Strona główna

ProwadząCA: Andrejew Bogumiła temat dnia: Spiżarnia cele


Pobieranie 19.17 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar19.17 Kb.
KONSPEKT ZAJĘĆ nr 1

DATA: 29.09.2009 rok

PROWADZĄCA: Andrejew Bogumiła

TEMAT DNIA: Spiżarnia

CELE:

  • nauka zdobywania samodzielności

  • umiejętność akceptowania reguł wspólnego działania

  • wyzwalanie motywacji do podjęcia pracy w trakcie wspólnych zabaw

  • poszerzenie wiedzy na temat warzyw

  • zorganizowanie kącika tematycznego


PRZEBIEG:
1. Zabawa ruchowa „Kwaszenie kapusty”

2. Ćwiczenie grafomotoryczne „Warzywne odrysowani”

3. Przygotowanie kącika tematycznego „Spiżarnia”- segregowanie przyniesionych warzyw, nazywanie warzyw, pogadanka na temat przyniesionych przetworów

4. Zabawa ruchowa „Czosnek i cebula”

5. Rozmowa kierowana „Moje ulubione mrożonki”- jak konserwujemy warzywa

6. Ćwiczenie ekspresji słownej „W spiżarni”


KONSPEKT ZAJĘĆ nr2

DATA: 15.10.2009 rok

PROWADZĄCA: Andrejew Bogumiła

TEMAT DNIA: Kto nam listy przynosi?

CELE:

  • Zapoznanie z drogą listu od nadawcy do adresata

  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego

  • Wzbogacenie doświadczeń plastycznych

  • Wdrażanie do samodzielności


PRZEBIEG:
1. Zabawa dydaktyczna „Przedstaw się”

2. Wysłuchanie opowiadania Z. Szczepańskiego „Historia pewnego listu”

3. Rozmowa o drodze, jaką przebył list, zanim dotarł do adresata

4. Zabawa ruchowa „Listonosz”

5. Ćwiczenie syntezy wzrokowej- ułożenie pociętych na części pocztówek

6. Projektowanie znaczka- oglądanie klasera ze znaczkami, wymieniają cechy charakterystyczne znaczków, porównują je ze sobą, projektują własny znaczek za pomocą kredek

KONSPEKT ZAJĘĆ nr 3

DATA: 10.11.2009 rok

PROWADZĄCA: Andrejew Bogumiła

TEMAT DNIA: Kraina zmysłów

CELE:

  • Kształtowanie wrażliwości słuchowej

  • Uwrażliwienie na dynamikę, tempo, rytm

  • Poszerzanie doświadczeń dziecka o nowe doznania słuchowe

  • Wzbogacenie doświadczeń plastycznych


PRZEBIEG:
1. Ćwiczenie słuchowe „Co słyszysz?”- słuchanie odgłosów otoczenia, nazywają te dźwięki i rozpoznają ich źródło

2. Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Słuch”

3. Odgadywanie odgłosów instrumentów – wskazanie instrumentu i podanie jego nazwy

4. Konstruowanie prostych grzechotek

5. Zabawa integracyjna „Tańczące grzechotki”

6. Zabawa słuchowa „Czyj to głos?”

7. Wykonanie pracy plastycznej „ KRAINA ZMYSŁÓW”- praca zbiorowa wykonana kredkami, flamastrami i farbami

KONSPEKT ZAJĘĆ nr 4

DATA: 29.12.2009 rok

PROWADZĄCA: Andrejew Bogumiła

TEMAT DNIA: Mroźna zima do nas przybywa

CELE:

  • Utrwalenie pojęcia „para”

  • Ćwiczenie spostrzegawczości

  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat

  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1- 5


PRZEBIEG:
1. Oglądanie przyniesionych z szatni rękawiczek, określanie ich wyglądu i koloru

2. Dobieranie w pary ułożonych na dywanie rękawiczek

3. Ćwiczenie twórcze „Moje rękawiczki są…”-chętne dzieci opisują, jakie są ich rękawiczki (grube, cienkie, ciepłe, suche, mokre, ciasne, wygodne) i jak wyglądają (kolor, liczba palców)

4. Zabawa ruchowa „Znajdź drugą rękawiczkę”

5. Segregowanie rękawiczek ze względu na liczbę palców

6. Wykonanie rękawiczek- malowanie farbą wzorów na jednej rękawiczce i odbijanie na drugiej


KONSPEKT ZAJĘĆ nr 5

DATA: 06.01.2010 rok

PROWADZĄCA: Andrejew Bogumiła

TEMAT DNIA: Czas goni nas

CELE:

  • Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami mierzenia czasu

  • Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego

  • Wzbogacanie słownictwa dotyczącego czasu i zegarów

  • Rozumienie przez dzieci upływu czasu

  • Rozwijanie spostrzegawczości i wrażliwości słuchowej


PRZEBIEG:
1. Oglądanie przyniesionych przez nauczyciela różnorodnych zegarów- ścienny, na rękę, elektroniczny, budzik, kieszonkowy, męskie, damskie, dziecinne, sportowe, eleganckie- wyszukiwanie różnic i podobieństw, odpowiadanie na pytanie do czego służy zegar

2. Ćwiczenia ortofoniczne „Zegary”

3. Zabawa bieżna „Kto szybciej?”

4. Wysłuchanie wiersza L. Wiszniewskiego „Zegar”

5. Ćwiczenie twórcze-burza mózgów- „Co by było, gdyby na świecie nie było zegarów?”

6. Inne sposoby mierzenia czasu- klepsydra, minutnik, stoper

7. Zabawa słuchowa „Gdzie jest zegar?”


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość