Strona główna

Projekt programu autorskiego


Pobieranie 447.78 Kb.
Strona10/12
Data17.06.2016
Rozmiar447.78 Kb.
1   ...   4   5   6   7   8   9   10   11   12

I Wprowadzenie .


Zabawa na powitanie i wprowadzenie dobrego nastroju:
Pląs „Kiedy jesteś sam”
REFREN

II.Kiedy jesteś sam


Stojąc w parach robimy haczyk prawymi ramionami

i wykonujemy obrót w trzech krokach w prawą stronę

Kiedy jesteś sam

Stojąc w parach robimy haczyk lewymi ramionami

i wykonujemy obrót w trzech krokach w lewą stronę

Zaśpiewaj piosenkę

W rytm melodii ( na każdą sylabę ) klaszczemy 3 razy w swoje dłonie

i 3 razy w dłonie partnera
Kiedy jesteś sam

Stojąc w parach robimy haczyk prawymi ramionami

i wykonujemy obrót w trzech krokach w prawą stronę

Kiedy jesteś sam

Stojąc w parach robimy haczyk lewymi ramionami

i wykonujemy obrót w trzech krokach w lewą stronę

III.Piosenkę nuć


W rytm melodii ( na każdą sylabę ) klaszczemy 3 razy w swoje dłonie

i 1 raz w dłonie partnera.

IV.I ZWROTKA

Piosenkę prościutką

W rytm melodii ( na każdą sylabę ) klaszczemy na przemian raz w swoje dłonie

i raz w dłonie partnera

Śpiewankę króciutką

W rytm melodii ( na każdą sylabę ) klaszczemy na przemian raz w swoje dłonie

i raz w dłonie partnera

Kiedy jesteś sam

Stojąc w parach robimy haczyk prawymi ramionami

i wykonujemy obrót w trzech krokach w prawą stronę
Kiedy jesteś sam

Stojąc w parach robimy haczyk lewymi ramionami

i wykonujemy obrót w trzech krokach w lewą stronę
Uśmiechnij się

Odwracamy się do siebie plecami i stykając się wykonujemy niewielkie ruchy

w prawą i lewą stronę.

II Część właściwa.



Nawiązanie:

  • Nauczycielka wprowadza dzieci w temat zajęcia i zachęca do wzięcia udziału w zabawie w teatr.

  • Tworzenie przez dzieci teatru , pomoc w montażu scenografii i organizacji widowni .

  • Zapowiedź muzyczna wprowadzająca w świat bajki , na tle której nauczycielka zapoznaje dzieci z jej treścią .

Organizacja:

- Wybór aktorów , oraz przebrań .

  • Podział dzieci na cztery zespoły do odegrania poszczególnych scenek.

  • Dzieci aktorzy wychodzą za kulisy skąd wyjdą do odegrania swoich scenek.

  • Dzieci widzowie zajmują miejsce na widowni

Uwaga : przy każdej scence następuje zmiana aktorów i widzów .



INSCENIZACJA :


Dzieci gestem mimiką i słowem przedstawiają kolejne scenki .


,, Pobaw się z Prosiaczkiem”


wg. N. Usenko.
Wprowadzenie
1.Przy muzyce Mozarta -,,Marsz turecki’’
-dzieci przebrane w stroje zgodnie z odgrywaną rolą wchodzą na scenę;

-przedstawiają autora i tytuł utworu.


2.Dzieci-aktorzy przy muzyce Mozarta schodzą za kulisy.
3.Wyjscie dzieci do pierwszej sceny.

(Narrator, Prosiaczek, Tygrys, Maleństwo)

Letnim rankiem pośród łąk skakał Tygrys i Maleństwo.

Ziemia aż się trzęsła w krąg- cóż to było za szaleństwo! (NARRATOR)

Wtem prosiaczek ujrzał ich (zbierał obiad do koszyka)

i w zachwycie szepnął:


- Ach, ja też chciałbym tak pobrykać! (PROSIACZEK)
Tygrys galopował tak,

Jakby zerwał się z uwięzi,

bo wymyślił nową grę: (NARRATOR)

,,SKACZ I DOTKNIJ TEJ GAŁĘZI”.


- Czy ja mógłbym zagrać też?- (PROSIACZEK)
Nasz Prosiaczek rzekł nieśmiało (NARRATOR)
-Ty Prosiaczku! Ha! No wiesz! Jeszcze coś by ci się stało!

Wymyśl sobie, czy ja wiem ... jakąś własną, małą grę. (TYGRYS)


Więc Prosiaczek szepnął: (NARRATOR)
Cóż... chyba sobie pójdę już... (PROSIACZEK)
4. Scena druga.

(Narrator, Prosiaczek, Kłapouchy, Puchatek).


Po zielonej łące szli

Kłapouchy i Puchatek.

Mis niósł pustych garnków stos, (NARRATOR)

Który mu wypadał z łapek.

Mis z osiołkiem ruszał w świat

Na miodowe polowanie.

I Prosiaczek westchnął:
-Ach... czy mnie zabierzecie na nie? (PROSIACZEK)
-Raczej nie. Idziemy dziś

w bardzo straszne okolice (KŁAPOUCHY I PUCHATEK)

i możemy spotkać tam

pszczoły słonie i łasice!

To jest niebezpieczna gra, a ty jesteś zbyt tchórzliwy.

5. Scena trzecia

( Narrator ,Prosiaczek ,Królik )
I Prosiaczek został sam był okropnie nieszczęśliwy... (NARRATOR)

Ze spuszczoną głową szedł powolutku, po cichutku , aż

króliczy ujrzał dom.

Królik krzątał się w ogródku.

Wyraz pyszczka miał ponury, w twardej ziemi kopał dziury.

Maluch spytał:


Jak się masz ? Potrzebujesz pomocnika? (PROSIACZEK)
Królik prychnął: (NARRATOR)
To zajęcie dla królika ! (KRÓLIK)

Bawiąc się w kopanie dziur ,trzeba silnym być jak tur!

Więc się zajmij czymś ,Prosiaczku i nie opowiadaj bzdur!
6.Scena czwarta.

( Narrator ,Prosiaczek ,Puchatek ,Kłapouchy ,Tygrys ,Maleństwo ,Królik )

Znów Prosiaczek biedny niósł w małym sercu wielkie smutki.
(NARRATOR)
Przyjaciele nie chcą mnie. Jestem słaby i malutki... (PROSIACZEK)

Trudno. Mnóstwo zabaw znam i pobawię się w nie sam !


U stóp wzgórza szumiał las.

Maluch dał w zarośla nurka (NARRATOR)

I gałązek wielki pęk

Zaniósł aż na szczyt pagórka.

Krzyknął :
Będę żył jak król ! (PROSIACZEK)
(Prosiaczek buduje zamek z drewnianych pałeczek; wchodzi do niego i tańczy

przy muzyce Mozarta-,, Marsz turecki”)

I zbudował sobie zamek

Pełen komnat ,pięknych wież (NARRATOR)

I przeróżnych niespodzianek.

Tańczył w zamku mały król,

Słychać było, jak się śmieje ...

Przyjaciele przyszli więc, żeby sprawdzić ,co się dzieje .

Widząc zamek pośród traw porzucili swe zabawy.
My też chcemy być królami. ( WSZYSCY)

Możesz się pobawić z nami ?


Nie wiem. (PROSIACZEK)

Zmartwił się Prosiaczek.

To jest pałac mały raczej ,taki jednoosobowy.
Wszyscy opuścili głowy. (NARRATOR)
Trudno –westchnął smutny Mis. (PUCHATEK)

Rozumiemy nie, ma sprawy.

Przedtem nie chciał żaden z nas

Przyjąć ciebie do zabawy .


Czy wybaczysz nam ? (WSZYSCY)
Wybaczę .(PROSIACZEK)
Wszyscy stali a Prosiaczek patrzył na nich pomrukując. (NARRATOR)

Dobrze wiedział , jak się czują .

I powiedział:
Wiecie co? Wybudujmy to od nowa. (PROSIACZEK)

Postawimy wielki dwór i będziemy w nim królować.

Nowy pałac w jednej chwili wymyślili i zrobili !

Ułożyli nawet hymn bardzo mądry i ciekawy:




1   ...   4   5   6   7   8   9   10   11   12


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość