Strona główna

Spis lektur: obowiązkowe: A. Kotula, P. Krakowski, Malarstwo, rzeźba architektura, Warszawa 1981


Pobieranie 32.22 Kb.
Data19.06.2016
Rozmiar32.22 Kb.
Spis lektur:

obowiązkowe:

  1. A. Kotula, P. Krakowski, Malarstwo, rzeźba architektura, Warszawa 1981.

  2. U. Czartoryska, Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Warszawa 1973.

  3. Sztuka świata, red. P. Trzeciak, t. IX, X, red. W. Włodarczyk, Warszawa 1996.

  4. G. Dziamski, Awangarda po awangardzie: od awangardy do postmodernizmu, Warszawa 1995.

  5. B. Kowalska, Od impresjonizmu do konceptualizmu: odkrycia sztuki, Warszawa 1989.

uzupełniające:
K. Piwocki, M. Porębski, Dzieje sztuki w zarysie, t. I-III, Warszawa 1988

K. Zwolińska, Mała historia sztuki, Warszawa 1997

H. Honour, J. Fleming, Historia sztuki świata, Warszawa 2002

N. Pevsner, Historia architektury europejskiej, Warszawa 1976

W. Koch, Style w architekturze, Warszawa 1998

P. Krakowski, O sztuce nowej i najnowszej, Warszawa 1985

W. Juszczak, Postimpresjoniści, Warszawa 1972

H. Hofstatter, Symbolizm, Warszawa 1980

S. Tschudi Madsen, Art Nouveau, Warszawa 1977

M. Wallis, Secesja, Warszawa 1967

M. Porębski, Kubizm. Wprowadzenie do sztuki XX wieku, Warszawa 1966

J. Willet, Ekspresjonizm, Warszawa 1976


Ch. Baumgarth, Futuryzm, Warszawa 1978


H. Richter, Dadaizm, Warszawa 1983

K. Janicka, Surrealizm, Warszawa 1985

A. Kotula, P. Krakowski, Sztuka abstrakcyjna, Warszawa 1973

P. Overy, De Stijl, Warszawa 1979


G. Naylor, Bauhaus, Warszawa 1977

A. Turowski, W kręgu konstruktywizmu, Warszawa 1979

N. Pevsner, Pionierzy współczesności, Warszawa 1979

E. Kuryluk, Hiperrealizm – nowy realizm, Warszawa 1979

Ch. Jencks, Architektura postmodernistyczna, Warszawa 1984

A. Kotula, P. Krakowski, Rzeźba współczesna, Warszawa 1980

T. Richardson, N. Stangos, Kierunki i tendencje sztuki nowoczesnej, Warszawa 1980

J. Claudon, Encyklopedia romantyzmu, Warszawa 1992

J. Serullaz, Encyklopedia impresjonizmu, Warszawa 1991

J. Cassou, Encyklopedia symbolizmu, Warszawa 1992

L. Richard, Encyklopedia ekspresjonizmu, Warszawa 1996

K. Janicka, Encyklopedia surrealizmu, Warszawa 1993



Słownik sztuki XX wieku, red. Gérard Durozoi, Warszawa 1998
SZTUKA POLSKA:
A. Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945-2005, Warszawa 2005

J. Pollakówna, Malarstwo polskie między wojnami 1918-1939, Warszawa 1982



Polskie życie artystyczne w latach 1915-1939, red. A. Wojciechowski, Wrocław 1974

Z. Baranowicz, Polska awangarda artystyczna, Warszawa 1975

J. Jaworska, Polska sztuka walcząca 1939-1945, Warszawa 1976

W. Włodarczyk, Socrealizm. Sztuka polska w latach 1945-1954, Paryż 1986

J. Bogucki, Sztuka Polski Ludowej, Warszawa 1983

A. Kępińska, Nowa Sztuka. Sztuka polska w latach 1945-1978, Warszawa 1981

A. Wojciechowski, Młode malarstwo polskie, Warszawa 1975

A. Wojciechowski, Polskie malarstwo współczesne: kierunki, programy, dzieła, Warszawa 1977



Sztuka młodych 1975-1980, pod red. M. Sitkowskiej, Warszawa 1987

H. Kotkowska-Bareja, Polska rzeźba współczesna, Warszawa 1975

A. Osęka, W. Skrodzki, Współczesna rzeźba polska, Warszawa 1977

I. Huml, Polska sztuka stosowana XX wieku, Warszawa 1978

W. Wierzchowska, Współczesny rysunek polski, Warszawa 1982

I. Jakimowicz, Współczesna grafika polska, 1975

W. Włodarczyk, Sztuka polska 1918-2000, Warszawa 2000

Spis dzieł (w nawiasie podano numery stron ze Sztuki świata, wydanie I. na których są reprodukowane wymienione obiekty):
tom VIII


  • G. Moreau – Zjawa, s. 261; Taniec Salome, s. 262

  • P. de Chavannes – Biedny rybak, s. 264

  • A. Böcklin – Wyspa umarłych, s. 267

  • O. Redon – Oko jako dziwaczny balon, s. 268; Zamknięte oczy, s. 269;

  • P. Serusier – Melancholia, s. 271

  • M. Denis- Muzy, s. 271

  • P. Bonnard – afisz La Revue Blanche, s. 273

  • M. Ciurlionis – Andante, s. 282

  • F. Hodler – Dzień; Noc, s. 284

  • M. Wrubel – Siedzący demon, s. 285

  • S. Wyspiański – Chochoły, s. 286

  • G. Klimt – Judyta, s. 292; Trzy etapy życia kobiety, s. 293

  • J. Malczewski – Thanatos I, s. 294

  • E. Munch – Fryz życia; Krzyk, s. 295

  • Ph. Webb – Red Hause, s. 300

  • The Four – szkoła artystyczna w Glasgow, herbaciarnia w Glasgow, s. 307

  • dowolny przykład wyrobów Tiffany, np. s. 312

t. IX


  • Brancusi- Niekończąca się kolumna, s. 6

  • G. Seurat – La Grande Jatte, s. 8

  • H. Matisse – Muzyka, s. 9; Wielkie czerwone wnętrze, s. 46; Algierka, s. 51

  • P. Picasso – Panny z Avignon, s. 10, Guernica, s. 18; Fabryka z Horta de Ebro, s. 78; Gitara, s. 81; martwa natura z 1914 r., s. 207

  • W. Kandinsky – Akwarela abstrakcyjna z 1910 r., s. 11; Murnau, widok z kolejką i zamkiem, s. 68

  • K. Malewicz – Czarny kwadrat na białym tle, s. 12; Anglik w Moskwie, s. 119

  • M. Duchamp – Wielka szyba, s. 13; Hodowla kurzu, s. 103; Koło rowerowe, s. 103;Walizka, s. 105;

  • Le Corbusier – willa Savoye

  • P. Gauguin – Żółty Chrystus, s. 20; Walka Jakuba z aniołem, s. 38; Boże Narodzenie, s. 42, Nevermore, s. 43; Skąd przychodzimy? Dokąd idziemy,? Kim jesteśmy?, s. 44

  • P. Signac – Port w Marsylii, s. 23

  • P. Cezanne – Grający w karty, s. 27; Martwa natura z błękitnym wazonem, s. 30; Góra św. Wiktorii, s. 31;

  • V. van Gogh – Jedzący kartofle, s. 32; Własny pokój, s. 35; Autoportret, s. 36; Portret dr Gacheta, s. 37;

  • A. Derain – Most Westminsterski, s. 54

  • R. Dufy – Saint Adresse w dzień, s. 55K.

  • Van Dongen – Kobieta w bieli, s. 57

  • E. Munch – Krzyk, Śmierć w pokoju chorego, s. 59

  • J. Ensor – Maski i śmierć, s. 60

  • E.L. Kirchner – Ulica w Dreźnie, s. 61; Sąd Parysa, s. 64

  • E. Nolde – Maria Egipcjanka, s. 66

  • O. Kokoschka – Morderca, nadzieja kobiet, s. 69

  • F. Marc – Żółta krowa, s. 70;

  • G. Braque – Portugalczyk, s. 76; Gitara i klarnet, s. 82;

  • F. Leger – Akty w lesie, s. 84;

  • G. Balla – Biegnąca dziewczynka na balkonie, s. 91

  • F. Depero – Autoportret futurystyczny, s. 98

  • R. Hausmann – Mechaniczna głowa- duch naszych czasów, s. 100

  • M. Ray – Podarunek, s. 107;

  • M. Ernst – Słoń Celebes, s. 108, Napoleon na odludziu, s. 145;

  • K. Schwitters – Kompozycja Merz, s. 111

  • W. Tatlin – Pomnik III Międzynarodówki, s. 114; Kontreliefy, s. 121; Letatlin,s. 127

  • L. Lissitzky – Czerwonym klinem uderz w białych, s. 122

  • M. Łarionow – Wiosna, s. 117

  • P. Mondrian – Kompozycja w kwadracie z czerwonym, żółtym i niebieskim, s. 131; Kompozycja z dwoma liniami, s. 133; Brodway Boogie Woogie, s. 134;

  • T. van Doesburg – Rytmy rosyjskiego tańca, s. 135

  • S. Dali – Portret May West, s. 138

  • G. de Chirico – Niepokojące muzy, s. 141

  • J. Miro- Konstelacje, s. 149; Walka byków, s. 150

  • P. Delvaux – Ulica publiczna, s. 155

  • H. Bellmer – Lalka, s. 156

  • A. Modigliani – Akt z 1917 r., s. 165

  • M. Chagall – Podwójny portret z kieliszkiem wina, s. 166; Upadek Archanioła, s. 167

  • T. Makowski – Promień słońca, s. 173

  • C. Brancusi – Księżna X, s. 198; Panna Pogany, s. 204; Ptak, s. 205

  • A. Archipienko – Medrano II, s. 203

  • J. Lipchitz – Kobieta z gitarą, s. 206

  • U. Boccioni – Jedyne kształty ciągłości w przestrzeni, s. 210

  • N. Gabo – Kolumna, s. 212; Wariacja sferyczna, s. 212

  • H. Moore – Król i Królowa, s. 213; spoczywająca postać, s. 214

  • S. Wyspiański – kartony do witraży lwowskiej I wawelskiej, s. 217; Widok na kopiec Kościuszki, s. 224,

  • O. Boznańska – autoportret, s. 218,

  • J. Malczewski – W tumanie, s. 219; Portret własny, s. 226;

  • W. Weiss – Taniec, s. 220; Promienny zachód słońca, s. 229;

  • J. Stanisławski – Słoneczniki, s. 227;

  • L. Wyczółkowski - Mnich nad Morskim Okiem, s. 228;

  • F. Ruszczyc – Ziemia, s. 231

  • T. Czyżewski – Madonna z Dzieciątkiem, s. 232;

  • Witkacy - Rąbanie lasu, s. 235

  • W. Strzemiński – Kompozycja unistyczna, s. 240,

  • K. Kobro – Kompozycja przestrzenna nr 4, s. 241

  • Z. Waliszewski – Uczta, s. 245

  • V. Horta – Dom dr Tassela, s. 252

  • H. Guimard – wejście do paryskiego metra, s. 253

  • Wyrób manufaktury Lalique, s. 257

  • A. Mucha – plakat z Sarą Bernhardt, s. 259

  • J.Hoffmann, G. Klimt – Palais Stocklet, s. 263

  • S. Wyspiański – wnętrze siedziby Towarzystwa Lekarskiego w Krakowie, s. 274

  • J. Czajkowski – Muzeum Techniczno – Przemysłowe w Krakowie, s. 282

  • Polski pawilon na Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu, s. 283, 344

  • G. Rietveld – fotel czerwono – niebieski, s. 297

  • Fotel Kandinsky (Bauhaus), s. 300

  • A. Alto – sanatorium w Paimio, s. 310

  • A. Gaudi – Casa Mila w Barcelonie, s. 312

  • P. Behrens – Fabryka AEG w Berlinie, s. 313

  • A. Saint Elia – projekt miasta, s. 316

  • P. Oud – osiedle Kiefhoek w Rotterdamie, s. 318

  • W. Gropius, Fabryka Fagus w Afeld, s. 320

  • G. Rietveld – wila pani Schreder- Schrader w Utrechcie, s. 323

  • Le Corbusier – wnętrze willi La Roche'a, s. 333; marsylska jednostka mieszkaniowa, s. 334; kaplica pielgrzymkowa w Ronchamp, s. 335

  • F. L. Wright – Dom nad wodospadem, s. 332,

  • L. Mies van der Rohe – dom pani Farnsworth, s. 339

  • J. Utzon – opera w Sydney, s. 340

tom X


  • J. Dubuffet – Broda bitew, s. 9; portret P. Matisse'a, s. 42; kompozycja z cyklu Harloupe, s. 45

  • A. Warhol – Marilyn Monroe, s. 13; Autoportret, s. 97; Rozerwana zupa Campbella, s. 98

  • R. Long – linie i kręgi na pustyni Sahara, s. 17

  • J. Pollock – Wilczyca, s. 25, Drewniany konik, s. 27; Nr 1 A, s. 27

  • W. de Kooning- Kobieta I, s. 28

  • R. Motherwell – Elegia dla Republiki Hiszpańskiej, s. 31

  • M. Rothko – Tryptyk w kaplicy Rice University w Huston, s. 33

  • M. Tobey – obraz kaligraficzny, s. 34

  • C. Still – obraz abstrakcyjny, s. 37

  • J. Fautrier – rzeźba z cyklu Zakładnicy, s. 39

  • A. Tapies – Pudełko ze sznurkami, s. 52

  • H. Hartung – przykładowa kompozycja, s. 53

  • A. Giacometti – Plac, Las, Polanka, s. 55

  • L. Chadwick – Dwaj strażnicy, s. 57

  • A. Calder – mobile, s. 61

  • Gunter Uecker – Relief z gwoździ, s. 66

  • R. Hamilton – Co sprawia, że nasze mieszkania są tak odmienne, tak pociągające?, s. 84,

  • R. Rauchenberg - Łóżko, s. 87; Odaliska, s. 87; Monogram, s. 88; z cyklu combine painting, s. 89

  • J. Johns – Trzy flagi, s. 91; Malowany brąz I, s. 92

  • C. Oldenburg – Dwa cheesburgery ze wszystkim, s. 95; Miękki sedes, s. 96,;

  • R. Lichtenenstein – A teraz moi mali za Francję, s. 100

  • G. Segal – Cinema, s. 103

  • E. Kienholz – Szpital stanowy, s. 103

  • Cesar – Wielki kciuk, s. 107

  • A. Szapocznikow – Autoportret zwielokrotniony, s. 109

  • Christo – dokumentacja akcji np. opakowania Pont Neuf, s. 112

  • F. Bacon – Studium portretu van Gogha III, s. 116; portret Henriety Moraes, s. 117;

  • E. Bay – Generał, s. 118

  • Naum June Paik, Charlotte Moorman – dokumetacje z akcji , s. 128

  • J. Beuys – Krzesło z tłuszczem, s. 131; Przesyłka do Polski, s. 132

  • M. Abramovic – dokumentacja z performance Biografia, s. 136

  • D. Oppenheim – Czytajaca pozycja do drugiego stopnia poparzenia, s. 139

  • J. Robakowski - Mój wideomasochizm, s. 139

  • J. Albers – Stare wrota, s. 146

  • B. Newman – Złamany obelisk, s. 146; Kto sie obawia Czerwieni, Żółci I Błękitu, s. 149;

  • A. Reinhardt – obrazy abstrakcyjne, np. s. 149, Czerwona abstrakcja, s. 150

  • K. Noland – Cantabille, s. 151

  • E. Kelly – Biegun, s. 151

  • S. Gierowski – DCLIII, s. 153

  • D. Judd - kompozycja bez tytułu, 1969, s. 156

  • D. Flavin – kompozycja bez tytułu, s. 157

  • C. Andre – 144 ołowiane płyty, s. 156; Aisele, s. 158

  • R. Serra – Pięć płyt. Dwie płaszczyzny, s. 159

  • R. Smithson – Spiralna grobla, s. 162

  • W. De Maria – Świetliste pole, s. 163

  • D. Burren – Plac Kolumn, s. 164

  • M. Merz – Przedmiot kryjówka, s. 166

  • D. Hanson – Kobieta z wózkiem na zakupy, s. 175

  • D. Hockney – Bigger Splash, s. 179; Państwo Clark i Percy, s. 180

  • Cy Twombly – obrazy z serii Anabaza, s. 183

  • G. Baselitz – Głowa, s. 190

  • T. Brzozowski – Dyrdy, s. 220

  • J. Nowosielski – Martwa natura z lustrem, s. 221

  • T. Kantor – dokumentacja ze spektakli, np. Umarła klasa, s. 222

  • M. Jarema – kompozycja z cyklu Filtry, s. 223

  • W. Hasior – Ogrodnik, s. 229

  • M. Abakanowicz – Czarne environment, s. 232

  • R. Winiarski – Kompozycja, s. 233

  • J. Bereś – Taczki polskie, s. 234


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość