Strona główna

Santa Claus (Św. Mikołaj), a prezent (prezent), a sleigh


Pobieranie 28.54 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar28.54 Kb.
Grudzień

GR.I,II
-utrwalaliśmy nazwy kolorów, poznaliśmy nowy kolor-orange

(pomarańczowy)

-rozmawialiśmy o Św.Mikołaju :

Santa Claus (Św. Mikołaj), a prezent (prezent), a sleigh (sanie), a reindeer (renifer), bells (dzwonki)

-ilustrowaliśmy ruchem piosenkę „Santa Claus is coming to town” („Św. Mikołaj przychodzi do miasta”)

-bawiliśmy się w zaprzęgi

-liczyliśmy w zakresie 1-2

-rozmawialiśmy na temat rodziny (a family):

a mother (mama), a father (ojciec), a brother (brat), a sister (siostra), a baby (dzidziuś), a grandmother (babcia),

a grandfather (dziadek)

-uczyliśmy się rymowanki o rodzinie:



This is the mother,

This is the father,

This is the sister,

This is the brother.

This is the baby.

He is so small.

This is the family.

I love them all! To jest mama.

To jest tato.

To jest siostra.

To jest brat.

To jest dzidziuś.

On jest taki mały.

To jest rodzina.

Kocham ich wszystkich!

-określaliśmy, gdzie jest rodzina (Where is a family?):



in the park (w parku), in the garden (w ogrodzie),

in the house (w domu)

-bawiliśmy się w zabawę w kole “Mama w domu”

-utrwalaliśmy figurę gemetryczną: a circle (koło) i poznaliśmy kolejną: a square (kwadrat)

-stosowaliśmy w praktyce określenia:



a blue circle , a red square (niebieskie koło, czerwony kwadrat)

-bawiliśmy się w zabawy ruchowe ze śpiewem i przy muzyce

-rozmawialiśmy o świętach Bożego Narodzenia:

Christmas (Boże Narodzenie), a Christmas tree (choinka),

a Christmas carol (kolęda), a Cristmas card (kartka świąteczna)

-śpiewaliśmy świąteczną piosenkę z akompaniamentem perkusyjnym:


We wish you a merry Christmas /x3

And a happy New Year!
Życzymy wam Wesołych Świąt /x3

I szczęśliwego Nowego Roku!

-określaliśmy , gdzie znajduje się prezent (przyimki):

next to the chair, next to Ola… (obok krzesła, obok Oli…)

GR.III
-utrwalaliśmy słownictwo dotyczące ubrań i poznaliśmy nowe słowa:

gloves (rękawiczki), a scarf (szalik), a skirt (spódnica),

shorts (krótkie spodenki), a cap (czapka), a swimsuit (strój kąpielowy), a raincoat (płaszcz od deszczu), boots (kalosze, kozaki)

-poznaliśmy określenia : too small-too big (za mały –za duży)

-utrwalaliśmy nazwy kolorów i poznaliśmy nowy -pink (różowy)

-utrwalaliśmy nazwy figur geometrycznych

-określaliśmy położenie przedmiotów:

in front of (przed), behind (za), under (pod)

-rozmawialiśmy o Św. Mikołaju i o Świętach:



Santa Claus (Św.Mikołaj), presents (prezenty), a sledge (sanie), a reindeer (renifer), Christmas

(Boże Narodzenie), a Christmas tree (choinka),



a Christmas card (kartka świąteczna), a Christmas carol (kolęda), bells (dzwonki)

-określaliśmy, gdzie jest prezent-utrwalaliśmy przyimki

-ilustrowaliśmy ruchem piosenkę „Santa Claus is coming to town” („Św.Mikołaj przychodzi do miasta”)

-bawiliśmy się w zabawy ruchowe przy muzyce, graliśmy w gry

-śpiewaliśmy świąteczną piosenkę z akompaniamentem perkusyjnym:
We wish you a merry Christmas /x3

And a happy New Year

Życzymy wam Wesołych Świąt /x3

I szczęśliwego Nowego Roku!

GR.IV
-utrwalaliśmy liczenie w zakresie 1-9, wykorzystywaliśmy kolorowe liczby

-utrwalaliśmy słownictwo dotyczące rodziny

-rozmawialiśmy o krewnych (relatives):

an aunt (ciocia), an uncle (wujek), a cousin (kuzynka, kuzyn)

-bawiliśmy się w zabawę ruchową „The mother in the house”

-rozmawialiśmy o przyjaciołach i sąsiadach:

a friend (przyjaciel), a neighbour (sąsiad)

-śpiewaliśmy piosenkę o krewnych i znajomych „Friends and family”

-słuchaliśmy ze zrozumieniem scenki (nagranie), a potem inscenizowaliśmy ją w trzyosobowych zespołach

-poznaliśmy nazwy czynności: to ride a bicycle (jeździć na rowerze), to blow bubbles (puszczać bańki mydlane),



to play boardgames (grać w gry planszowe), to have a picnic (urządzać piknik)

-w piątkowym czasie na bajkę słuchaliśmy bajki

„Little Red Riding Hood” („Czerwony Kapturek”)

-rozmawialiśmy o Św.Mikołaju i o Świętach:



Santa Claus (Św.Mikołaj), reindeers (renifery), a sledge (sanie), presents (prezenty), Christmas (Boże Narodzenie),

a Christmas tree (choinka), a Christmas card (kartka świąteczna),a Christmas carol (kolęda), candles (świece),

-poznaliśmy angielskie obyczaje świąteczne:



holly (ostrokrzew), mistletow (jemioła) ,a Christmas pudding (świąteczny deser), a cracker (rodzaj cukierka –petardy),

a stocking (skarpeta na prezenty)

-opisywaliśmy choinkę:



Christmas lights (lampki choinkowe), a star (gwiazda),

an ornament (bombka), an angel (aniołek), a candy cane (cukrowa laseczka), a ribbon (kokarda)

-określaliśmy , gdzie znajduje się prezent (przyimki)

-kolorowaliśmy obrazek przedstawiający choinkę zgodnie z poleceniem nauczyciela

-śpiewaliśmy świąteczne piosenki z akompaniamentem perkusyjnym:


We wish you a merry Christmas /x3

And a happy New Year!
Życzymy wam Wesołych Świąt /x3

I szczęśliwego Nowego Roku!



Ding dong / x2

Ring the Christmas bells

Wishing you a happy Christmas,

Wishing you a happy New Year!
Dzyń dzyń /x2

Dzwonią świąteczne dzwony,

Życząc wam wesołych Świąt,

Życząc Wam szczęśliwego Nowego Roku!
-uczyliśmy się kolędy „Silent night” („Cicha noc”)

-graliśmy w gry planszowe, bawiliśmy się w zabawy przy muzyce


GR.V
-śpiewaliśmy piosenkę o krewnych i znajomych „Friends and family”

-słuchaliśmy ze zrozumieniem scenki (nagranie), a potem inscenizowaliśmy ją w trzyosobowych zespołach

-poznaliśmy nazwy czynności: to ride a bicycle (jeździć na rowerze), to blow bubbles (puszczać bańki mydlane),

to play boardgames (grać w gry planszowe), to have a picnic (urządzać piknik)

-graliśmy w grę planszową utrwalającą nazwy członków rodziny i liczby 1-10

-utrwalaliśmy słownictwo dotyczące jedzenia z lat ubiegłych

-śpiewaliśmy piosenkę „It’s a party”

-poznaliśmy nazwy kolejnych potraw:

chicken (kurczak), salad (sałatka), corn (kukurydza), soup

-tworzyliśmy nazwy zup i sałatek, np.



potato soup (zupa ziemniaczana), fruit salad (sałatka owocowa)

-określaliśmy, czy lubimy daną potrawę, czy nie:



Yes, I like. I like very much. I love chicken.

I don’t like. I hate corn. I don’t know.

(Tak, lubię. Bardzo lubię. Uwielbiam kurczaka.

Nie, nie lubię. Nie cierpię kukurydzy. Nie wiem.)

-w piątkowym czasie na bajkę słuchaliśmy bajki

„Little Red Riding Hood” („Czerwony Kapturek”)

-rozmawialiśmy o Św.Mikołaju i o Świętach:



Santa Claus (Św.Mikołaj), reindeers (renifery), a sledge (sanie), presents (prezenty), Christmas (Boże Narodzenie),

a Christmas tree (choinka), a Christmas card (kartka świąteczna),a Christmas carol (kolęda), candles (świece),

-poznaliśmy angielskie obyczaje świąteczne:



holly (ostrokrzew), mistletow (jemioła) ,a Christmas pudding (świąteczny deser), a cracker (rodzaj cukierka –petardy),

a stocking (skarpeta na prezenty)

-opisywaliśmy choinkę:



Christmas lights (lampki choinkowe), a star (gwiazda),

an ornament (bombka), an angel (aniołek), a candy cane (cukrowa laseczka), a ribbon (kokarda)

-określaliśmy , gdzie znajduje się prezent (przyimki)

-kolorowaliśmy obrazek przedstawiający choinkę zgodnie z poleceniem nauczyciela

-śpiewaliśmy świąteczne piosenki z akompaniamentem perkusyjnym:


We wish you a merry Christmas /x3

And a happy New Year!
Życzymy wam Wesołych Świąt /x3

I szczęśliwego Nowego Roku!


-uczyliśmy się kolędy „Silent night” („Cicha noc”)

-graliśmy w gry planszowe, bawiliśmy się w zabawy przy muzyce


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość