Strona główna

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych


Pobieranie 23.53 Kb.
Data20.06.2016
Rozmiar23.53 Kb.


Politechnika Warszawska

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych



Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej zaprasza na

II Międzynarodową Konferencję

Systemy Mechatroniczne Pojazdów i Maszyn Roboczych”

która odbędzie się w dniu 2 czerwca 2009 r. w Warszawie na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej w gmachu Samochodów i Ciągników

przy ul. Narbutta 84, sala 3.11

Komitet Naukowy Konferencji

prof. nzw. dr hab. inż. Mariusz OLSZEWSKI – przewodniczący

dr inż. Michał BARTYŚ

mgr inż. Jan NOWAK

dr Włodzimierz BRAMOWICZ

prof. nzw. dr hab. inż. Andrzej PIĘTAK

mgr inż. Ryszard COTA

mgr inż. Ryszard RACZYŃSKI

mgr inż. Cezary DROSZCZ

prof. dr hab. inż. Stanisław RADKOWSKI

dr inż. Mirosław GIDLEWSKI

Rajesh K. SING

dr Stefan GÓRALCZYK

prof. zw. dr hab. inż. Jan SZLAGOWSKI

prof. nzw. dr hab. inż. Wiesław GRZESIKIEWICZ

prof. dr hab. Andrzej TYLIKOWSKI

mgr inż. Ryszard KĘDZIA

dr inż. Andrzej WOJCIECHOWSKI

prof. nzw. dr hab. inż. Stanisław KRUCZYŃSKI

mgr inż. Emil WOLSKI

prof. dr hab. inż. Zbigniew LOZIA

dr inż. Zbigniew ŻEBROWSKI

prof. nzw. dr hab. inż. Sławomir LUFT

mgr inż. Adam ŻURAWSKI

dr inż. Andrzej MUSZYŃSKI






Komitet Organizacyjny Konferencji

prof. dr hab. inż. Stanisław RADKOWSKI – przewodniczący

dr inż. Michał BARTYŚ

mgr Piotr PAJESTKA

dr inż. Wiktor DANILCZYK

mgr inż. Krzysztof SZCZUROWSKI

dr inż. Jacek DYBAŁA – sekretarz

dr inż. Zbigniew ŻEBROWSKI

Międzynarodowa Konferencja „Systemy Mechatroniczne Pojazdów i Maszyn Roboczych” jest kontynuacją Międzynarodowego Sympozjum „Mechatronika samochodowa – problemy edukacji” zorganizowanego przez Wydział SiMR PW w dniu 7 kwietnia 2006 i poświęconego szeroko rozumianej problematyce nauczania zawodowego mechatroniki samochodowej.

Współczesny pojazd, będąc produktem powszechnego użycia, generującym znaczne koszty użytkowania (bezpośrednie i pośrednie: skażenie środowiska, zagrożenie zdrowia i życia) angażuje znaczący potencjał społeczno-gospodarczy. Jest także wyznacznikiem postępu cywilizacyjnego. Pojazdy stają się złożonymi systemami, wzajemnie przenikających się zamkniętych układów automatycznej regulacji, bardzo zróżnicowanych parametrów optymalizujących pracę silnika, systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdu, oraz systemów komfortu jego użytkowania. Jest także produktem mechanicznym, elektronicznym i informatycznym jednocześnie, z minimum 10 letnią perspektywą eksploatacji w pogarszającym się stanie sprawności technicznej. Obsługa i naprawa tak złożonego obiektu, jakim staje się współczesny samochód, niesie za sobą nowe wyzwania diagnostyczne oraz edukacyjne.

Konferencja została podzielona na trzy części:



  • część pierwszą, w której wygłoszone będą przez pracowników czołowych ośrodków naukowych referaty zamawiane dotyczące istotnych problemów budowy i eksploatacji nowoczesnych systemów mechatronicznych pojazdów i maszyn roboczych na przykładzie wielozadaniowej autonomicznej platformy transportowej;

  • część drugą, obejmującą prezentacje wybranych firm i ich propozycji naukowo-edukacyjnych w zakresie systemów mechatronicznych;

  • część trzecią, w której poruszone zostaną problemy kształcenia w zakresie techniki samochodowej i systemów mechatronicznych na poziomie ponadgimnazjalnym i wyższym.



Plan konferencji (1000  1520)


Rozpoczęcie Konferencji

1000 Otwarcie Konferencji


Sesja pierwsza (1010  1140)

1010 dr inż. Zbigniew NITA, dr inż. Janusz EWERTOWSKI

Autonomiczne i sterowane pojazdy pola walki

1030 prof. nzw. dr hab. inż. Andrzej PIĘTAK, mgr Maciej MIKULSKI

Autonomiczne systemy nawigacji pojazdów bezzałogowych

1050 prof. nzw. dr hab. inż. Leon SWĘDROWSKI

Propozycja układu sterowania napędem platformy czterokołowej

1110 prof. dr hab. inż. Stanisław RADKOWSKI

Układy jezdne wielozadaniowych platform transportowych

1130 Podsumowanie sesji

Przerwa (1140  1200)

Sesja druga (1200  1320)

1200 G.U.N.T. Gerätebau GmbH

1220 National Instruments

1240 Mechatronika Wyposażenie Dydaktyczne Sp. z o.o.

1300 Brüel & Kjaer



Przerwa (1320  1400)
Sesja trzecia (1400  1510)

1400 mgr inż. Ryszard RACZYŃSKI

Problemy kształcenia z zakresu techniki samochodowej na poziomie ponadgimnazjalnym

1420 mgr inż. Sławomir KASPRZAK

Problemy kształcenia z zakresu mechatroniki na poziomie ponadgimnazjalnym

1440 Dariusz KNAPEK, EC Test Systems Sp. z o.o.

AMESim – modelowanie mechatroniczne

1500 Podsumowanie sesji

Zakończenie Konferencji

1510 Podsumowanie i zamknięcie Konferencji


Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Konferencji



prof. dr hab. inż. Stanisław RADKOWSKI


©snauka.pl 2016
wyślij wiadomość