Szpital powiatowy



Pobieranie 44.72 Kb.
Data18.06.2016
Rozmiar44.72 Kb.

SZPITAL POWIATOWY

im. Alfreda Sokołowskiego

77-400 Złotów, ul. Szpitalna 28

NIP 767-14-49-305 REGON 000300009

tel. dyr. 067-263 25 10, tel. centr. 067-263 22 33 faks: 067-263 58 78

www.szpital.zlotow.pl e-mail:szpzlot@onet.pl




Złotów, dnia 05.11.2015 r.



Do wiadomości uczestników postępowania
Szpital Powiatowy im. A. Sokołowskiego w Złotowie informuje o wpłynięciu zapytań dotyczących wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu oznaczonym symbolem 22/ZP/2014, którego przedmiotem jest Dostawa ambulansu sanitarnego typu C.



  1. Czy Zamawiający na zasadzie równoważności dopuści do postępowania przetargowego zestaw transportowy czołowego producenta systemów transportowych FERNO-Washington z USA, wyposażony w system automatycznego składania i rozkładania podwozia bez konieczności wciskania jakichkolwiek dźwigni czy blokad, z blokadą bezpieczeństwa zabezpieczającą przed wyjazdem
    z ambulansu przy nierozłożonym całkowicie podwoziu , z blokadą bezpieczeństwa zabezpieczającą przed niekontrolowanym złożeniem się i upadkiem noszy z pacjentem w dół a także z blokadą zabezpieczającą przed złożeniem się podwozia w trakcie załadunku w sytuacji gdy koła przednie najazdowe nie opierają się na lawecie gdy rozpoczął się proces załadunku pacjenta do ambulansu ?

ODPOWIEDŹ: TAK

  1. Czy Zamawiający oczekuje aby transporter był wyposażony w licznik przymocowany do transportera? Oferowany licznik służy do rejestracji cyklów roboczych transportera. Jako cykl roboczy liczony jest moment rozłożenia goleni przy rozładunku oraz całkowite złożenie przy załadunku (1 cykl). Licznik ten w dużej mierze ułatwia planowanie i rejestrowanie czynności konserwacyjnych urządzenia, które mają duży wpływ na jego bezawaryjną i długoletnią pracę.

ODPOWIEDŹ: NIE


  1. Czy Zamawiający na zasadzie równoważności dopuści do postępowania przetargowego defibrylator czołowego producenta ZOLL Medical Corporation model: X-Series w 100% przygotowany do pracy w ambulansie - rok produkcji 2014 - konfiguracja: kardiowersja, stymulacja zewnętrzna, 12 odpr. EKG, pulsoksymetria Masimo, nieinwazyjny pomiar ciśnienia krwi, kapnografia, wspomaganie RKO, filtr EKG podczas prowadzenia uciśnięć kl. piers. - wszystkie niezbędne akcesoria dla pacjenta dorosłego i pediatrycznego, zasilanie DC 12V, uchwyt karetkowy, 3 letnia licencja teletransmisji zapisów EKG, Gwarancja: 24 miesiące ?

ODPOWIEDŹ: TAK


  1. Czy Zamawiający oczekuje defibrylatora z możliwością transmisji EKG do pracowni hemodynamicznej w Pile i w Szczecinku?

ODPOWIEDŹ: TAK


  1. Czy Zamawiający na zasadzie równoważności dopuści do postępowania przetargowego zestaw transportowy czołowego producenta systemów transportowych FERNO - Washington z USA:

ODPOWIEDŹ: TAK


  1. Czy Zamawiający będzie wymagał aby defibrylator posiadał funkcję wspomagania resuscytacji krążeniowo-oddechowej w następującej formie:

- informacja zwrotna o prawidłowości uciśnięć klatki piersiowej - sygnalizacja akustyczna
i optyczna właściwego tempa oraz prawidłowej głębokości uciśnięć, zgodnie z Wytycznymi 2010 Resuscytacji Krążeniowo-Oddechowej

- wyświetlanie na ekranie w formie numerycznej rzeczywistej głębokości (cm) i częstości (1/min.) uciśnięć klatki piersiowej oraz prezentacja graficzna wykresu głębokości uciśnięć klatki piersiowej z wyraźnym zaznaczeniem docelowego zakresu 5-6 cm, zgodnie


z Wytycznymi 2010 ERC

- funkcja metronomu umożliwiająca prowadzenie uciśnięć klatki piersiowej z zalecaną częstością, zgodnie z Wytycznymi 2010 Resuscytacji Krążeniowo-Oddechowej



- filtr cyfrowy umożliwiający prezentację na ekranie niezakłóconego przebiegu EKG
w trakcie uciskania klatki piersiowej?

ODPOPWIEDŹ: NIE WYMAGA , ALE DOPUSZCZA


  1. Czy Zamawiający dopuści na zasadzie równoważności defibrylator LIFEPAK15, renomowanego producenta, który posiada rozwiązania równorzędne lub lepsze od wymaganych przez Państwa parametrów?

ODPOWIEDŹ: TAK


  1. Czy Zamawiający wymaga, aby defibrylator posiadał możliwość transmitowania danych zapisu EKG do najbliższych, względem stacjonowania jednostek systemu PRM podlegających pod Szpital Powiatowy im. A. Sokołowskiego w Złotowie, pracowni hemodynamicznych w Pile oraz Szczecinku? Pragniemy nadmienić, iż wymóg posiadania teletransmisji jest brany pod ocenę w ramach kontraktacji NFZ w ramach świadczenia usług w zakresie zespołów wyjazdowych PRM.

ODPOWIEDŹ: TAK


  1. W związku z tym, iż opisana w SIWZ norma PN EN 1789+A2:2015-01 (U) nie jest norma zharmonizowaną wystarczającym dla Państwa będzie potwierdzenie zgodności z normą PN EN 1789:2011/A1, która jest normą zharmonizowaną?

ODPOWIEDŹ: TAK

  1. Czy dopuszczają Państwo dostawę przedmiotu zamówienia w terminie 14 tygodni od daty podpisania umowy.

ODPOWIEDŹ: TERMIN TEN JEST DLA ZAMAWIAJĄCEGO ZBYT ODLEGŁY.

  1. Prosimy o usunięcie z treści umowy paragrafu nr 8, pkt 3 gdyż nie jest możliwe jego spełnienie.

ODPOWIEDŹ: Treść umowy : „Każda naprawa gwarancyjna trwająca dłużej niż 3 dni powoduje przedłużenie okresu gwarancji karetki o czas trwania naprawy” – Zamawiający podtrzymuje zapis we wzorze umowy.

  1. Czy zamawiający zechce ustalić kary za zwłokę w dostawie na poziomie 0,2 % za każdy dzień zwłoki w dostawie?

ODPOWIEDŹ: NIE

  1. Czy Zamawiający dopuści sufit w ambulansie nie posiadający wnęki na respirator?

ODPOWIEDŹ: TAK

Załącznik nr 2 do SWIZ Wyposażenie medyczne Nosze główne z transporterem

  1. Czy Zamawiający dopuści na zasadzie równoważności nowoczesne nosze z transporterem z systemem wspomagania:


Nosze główne: przystosowane do prowadzenia reanimacji, wyposażone w twardą płytę na całej długości pod materacem umożliwiającą ustawianie wszystkich dostępnych funkcji nosze potrójnie łamane z możliwością ustawienia pozycji zmniejszającej napięcie mięśni brzucha z możliwością płynnej regulacji kąta nachylenia oparcia pod plecami do kąta 85 stopni tj. do pozycji siedzącej  z zestawem pasów szelkowych i poprzecznych zabezpieczających pacjenta o regulowanej długości mocowanych bezpośrednio do ramy noszy ze składanymi poręczami bocznymi otwieranymi na boki, z 4 wysuwanymi uchwytami, przednimi i tylnymi, noszy
z profilowanymi gumowymi rączkami, zabezpieczającymi ręce operatora podczas uchwytu ustawienie na transporterze przodem i tyłem do kierunku jazdy zabezpieczone przed korozją poprzez zastosowanie odpowiednich materiałów z cienkim nie sprężynującym materacem z tworzywa sztucznego nie przyjmujący krwi, brudu, przystosowany do dezynfekcji, umożliwiający ustawienie wszystkich dostępnych pozycji transportowych, wyposażony w szybko demontowalną poduszkę lekka i bardzo wytrzymała konstrukcja stanowiąca połączenie aluminium, polimerów i materiału kompozytowego możliwość położenia głowy na wznak, uniesienia i odchylenia do tyłu
 dodatkowy zestaw uprzęży służący do transportu małych dzieci na noszach w pozycji siedzącej lub leżącej trwałe oznakowanie graficzne elementów związanych z obsługą noszy obciążenie dopuszczalne noszy powyżej 250 kg waga 25 kg wraz pasami, materacem, systemem mocowania i poręczami, zgodnie z normą PN EN 1789-2 okres gwarancji 24 miesiące.

Transporter noszy głównych: pneumatyczny system wspomagania regulacji wysokości transportera (easy-lift-up®) redukujący siłę obciążenia oddziałującą na operatorów podczas składania i rozkładania, redukujący ryzyko wystąpienia urazów pleców personelu medycznego wynikających z przeciążenia podczas unoszenia i opuszczania zestawu wraz z pacjentem, zastosowane sprężyny gazowe pozwalają na płynną regulacją, niezależną przedniej i tylnej części z systemem składanego podwozia umożliwiający łatwy załadunek i rozładunek transportera do/z ambulansu z systemem zabezpieczenia przed przypadkowym złożeniem się goleni przednich i tylnych w czasie transportu pacjenta z systemem szybkiego i bezpiecznego połączenia z noszami bezstopniowa regulacja wysokości możliwość ustawienia pozycji drenażowych (Trendelenburga i Fowlera) w różnych poziomach pochylenia cztery kółka jezdne o średnicy 200 mm możliwość skrętu wszystkich czterech kółek jezdnych o kąt co najmniej 360 stopni tak aby był możliwy transport na wprost i bokiem, przy jeździe na wprost, mechaniczna blokada 2 kółek możliwość zahamowania co najmniej 2 kółek
trwałe oznakowanie graficzne elementów związanych z obsługą transportera, zabezpieczone przed korozją poprzez zastosowanie odpowiednich materiałów lekka i bardzo wytrzymała konstrukcja stanowiąca połączenie aluminium, polimerów i materiału kompozytowego system mocowania podłogowego zgodne z normą EN 1789 obciążenie dopuszczalne zestawu do 270 kg waga transportera 38 kg zgodnie z normą PN EN 1789-2 masa zestawu - 61 kg; zgodnie z normą PN EN 1789-2 10G test zderzeniowy - zgodność z normą EN 1789 okres gwarancji 24 miesiące.

ODPOWIEDŹ: TAK, ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA TAKIE ROZWIĄZANIE

  1. Czy Zamawiający będzie wymagał aby nosze posiadały pneumatyczny system wspomagania regulacji wysokości transportera (easy-lift-up®) za pomocą sprężyn gazowych,  redukujących siłę obciążenia oddziałującą na operatorów podczas składania i rozkładania, redukujący ryzyko wystąpienia urazów pleców personelu medycznego wynikających z przeciążenia podczas unoszenia i opuszczania zestawu wraz z pacjentem, zastosowane sprężyny gazowe posiadające wielopoziomową, płynną regulację, niezależną przedniej i tylnej części?

ODPOWIEDŹ: NIE

  1. Wiadomo, że bardzo ważną sprawą jest bezpieczeństwo w czasie jazdy ambulansu, a w tym oświetlenie drogi i pobocza przez światła drogowe karetki. Wielu producentów stosuje obecnie reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów oraz światła przeciwmgielne. Czy Zamawiający oczekuje takiego nowoczesnego rozwiązania tj. reflektorów przednich z funkcją doświetlania zakrętów (ujętych w homologacji pojazdu kompletnego) oraz dodatkowych świateł przeciwmgielnych, co jest obecnie standardem u wszystkich producentów samochodów ? Wyjaśniamy, że światła doświetlające zakręty zwiększają szerokość oświetlonego pola widzenia kierowcy przy pokonywaniu zakrętów, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa ambulansu.

ODPOWIEDŹ: ZAMAWIAJĄCY WYMAGA ABY KARETKA WYPOSAZONA BYŁA
W ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE.



  1. Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie dostawy do dnia 30.01.2016r. co związane jest z końcem roku i natłokiem prac w firmach wykonujących zabudowy ?

ODPOWIEDŹ: TAK.


  1. Czy Zamawiający dopuszcza do zaoferowania ambulans spełniający wymogi normy PN EN 1789 i NFZ, który posiada Certyfikat Zgodności z w/w normą wydany przez Niezależną Jednostkę Notyfikującą, o parametrach :

- silnik spełniający normę emisji spalin Euro 5b+, zapewniający osiąganie przyspieszeń wymaganych w pkt. 4.2.1 normy PN EN 1789 o mocy 120 kW (163 KM), o max momencie obrotowym wynoszącym 360 Nm i pojemności skokowej 2299cm³

- z drzwiami tylnymi bez kieszeni z siatki

- z fabrycznym układem wydechowym przystosowanym do pełnienia funkcji samochodu sanitarnego inaczej niż przedłużenie go do końca pojazdu,( co nie jest korzystne, gdyż przy pracującym silniku i otwartych drzwiach tylnych spaliny wlatują do przedziału pacjenta powodując jego zatruwanie )

- ze ścianami i sufitem wykonanym w innej technologii niż "tłoczone profile"

- z drzwiami lewymi przesuwnymi z otwieraną szybą

- gdzie stabilizacja toru jazdy, precyzja prowadzenia, komfort oraz bezpieczeństwo użytkownika zostały uzyskane przez inne rozwiązania konstrukcyjne (budowa układu jezdnego obu osi, rozmieszczenie elementów przeniesienia napędu na przód ze stabilizatorem poprzecznym, szeroki rozstaw kół, szeroki rozstaw osi, nisko umieszczony środek ciężkości pojazdu, niska podłoga) niż stabilizator osi tylnej

- z regulacją kolumny kierownicy w jednej płaszczyźnie oraz fotelem kierowcy z regulacją w
3 płaszczyznach i dodatkową pełną regulacją oparcia

- bez kurtyn powietrznych

- bez elektronicznego systemu regulacji prędkości obrotowej silnika na postoju

- bez wskaźnika zużycia klocków hamulcowych ?



ODPOWIEDŹ: ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA TAKIE ROZWIĄZANIA.


  1. Czy Zamawiający dopuści fabrycznie nowy ambulans demonstracyjny (przeznaczony tylko do pokazów), spełniający wszystkie wymogi gwarancyjne z przebiegiem 22 000km, zabudowany w 2015r. na samochodzie bazowym również z 2015r posiadający belkę przednią i tylną zintegrowaną z nadwoziem ?

ODPOWIEDŹ: NIE, PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST KARETKA FABRYCZNIE NOWA, NIEUŻYWANA.


  1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby odbiór ambulansu odbył się w siedzibie Wykonawcy tj. w zakładzie wykonującym zabudowę medyczną, co pozwoli na przeprowadzenie gruntownego szkolenia z zakresu Obsługi ambulansu i jego wyposażenia ?

ODPOWIEDŹ: ODBIÓR ISZKOLENIE NASTĘPUJE W SIEDZIBIE ZAMAWIAJĄCEGO.


  1. Czy Zamawiający dopuści na zasadzie równoważności, aby zamiast schematów zabudowy ścian (kilkanaście podobnych dokumentów) ambulansu Wykonawca dołączył jeden dokument "wyższego rzędu" tj. Certyfikat Zgodności z normą PN EN 1789 wystawiony przez Niezależną Jednostkę Notyfikowaną ?

ODPOWIEDŹ: NIE


  1. Czy Zamawiający dopuszcza do zaoferowania ambulans spełniający wymogi normy PN EN 1789 i NFZ, który posiada Certyfikat Zgodności z w/w normą wydany przez Niezależną Jednostkę Notyfikującą posiadający drzwi przesuwne pomiędzy kabiną kierowcy, a przedziałem pacjenta o wysokości zgodnej z wymogami normy PN EN 1789 pkt. 4.5.2.3 i wymogiem NFZ wynoszącej 165 cm ?

ODPOWIEDŹ: NIE


  1. Czy Zamawiający dopuszcza serwis zabudowy w fabryce montującej ambulans, co skróci czas prac serwisowych oraz podniesie jakość wykonanej pracy ?

ODPOWIEDŹ: TAK, NA KOSZT WYKONAWCY Z ODBIOREM KARETKI Z SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO I ZWROTEM KARETKI DO SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO.


  1. Czy Zamawiający dopuszcza transporter noszy bez wspomagania siłownikami gazowymi ustawiania poziomu wysokości ?

ODPOWIEDŹ: TAK


  1. Czy zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dn. 10.05.2010r. (Dz. U. nr 96, poz. 559 ) w sprawie innych niż cena kryteriów oceny ofert zamawiający oczekuje zaoferowania ambulansu wyposażonego w ekonomiczny silnik charakteryzujący się maksymalnym zużyciem energii wynoszącym nie więcej niż 2,8 MJ/km wg. zapisów Świadectwa homologacji pojazdu kompletnego ?

ODPOWIEDŹ: ZAMAWIAJĄCY OCZEKUJE ZAOFEROWANIA AMBULANSU WYPOSAŻONEGO W EKONOMICZNY SILNIK.


  1. Czy Zamawiający kierując się chęcią obniżenia kosztów eksploatacji wymaga, aby ambulans posiadał system Start/Stop z możliwością jego odłączenia ?

ODPOWIEDŹ: ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA TAKIE ROZWIĄZANIE.


  1. Podczas zamykania drzwi schowka technicznego za lewymi drzwiami bocznymi tworzy się tzw. "poduszka powietrzna", znacząco utrudniająca zamykanie drzwi, wymuszająca zdecydowanego energicznego ruchu podczas zamykania, choć czasami mimo to, może nastąpić nie całkowite zamkniecie drzwi i możliwość spowodowania wypadku. dodatkowo nadciśnienie jakie powstaje
    w schowku oraz hałas podczas "trzaskania " drzwiami mają bezpośredni wpływ na komfort pracy zespołu ratunkowego.

W celu wyeliminowania tych problemów producenci ambulansów stosują fabryczne drzwi lewe boczne z otwieranym oknem, które to rozwiązanie eliminuje szereg przedstawionych problemów.

Pragniemy więc zapytać, czy zamawiający wymaga takiego rozwiązania tj. lewych fabrycznych drzwi bocznych do schowka z otwieranym oknem?



ODPOWIEDŹ: ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA TAKIE ROZWIĄZANIE.




©snauka.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna
Komunikat prasowy
przedmiotu zamówienia
najkorzystniejszej oferty
Informacja prasowa
wyborze najkorzystniejszej
warunków zamówienia
istotnych warunków
sprawie powołania
Regulamin konkursu
udzielenie zamówienia
przetargu nieograniczonego
zamówienia publicznego
Nazwa przedmiotu
Specyfikacja istotnych
modułu kształcenia
Rozporządzenie komisji
studia stacjonarne
wyborze oferty
Zapytanie ofertowe
Szkolny zestaw
Ochrony rodowiska
ramach projektu
prasowy posiedzenie
trybie przetargu
obwodowych komisji
zagospodarowania przestrzennego
komisji wyborczych
komisji wyborczej
Program konferencji
Wymagania edukacyjne
Lista kandydatów
szkoły podstawowej
która odbyła
Województwa ląskiego
Decyzja komisji
przedmiotu modułu
poszczególne oceny
Sylabus przedmiotu
szkół podstawowych
semestr letni
Postanowienia ogólne
przedsi biorców
produktu leczniczego
Karta przedmiotu
Scenariusz lekcji
Lista uczestników
Program nauczania
Projekt współfinansowany
Informacje ogólne
biblioteka wojewódzka
semestr zimowy