Strona główna

Krajowe eliminacje Konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy – sylwetki tancerzy Katarzyna Ciemniejewska


Pobieranie 41.76 Kb.
Data18.06.2016
Rozmiar41.76 Kb.
Krajowe eliminacje Konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy – sylwetki tancerzy
Katarzyna Ciemniejewska urodziła się w 1996 r. w Poznaniu. Od 2003 r. uczęszczała do sportowej Szkoły Podstawowej numer 29 w Poznaniu. W 2004 r. zaczęła uczęszczać na zajęcia z gimnastyki artystycznej w klubie sportowym „Energetyk Poznań”. Od 2006 r. jest uczennicą Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu. Obecnie uczęszcza do pierwszej klasy liceum.

Od klasy piątej szkoły podstawowej bierze udział w spektaklach baletowych w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, np.: „Dziadek do orzechów”, „Aida”, „Coppelia”, „Jezioro łabędzie” i „Pan Twardowski”. Uczestniczyła w warsztatach z tańca współczesnego m.in. z Anną Nowak (członek zespołu Random Dance Wayne’a McGregora) oraz Jean’em Hugues Assohoto. W 2010 r. uczestniczyła w Ogólnopolskim Konkursie Baletowym Młodych Tancerzy w Warszawie.

W 2005 roku zajęła 2. miejsce w układzie tanecznym na zawodach z gimnastyki artystycznej MMM Poznań, a w 2006 r. wywalczyła drużynowo 4. miejsce na Mistrzostwach Polski w Warszawie.
Julia Hałka urodziła się w Krakowie w 1993 r. Od 1999 r. uczęszczała na zajęcia z tańca klasycznego i współczesnego (modern i jazz) do Krakowskiej Akademii Tańca „L’ Art de la Danse”, którą ukończyła w roku 2012. – W tym samym roku po egzaminie przed Komisją ZASP uzyskała Dyplom Zawodowego Tancerza. Obecnie studiuje w Codarts Rotterdam Dance Academy na kierunku „tancerz współczesny”.

Przez wiele lat łączyła obowiązki szkolne z tańcem. Zdobywała pierwsze i drugie nagrody w kategorii tańca współczesnego w kilku edycjach światowego finału konkursu „Dance World Cup”; otrzymała także wyróżnienie, które umożliwiło jej udział w gali finałowej Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego w Bytomiu. Tańczyła podczas wielu wydarzeń kulturalnych, takich jak m.in.: Noce Teatrów w Krakowie, Krakowskie Spotkania BaletOFFowe czy też koncerty finałowe Międzynarodowej Letniej Szkoły Artystycznej w Koszęcinie. Uczestniczyła w wielu projektach oraz warsztatach tanecznych organizowanych przez Nederlands DansTheater, Kielecki Teatr Tańca, Egurrola Dance Studio.






Łukasz Ludwiczak urodził się w 1995 r. w Poznaniu. Ukończył szkołę podstawową w Przeźmierowie, gimnazjum w Baranowie, a obecnie uczęszcza do LO nr 4 w Poznaniu.

Członek Klubu Szkoły Tańca „Dance Center” Dominiki Lemańczyk

Bierze aktywny udział w licznych warsztatach i obozach tanecznych. Odbył dwumiesięczne intensywne szkolenie w Los Angeles w 2012 r. z najlepszymi choreografami na świecie; są wśród nich tacy artyści, jak: Tony Czar, Marty Kudelka, Erica Sobol, Jian, Lee Daniel, Tucker Barkley, Ian Estwood, Luther Brown, Kumari Suraj, Sohey Sugihara, Miguel Antonio, Kyle Hangami, Tracia Miranda.

Jego osiągnięcia taneczne z poprzedniego roku to 1. miejsce na Ogólnopolskim Turnieju „transsFormacje” we Włocławku oraz 1. miejsce na Mistrzostwach Polski IDO (eliminacje do Mistrzostw Świata i do Mistrzostw Europy) w Szczecinie. Uczestniczył również w projektach: „New generation” i „Board game tour”. W 2013 r. brał udział w nagrywanym w Warszawie teledysku z Tonym Tzar z Los Angeles.


Katarzyna Markiewicz urodziła się w 1993 r. Jest asystentką, trenerem, choreografem i reprezentantką SRT Kontrast.

Uczęszczała do Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu. Kształci się zarówno w kraju, jak i w Los Angeles w następujących szkołach: Millenium Dance Complex, Debbie Reynold’s Dance Studio, Edge Performing Arts Center, IDA (International Dance Academy). Brała udział w projekcie filmowym „Shabba Doo Remastered“ w Toronto (Kanada). Prowadzi warsztaty na terenie całej Polski. Jako pierwsza rozpowszechniła w Polsce Hi Def, prowadząc lekcje w polskich szkołach tańca. Zajmuje się głównie takimi stylami jak: house (electro house, old school house), hi def, hh old school, reggae/dancehall. Na swoim koncie ma liczne osiągnięcia o randze krajowej, europejskiej i światowej. W ostatnim czasie były to m.in.: 1. miejsce na Mistrzostwach Polski IDO 2012 w Szczecinie, 9. miejsce na Mistrzostwach Świata IDO 2011 w Graz oraz 1. i 2. miejsce na Mistrzostwach Polski IDO Olkusz 2011 (2. miejsce za duety HH pow. 16 lat).


Anna Mikuła urodziła się w 1993 r. w Tarnowie. Jest absolwentką II Liceum Ogólnokształcącego o profilu dwujęzycznym w Tarnowie.

Od 2012 r. studiuje w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (specjalizacja – aktor teatru tańca).

W latach 2006-2012 brała udział w wielu występach okolicznościowych jako członkini Zespołu Tańca DSA i Ogniska Baletowego (oba działające w Tarnowie).

Uczestniczyła również w dwóch projektach realizowanych w ramach Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta w Centrum Sztuki Mościce w Tarnowie, których efektem były spektakle teatru tańca.


Dariusz Nowak urodził się w Bytomiu w 1993 r. Absolwent IV Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Bytomiu, student Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (specjalizacja – aktor teatru tańca). Szkolił się w różnych stylach tańca, takich jak turniejowy taniec towarzyski, hip hop oraz new style/new age. Brał udział w wielu zawodach tanecznych - w ogólnopolskich turniejach tańca towarzyskiego, Mistrzostwach Polski oraz Mistrzostwach Świata w Hip-hopie. Obecnie trenuje polską technikę tańca współczesnego oraz new style/new age z elementami lyrical. Regularnie bierze udział w warsztatach z zagranicznymi choreografami m.in. z USA, z Japonii, z Wielkiej Brytanii oraz Szwecji. Tworzy własne choreografie oraz krótkie materiały taneczne udostępniane w Internecie.
Adrian Radwański urodził się w 1995 r. w Lesznie, mieszka w Lasocicach. Tańczył w Zespole Ruchu i Tańca Forte „Iskierki” Leszno pod kierownictwem Katarzyny i Jerzego Sobkowiaków. Od 2008 r. uczeń Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu. Kształcił się u Beaty Wrzosek-Dopierały, Krystyny Frąckowiak, Pawła Malickiego, Leszka Rembowskiego oraz Mirosława Różalskiego. Finalista XVII Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku w 2011 r. w kategorii „taniec współczesny”, finalista Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego w Bytomiu w 2012 roku. Kreował tytułową rolę w balecie „Dziadek do orzechów” oraz odtwórcę roli przedstawiciela rodu Montecchich w balecie „Romeo i Julia” w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.. Zdobywca nagrody specjalnej „+100 – award” oraz wyróżnienia za choreografię „RISE” stworzoną z Joanną Polowczyk na festiwalu Solo & Duo Dance Festival Budapest 2013. Uczestnik Konkursu Choreograficznego „3..2..1..Taniec” w Krakowie oraz ćwierćfinalista Talent Show „Got to Dance – Tylko taniec”.
Piotr Stanek urodził się w 1992 r. Jego przygoda z ruchem na poważnie zaczęła się od lekkoatletyki. Trenował biegi średniodystansowe i skok w dal. Przypadkowo znalazł się na lekcji zespołu tańca ludowego „Złocienie", w którym następnie tańczył prawie 6 lat. Dzięki prowadzącej zespół Romanie Kowalewicz zainteresował się szeroko pojętym tańcem. Uczestniczył w warsztatach w Połczynie Zdroju, gdzie miał pierwszy raz kontakt z tańcem współczesnym. Od 6 lat jest uczestnikiem tychże warsztatów. Obecnie studiuje na drugim roku w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (specjalizacja – aktor teatru tańca). Kształci się pod okiem m.in.: Jacka Łumińskiego, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Janusza Skubaczkowskiego, Ilony Trybuły, Louise Frank, Jerzego Sthura, Błażeja Peszka, Bolesława Brzozowskiego, Jerzego Święcha.
Kristóf Szabó urodził się w 1994 r. Jest uczniem ostatniej klasy Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Był uczestnikiem międzynarodowych warsztatów tanecznych w Berlinie, wspieranych przez William Forsythe & Semperoper Ballett Dresden (warsztaty z: Dawid Dawson, Patrick Armand, Aron S. Watkin, Ana Catalina Roman, Laura Graham, Rebecca Galdstone).

Brał udział również w takich projektach, jak: Marta Graham Dance Technique Course z Pascalina Noel w Kijowie w 2012 r., warsztaty taneczne z pedagogami: Piotr Nardelli and Andrzej Ziemski w Warszawie w 2011 i 2012 r. oraz warsztaty taneczne z Alex Wong w Mikołajkach w 2010 r. W latach 2008-2011 był członkiem zespołu Reliese. W latach 2011-2013 odbył praktyki taneczne z Polskim Baletem Narodowym („Kopciuszek” i „Dziadek do orzechów i Król Myszy”).

W 2007 i 2008 r. brał udział w musicalu Teatru Muzycznego Roma pt. „Akademia Pana Kleksa”. Zagrał również w serialu „Głęboka woda” TVP2, wcielając się w postać Antka.

Jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Choreografii Klasycznej i Współczesnej „Myśl – Potok” w Kijowie (Ukraina) oraz uczestnikiem międzynarodowego konkursu „Złote pointy” w Szczecinie i konkursu choreograficznego „1,2,3 Taniec” w Krakowie.


Hanna Wiadrowska urodziła się w 1994 r. w Lüneburgu w Niemczech. Jest uczennicą ostatniej klasy Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Dodatkowo umiejętności taneczne zdobywała w zespole tańca współczesnego Caro Dance, a później w Akademii Tańca Zawirowania. Brała udział w warsztatach tanecznych w Tel Awiwie w szkole Ironi-Alev i w Nicei w szkole OFF-Jazz.

Jej zainteresowania ogniskują się wokół tańca współczesnego. W 2009 r. wystąpiła w spektaklu „Święto wiosny” w choreografii Jacka Tyskiego. W 2010 r. razem z Caro Dance brała udział w festiwalu tańca współczesnego w Paryżu. W tym samym roku tańczyła w spektaklu „Chopiniana”, który prezentowany był w wielu miastach w Polsce oraz w przygotowanej w ramach obchodów Roku Chopinowskiego choreografii Jacka Tyskiego „Tańczący z Chopinem”. W 2011 r. reprezentowała warszawską szkołę baletową na XVII Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku. W następnym roku zdobyła 2. miejsce na Międzynarodowym Konkursie Choreografii Klasycznej i Współczesnej „Myśl-Potok” w Kijowie. W tym czasie występowała również w wielu innych wydarzeniach takich jak m.in.: otwarcie Multimedialnego Parku Fontann na Podzamczu, przedstawienie „Jeszua” w reżyserii Krzysztofa Knurka, koncert „Kwartalnik Ruchu/CIAŁO-SZTUKA-RUCH” w Warszawskim Teatrze Tańca Aleksandry Dziurosz, koncerty na scenie zespołu „Mazowsze” czy ceremonia otwarcia Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA 2012. Jej doświadczenie sceniczne budowały także odbywające się dwa razy do roku koncerty w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, podczas których od 2011 r. występowała z solowymi układami.


Krajowe eliminacje Konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy – jury
Ewa Wycichowska – tancerka, choreograf, pedagog, profesor sztuk muzycznych, kierownik Zakładu Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Baletowa im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu i pedagogikę baletu w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, studiowała taniec modern w L’Academie Internationale de la Danse w Paryżu. Była primabeleriną Teatru Wielkiego w Łodzi.

Autorka ponad 70. spektakli zrealizowanych w Polsce, Włoszech, Niemczech, Czechach i USA. Inicjator i dyrektor artystyczny Dancing Poznań (Międzynarodowych Warsztatów i Biennale Tańca Współczesnego oraz Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca). Juror polskich i międzynarodowych konkursów tańca, ekspert ministerialny, członek Międzynarodowej Rady Tańca (CID-UNESCO). Prezes Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii. Od sezonu 1988/89 dyrektor naczelny i artystyczny Polskiego Teatru Tańca – Baletu Poznańskiego.

Jest jedną z nielicznych polskich tancerek odnoszących sukcesy na światowych scenach baletowych, zarówno w repertuarze klasycznym, jak i współczesnym. Tańczyła tytułowe partie w „Romeo i Julii" (chor. Borkowski), „Giselle” (chor. Coralli/Perrot/Piasecki), „Coppelii” (chor. Kujawa), „Córce źle strzeżonej" (chor. Papliński), a także w „Zielonym stole" (chor. Jooss), „Gajane" (chor. Ejfman), „Medei" (chor. Kujawa), „Ognistym ptaku" (chor. Drzewiecki), „Królewnie Śnieżce" (chor. Borkowski), „Śnie nocy letniej" i „Wolfgangu Amadeuszu" (chor. Veredon), „Carmen" (chor. Makarowski), „Faust goes rock" i „Skrzypku Opętanym" we własnej choreografii. Zna ją publiczność niemal wszystkich kontynentów, reprezentowała polską sztukę tańca na festiwalach w USA, Kanadzie, Peru, Mongolii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Izraelu, Wielkiej Brytanii, Turcji, Włoszech, Finlandii, Gruzji, Rosji, Japonii i Brazylii.

W 1980 r. debiutowała jako choreograf utworem „Głos kobiecy (z nieznanej poetki)" do muzyki Krzysztofa Knittla, zrealizowanym w Teatrze Wielkim w Łodzi.

Jest laureatką Nagrody Młodych im. Wyspiańskiego I stopnia, Medalu 200-lecia Baletu Polskiego, Medalu Wacława Niżyńskiego, Fringe Firsts Special Award w Edynburgu (z PTT), Medalu „Ad Perpetuam Rei Memoriam”, Nadzwyczajnej Złotej Maski – Nagrody łódzkich krytyków, Głównej Nagrody na III Ogólnopolskim Konkursie Dramatu (z PTT), trzykrotnie nagrody publiczności Buławy Hetmańskiej Zamojskiego Lata Teatralnego (z PTT), Nagrody ZAiKS za wybitną twórczość choreograficzną, Nagrody Sekcji Krytyków Teatralnych Polskiego Ośrodka Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI – UNESCO za popularyzację polskiej kultury teatralnej za granicą, „Terpsychory” – Nagrody ZASP, Srebrnego Medalu „Gloria Artis”, Nagrody Specjalnej Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w uznaniu zasług dla kultury polskiej.

W polskim środowisku artystycznym jej postać jest synonimem pasji zawodowej, nieustającej drogi poszukiwań i odwagi twórczej.

Kierując od 1988 r. Polskim Teatrem Tańca – Baletem Poznańskim zademonstrowała rzadką umiejętność łączenia talentu artystycznego z predyspozycjami menadżerskimi. Zaproszenie do współpracy z jej zespołem przyjmują najwybitniejsi choreografowie na świecie m.in. Birgit Cullberg, Mats Ek, Örjan Andersson, Karine Saporta, Ohad Naharin.

Ma na swoim koncie także współpracę choreograficzną z wybitnymi reżyserami teatralnymi, operowymi i filmowymi, m.in. z: Jerzym Jarockim, Erwinem Axerem, Maciejem Prusem, Krzysztofem Zanussim, Krzysztofem Kieślowskim, Jerzym Kawalerowiczem, Ryszardem Perytem, Adamem Hanuszkiewiczem, Krystyną Jandą, Krzysztofem Zaleskim i Eugeniuszem Korinem.






Jacek Przybyłowicz – absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (specjalność: pedagogika baletu). W latach 1987-1991 tancerz Teatru Wielkiego w Warszawie. Już wówczas zadebiutował jako choreograf, przygotowując „Negocjacje” do muzyki Alessandro Marcella. Kompozycja została wyróżniona pierwszą nagrodą za choreografię oraz nagrodą za interpretację na II Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym w Łodzi. „Negocjacje” zostały też zaprezentowane na dużej scenie Teatru Wielkiego w Warszawie w trakcie VI Warszawskich Dni Baletu.

W 1991 r. wyjechał z Polski. Tańczył w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był związany z zespołem tańca współczesnego Kibbutz Contemporary Dance Company, dla którego swe prace zrealizowali tacy choreografowie jak: Mats Ek, Ohad Naharin, Jiři Kyliàn, Daniel Ezralow i Rami Be’er. W latach 1994-2001 występował z tym zespołem na najbardziej prestiżowych festiwalach tańca współczesnego, odwiedzając ponad 50 krajów na całym świecie, m.in.: USA, Kanadę, Brazylię, Argentynę, Chile, Meksyk, Singapur, Tajwan, Japonię. Wielokrotnie występował w Europie, również w Polsce – na zaproszenie Łódzkich Spotkań Baletowych.

W 1997 r. tańczył z Batsheva Dance Company w spektaklu „Kyr” chor. Ohada Naharina w ramach Yair Shapiro Dance Price. Przez wszystkie te lata rozwijał zainteresowania choreograficzne, realizując m.in.: „Verlorenheit” oraz „Orient Express” wystawiony w ramach Dance Extentions 2002 w Limassol na Cyprze. W tym samym czasie współpracował z Lambros Lambrou Dance Company uczestnicząc w projekcie choreograficznym tego zespołu w Europie.

W 2002 r. powrócił do Polski, aby zrealizować „Naszyjnik gołębicy” (2003) w Polskim Teatrze Tańca pod dyrekcją Ewy Wycichowskiej. Rok później na zaproszenie Biennale de la Danse w Lyonie wystawił „Barocco”. W kolejnych latach przygotował trzy balety dla Opery Narodowej w Warszawie: „Kilka krótkich sekwencji” (2005), do którego projekcję wideo zrealizowała Katarzyna Kozyra, „Alpha Kryonie Xe” (2006) oraz III Symfonię „Pieśń o nocy” (2006). Z Polskim Teatrem Tańca i Baletem Opery Narodowej prezentował swoje choreografie na wielu zagranicznych festiwalach tańca, m.in.: Bolzano Danza we Włoszech, Rencontres Choréographiques de Carthage w Tunezji, Moscow Dance Festival w Rosji, Drugije Tancy na Ukrainie, European Dance Festival na Cyprze, Internationale Tanzfestival Kassel w Niemczech.

Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Grzegorz Pańtak – tancerz, solista Kieleckiego Teatru Tańca, pedagog tańca jazzowego i modern jazz, choreograf. Współzałożyciel i Zastępca Dyrektora Kieleckiego Teatru Tańca. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu (dyplom eksternistyczny) oraz AWF w Katowicach. Wiedzę z zakresu stylów tańca jazzowego poszerza systematycznie u pedagogów paryskich szkół tańca.

Tańczył partie solowe w spektaklach Kieleckiego Teatru Tańca w choreografiach: Elżbiety Szlufik-Pańtak, Iry Nadii Kodiche, Zofii Rudnickiej, Piotra Galińskiego, Thierrego Vergera, Alaina Bernarda, Jacka Tyskiego, Bill’a Goodson’a, Angelina Preljocaja oraz własnych.

Jako solista występował gościnnie w Operze Wrocławskiej w operze „Raj” Utracony Krzysztofa Pendereckiego w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego i choreografii Janiny Niesobskiej (2008), operze „Turandot” w reżyserii Machała Znanieckiego (choreografia Elżbieta Szlufik-Pańtak i Grzegorz Pańtak; mega produkcja na stadionie olimpijskim, Wrocław 2010). Występował w operze „Król Roger” w reżyserii Mariusza Trelińskiego, choreografia Tomasz Wygoda w Teatrze Maryjskim w Petersburgu i na razem z teatrem Maryjskim na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edenburgu, dyrygował Valery Giergiev (2008). Był półfinalistą prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Baletu i Tańca Współczesnego w Nagoi w kategorii modern – Japonia (2005). Zdobywca III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym ( Duncan Center Praga 2005). Był solistą w filmie muzyczno tanecznym „Siedem Bram Jerozolimy” (2008).

Wspólnie z Elżbietą Szlufik-Pańtak stworzył i prowadzi Kielecki Teatr Tańca, jeden z trzech instytucjonalnych teatrów tańca w Polsce, w którym zrealizował jako choreograf kilkanaście spektakli, w tym spektakle kameralne oraz widowiska z udziałem chóru i orkiestry symfonicznej – m.in. prawykonania z Filharmonią Świętokrzyską: „Pasja” (muzyka: Paweł Łukowiec, 2006), „Zdarzyło się w Jeruzalem” (muzyka: Krzesimir Dębski, scenografia: Borys Kudlička, 2008). Ma na swym koncie choreografię do mega produkcji opery „Turandot” w reżyserii Michała Znanieckiego (Opera Wrocławska 2010)

Jako choreograf realizował także programy rozrywkowe i koncerty telewizyjne: finał Miss Polonia TVP1 (2000), koncert teatralny „Femme Fatale” Justyny Steczkowskiej TVP2 (2004), Sopot Festiwal TVP1 Koncert „Przeboje Lata Jedynki” (2006), „You Can Dance” – polska, pierwsza i druga edycja TVN (2007, 2008), film muzyczno-taneczny „Siedem Bram Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego w Operze Narodowej (reżyseria: Jarosław Minkowicz, animacje: Tomasz Bagiński, scenografia: Borys Kudlička), zrealizowany z okazji 75. urodzin kompozytora dla TVP (2008). Z okazji Roku Chopinowskiego był organizatorem, scenarzystą i choreografem widowiska taneczno-muzycznego „Chopin4” zrealizowanym wspólne z TVP2 (2010).

Jest wykładowcą tańca jazzowego podczas wielu warsztatów w Polsce i USA, kursów kwalifikacyjnych i na wyższych uczelniach: Wyższa Szkoła Umiejętności w Kielcach (studia licencjackie), Uniwersytet Rzeszowski (studia podyplomowe), Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie (pedagogika baletu – studia magisterskie).

Specjalizuje się w stylach: jazz, modern jazz underground, partnerowanie.

Nagrody i konkursy: nagroda Miasta Kielce za działalność kulturalną za 2002 r.; Nagroda Marszałka Województwa Świętokrzyskiego „W Labiryntach Sztuki” w Kategorii Świętokrzyska Instytucja Kultury Roku 2006 dla Kieleckiego Teatru Tańca; Nagroda pierwszego stopnia Miasta Kielce dla Kieleckiego Teatru Tańca za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury (2006); nominacja do nagrody telewizyjnej w USA: 2009 INTERNATIONAL EMMY® AWARD w kategorii: ARTS PROGRAMMING za film muzyczno-taneczny „Siedem Bram Jerozolimy” – TVP; Nagroda Miasta Kielce dla Kieleckiego Teatru Tańca za rok 2010; Dyplom Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z okazji podsumowania Roku Chopinowskiego za „wybitne dokonania na rzecz dziedzictwa wielkiego kompozytora, którego dzieło stanowi fundament polskiej kultury” za realizację widowiska i programu telewizyjnego „Chopin 4” (2011).


Krajowe eliminacje Konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy – choreograf
Jacek Tyski urodził się w 1977 r. Uczęszczał do Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie, a następnie do Szkoły Baletowej w Hamburgu, którą ukończył w 1995 r. Jeszcze jako uczeń szkoły zdobył 1. miejsce na Konkursie Baletowym w Gdańsku w 1993 r. oraz 2.miejsce na konkursie „Prix de Lausanne” w 1994 r. Po ukończeniu edukacji tańczył krótko w „Jeun Balet de France”, by następnie związać się na sześć lat z zespołem Johna Neumeiera w Hamburgu. W 2000 r. przeszedł do Compañia National de Danza – Nacho Duato, a w 2005 r. powrócił do Polski, aby podjąć pracę w balecie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Od przyszłego sezonu będzie współpracował jako tancerz i choreograf z zespołem „Ballet de Gran Canaria”.

Pomimo młodego wieku ma już na swoim koncie liczący się dorobek artystyczny. W jego repertuarze znajdują się takie role z repertuaru klasycznego jak: Książe w „Dziadku do Orzechów”, Fakir i Złoty Bożek w „Bajaderze” w choreografii Natalii Makarowej, Merkutio i Benvolio w „Romeo i Julii”.



Jednak prawdziwym jego żywiołem jest taniec współczesny. Jako tancerz pracował z tak wybitnymi choreografami jak: Mats Ek, Nacho Duato, John Neumeier, Jiří Kylián, Jacopo Godoni. W Polsce pracował z jednym z najzdolniejszych polskich, młodych choreografów, Jackiem Przybyłowiczem. Tańczył w jego „Kilku krótkich sekwencjach”, „Alphie Kreonii” i „III Symfonii „ Szymanowskiego.

Z powodzeniem zaczął również próbować swoich sił jako choreograf. W 2006 r. powstał spektakl „For a While”, który miał premierę na Cyprze i został zakwalifikowany do XXI-ego Konkursu dla Młodych Choreografów w Hanowerze, który odbył się w kwietniu 2007 r.


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość