalnie dopracowana pod kątem ochrony podczas kolizji z innymi samochodami.


Nowy Cadillac Escalade jest montowany w wielokrotnie nagradzanej fabryce GM w Arlington, w stanie Texas.
Club Cadillac On Tour 2007
Nowy model Escalade był wielokrotnie prezentowany na ekskluzywnych europejskich imprezach i festiwalach. W lipcu i sierpniu, demonstracyjny Escalade wyposażony w zaawansowane systemy audio firm Bose i Pioneer pojawił się w takich miastach jak Lozanna, Gstaad, Ricione, Portofino i Bruksela. Publiczność miała okazję zapoznać się z nowym samochodem słuchając muzyki wydobywającej się z ultranowoczesnego systemu audio. Podczas imprezy „Club Cadillac on Tour 2007”, model Escalade odwiedził też Szwajcarię, Włochy, Luxemburg, Belgię, Niemcy i Austrię, a także gościł na imprezach takich jak turniej tenisowy Allianz Swiss Open i festiwale Milano Marittima i Brussels Summer Festival.
# # #

Kontakt:

Dick Braakhekke


Cadillac and Corvette Europe Public Relations
Telefon: dbraakhekke@cch-europe.com


Klaus-Peter Martin

GM Global Product Communications

Phone: +1-313-665-3168

E-mail klaus-peter.martin@gm.com







©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość