Strona główna

W roku akademickim 2010/2011


Pobieranie 72.73 Kb.
Data19.06.2016
Rozmiar72.73 Kb.
INSTYTUT PEDAGOGIKI
WYKAZ OSÓB UPRAWNIONYCH

DO PROWADZENIA PRZEDMIOTU „SEMINARIUM MAGISTERSKIE”


W ROKU AKADEMICKIM 2010/2011



studia stacjonarne


Lp.

Nazwisko i imię

Temat




dr hab. prof. AJD Andrzej Gofron

Kulturowe uwarunkowania edukacji w zakresie różnych specjalności pedagogicznych: pedagogiki opiekuńczo-resocjalizacyjnej, pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej, poradnictwa zawodowego, pedagogiki z wychowaniem fizycznym, pedagogiki wczesnoszkolnej, etc.




dr hab. prof. AJD Beata Gofron

  1. Uwarunkowania społeczno-środowiskowe dostępu do edukacji.

  2. Edukacja a idea społecznej równości.

  3. Psychologiczne, społeczne i dydaktyczne uwarunkowania powodzenia szkolnego.






dr hab. prof. AJD Jarosław Jagieła

  1. Analiza transakcyjna.

  2. Problematyka wychowania rodzinnego.

  3. Aktywne metody nauczania i wychowania.

  4. Pomoc psychologiczna.






dr hab. prof. AJD Arkadiusz Marzec

  1. Organizacja i zarządzanie oświatą.

  2. Problemy niedostosowania społecznego wśród dzieci i młodzieży.

  3. Uzależnienie wśród dzieci i młodzieży.






dr hab. prof. AJD Danuta Marzec

  1. Opieka i wychowanie dzieci i młodzieży.

  2. Przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży.

  3. Przemoc i agresja w rodzinie i szkole.

  4. Opieka nad dzieckiem w środowisku lokalnym.

  5. Dojrzałość szkolna dzieci 6-letnich do podjęcia nauki szkolnej.

  6. Agresja i przemoc na obiektach sportowych.

  7. Integracja europejska w kontekstach edukacyjnych.






dr hab. prof. AJD Irena Motow

  1. Działalność instytucji resocjalizacyjnych w Polsce.

  2. Diagnoza zaburzeń zachowania i patologii wśród dzieci i młodzieży.

  3. Międzynarodowe i polskie standardy prawne opieki instytucjonalnej nad nieletnimi.

  4. Efektywność resocjalizacji instytucjonalnej i otwartej.






dr hab. prof. AJD Kazimierz Rędziński

  1. Funkcjonowanie rządowych i pozarządowych organizacji pomocy społecznej

  2. Przemoc uczniowska w szkole

  3. Przestępstwa i wykroczenia młodzieży

  4. Współdziałanie rodziny i szkoły w kształtowaniu postaw społecznych i patriotycznych

  5. Młodzież a alkohol

  6. Realizacja orientacji zawodowej w szkołach ponadpodstawowych

  7. Bezrobocie a edukacja dorosłych na terenie działalności Powiatowych Urzędów Pracy






dr Dorota Gębuś

  1. Zagadnienia twórczości (rozwijanie zdolności i umiejętności twórczych oraz ich wykorzystanie w pracy pedagogicznej).

  2. Przemiany współczesnej rodziny.

  3. Komunikacja interpersonalna.



dr Maria Janukowicz


Problematyka szkolna

  1. Bezpieczna szkoła

  2. Horyzont bycia nauczycielem

  3. Pedagogizacja rodziców

  4. Dialog w sferze edukacji

  5. Autorytety w zawodzie nauczyciela

Problematyka rodzinna

  1. Czynniki utrudniające proces wychowania w rodzinie

  2. Współczesne style wychowania dzieci

  3. Współczesny obraz domu rodzinnego

Problematyka społeczna

  1. Wychowanie dzieci w rodzinach aktywnych zawodowo

  2. Wychowanie instytucjonalne






dr Sylwia Kita
  1. Społeczne działanie prawa.


  2. Profilaktyka i readaptacja społeczna młodzieży.

  3. Rodzina jako przedmiot i podmiot probacji.

  4. Zaburzenia zachowania młodzieży a profilaktyka społeczna.

  5. Problem przemocy seksualnej w szkole i rodzinie.






dr Elena Karpuszenko
  1. Wsparcie i pomoc młodzieży niedostosowanej społecznie i ich rodzinom.


  2. Patologie społeczne, w szczególności zapobieganie uzależnieniom behawioralnym.

  3. Kulturowe uwarunkowania problemów psychospołecznych dzieci i młodzieży.

  4. Problematyka readaptacji wychowanków ośrodków opiekuńczych i resocjalizacyjnych.






dr Monika Kowalczyk-Gnyp
  1. Komunikacja społeczna (aspekty edukacyjne i socjalne).


  2. Programy edukacyjne, socjalne (projektowanie, funkcjonowanie, ewaluacja).

  3. Animacja społeczna.






dr Daniel Kukla

  1. System poradnictwa zawodowego w sektorze publicznym i niepublicznym.

  2. Współczesne tendencje w poradnictwie zawodowym.

  3. Rozwój i przemiany zachodzące na rynku pracy.

  4. Przemiany zachodzące w sferze zawodów.

  5. Rola i znaczenie pracy w życiu człowieka.

  6. Czynniki wpływające na wybory edukacyjno-zawodowe młodzieży.

  7. Planowanie kariery zawodowej jako wyznacznik sukcesu zawodowego.

  8. Doradztwo zawodowe dla różnych grup odbiorców.

  9. Nowoczesne technologie wykorzystywane w pracy doradcy.

  10. Bezrobocie jako problem społeczny.

  11. Migracje pracownicze.

  12. Kwalifikacje i kompetencje nowoczesnego pracownika gospodarki wolnorynkowej.

  13. E-learning – znaczenie w procesie rehabilitacji społecznej i zawodowej dla osób niepełnosprawnych.


dr Zbigniew Łęski

  1. Technologie kształcenia.

  2. Edukacja medialna.

  3. Pedagogiczne aspekty technologii informacyjnej.






dr Andrzej Margasiński


  1. Psychopatologia i psychoprofilaktyka.

  2. Zaburzenia funkcjonowania współczesnego małżeństwa i rodziny.

  3. Funkcjonowanie podkultur mniejszości religijnych i sekt.

  4. Charakterystyka rodziny współczesnej w świetle Modelu Kołowego Faces IV.



dr Mariola Mirowska

  1. Praca socjalna – pomoc społeczna.

  2. Strategie rozwiązywania problemów społecznych wobec różnych kategorii osób potrzebujących pomocy.

  3. Historyczny rozwój opieki i pomocy społecznej, socjalnej.

  4. Zarządzanie i organizacja pomocy społecznej/pracy socjalnej.

  5. Profesjonalizm w zawodzie pracownika socjalnego.

  6. Przestrzenie i miejsca w pracy socjalnej.



dr Aleksandra Siedlaczek-Szwed

  1. Zaburzenia rozwojowe u dzieci i młodzieży. Przyczyny, profilaktyka, terapia.

  2. Zaburzenia występujące w rozwoju mowy (dyslalia, jąkanie, opóźniony rozwój mowy).

  3. Trudności w pisaniu i czytaniu (dysgrafia, dysleksja, dysortografia).

  4. Trudności dydaktyczne i wychowawcze – problem nadal otwarty.

  5. Metody postępowania terapeutycznego.

  6. Opieka i wychowanie w placówkach szkolnych i pozaszkolnych.

  7. Instytucje podejmujące pracę z dzieckiem o zaburzonym rozwoju (placówki opiekuńczo-wychowawcze, poradnie psychologiczno-pedagogiczne i inne) funkcjonujące obecnie i w przeszłości.

  8. Wielcy pedagodzy opiekuńczo-wychowawczy podejmujący pracę
    z dzieckiem o zaburzonym rozwoju.

  9. Monografie pedagogiczne.



dr Edyta Widawska

  1. Metodyka nauczania.

  2. Mediacje społeczne (praca z konfliktem, asertywność, komunikowanie się).

  3. Prawa człowieka.

  4. Relacje na styku jednostka – władza w życiu społecznym.

  5. Animacja społeczna.



dr Gertruda Wieczorek

  1. Rozwój i przemiany zawodoznawstwa i orientacji i poradnictwa zawodowego.

  2. Wpływ różnych czynników na wybór zawodu.

  3. Doradztwo zawodowe w systemie oświaty.



dr Zbigniew Wieczorek

Problematyka komunikowania się w małych i dużych grupach społecznych.



dr Beata Zajęcka

  1. Młodzież a współczesne dewiacje i patologie społeczne: przestępczość, alkoholizm, narkomania, podkultury – diagnoza-profilaktyka-resocjalizacja.

  2. Zaburzenia w zachowaniu i nieprzystosowanie społeczne – próba diagnozy i prognozy zjawiska.

  3. Metody i formy pracy resocjalizacyjnej-funkcje założone
    a rzeczywiste.

  4. Diagnoza przebiegu i efektywności procesu resocjalizacji
    w warunkach zamkniętych i wolnościowych.

  5. Kryminologiczne i penitencjarne aspekty wykonania kary pozbawienia wolności.



dr Paweł Zieliński

  1. Problematyka rozwoju osobowości i zawodowego człowieka dorosłego

  2. Zagadnienie stresu zawodowego i szkolnego oraz konstruktywnych metod radzenia sobie z nim, w tym: metod relaksowo-koncentrujących. Samorozwój i samowychowanie ucznia i pracownika

  3. Wykorzystanie tradycyjnych i nietradycyjnych metod terapii krótkoterminowej (np. relaksacja, hipnoterapia, muzykoterapia, medytacja itd.) w pracy zawodowej pedagoga i terapii pedagogicznej

  4. Współczesne problemy wychowania dzieci i młodzieży w kontekście efektywności oddziaływań wychowawczych. Kształtowanie postaw prospołecznych

INSTYTUT PEDAGOGIKI


WYKAZ OSÓB UPRAWNIONYCH

DO PROWADZENIA PRZEDMIOTU „SEMINARIUM MAGISTERSKIE”


W ROKU AKADEMICKIM 2010/2011



studia niestacjonarne


Lp.

Nazwisko i imię

Temat




dr hab. Prof. AJD Beata Gofron

  1. Uwarunkowania społeczno-środowiskowe dostępu do edukacji.

  2. Edukacja a idea społecznej równości.

  3. Psychologiczne, społeczne i dydaktyczne uwarunkowania powodzenia szkolnego.



dr hab. prof. AJD Arkadiusz Marzec

  1. Organizacja i zarządzanie oświatą.

  2. Problemy niedostosowania społecznego wśród dzieci i młodzieży.

  3. Uzależnienie wśród dzieci i młodzieży.






dr hab. prof. AJD Danuta Marzec

  1. Opieka i wychowanie dzieci i młodzieży.

  2. Przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży.

  3. Przemoc i agresja w rodzinie i szkole.

  4. Opieka nad dzieckiem w środowisku lokalnym.

  5. Dojrzałość szkolna dzieci 6-letnich do podjęcia nauki szkolnej.

  6. Agresja i przemoc na obiektach sportowych.

  7. Integracja europejska w kontekstach edukacyjnych.



dr hab. prof. AJD Irena Motow

  1. Działalność instytucji resocjalizacyjnych w Polsce.

  2. Diagnoza zaburzeń zachowania i patologii wśród dzieci i młodzieży.

  3. Międzynarodowe i polskie standardy prawne opieki instytucjonalnej nad nieletnimi.

  4. Efektywność resocjalizacji instytucjonalnej i otwartej.






dr Daniel Kukla

  1. System poradnictwa zawodowego w sektorze publicznym i niepublicznym.

  2. Współczesne tendencje w poradnictwie zawodowym.

  3. Rozwój i przemiany zachodzące na rynku pracy.

  4. Przemiany zachodzące w sferze zawodów.

  5. Rola i znaczenie pracy w życiu człowieka.

  6. Czynniki wpływające na wybory edukacyjno-zawodowe młodzieży.

  7. Planowanie kariery zawodowej jako wyznacznik sukcesu zawodowego.

  8. Doradztwo zawodowe dla różnych grup odbiorców.

  9. Nowoczesne technologie wykorzystywane w pracy doradcy.

  10. Bezrobocie jako problem społeczny.

  11. Migracje pracownicze.

  12. Kwalifikacje i kompetencje nowoczesnego pracownika gospodarki wolnorynkowej.

  13. E-learning – znaczenie w procesie rehabilitacji społecznej i zawodowej dla osób niepełnosprawnych.


dr Zbigniew Łęski

  1. Technologie kształcenia.

  2. Edukacja medialna.

  3. Pedagogiczne aspekty technologii informacyjnej.






dr Andrzej Margasiński


  1. Psychopatologia i psychoprofilaktyka.

  2. Zaburzenia funkcjonowania współczesnego małżeństwa i rodziny.

  3. Funkcjonowanie podkultur mniejszości religijnych i sekt.

  4. Charakterystyka rodziny współczesnej w świetle Modelu Kołowego Faces IV.






dr Aleksandra Siedlaczek-Szwed

  1. Zaburzenia rozwojowe u dzieci i młodzieży. Przyczyny, profilaktyka, terapia.

  2. Zaburzenia występujące w rozwoju mowy (dyslalia, jąkanie, opóźniony rozwój mowy).

  3. Trudności w pisaniu i czytaniu (dysgrafia, dysleksja, dysortografia).

  4. Trudności dydaktyczne i wychowawcze – problem nadal otwarty.

  5. Metody postępowania terapeutycznego.

  6. Opieka i wychowanie w placówkach szkolnych i pozaszkolnych.

  7. Instytucje podejmujące pracę z dzieckiem o zaburzonym rozwoju (placówki opiekuńczo-wychowawcze, poradnie psychologiczno-pedagogiczne i inne) funkcjonujące obecnie i w przeszłości.

  8. Wielcy pedagodzy opiekuńczo-wychowawczy podejmujący pracę
    z dzieckiem o zaburzonym rozwoju.

  9. Monografie pedagogiczne.



dr Zbigniew Wieczorek

Problematyka komunikowania się w małych i dużych grupach społecznych.




dr Paweł Zieliński

  1. Problematyka rozwoju osobowości i zawodowego człowieka dorosłego

  2. Zagadnienie stresu zawodowego i szkolnego oraz konstruktywnych metod radzenia sobie z nim, w tym: metod relaksowo-koncentrujących. Samorozwój i samowychowanie ucznia i pracownika

  3. Wykorzystanie tradycyjnych i nietradycyjnych metod terapii krótkoterminowej (np. relaksacja, hipnoterapia, muzykoterapia, medytacja itd.) w pracy zawodowej pedagoga i terapii pedagogicznej

  4. Współczesne problemy wychowania dzieci i młodzieży w kontekście efektywności oddziaływań wychowawczych. Kształtowanie postaw prospołecznych


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość