Strona główna

Informacja prasowa 09. 2009, Poznań


Pobieranie 25.8 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar25.8 Kb.



Informacja prasowa

8.09.2009, Poznań


  • Kontraktacje NEXT SEASON – Salon Odzieży, Obuwia i Dodatków

  • Kontraktacje BODY STYLE – Salon Bielizny i Mody Plażowej

  • Salon Mody FAST FASHION

  • Targi Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego TEX-STYLE



2-4 września 2009, Międzynarodowe Targi Poznańskie


Pozytywne wyniki

na największych w Polsce kontraktacjach kolekcji mody na przyszły sezon

Ekspozycję największych w Polsce targów odzieżowo-tekstylnych odwiedziło ponad 5000 handlowców z Polski i zagranicy. Na wielu stoiskach rozmowy handlowe prowadzone były prawie do zamknięcia ekspozycji. Po raz pierwszy w kontraktacjach Next Season uczestniczyły firmy obuwnicze – obecni byli niemal wszyscy kluczowi importerzy obuwia. Ich oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem handlowców reprezentujących butiki i sklepy wielobranżowe. Wystawcy reprezentujący zarówno firmy odzieżowe, jak i obuwnicze pozytywnie podsumowali udział w kontraktacjach Next Season i Body Style wyrażając zadowolenie z ilości nawiązanych kontaktów handlowych oraz zebranych zamówień na przyszłoroczne kolekcje. W gronie gości targowych pojawili się projektanci: Bernard Ford Hanaoka, Grażyna Hase, Anna Korytowska, Andrzej Foder oraz Miss Polonia 2008
– Angelika Jakubowska. Uzupełnieniem oferty Kontraktacji Next Season i Body Style była oferta Salonu Mody Fast Fashion Targów Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego Tex-Style. Ponadto handlowcy mogli zapoznać się z ofertą 137 chińskich producentów tekstyliów i odzieży w ramach wystąpienia narodowego Regionu Chin Wschodnich. Łącznie podczas wrześniowej edycji czterech wydarzeń: Kontraktacje Next Season – Salon Odzieży, Obuwia i Dodatków wraz z Salonem Bielizny i Mody Plażowej Body Style, Salon Mody Fast Fashion oraz Targi Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego Tex-Style zaprezentowanych zostało blisko 650 polskich i zagranicznych marek odzieży, obuwia, mody okazjonalnej, bielizny i strojów plażowych, akcesoriów oraz tekstyliów.

Kontraktacje Next Season i Body Style

udany start w nowy sezon
Handlowcy, którzy odwiedzili wrześniowe Kontraktacje NEXT SEASON – Salon Odzieży, Obuwia i Dodatków oraz BODY STYLE – Salon Bielizny i Mody Plażowej zamawiali kolekcje na sezon wiosna-lato 2010 sygnowane przez polskie, niemieckie, słowackie, włoskie, węgierskie, austriackie, brazylijskie, australijskie i holenderskie marki.

Wrześniowe kontraktacje Next Season były okazją do obejrzenia między innymi kolekcji autorskich, ekskluzywnej odzieży z ekologicznych materiałów – bawełny, lnu (również lnu


z apreturą z aloesu), jedwabiu, bambusa, ramii, konopi, wiskozy. Prezentowana została również odzież okazjonalna na bankiety, wesela, komunie, wyjścia do teatru. Nie zabrakło kolekcji odzieży w dużych rozmiarach. Handlowcy mogli zamówić również nakrycia głowy, jedwabne szale i apaszki, torebki, sztuczną biżuterię, a także kolekcje obuwia ze skór cielęcych, jagnięcych, kozich, licowych lub zamszowych oraz przezroczystego silikonu modyfikowanego zapowiadanych jako hit przyszłego sezonu wiosna-lato 2010. W ofercie wystawców znalazły się również „buty z klimatyzacją”, z opatentowanymi rozwiązaniami technologicznymi umożliwiającymi wentylację i odprowadzanie wilgoci, redukcję wstrząsów w trakcie chodzenia.

Dużym zainteresowaniem handlowców cieszyły się pokazy handlowe, na których prezentowane były kolekcje bielizny ekskluzywnej, funkcjonalnej bielizny termoaktywnej, bielizny sportowej z przyjaznych dla skóry materiałów – bawełny, wiskozy, modalu, tactelu. Handlowcy mogli również wzbogacić ofertę swoich sklepów o modele bielizny uszlachetnionej nowoczesnymi wykończeniami – antybakteryjnymi, chłodzącymi lub chroniącymi przed promieniami UV. Wśród nowości prezentowana była delikatna niczym druga skóra bielizna bezszwowa wykonana w oparciu o innowacyjną technologię leserową lub matrycowo-ultradzwiękową. W ofercie wystawców dostępna były także kolekcje bielizny ciążowej, bielizny w dużych rozmiarach oraz bielizny modelującej sylwetkę w tym również bielizna modelująca dla przyszłych mam, które podczas ciąży pragną wyglądać atrakcyjnie.



Fast Fashion i Tex-Style

platforma współpracy
Debiutujący we wrześniu Salon Mody FAST FASHION, czyli targi mody w czasie teraźniejszym był okazją do złożenia zamówień na odzież i dodatki na aktualny sezon jesień-zima 2009/2010. Podczas pierwszej edycji Salonu handlowcy mogli zapoznać się z ofertą
producentów i przedstawicieli polskich oraz zagranicznych marek. Przestrzeń Salonu Fast Fashion sąsiadowała z ekspozycją Targów Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego TEX-STYLE obejmującą tekstylia, dodatki krawieckie, specjalistyczne programy do komputerowego przygotowania produkcji. Uzupełnieniem oferty wystawców
z Polski, Danii, Holandii, Portugalii oraz Turcji było wystąpienie narodowe producentów odzieży i tekstyliów z Regionu Chin Wschodnich. Ekspozycja 137 chińskich została uroczyście otwarta z udziałem Ambasadora Chin, Pana Sun Rongmin. Wystawcy z Chin proponowali kolekcje tkanin, dodatków krawieckich, pasmanterii oraz gotowej odzieży często zaprojektowanej przez chińskich projektantów tym samym zrywając ze stereotypem podwykonawcy dla europejskich firm odzieżowych.

Tradycyjnie przestrzeń Salonu Fast Fashion oraz targów Tex-Style była również platformą poszerzania wiedzy z obszaru tendencji w modzie oraz zarządzaniu marką


w ramach cyklu specjalistycznych seminariów. Wykłady cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających. Pierwszego dnia targów specjaliści przedstawili portfolio tendencji w tkaninach i dodatkach na sezon jesień-zima 2010/2011 oraz odzieży ready-to-wear w sezonie wiosna-lato 2010. W drugim dniu targów seminaria dedykowane były zagadnieniom zarządzania marką, efektywnej komunikacji marketingowej przekładającej się na efekty sprzedażowe oraz tematyce Visual Merchandisingu, czyli zwiększeniu sprzedaży poprzez odpowiednią ekspozycję produktów w sklepie. Charyzmatyczni prelegenci udzielili odpowiedzi na wiele kluczowych pytań, miedzy innymi jak dostrzec i wykorzystać pojawiające się na rynku szanse, jak stworzyć idealne warunki sprzedażowe, na czym polega sugestywna sprzedaż oraz jak zidentyfikować preferencje konsumenckie.

3 x naj…

wyróżnienia dla najlepszych produktów, stoisk targowych oraz internetowych stron polskiej mody
Podczas uroczystej Gali Nagród wręczone zostały prestiżowe wyróżnienia.

Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich na Kontraktacjach Odzieży, Obuwia i Dodatków NEXT SEASON jesień 2009 uhonorowanych zostało siedem produktów:

Kolekcja sukni wizytowych OTULONA KRYSZTAŁOWĄ NOCĄ


(nr kat. 2650, 2654, 2657, 2709, 2711)

Studio Mody FRANÇOISE Franciszka Znamirowska, Rzeszów

Pawilon 5, stoisko 31
Koszula męska 92DMS005

Folstop Export-Import Janusz Rymkiewicz, Wałbrzych

Zgłaszający: PHU ,,KOALA”, Wałbrzych

Pawilon 5, stoisko 129


Suknia model SUL 907

PPH „KONTRAST” – Grzegorz Palacz, Opalenica

Pawilon 5, stoisko 6
Całodzienny zestaw ubiorów damskich

(Z-4/11/2, Z-2/28/4, 154, S-60/2/2, SK-13/23/4)

PPHU SPEKTRA Elżbieta Michalak, Łódź

Pawilon 5, stoisko 62


Żakiet, spódnica, bluzka z kolekcji SENSO wiosna /lato 2010

KASTOR S.A., Łask

Pawilon 5, stoisko 22
Spodnie męskie VITO

GRASO MODA Sp. z o.o., Poznań

Pawilon 5, stoisko 99
Koszula męska 100% bawełna 406/008

Spółdzielnia Pracy im. Jarosława Dąbrowskiego, Kraków

Pawilon 5, stoisko 143

Targowy sukces gwarantują nie tylko znakomite produkty, ale również sposób ich prezentacji. Stoiska targowe najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej firmy nagradzane są w konkursie Acanthus Aureus. Podczas wrześniowej edycji Salonu Mody Fast Fashion kapituła konkursu wyróżniła stoisko firmy:


WILLI Piotr Łojek z Warszawy

Pawilon 9, stoisko 4

Spośród ponad 30 stron internetowych zgłoszonych do konkursu Fashion Website Awards
w grupie odzież, bielizna i dodatki niezależne jury, w którym zasiedli specjaliści z zakresu mody, e-marketingu i PR wyłoniło 3 najlepsze: w kategorii producent/importer zwyciężyła firma Kinga Lingerie de femme (www.kinga.com.pl), w kategorii handel – firma Green Establishment (www.gestablishment.com), w kategorii projektant nagrodzona została Dorota Zielonka (www.dorotazielonka.com). Przedstawicielom wyróżnionych firm statuetki
i dyplomy wręczył Jerzy Osika, prezes wydawnictwa Promedia, organizator konkursu.
Kolejna edycja Kontraktacji NEXT SEASON, BODY STYLE z kolekcjami na sezon jesień-zima 2010/2011 oraz Salonu Mody FAST FASHION z kolekcjami na wiosnę i lato 2010 odbędzie się w dniach 2-4 marca 2010 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. W tym samym czasie odbędą się również Targi Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego TEX-STYLE oraz Międzynarodowy Salon Maszyn Włókienniczych, Odzieżowych i Obuwniczych INTERMASZ 2010.

Kontakt dla prasy:




Katarzyna Supa
Specjalista ds. Promocji

Zespół Public Relations Produktów


Międzynarodowe Targi Poznańskie
tel. +48/ 61 869 21 37, fax +48/ 61 869 29 51
e-mail: katarzyna.supa@mtp.pl






©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość